Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy zakup, nowe problemy || Carisma 1.8 GDI
Autor Wiadomość
auffil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
  Wysłany: 10-01-2015, 12:35   Nowy zakup, nowe problemy || Carisma 1.8 GDI

Witam, kilka dni temu stałem się nowym właścicielem Carismy 1.8 GDI z 99r.

Niestety od początku zakupu zmagam się z małymi problemami :)

Mianowicie: autko posiada instalację gazową i na takowym paliwie jeździ. Jest jednak małe ale, w samochodzie (najbardziej się to nasila gdy silnik jest zimny) falują obroty. Poprzedni właściciel poddał się po małej walce (wymienił przepływomierz, filtry, sondę lambda, czujnik położenia wałka) i jeździł około roku czasu z tym problemem. Dokładnie wygląda to tak (już na ciepłym silniku), że po zatrzymaniu samochodu np na światłach skaczą mu obroty. Zaczyna się od spadku na około 600 potem skoku do około 1300. Po 2-3 takich cyklach obroty wyrównują się na +- 900 i zapala się kontrolka silnika (tak jakby przechodził w stan awaryjny), kontrolka gaśnie zaraz po dodaniu gazu. Dzieje się to bardzo wyraźnie na paliwie. Silnik również lubi się dusić (samochód jedzie taką żabką) jeżeli ruszam na benzynie przy niskich obrotach (poniżej 2000). Przy ruszaniu na około 3500 obrotów ten problem się tak nie nasila (jednak szkoda mi trochę sprzęgła, żeby ciągle tak ruszać). Na gazie wszystko odbywa się podobnie jednak te objawy są mniej nasilone i ciągle swieci się kontrolka silnika ale jest to ponoć (według poprzedniego właściciela) spowodowane błędną informacją dla silnika ze nie jest dostarczane mu paliwo. Samochód mimo tego jakoś jeździ choć nie jest to dość komfortowe. Nie wiem jak on mógł tak korzystać z niego przez rok czasu.

Pierwszymi krokami jakie poczyniłem w celu sprawdzenia co jest nie tak było sprawdzenie wymienionego przez niego przepływomierza. Pochodzi on jak ustaliłem nie z tego modelu bo z Carismy II również z silnikiem 1.8 (nie wiem czy ma to duże znaczenie wiec proszę o info). Wczoraj również rozebrałem przepustnicę i nie wyglądała na uszkodzoną, nie była za bardzo brudna i odbijała bez problemu. Zdecydowałem, że sprawdzę co nie tak przez złącze diagnostyczne i tu również pojawił się mały problem. Brakuje przewodu w gnieździe w pinie 1, natomiast jeden przewód jest doprowadzony do jakiejś dodatkowej wtyczki. (zdjecia załączę za moment)
Proszę o informacje jak mam sprawdzić czy ten odłączony przewód to jest ten z pinu pierwszego terminala. Posiada on jakiś potencjał, lub charakterystyczne kolory?

Widzę, że zapowiada się ciekawa nierówna walka z samochodem, więc proszę o cierpliwość i wszelkie wskazówki co robić. Dzięki za wszystko!

zdjęcia wyżej wspomnianego złącza diagnostycznego:
http://i.imgur.com/37lw8YF.jpg
http://i.imgur.com/GQ5C3WX.jpg
http://i.imgur.com/a1qBOVu.jpg
Ostatnio zmieniony przez auffil 11-01-2015, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 10-01-2015, 13:08   

duże prawdopodobieństwo złego działania silnika wzięło się z " autko posiada instalację gazową", a dokładniej mówiąc od osoby która zakładała tą instalacje nie znając się na tym silniku...

a z tego co widzę u Ciebie na zdjęciach pin 1 w gnieździe jest... chyba że źle to widzę, ale zdaje mi się że jest to zielonobiały... a wymrugać błędy możesz zgodnie z tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

parametry silnika można sprawdzić evoscanem 2.6 i interfejsem vag kkl, temat o tym:
http://forum.mitsumaniaki...9a1a8f442db4db8
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
auffil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10-01-2015, 13:12   

Wzorowałem się na tym schemacie gniazda z tematu o błędach (znalazłem na 4 str wczoraj) http://www.elektroda.pl/r...um/obd_1254.jpg

Wzorując się na tym schemacie kabelek zielono biały jest podpięty do 8.
Nie ma może jakiejś informacji jak inaczej można go rozpoznać? (jestem elektronikiem trochę sprzętu na stanie jest)

MichciuGT miałeś racje to ten ziolonobiały, ten schemat był od wtyczki męskiej. Przepraszam, mój błąd. Niemniej jednak będe potrzebował małej pomocy w odczycie błędów bo jest mała dyskoteka i nie jestem pewien czy wszystko zliczyłem dobrze (około 8 błędów Oo). Postaram zaraz coś nagrać i wrzucić do wglądu.

[ Dodano: 10-01-2015, 13:40 ]
Podsyłam krótkie nagranie z błędami. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu, żebym wiedział czy się nie pomyliłem. Jak na razie nie zapowiada się ciekawie.


https://drive.google.com/file/d/0B19ITxy2vcqGWkFfWHZmTHkzQms/view?usp=sharing
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 10-01-2015, 14:03   

co do kodów z błędami silnika to ja rozczytałem to jako:

12 - przepływomierz
23 - czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego
41 - wtryskiwacze
54 - immobilajzer
58
56


polecam odłączyć akuu żeby zresetować komputer, odpalić silnik, zgasić i jeszcze raz wymrygać błędy bo podczas jazdy się niektóre niepotrzebnie zrobiły i zostały zapamiętane...
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
auffil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10-01-2015, 14:20   

Rozumiem, tak też zrobię. Niestety w temacie z błędami nie działa link do imageshacka. Gdzie mogę się dowiedzieć co oznaczają pozostałe 2 ?

Aku odłączę i dam znać za jakąś godzinkę, co i jak, bo mam małe urwanie tyłka dziś :)

Dzięki za dotychczasową pomoc!
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 10-01-2015, 14:30   

58 - Excessive intake air amount (Nadmierna ilość zasysanego powietrza)
56- błąd związany z ciśnieniem paliwa za pompą wysokiego ciśnienia


tutaj temat o pompie wysokiego ciśnienia:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213

a odczytać je można za pomocą:
1. złącze diagnostyczne -np. Evoscana + Vag kkl na układzie RL232 czy jakoś tak
2. pomiar napięć zgodnie z tematem o pompie wysokiego ciśnienia
3. Manometrem wpiętym w listwę WC
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
auffil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10-01-2015, 16:03   

Po odłączeniu i resecie kompa zostały tylko 2 błędy:
41 i 56.


Od czego w takim razie powinienem teraz zaczynać szukać problemu?
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 10-01-2015, 16:18   

możesz sprawdzić cewki wtryskiwaczy jak masz miernik (omomierz)

w temacie o błędach jest poradnik jak sprawdzić, ale bez zdjęć
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
trzeba zdjąć pokrywę silnika i odpiąć wtyczkę wtryskiwacza i sprawdzić opór wszystkich wtryskiwaczy


ale pewnie będzie wina pompy wysokiego ciśnienia, trzeba sprawdzić ciśnienie tak jak pisałem,

a powodem złego ciśnienia może być:
- pompa elektryczna w baku
- zatkany filtr paliwa przy lewym nadkolu
- zatkane filterki paliwa w pompie wysokiego ciśnienia
- zawór zwrotny ustalający wysokie ciśnienie
- zużyta pompa wysokiego ciśnienia
- uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia/brak połączenia elektrycznego przy tym czujniku
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10-01-2015, 18:22   

Jeżeli to auto jeździ na lpg to pewnie uszkodzone są wtryskiwacze. A czy przypadkiem pompa Wc się nie "przytarla"?
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
auffil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10-01-2015, 19:29   

Co dokładnie masz na myśli z pompą? (mam samochód od kilku dni dopiero i nie znam wszystkich jego najczęstszych przypadłości :) )

Rezystancja na wtryskiwaczach jest bardzo rozbieżna. Po odłączaniu przewodów (3-pin) i krótkich pomiarach wyniki są takie (nie wiedziałem między którymi pinami mierzyć- brak zdjęcia w poradach na temat tego problemu, więc sprawdziłem wszystkie kombinacje)

(piny liczone od góry)
Wtrysk 1:
piny 1 2- 724Ω
piny 1 3- brak połączenia (∞Ω)
piny 2 3- brak połączenia (∞Ω)
Wtrysk 2:
piny 1 2- 693Ω
piny 1 3- 12 MΩ
piny 2 3- 12,5 MΩ
Wtrysk 3:
piny 1 2- 684 Ω
piny 1 3- 0,4 MΩ
piny 2 3- 0,4 MΩ
Wtrysk 4:
piny 1 2- 687 Ω
piny 1 3- 85 kΩ
piny 2 3- 85 kΩ
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-01-2015, 19:34   

Napewno nie połaczyłeś się z wtyczką wtryskiwaczy, ona znajduje sie między pompą wysokiego ciśnienia a kolektorem dolotowym, pobierz sobie manual http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448 jest w formie anglojęzycznej, podpowiem suplement C plik 13.pdf wtryskiwacze mają mieć rezystancję rzędu 1 OHM w temperaturze 20stopni C
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
auffil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10-01-2015, 20:32   

Faktycznie pomiary nie z tej wtyczki, głupota nie boli C:

Wartości na wtryskach wahają się od 1,284 do 1,612 ohm. Sprawdzane miernikiem laboratoryjnym.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-01-2015, 23:20   

A jak silnik pracuje po resecie kompa? Oczywiście na benzynie. A czy ten błąd wtryskiwaczy pojawił się podczas pracy na benzynie czy na LPG? Jeśli na LPG, to pewnie problem z emulatorem wtryskiwaczy lub w ogóle jego brakiem. Jedynym ratunkiem dla tego auta jest wywalenie instalacji LPG i jazda tylko na benzynie. Jeśli instalacja nie jest V generacji, to nie będzie to poprawnie chodziło, ot taki urok tego silniczka. Ja jak chciałem jeździć Carismą na LPG to niestety ale zmieniłem GDI na 1.6 bo tu w rozsądnych pieniądzach innej możliwości nie ma.
 
 
auffil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 11-01-2015, 09:33   

Silnik pracuje dokładnie tak samo (uczyłem również obrotów według instrukcji z forum). Na benzynie lubi się dławić, przy ruszaniu poniżej 2000 obrotów, często jak wciska się gaz nie ma przyspieszenia- trzeba odpuścić mu na 2 sek, najlepiej wciskając sprzęgło i po krótkiej chwili już jedzie. Jeżdżąc na wysokich obrotach (ponad 3000) problem się tak nie nasila. Na gazie wszystko jest podobnie jednak o wiele mniej odczuwalne i można ruszać w miarę spokojnie.

Na benzynie kontrolka silnika zapala się po chwili gdy wariuja obroty i się ustabilizuja. Gaśnie po dodaniu gazu. Nagram jakiś krótki filmik, żeby to zobrazować. Na gazie świeci się cały czas.

[ Dodano: 11-01-2015, 10:20 ]
Myślę, że w najlepszym przypadku będa do wymiany tylko wtryskiwacze. Poprzedni właściciel jeździł tylko na gazie (odpalanie na benzynie) i ignorował wszystkie problemy. Przez to, że wtryskiwacze nie są chłodzone benzyną w czasie jazdy można wywnioskować, że są już zapieczone. Myślę, że będę musiał usunąć całkiem lpg z tego samochodu, bo w takim stanie długiej przyszłości mu nie wróżę. Te silniki raczej nie nadają się do łączenia z gazem niestety.

Czekam na dalsze sugestie, co sprawdzić i gdzie może jeszcze leżeć problem poza wtryskiem.

(filmik wrzucę kolo południa)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 11-01-2015, 11:05   

trochę się powtórzę...
zmierz jakie masz napięcie na czujniku wysokiego ciśnienia, zgodnie z tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213 :wink:
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.