Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile to będzie wszystko kosztowało?
Autor Wiadomość
Bezdwojek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt 1.3 CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1
Skąd: Tarnów
Wysłany: 02-02-2015, 10:53   Ile to będzie wszystko kosztowało?

Witam.Na początek zaznacze że jestem zielony w temacie mechaniki tak więc prosze o wyrozumiałość.Jest tak że mam ,pare' rzeczy do zrobienia w moim colcie 1.3. Do roboty jest:
-podłużnice , podobno są w stanie ciężkim
-musze podnieść przód bo jest obniżony , jazda to mordęga szczęgólnie w moim terenie
-przewody hamulcowe sa pognite
- coś skrzypi jak skręcam kierownicą w obydwie strony. Może to od wspomagania? nie wiem.
- rozrząd do sprawdzenia tak więc nie wiem czy do wymiany ale gdyby to za ile wymienią kompletny rozrząd razem z pompą wody?

Wiem że wszędzie koszty są inne , różnią sie , zależy to też od tego kto przy tym robi ale gdybyście mogli ocenić naprawe , robocizne prosze o odpowiedź.
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 02-02-2015, 12:54   

1) Dobra robota około 500-1000 zł w zależności od warsztatu i włożonej w to pracy i materiałów.
2) 2 nowe sprężyny na przód KYB - około 250 zł, wymiana ze 100 zł
3) Ciężko powiedzieć. Jeżeli chodzi o metalowe przewody - a skoro są pognite to rozumiem, że chodzi o nie - musi Ci je zrobić warsztat specjalizujący się w produkcji takich przewodów. Niestety zamienniki nie są dostępne. Nie mniej tanio na pewno nie będzie.
4)Musisz sprecyzować o jaki skrzypienie chodzi. Skrzypi gdy koła zmieniają pozycję na zasadzie takiego skrzypienia zawiasu w drzwiach, czy to skrzypienie jest stałe, ciągłe tak jakby od jakiegoś stale napędzanego elementu ?
5)Pasek + rolka napinająca około 240 zł , pompa wody 140-280 w zależności od firmy z tym, że jeżeli masz 1.3 12 zaworowy to pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu tylko paskiem wielorowkowym, więc można ją wymieniać osobno, nie trzeba zdejmować rozrządu. Robota za rozrząd gdzieś ze 200-300 zł
 
 
czapelka 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 139
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-02-2015, 15:32   

Tovija napisał/a:

3) Ciężko powiedzieć. Jeżeli chodzi o metalowe przewody - a skoro są pognite to rozumiem, że chodzi o nie - musi Ci je zrobić warsztat specjalizujący się w produkcji takich przewodów. Niestety zamienniki nie są dostępne. Nie mniej tanio na pewno nie będzie.


Przewody są dorabiane, bierze się na długość w sklepie motoryzacyjnym. Po prostu mierzysz dugość idziesz i zamawiają na drugi dzień już z dorobionymi końcówkami.

Koszt na colta około 100 zł max+płyn hamulcowy. dodatkowo robota oczywiście a to już zależy od mechanika ile weźmie :)
 
 
 
Górol 
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 124
Skąd: Chełm
Wysłany: 04-02-2015, 21:27   

Co chodzi o rozrząd dziś zmieniałem w Colcinie żony-pasek Conti,napinacz Rouvilla i dwa uszczelniacze które okazały się nie potrzebne-brak wycieków koszt 170 pln robocizna u mojego znajomego 100pln także nie ma tragedii
ps
chciałbym takie koszty w moim Galu 2.4 GDI
 
 
apiro 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 67
Skąd: ok. Wrocławia
Wysłany: 15-03-2015, 07:56   Re: Ile to będzie wszystko kosztowało?

Bezdwojek napisał/a:


- coś skrzypi jak skręcam kierownicą w obydwie strony. Może to od wspomagania? nie wiem.


Możliwe że lożysko mcphersona jest uszkodzone lub inne sąsiednie elementy i mcphersona podczas skręcania kręci się caly razem z poduszką przy kielichu i stąd skrzypienia (guma ociera blachę kielicha). Miałem tak w astrze g, tylko łożysko miałem całe ale otwór w poduszce na amor był uszkodzony (pęknięty i rozszerzony) ze poduszka nie mogła się swobodnie kręcić na łożysku i kręcił się cały mcpherson. Wymiana poduszki za 20 zł załatwiła sprawę (oczywiście trzeba się trochę pobawić).


Jak chcesz podnieść tylko przód i twardość ci nie przeszkadza to możesz założyć gumy podwyższając pod sprężyne (ok.3 cm) - jedna sztuka 11 zł na allegro. Ewentualnie nowe sprężyny jeśli amorki całe.

Miałbyś trochę smykałki, podstawowe narzedzia, ściągacz do sprężyn to byś sobie ogarnął sam. Jedynie zbieżność ustawić w zakładzie.



Nie mogę nieraz uwierzyć z jakimi pierdolami chłopy jeżdżą do mechanika...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.