Carisma 1.8 GLX- problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
plakin
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-02-2015, 16:12 Carisma 1.8 GLX- problem z odpalaniem
|
|
|
Witam. Jestem tu nowy mam problem ze swoją Cari. Otóż po przekręceniu kluczyka w stacyjce powinna zapalać się kontrolka CE a u mnie się nie zapala. Nie byłoby z tym problemu gdyby nie to, że auto kręci rozrusznikiem ale nie zapala... Pompa nie daje paliwa, nie ma iskry. To tyle co udało mi się narazie ustalić. Pytanie brzmi- czy to problem z immo? Czy jeśli immo odcina to nie dochodzi prąd do komputera wcale? Dodam jeszcze, że próbowałem odpalić auto drugim kluczykiem- z podobnym skutkiem- nie pali... Gdzie szukać problemu? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-02-2015, 20:24
|
|
|
Witamy na forum Napisz z którego roku masz auto i sprawdź czy czasem nie spaliła się żarówka kontrolki silnika. Jeśli okaże się przepalona, to wymień żarówkę i sprawdź błędy silnika według tego opisu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli jednak kontrolka okaże się sprawna, to najprawdopodobniej padł komputer silnika lub przepalił się bezpiecznik zasilenia komputera silnika.
Immobiliser w zależności od rocznika albo odcina zasilenie samej pompy paliwa albo dodatkowo zapłon lub wtryski paliwa. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 07-02-2015, 23:15
|
|
|
Pierwsze co to poruszaj wszystkie bezpieczniki i przekaźniki łącznie z tym czerwonym przekaznikiem schowanym za deska rozdzielczą teraz dużo wilgoci te problemy się nasilają, jeżeli to nie pomoże spróbuj jeszcze dziadowskiej ale niekiedy skutecznej metody znanej z VAG mianowicie "delikatnie" nasadą nadgarstka opukac okolice stacyjki znajduje się tam pętla indukcyjna która zczytuje kod z chipu transpondera jest tam mała wtyczka która lubi z czasem zaśniedzieć niemniej jeżeli nie działa zapłon i pompa to całkiem możliwe że bez podłączenia komputera diagnozy i resetu ecu się nie obejdzie nie wiem jak w carismie ale w większości samochodów kilkukrotna próba odpalenia bez transpondera kończy się zablokowaniem ecu przez immobilizer |
|
|
|
 |
plakin
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-02-2015, 10:25
|
|
|
Autko rok `97 Żarówka się nie spaliła. Jechałem i nagle zgasł. Wcześniej nie mogłem odpalić i zgodnie z tym co wyczytałem włożyłem kluczyk do stacyjki, przekręciłem na zapłon i odczekałem 40 min. W międzyczasie wyczyściłem czujnik położenia wałka rozrządu i jakimś cudem odpalił. Zdarzało mu się już gubić zapłon wcześniej i było słychać cykanie przekaźnika gdzieś od strony pasażera (podejrzewam że to przekaźnik pompy paliwa cykał).
Czy jeśli to immo go blokuje to prąd nie dochodziłby do komputera? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-02-2015, 11:08
|
|
|
Immobiliser blokuje tylko pompę paliwa lub dodarkowo zapłon lub wtryski. Kontrolki powinny działać normalnie i rozrusznik też powinien kręcić normalnie tylko auto nie powinno odpalić lub powinno odpalić dosłownie na sekundę i powinno zgasnąć. |
|
|
|
 |
plakin
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-02-2015, 13:41
|
|
|
Hmm... No u mnie właśnie kręci ale nie ma ani iskry ani pompa nie daje paliwa no i nie świeci check... |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 08-02-2015, 20:18
|
|
|
Zacznij od żarówki i błędów jakplecho1, napisał dalej będzie można dopiero cokolwiek powiedzieć. Immo odcina tylko zasilenie w paliwo . Jeśli gubił zapłon to może być wina czujnika położenia walka rozrządu. Jeśli nie będzie poprawnego sygnału mogą być takie objawy może też prychać i nie chcieć odpalić.
A żarówkę wymieniłeś czy sprawdziłeś tylko na oko?
Jeśli ecu by się całkiem spaliło nie ruszył by np. Silniczek krokowy po przekręceniu kluczyka słyszysz krokowy? Najlepiej poproś kogoś żeby przekręcił kluczyk a Ty słuchaj przy przepustnicy czy cokolwiek usłyszysz.
Przed usterką przy odpalaniu check engine się zapalał? |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 09-02-2015, 01:41
|
|
|
nie wiem jak w cari ale w niektórych samochodach kilkukrotna próba odpalenia bez transpondera blokuje komputer który blokuje całkowicie i zapłon i pompę czasami nawet rozrusznik. |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 09-02-2015, 09:34
|
|
|
Nie w cari ta nie dostaje tylko paliwa. Jak nie ma nawet iskry to szukanie usterki w immo mija się z celem |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
plakin
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-02-2015, 16:34
|
|
|
Auto jest u elektryka. Jak będę znał przyczynę i rozwiązanie podzielę się z Wami |
|
|
|
 |
|