Nowy zakup, nowe problemy || Carisma 1.8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
auffil
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-01-2015, 12:35 Nowy zakup, nowe problemy || Carisma 1.8 GDI
|
|
|
Witam, kilka dni temu stałem się nowym właścicielem Carismy 1.8 GDI z 99r.
Niestety od początku zakupu zmagam się z małymi problemami
Mianowicie: autko posiada instalację gazową i na takowym paliwie jeździ. Jest jednak małe ale, w samochodzie (najbardziej się to nasila gdy silnik jest zimny) falują obroty. Poprzedni właściciel poddał się po małej walce (wymienił przepływomierz, filtry, sondę lambda, czujnik położenia wałka) i jeździł około roku czasu z tym problemem. Dokładnie wygląda to tak (już na ciepłym silniku), że po zatrzymaniu samochodu np na światłach skaczą mu obroty. Zaczyna się od spadku na około 600 potem skoku do około 1300. Po 2-3 takich cyklach obroty wyrównują się na +- 900 i zapala się kontrolka silnika (tak jakby przechodził w stan awaryjny), kontrolka gaśnie zaraz po dodaniu gazu. Dzieje się to bardzo wyraźnie na paliwie. Silnik również lubi się dusić (samochód jedzie taką żabką) jeżeli ruszam na benzynie przy niskich obrotach (poniżej 2000). Przy ruszaniu na około 3500 obrotów ten problem się tak nie nasila (jednak szkoda mi trochę sprzęgła, żeby ciągle tak ruszać). Na gazie wszystko odbywa się podobnie jednak te objawy są mniej nasilone i ciągle swieci się kontrolka silnika ale jest to ponoć (według poprzedniego właściciela) spowodowane błędną informacją dla silnika ze nie jest dostarczane mu paliwo. Samochód mimo tego jakoś jeździ choć nie jest to dość komfortowe. Nie wiem jak on mógł tak korzystać z niego przez rok czasu.
Pierwszymi krokami jakie poczyniłem w celu sprawdzenia co jest nie tak było sprawdzenie wymienionego przez niego przepływomierza. Pochodzi on jak ustaliłem nie z tego modelu bo z Carismy II również z silnikiem 1.8 (nie wiem czy ma to duże znaczenie wiec proszę o info). Wczoraj również rozebrałem przepustnicę i nie wyglądała na uszkodzoną, nie była za bardzo brudna i odbijała bez problemu. Zdecydowałem, że sprawdzę co nie tak przez złącze diagnostyczne i tu również pojawił się mały problem. Brakuje przewodu w gnieździe w pinie 1, natomiast jeden przewód jest doprowadzony do jakiejś dodatkowej wtyczki. (zdjecia załączę za moment)
Proszę o informacje jak mam sprawdzić czy ten odłączony przewód to jest ten z pinu pierwszego terminala. Posiada on jakiś potencjał, lub charakterystyczne kolory?
Widzę, że zapowiada się ciekawa nierówna walka z samochodem, więc proszę o cierpliwość i wszelkie wskazówki co robić. Dzięki za wszystko!
zdjęcia wyżej wspomnianego złącza diagnostycznego:
http://i.imgur.com/37lw8YF.jpg
http://i.imgur.com/GQ5C3WX.jpg
http://i.imgur.com/a1qBOVu.jpg |
Ostatnio zmieniony przez auffil 11-01-2015, 12:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 10-01-2015, 13:08
|
|
|
duże prawdopodobieństwo złego działania silnika wzięło się z " autko posiada instalację gazową", a dokładniej mówiąc od osoby która zakładała tą instalacje nie znając się na tym silniku...
a z tego co widzę u Ciebie na zdjęciach pin 1 w gnieździe jest... chyba że źle to widzę, ale zdaje mi się że jest to zielonobiały... a wymrugać błędy możesz zgodnie z tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
parametry silnika można sprawdzić evoscanem 2.6 i interfejsem vag kkl, temat o tym:
http://forum.mitsumaniaki...9a1a8f442db4db8 |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
auffil
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-01-2015, 13:12
|
|
|
Wzorowałem się na tym schemacie gniazda z tematu o błędach (znalazłem na 4 str wczoraj) http://www.elektroda.pl/r...um/obd_1254.jpg
Wzorując się na tym schemacie kabelek zielono biały jest podpięty do 8.
Nie ma może jakiejś informacji jak inaczej można go rozpoznać? (jestem elektronikiem trochę sprzętu na stanie jest)
MichciuGT miałeś racje to ten ziolonobiały, ten schemat był od wtyczki męskiej. Przepraszam, mój błąd. Niemniej jednak będe potrzebował małej pomocy w odczycie błędów bo jest mała dyskoteka i nie jestem pewien czy wszystko zliczyłem dobrze (około 8 błędów Oo). Postaram zaraz coś nagrać i wrzucić do wglądu.
[ Dodano: 10-01-2015, 13:40 ]
Podsyłam krótkie nagranie z błędami. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu, żebym wiedział czy się nie pomyliłem. Jak na razie nie zapowiada się ciekawie.
https://drive.google.com/file/d/0B19ITxy2vcqGWkFfWHZmTHkzQms/view?usp=sharing |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 10-01-2015, 14:03
|
|
|
co do kodów z błędami silnika to ja rozczytałem to jako:
12 - przepływomierz
23 - czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego
41 - wtryskiwacze
54 - immobilajzer
58
56
polecam odłączyć akuu żeby zresetować komputer, odpalić silnik, zgasić i jeszcze raz wymrygać błędy bo podczas jazdy się niektóre niepotrzebnie zrobiły i zostały zapamiętane... |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
auffil
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-01-2015, 14:20
|
|
|
Rozumiem, tak też zrobię. Niestety w temacie z błędami nie działa link do imageshacka. Gdzie mogę się dowiedzieć co oznaczają pozostałe 2 ?
Aku odłączę i dam znać za jakąś godzinkę, co i jak, bo mam małe urwanie tyłka dziś
Dzięki za dotychczasową pomoc! |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 10-01-2015, 14:30
|
|
|
58 - Excessive intake air amount (Nadmierna ilość zasysanego powietrza)
56- błąd związany z ciśnieniem paliwa za pompą wysokiego ciśnienia
tutaj temat o pompie wysokiego ciśnienia:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
a odczytać je można za pomocą:
1. złącze diagnostyczne -np. Evoscana + Vag kkl na układzie RL232 czy jakoś tak
2. pomiar napięć zgodnie z tematem o pompie wysokiego ciśnienia
3. Manometrem wpiętym w listwę WC |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
auffil
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-01-2015, 16:03
|
|
|
Po odłączeniu i resecie kompa zostały tylko 2 błędy:
41 i 56.
Od czego w takim razie powinienem teraz zaczynać szukać problemu? |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 10-01-2015, 16:18
|
|
|
możesz sprawdzić cewki wtryskiwaczy jak masz miernik (omomierz)
w temacie o błędach jest poradnik jak sprawdzić, ale bez zdjęć
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
trzeba zdjąć pokrywę silnika i odpiąć wtyczkę wtryskiwacza i sprawdzić opór wszystkich wtryskiwaczy
ale pewnie będzie wina pompy wysokiego ciśnienia, trzeba sprawdzić ciśnienie tak jak pisałem,
a powodem złego ciśnienia może być:
- pompa elektryczna w baku
- zatkany filtr paliwa przy lewym nadkolu
- zatkane filterki paliwa w pompie wysokiego ciśnienia
- zawór zwrotny ustalający wysokie ciśnienie
- zużyta pompa wysokiego ciśnienia
- uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia/brak połączenia elektrycznego przy tym czujniku |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 10-01-2015, 18:22
|
|
|
Jeżeli to auto jeździ na lpg to pewnie uszkodzone są wtryskiwacze. A czy przypadkiem pompa Wc się nie "przytarla"? |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
auffil
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-01-2015, 19:29
|
|
|
Co dokładnie masz na myśli z pompą? (mam samochód od kilku dni dopiero i nie znam wszystkich jego najczęstszych przypadłości )
Rezystancja na wtryskiwaczach jest bardzo rozbieżna. Po odłączaniu przewodów (3-pin) i krótkich pomiarach wyniki są takie (nie wiedziałem między którymi pinami mierzyć- brak zdjęcia w poradach na temat tego problemu, więc sprawdziłem wszystkie kombinacje)
(piny liczone od góry)
Wtrysk 1:
piny 1 2- 724Ω
piny 1 3- brak połączenia (∞Ω)
piny 2 3- brak połączenia (∞Ω)
Wtrysk 2:
piny 1 2- 693Ω
piny 1 3- 12 MΩ
piny 2 3- 12,5 MΩ
Wtrysk 3:
piny 1 2- 684 Ω
piny 1 3- 0,4 MΩ
piny 2 3- 0,4 MΩ
Wtrysk 4:
piny 1 2- 687 Ω
piny 1 3- 85 kΩ
piny 2 3- 85 kΩ |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2015, 19:34
|
|
|
Napewno nie połaczyłeś się z wtyczką wtryskiwaczy, ona znajduje sie między pompą wysokiego ciśnienia a kolektorem dolotowym, pobierz sobie manual http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448 jest w formie anglojęzycznej, podpowiem suplement C plik 13.pdf wtryskiwacze mają mieć rezystancję rzędu 1 OHM w temperaturze 20stopni C |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
auffil
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-01-2015, 20:32
|
|
|
Faktycznie pomiary nie z tej wtyczki, głupota nie boli C:
Wartości na wtryskach wahają się od 1,284 do 1,612 ohm. Sprawdzane miernikiem laboratoryjnym. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-01-2015, 23:20
|
|
|
A jak silnik pracuje po resecie kompa? Oczywiście na benzynie. A czy ten błąd wtryskiwaczy pojawił się podczas pracy na benzynie czy na LPG? Jeśli na LPG, to pewnie problem z emulatorem wtryskiwaczy lub w ogóle jego brakiem. Jedynym ratunkiem dla tego auta jest wywalenie instalacji LPG i jazda tylko na benzynie. Jeśli instalacja nie jest V generacji, to nie będzie to poprawnie chodziło, ot taki urok tego silniczka. Ja jak chciałem jeździć Carismą na LPG to niestety ale zmieniłem GDI na 1.6 bo tu w rozsądnych pieniądzach innej możliwości nie ma. |
|
|
|
 |
auffil
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 11-01-2015, 09:33
|
|
|
Silnik pracuje dokładnie tak samo (uczyłem również obrotów według instrukcji z forum). Na benzynie lubi się dławić, przy ruszaniu poniżej 2000 obrotów, często jak wciska się gaz nie ma przyspieszenia- trzeba odpuścić mu na 2 sek, najlepiej wciskając sprzęgło i po krótkiej chwili już jedzie. Jeżdżąc na wysokich obrotach (ponad 3000) problem się tak nie nasila. Na gazie wszystko jest podobnie jednak o wiele mniej odczuwalne i można ruszać w miarę spokojnie.
Na benzynie kontrolka silnika zapala się po chwili gdy wariuja obroty i się ustabilizuja. Gaśnie po dodaniu gazu. Nagram jakiś krótki filmik, żeby to zobrazować. Na gazie świeci się cały czas.
[ Dodano: 11-01-2015, 10:20 ]
Myślę, że w najlepszym przypadku będa do wymiany tylko wtryskiwacze. Poprzedni właściciel jeździł tylko na gazie (odpalanie na benzynie) i ignorował wszystkie problemy. Przez to, że wtryskiwacze nie są chłodzone benzyną w czasie jazdy można wywnioskować, że są już zapieczone. Myślę, że będę musiał usunąć całkiem lpg z tego samochodu, bo w takim stanie długiej przyszłości mu nie wróżę. Te silniki raczej nie nadają się do łączenia z gazem niestety.
Czekam na dalsze sugestie, co sprawdzić i gdzie może jeszcze leżeć problem poza wtryskiem.
(filmik wrzucę kolo południa) |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 11-01-2015, 11:05
|
|
|
trochę się powtórzę...
zmierz jakie masz napięcie na czujniku wysokiego ciśnienia, zgodnie z tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213 |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
|