Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Gaśnie zaraz po odpaleniu
Autor Wiadomość
kamil.burczyk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI (2003r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2014, 12:23   [Cari 1.8 GDI] Gaśnie zaraz po odpaleniu

Cześć,

Od pewnego czasu mam problem ze swoją Cari 1.8 GDI 2003r. Otóż zdarza się, że zaraz po odpaleniu obroty skaczą do ok 1500 (co jest normalne) i potem spadają do 0 i silnik gaśnie. Najczęściej dzieje się to w momencie gdy przejadę kawałek (10-15km) i silnik się rozgrzeje, następnie zostawię auto na 0,5h - 1h, wrócę i spróbuję odpalić. Czasem potrafi gasnąć 3 razy pod rząd i dopiero dodanie gazu przy odpalaniu stabilizuje wolne obroty.
Sytuacja nigdy nie zdarzyła mi się na zupełnie zimnym silniku, np. po nocy.

Ostatnio wymieniane były świece na platynowe NGK, byłem też u polecanego Leszka z okolic Krakowa, który regenerował mi pompę WC, bo miałem ciśnienie rzędu 2,9 bara zamiast 4,8. Leszek sprawdził mi też fajki, przewody i cewki i podobno wszystko jest ok. Problem występuje zarówno na benzynie 95 jak i 98, zawsze tankuję na Orlenie.

Przepustnicę czyściłem samodzielnie jakieś 9 miesięcy temu, choć w żaden sposób jej nie regulowałem (ale falowanie obrotów się uspokoiło).

Obrotów uczę najpierw 10 minut bez obciążenia, potem 10 minut pod pełnym obciążeniem, ale to chyba nie jest problemem, bo problem zaczął występować sam z siebie, bez żadnej naprawy po drodze.

Tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=76330 rozwiązaniem okazało się spryskanie silniczka krokowego WD-40.
Tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41118 (i w kilku innych miejscach) sugerują wymianę czujnika położenia wałka rozrządu, ale Leszek twierdzi, że gdyby ten czujnik był padnięty, to wyszedłby jakiś błąd na komputerze, a tak się nie stało.

W jaki sposób podeszlibyście do problemu, żeby w końcu go rozwiązać?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-12-2014, 21:11   

Może samo sprawdzenie przepustnicy i ustawienia TPS dałoby jakąs podpowiedź
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 07-02-2015, 18:49   

Mam ten sam problem ale przy silniku 1.6 16V 103 KM.
Już dwa razy mi się tak stało. Dokładnie jak opisane powyżej. Silnik zagrzany, zostawiam na 0,5h - 1h i klops.
Przyjechałem do sklepu, zrobiłem zakupy i nie da się go odpalić. Silnik całkiem nie wystygł, bo na wskaźniku ok 1/8
Może jakieś propozycje, co sprawdzić w pierwszej kolejności ?
Gaz tu nic nie ma do tego, bo odpalam zawsze na Pb, nie mam nawet możliwości przegazować aby się na LPG przełączyć. Silnik odpala i po 1-2 sekund sam gaśnie.
Błąd przy tym żaden nie wyskakuje.

Pomocy.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2015, 20:03   

Kris1980_147, wygląda to na problem z immobiliserem, sprawdzenie błędów powinno wiele wyjaśnić. W Twoim przypadku trzeba auto podłączyć pod komputer, np. pod taki http://allegro.pl/obd-sca...4867798532.html

[ Dodano: 07-02-2015, 20:07 ]
kamil.burczyk, w Twoim przypadku także warto sprawdzić błędy w taki sam sposób chociaż pewnie więcej powiedziało by podłączenie pod Ewoskan za pomocą interfejsy VAG KKL, tu masz o tym temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 08-02-2015, 03:57   

Może to też być czujnik położenia wału korbowego i to bym obstawiał bo to typowe objawy dla uszkodzonego czujnika na ciepłym nie pali albo ciężko pali. Aha nie doczytałem ze na stygnacym z czujnikiem wału takie cyrki dzieją się po wyłączeniu nagrzanego po ostygnięciu daje radę odpalić ale to już oznaka że lada moment padnie całkiem, jeżeli problem pojawia się na stygnącym to jeszcze może być to czujnik temperatury zilnika albo plynu.
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 08-02-2015, 20:53   

plecho1, mam EvoScana i kabel VAG ale nic nie sprawdzę bo błędy mam wyczyszczone a po tym jak odpalał i sam zaraz gasł to check engine nie wyskoczył.
Chyba że jest jakiś inny sposób?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-02-2015, 22:04   

W Evoscanie zmieniałeś Timeout z 1000 na 10000?
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 09-02-2015, 14:42   

Tak

[ Dodano: 11-02-2015, 15:17 ]
Dzisiaj znowu to samo, już trzeci raz mnie to spotkało.
Zrobiłem zakupy, wsiadam do auta i odpala, po czym gaśnie. Próbowałem na wiele sposobów, odpalił może za 30 razem, jak go zaraz po odpaleniu, zanim jeszcze nie zgasł wkręcałem go na max obroty, pod 7000 rpm, aż do odcięcia zapłonu. Wkońcu odpalił.
Tym razem podczas tego nieudanego odpalania zapalił się check. Wróciłem do domu (po drodze go trochę przegoniłem, przy 6500 rpm lekko szarpnął i szedł do 7000 rpm) i podłączyłem go pod EvoScana.

Info: OBDII Connecting...
Info: Initializing At 5 baud...
Info: Initialization Complete...
Info: OBDII Sync Byte Received.
Info: Keybyte Response: 0x08 0x08
Info: OBDII Keyword CRC Received.
Info: Connection successful...
Info: Correct Header bytes returned.
Info: Check DTCs Ended.


Updated: 12:12:04
2 Diagnostic Trouble Codes Found:
----------------------------------------------
P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction

Błąd P0170 już się wcześniej zapalał i czasami sam gasł, to niewłaściwy skład mieszanki - częsty problem przy LPG. Możliwe że wskoczył jak dałem w palnik.
Ale ten P0340 to chyba czujnik położenia wałku rozrządu. Dobrze wyślę ?

Jak się do tego zabrać i jaki jest koszt wymiany tego czujnika.

Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

[ Dodano: 18-04-2015, 23:48 ]
Problem chyba rozwiązany.
Zamówiłem i wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu. Kupiłem oryginalny używany - koszt 100 zł.
Od dwóch tygodni silnik pracuje bez problemu. Problem zniknął.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.