 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ile to będzie wszystko kosztowało? |
Autor |
Wiadomość |
Bezdwojek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt 1.3 CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 1 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 02-02-2015, 10:53 Ile to będzie wszystko kosztowało?
|
|
|
Witam.Na początek zaznacze że jestem zielony w temacie mechaniki tak więc prosze o wyrozumiałość.Jest tak że mam ,pare' rzeczy do zrobienia w moim colcie 1.3. Do roboty jest:
-podłużnice , podobno są w stanie ciężkim
-musze podnieść przód bo jest obniżony , jazda to mordęga szczęgólnie w moim terenie
-przewody hamulcowe sa pognite
- coś skrzypi jak skręcam kierownicą w obydwie strony. Może to od wspomagania? nie wiem.
- rozrząd do sprawdzenia tak więc nie wiem czy do wymiany ale gdyby to za ile wymienią kompletny rozrząd razem z pompą wody?
Wiem że wszędzie koszty są inne , różnią sie , zależy to też od tego kto przy tym robi ale gdybyście mogli ocenić naprawe , robocizne prosze o odpowiedź. |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 02-02-2015, 12:54
|
|
|
1) Dobra robota około 500-1000 zł w zależności od warsztatu i włożonej w to pracy i materiałów.
2) 2 nowe sprężyny na przód KYB - około 250 zł, wymiana ze 100 zł
3) Ciężko powiedzieć. Jeżeli chodzi o metalowe przewody - a skoro są pognite to rozumiem, że chodzi o nie - musi Ci je zrobić warsztat specjalizujący się w produkcji takich przewodów. Niestety zamienniki nie są dostępne. Nie mniej tanio na pewno nie będzie.
4)Musisz sprecyzować o jaki skrzypienie chodzi. Skrzypi gdy koła zmieniają pozycję na zasadzie takiego skrzypienia zawiasu w drzwiach, czy to skrzypienie jest stałe, ciągłe tak jakby od jakiegoś stale napędzanego elementu ?
5)Pasek + rolka napinająca około 240 zł , pompa wody 140-280 w zależności od firmy z tym, że jeżeli masz 1.3 12 zaworowy to pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu tylko paskiem wielorowkowym, więc można ją wymieniać osobno, nie trzeba zdejmować rozrządu. Robota za rozrząd gdzieś ze 200-300 zł |
|
|
|
 |
czapelka
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 139 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-02-2015, 15:32
|
|
|
Tovija napisał/a: |
3) Ciężko powiedzieć. Jeżeli chodzi o metalowe przewody - a skoro są pognite to rozumiem, że chodzi o nie - musi Ci je zrobić warsztat specjalizujący się w produkcji takich przewodów. Niestety zamienniki nie są dostępne. Nie mniej tanio na pewno nie będzie.
|
Przewody są dorabiane, bierze się na długość w sklepie motoryzacyjnym. Po prostu mierzysz dugość idziesz i zamawiają na drugi dzień już z dorobionymi końcówkami.
Koszt na colta około 100 zł max+płyn hamulcowy. dodatkowo robota oczywiście a to już zależy od mechanika ile weźmie |
|
|
|
 |
Górol
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2014 Posty: 124 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 04-02-2015, 21:27
|
|
|
Co chodzi o rozrząd dziś zmieniałem w Colcinie żony-pasek Conti,napinacz Rouvilla i dwa uszczelniacze które okazały się nie potrzebne-brak wycieków koszt 170 pln robocizna u mojego znajomego 100pln także nie ma tragedii
ps
chciałbym takie koszty w moim Galu 2.4 GDI |
|
|
|
 |
apiro
Forumowicz
Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 67 Skąd: ok. Wrocławia
|
Wysłany: 15-03-2015, 07:56 Re: Ile to będzie wszystko kosztowało?
|
|
|
Bezdwojek napisał/a: |
- coś skrzypi jak skręcam kierownicą w obydwie strony. Może to od wspomagania? nie wiem.
|
Możliwe że lożysko mcphersona jest uszkodzone lub inne sąsiednie elementy i mcphersona podczas skręcania kręci się caly razem z poduszką przy kielichu i stąd skrzypienia (guma ociera blachę kielicha). Miałem tak w astrze g, tylko łożysko miałem całe ale otwór w poduszce na amor był uszkodzony (pęknięty i rozszerzony) ze poduszka nie mogła się swobodnie kręcić na łożysku i kręcił się cały mcpherson. Wymiana poduszki za 20 zł załatwiła sprawę (oczywiście trzeba się trochę pobawić).
Jak chcesz podnieść tylko przód i twardość ci nie przeszkadza to możesz założyć gumy podwyższając pod sprężyne (ok.3 cm) - jedna sztuka 11 zł na allegro. Ewentualnie nowe sprężyny jeśli amorki całe.
Miałbyś trochę smykałki, podstawowe narzedzia, ściągacz do sprężyn to byś sobie ogarnął sam. Jedynie zbieżność ustawić w zakładzie.
Nie mogę nieraz uwierzyć z jakimi pierdolami chłopy jeżdżą do mechanika... |
|
|
|
 |
|
|