Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana uszczelki pod głowica 1.9 td
Autor Wiadomość
darek10033 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: suwalki
Wysłany: 02-03-2015, 23:21   wymiana uszczelki pod głowica 1.9 td

Witam jak w temacie wymiana uszczelki pod głowica nie wiem czy to jeszcze oryginał czy zamiennik :/ 2 miesiące temu wymieniony cały rozrząd czy może zostać ten sam pasek i na jakie koszty mam się nastawić przy wymianie samej uszczelki
Czy usterka ma jakie kol wiek działanie na wiesz spalanie paliwa?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-03-2015, 08:01   

Technicznie nie powinno się dwa razy zakładać raz sciagnietego paska, ale to Twoje ryzyko jezeli postanowisz ponownie użyć paska, koszt wymiany uszczelki pod głowicą zalezy od tego ile częsci w drodze wymienisz oraz czy zrobisz przeglad/regeneracje głowicy. Przy samej uszczelce głowicy z uszczelkami kolektorów , pokrywy zaworów, etc to tak skromnie koło 600zł z robocizną musisz liczyć
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 03-03-2015, 20:46   

Też jestem przed wymianą uszczelki i mój mechanik powiedział, że będą to koszty w okolicach właśnie 600 zł, o ile nie znajdzie przy okazji niczego innego do pilnej naprawy. Będę przy okazji wymieniał kompletny rozrząd, więc te koszty zapewne się podwoją.

W twoim przypadku, jeśli rozrząd był wymieniany 2 miesiące temu (nie wiem, ile km w tym czasie przejechałeś), myślę że można go zostawić w spokoju, chociaż teoretycznie - tak, jak pisał robertdg, nie powinno się zakładać ponownie raz zdjętego paska.

Co do wpływu uszkodzonej uszczelki na spalanie to nie wiem (raczej go nie zwiększa jakoś drastycznie), ale na pewno zmniejsza ilość oleju i płynu chłodniczego (bo albo wywala wszystko na zewnątrz, albo miesza i puszcza w układ chłodzenia). Ja u siebie kompletnie przespałem pierwsze symptomy uszkodzonej uszczelki - przyznaję, że mało ostatnio jeżdżę, raczej żona a pod maskę zaglądam tylko, jak się zapali kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy. No i ocknąłem się, gdy pewnego dnia zobaczyłem pod autem wielką plamę oleju zmieszanego z płynem chłodniczym. Zaraz później przestało działać ogrzewanie. Silnik jest cały upaćkany w oleju od okolic właśnie uszczelki w dół a poziom oleju jest grubo poniżej minimum. Jedna wielka masakra...
 
 
sezar 
Forumowicz
sezar

Auto: carisma 1,9TD GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 41
Skąd: lubelskie
Wysłany: 07-03-2015, 20:34   

Mi mechanik robił w tomtym roku,regeneracja głowicy 600zł(spr. na szczelnosc od tego trzeba zacząć, planowanie,docieranie zaworów)+robocizna 1100zł
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 07-03-2015, 21:52   

Nie zakłada się raz sciagnietego paska, po prostu po naciagnieciu rozciąga się kawałek, później ten sam pasek drugi raz nałożony nie ułoży się tzn nie rozciągnie ale po prostu strzeli. Wielokrotnie przerabialem to na paskach osprzętu, i to było zawsze pewne ze strzeli, i to w zazwyczaj najmniej oczekiwanym momencie. Tak samo jest ze szpilkami do głowicy, jedno razowe wkrecimy drugi raz i może (ale nie musi) nam szpilka pęknąć. Ja szczerze bym nie ryzykował...
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 07-03-2015, 22:11   

i to samo jest ze wszelkimi podkładkami sprężystymi, są jednorazowe ;)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Carisma1 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CJO 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-03-2015, 19:08   

...śmiało zakładaj ten sam pasek, ale pamiętaj aby przy okazji ściągniętej głowicy jak dasz do planowania, spr szczelności itd, koniecznie ustawili Ci luzy zaworowe(upierdliwa czynność i zaniedbywana przez użytkowników), bo zazwyczaj sprawdzają szczelność, planują i wypad. Lecące uszczelki w tych motorach F8Q to plaga, sa różne teorie dlaczego się tak dzieje, jedną z nich ,,moim zdaniem najbardziej prawdopodobną" jest nieszczęśliwe umiejscowienie turbiny. Sam w swoim bolidzie(Carisma 1,9TDi) w ciągu 250 tys km wymieniałem ją dwa razy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.