 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Evoscan pomiar mocy i monentu (on road dyno) |
Autor |
Wiadomość |
brccrx
Forumowicz brccrx
Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 90 Skąd: Z tad i z tamtad......
|
Wysłany: 17-01-2015, 01:21 Evoscan pomiar mocy i monentu (on road dyno)
|
|
|
Witam. Temat zakaladam ponioekat na prozbe kolegi z forum ktory w pw prosil o instrukcje jak wykonac pomiar mocy i monemtu obrotowego silnika za pomoca programu Evoscan, moze komus jeszcze sie przyda
Testy przeprowadzcie na wlasna reke, ja za mandaty oraz ewentualne uszkodzenia nie biore zadnej odpowiedzialnosci:)
Podlaczamy laptopa za pomoca kabla open port 1.3 lub 2.0 (mozna z powodzeniam wykozystac kabel typu VAG z odpowiednim czipsetem)
Odpalamy orginalny (lub nie....za to tez odpowiedzialnosci nie biore ) program Evoscan i zaznaczamy:
1.3 open port w przypadku kabla VAG lub orginalnego 1.3 lub 2.0 jezeli posiadamy kabel do "mapowania" ECU
Mitsubishi MUTIII
Rozpedzamy samochod na 3-ce do predkosci odpowiadajacej 2000 obrotow na obrotomierzu, utrzymujac stala predkosc:
I klikamy "Start DataLogger"
Wciskamy pedal gazu w podloge i trzymamy do momentu az uslyszymy ze silnik wkrecil sie do maksymalnych obrotow, puszczamy i pozwalamy obrotom spasc swobodnie potem w miejscu gdzie wciskalismy start naciskamy "Stop DataLogger"
Zatrzymujemy sie (lub robimy jeszcze jeden lub 2 razy by pomiar byl dokladniejszy) i otwieramy zakladke "Graphs & MapTracer" a w niej "Log and Power Graph";
Z okienka ktore sie otworzylo wybieramy plik ktory ma aktualna date i godzine kiedy robilismy pomiar (najlepiej teraz nadac mu inna nazwe zeby sie potem nie mylilo, np.: pierwszy pomiar bez modow)
Po wybraniu rzdanego pliku otworzy sie nam okienko z roznymi wykresami:
W gornym lewym rogu klikamy zakladke "Power"
Nie, to jeszcze nie koniec
Ponizej zakladki "Power" szukamy opcji "Wehicle Weight & Drag" po kliknieciu tej opcji pojawi sie okienko z mozliwoscia wyboru jednostek w jakich chcemy wprowadzac dane, zaznaczamy opcje "Metric" w kolejnym okienku wciskamy "Yes"
Pora wypelnic wszystkie dane zwiazane z pomiarem.
Wage samochodu.
Wage osob na pokladzie.
Wysokosc opony.
Przelozenia skrzyni biegow i przelozenie glowne skrzyni, musicie te dane miec odnosnie swojej skrzyni biegow!!!
Powierzchnie przodu samochodu (najlepiej na necie poszukac naprzyklad: " Colt Frontal area"
Opor powietrza.
Cisnienie atmosferyczne w momencie robienia pomiaru.
Temperatura powietrza na zewnatrz.
"Dyno Correction Factor" ustawiamy na "1"
Oraz rodzaj hamowni.
Naciskamy "Apply" i ok
Wciskamy opcje "Calc. Power & Torque"
I juz
Czasami trzeba bedzie uzyc opcji jednostek "Imperial" potem "Yes", "Apply" i ok, naprzyklad zeby wyswietlic wyniki pomiaru mocy w koniach mechanicznych (Hp)
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|