Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Poszarpiwanie przy przyśpieszaniu
Autor Wiadomość
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 29-03-2015, 15:36   Poszarpiwanie przy przyśpieszaniu

Witam ponownie
Sigma 12V 1992 rok, sedan, bez lpg
Zdjęcie dla ciekawych, bo chyba jedna z ładniejszych w polszy :) )
http://skroc.pl/7949b
Blacharsko igiełka, ale mechanicznie troszkę do zrobienia.

Najbardziej nurtujący problem to szarpanie, duszenie się, czasem kichnie z wydechu.
Objawia się to przy przyśpieszaniu, i na małuch obrotach i dużych.
Co ciekawe, rano na zimnym silniku idzie jak burza, ale po 15/30 sekundach już nie chodzi jak powinna.
Jak się przydławi, odpuszczam lekko pedał i wtedy idzie jak depnę mocniej znowu, jak pomału wciskam pedał, jest jakby ok.

Świeci check, i abs
Odczytałem błędy: 11,13,15,21,31,32,41,42

Wtyczki poskrobane, psiknięte "connectorem", kopułka i palec przeczyszczone

I teraz poradźcie gdzie szukać co działać, nie chcę wydawać kasy na mechaników ani też na ślepo wymieniać po kolei wszystko aż problem ustanie. Warsztat, narzędzia mam, jakąś tam wiedze mechaniczno elektryczną też.

Może też jest tu lub znacie jakąś sigmę ze Szczecina, żebym się spotksał na podmiankę.

Pozdrawiam wszystkich i liczę na pomoc :)
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 29-03-2015, 16:04   

No myślę, że przede wszystkim to trzeba sprawdzić błedy (11,13,15,21,31,32,41,42 ) 11 to np. sonda lamda. Poszukaj na forum jest opis reszty błędów.
Prezentuje się bardzo dobrze. Załaduj więcej zdjęć. ;)
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-03-2015, 16:24   

angelos, Racja, ale jak się za to zabrać?
11-sonda lambda - jak mam ją sprawdzić?
13-Czujnik Powietrza Dolotowego? chodzi o przepływkę czy gdzieś indziej sie znajduje? no i też jak sprawdzić?
15 -idle speed control (isc) motor position sensor - silniczek krokowy?
21-Czujnik temperatury płynu chłodzącego - też jak mam go sprawdzić?
31-czujnik spalania stukowego - tym chyba nie muszę się narazie przejmować
32- map sensor - szukałem nie mam pojęcia gdzie jest
41- wtryskiwacz - jak sprawdzić?
42- pompa paliwa - też nie wiem jak sprawdzić

Myślę że do poszarpiwania mogą przyczynić się błędy 13, 21(bo przez te 20 sekund na zimnym jest dobrze) 32, czyli map, 41, wtryskiwacz, lub wtryskiwacze no i 42 pompa paliwowa.

Ale jak pisałem nie chcę błądzić i wymieniać wszystkiego naraz, chodzi mi głównie o pozbycie się szarpania.

Mam mutlimetr, ale nie wiem jakie rezystancje mają mieć wtryskiwacze i inne czujniki w danych temp.

Co dalej? :C
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 29-03-2015, 21:22   

Tyle błędów, że przyszło mi na myśl, że może jednostka sterująca jest padnięta.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 29-03-2015, 22:32   

mmatulek napisał/a:
Tyle błędów, że przyszło mi na myśl, że może jednostka sterująca jest padnięta.

Z reguły jak komp jest uszkodzony to nie wymruguje błedów(dioda się nie zapala)

Jeżeli chodzi o rezystancję, to serwisówka prawdę ci powie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=5122
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-03-2015, 17:33   

nie znam na tyle angielskiego czy niemieckiego tymbardziej technicznego żeby to odnaleźć, wspomożesz?

[ Dodano: 11-04-2015, 14:12 ]
dziękuje za wielkie zainteresowanie i pomoc...
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 11-04-2015, 22:31   

Jaki gaz?
patrząc na liste blędów zgaduję że mikserowy
Czy objawy są identyczne na gazie i paliwie?
jak dużo jeździsz na paliwie?

sonda labda - na biegu jałowym sygnał powinien oscylować miedzy 0 a 0.7-1V, oscyloskop potrzebny do testu, od biedy ANALOGOWY voltomierz.
13- jak pamięć mnie nie myli to czujnik temperatury powietrz dolotowego ->w przpływomierzu
32 - hyba Mass Air Flow sensor - przepływomierz
te 2 sugerują mikserowy gaz i było bum w dolocie, jak nie masz bumklapki to przepływomierz(najprawdopodobniej) szlag trafił.

15 - silniczek krokowy albo zablokowany albo spalony po długiej jeździe z zablokowanym. 4 piny 2 uzwojenia, rezystancje powinny być identyczne, nie pamiętam jakie dokładnie, ale poniżej 4 ohm = dead.

wtryskiwacze są odcinane przez komputer gazu, powinien być zainstalowany symulator.

żeby zawęzić diagnoze do gazu/paliwa proponuje:
wyłączyć gaz,
wyzerować kody
pojeździć na paliwie
odczytać kody
kody niepowtórzone są wywołne instalacją gazową
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 12-04-2015, 00:05   

Auto jest bez instalacji LPG. Założyliśmy "nowy" przepływomierz i jest lepiej, ale poszarpowanie dalej występuje, zwłaszcza po nagrzaniu, sonda lambda albo jest już wymieniona, albo na dniach Orzech ją wymieni, oprócz tego krokowiec jest do przebadania miernikiem, aczkolwiek on raczej odpowiada za wolne obroty, więc bezpośrednio z poszarpywaniem nie powinien mieć nic wspólnego ( o ile się nie mylę ).
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-04-2015, 00:48   

lol
zobaczyłem LPG w pierwszym poście, nie zobaczyłem bez :oops:

z krokowcem sie zgadza, albo nie schodziłby ponizej ~2000rpm albo na zimno siedział na 800 rpm i gasł.

Pozostaje pytanie czy kondensatory w ecu były kiedykolwiek zmieniane. Jeśli nie, to byłby to mój nastepny krok. średnia zywotnośc elektrolitów to 10-15 lat, po 22 latach pewnie są mocno poza tolerancją.

23-25 kwietnia będę w Szczecine, jeśli brat ma lutownicę i podacie wartości kondensatorów, to mogę je wymienić. Wartości musze znac najpóźniej 20.
Z tego co pamiętam wygrzebanie i otwarcie ECU to 30-40 minut, koło 5-6 kondensatorów to kolejne 30 minut.

chyba, że braty znajdzie moje "zapasowe" ECU, zmienie kondensatory i zrobimy podmianke.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-04-2015, 18:12   

Nie miałem możliwości zabrać się za sondę (zastawione podnośniki w pracy przez niejeżdżące auta) ale na dniach to zrobię tymbardziej, że spalanie niedawno *edit* wzrosło, z 30-40l :C

krokowca wystarczyło przeczyścić i jest ok, no może delikatnie falują, w granicach 50-100 rpm ale to na razie małe zmartwienie

o kondensatorach nikt mi jeszcze nie mówił, ale w sumie warto to zrobić. Tak sie składa że jestem elektornikiem, mam stacje i pare innych lutownic więc też to napewno zrobię.
ale dzięki Zajc3w za chęć wlutowania :) , podpowiedz mi tylko gdzie jest ecu, żebym długo nie błądził :)

Zajc3w a masz coś jeszcze na podmniankę? Głównie chodzi mi o czujnik cieczy chłodzącej i może pompa paliwa jeśli masz troszkę więcej czasu na wyciągnięcie jej :D
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 13-04-2015, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 14-04-2015, 01:37   

Czujnków nie miałem, pompy paliwa tym bardziej.
5 lat jak sigme sprzedałem, 5 -7jak kondensatory w swoim ECU zmieniłem....
za glow boxem... za schowkiem nad nogami pasażera PHGE9036-A_SIGMA_3.pdf strona 5

Kondensatory zamów panaconic seria FC, "troszke" droższe ale przeżyją auto.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-04-2015, 18:41   

wszystko jasne, ale link nie działa, napewno dobrze skopiowałeś?

[ Dodano: 25-04-2015, 13:23 ]
UPDATE :D
Wleciała nowa sonda od kolegi mazda10000, autko jakby mniej paliło, ale dalej wydaje mi się za dużo ;c

Wleciały też dzisiaj nowe przewody od Sonaty (NGK: RC-HD404) i świeczki (NGK BPR5EY-11)

i i co? SZARPANIE USTAŁO, nawet najmniejszego szarpnięcia nie ma, zarówno na wysokich obrotach jak i przy małej prędkości na 5 biegu

ale co mnie zmartwiło autko straciło na mocy, nie przyśpiesza tak żwawo, nie czuć tych 177 koni, może to być wina świec? lub przerwy na elektrodzie? albo poradźcie co dalej szukać
pozdrawiam

[ Dodano: 26-04-2015, 17:20 ]
błędy jakie ma jeszcze ecu to 41 i 31, wcześniej źle sprawdzałem..
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-04-2015, 09:23   

orzech111 napisał/a:
wszystko jasne, ale link nie działa, napewno dobrze skopiowałeś?

[ Dodano: 25-04-2015, 13:23 ]
UPDATE :D
Wleciała nowa sonda od kolegi mazda10000, autko jakby mniej paliło, ale dalej wydaje mi się za dużo ;c

Wleciały też dzisiaj nowe przewody od Sonaty (NGK: RC-HD404) i świeczki (NGK BPR5EY-11)

i i co? SZARPANIE USTAŁO, nawet najmniejszego szarpnięcia nie ma, zarówno na wysokich obrotach jak i przy małej prędkości na 5 biegu

ale co mnie zmartwiło autko straciło na mocy, nie przyśpiesza tak żwawo, nie czuć tych 177 koni, może to być wina świec? lub przerwy na elektrodzie? albo poradźcie co dalej szukać
pozdrawiam

[ Dodano: 26-04-2015, 17:20 ]
błędy jakie ma jeszcze ecu to 41 i 31, wcześniej źle sprawdzałem..


Kto Ci dobierał te świece?

Wg. oryginału powinny być:

NGK BPR6ES-11 popularne dość (są w IC)
Denso W20EPR 11 (rzadko spotykane u nas)

Nie wiem czym dokładnie różnią się te co masz założone od oryginałów, ale ciepłota jest inna (5 zamiast 6 - im niżej to są cieplejsze świece -> http://tiny.pl/xhzzz)

Natomiast te świece co podałeś pasują do Toyoty, Chevroletów, Daewoo. Nie wiem n
a jakiej zasadzie to było dobierane :|

PS. Znaczenie symboli w nazwie świec NGK: http://www.ngksparkplugs....rtnumberkey.pdf

Teoretycznie te świece mogą być bo różnice nie są aż takie wielkie, przerwa jest właściwa bo jest 1.1 mm (to -11 na końcu)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-04-2015, 19:55   

gdzieś na forum ktoś napisał że przejechał na takich 50k km i jest dobrze więc wziąłem, jakiś temat odnośnie kabli lub właśnie świec, a to tyczy sie tego braku mocy? czy raczej nie ma wpływu, dziwne jest to, że auto czasem zapierdziela jak głupie, (np dzisiaj 10km do pracy) a raz jest mulaste, nie wiem co to może być, może wtryskiwacze?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-04-2015, 08:51   

orzech111 napisał/a:
gdzieś na forum ktoś napisał że przejechał na takich 50k km i jest dobrze więc wziąłem, jakiś temat odnośnie kabli lub właśnie świec, a to tyczy sie tego braku mocy? czy raczej nie ma wpływu, dziwne jest to, że auto czasem zapierdziela jak głupie, (np dzisiaj 10km do pracy) a raz jest mulaste, nie wiem co to może być, może wtryskiwacze?


Ale kto i gdzie napisał? Przy jakim silniku?

Abstrahując od kabli i swiec - ja też objechałem 15 tysięcy km ze spróchniałymi przewodami hamulcowymi, ale strach było jeździć na dłuższą metę więc ostatecznie wymieniłem. To że się komuś udało nie znaczy że to są właściwe świece.

Stwierdziłem tylko fakt i podałem informacje co było montowane oryginalnie.

Oczywiście KAŻDY ma prawo robić wedle własnego uznania :)

Wtryskiwacze oraz ciśnienie paliwa na pewno nie zaszkodzi sprawdzić. Szczególnie ciśnienie - jeśli w normie - zostają wtryskiwacze.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.