Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Evoscan pomiar mocy i monentu (on road dyno)
Autor Wiadomość
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 17-01-2015, 01:21   Evoscan pomiar mocy i monentu (on road dyno)

Witam. Temat zakaladam ponioekat na prozbe kolegi z forum ktory w pw prosil o instrukcje jak wykonac pomiar mocy i monemtu obrotowego silnika za pomoca programu Evoscan, moze komus jeszcze sie przyda ;)

Testy przeprowadzcie na wlasna reke, ja za mandaty oraz ewentualne uszkodzenia nie biore zadnej odpowiedzialnosci:) :)

Podlaczamy laptopa za pomoca kabla open port 1.3 lub 2.0 (mozna z powodzeniam wykozystac kabel typu VAG z odpowiednim czipsetem)
Odpalamy orginalny (lub nie....za to tez odpowiedzialnosci nie biore ;) ) program Evoscan i zaznaczamy:

1.3 open port w przypadku kabla VAG lub orginalnego 1.3 lub 2.0 jezeli posiadamy kabel do "mapowania" ECU

Mitsubishi MUTIII

Rozpedzamy samochod na 3-ce do predkosci odpowiadajacej 2000 obrotow na obrotomierzu, utrzymujac stala predkosc:

I klikamy "Start DataLogger"



Wciskamy pedal gazu w podloge i trzymamy do momentu az uslyszymy ze silnik wkrecil sie do maksymalnych obrotow, puszczamy i pozwalamy obrotom spasc swobodnie potem w miejscu gdzie wciskalismy start naciskamy "Stop DataLogger"

Zatrzymujemy sie (lub robimy jeszcze jeden lub 2 razy by pomiar byl dokladniejszy) i otwieramy zakladke "Graphs & MapTracer" a w niej "Log and Power Graph";



Z okienka ktore sie otworzylo wybieramy plik ktory ma aktualna date i godzine kiedy robilismy pomiar (najlepiej teraz nadac mu inna nazwe zeby sie potem nie mylilo, np.: pierwszy pomiar bez modow)



Po wybraniu rzdanego pliku otworzy sie nam okienko z roznymi wykresami:



W gornym lewym rogu klikamy zakladke "Power"



Nie, to jeszcze nie koniec :) :) :)

Ponizej zakladki "Power" szukamy opcji "Wehicle Weight & Drag" po kliknieciu tej opcji pojawi sie okienko z mozliwoscia wyboru jednostek w jakich chcemy wprowadzac dane, zaznaczamy opcje "Metric" w kolejnym okienku wciskamy "Yes"



Pora wypelnic wszystkie dane zwiazane z pomiarem.

Wage samochodu.
Wage osob na pokladzie.
Wysokosc opony.
Przelozenia skrzyni biegow i przelozenie glowne skrzyni, musicie te dane miec odnosnie swojej skrzyni biegow!!!
Powierzchnie przodu samochodu (najlepiej na necie poszukac naprzyklad: " Colt Frontal area"
Opor powietrza.
Cisnienie atmosferyczne w momencie robienia pomiaru.
Temperatura powietrza na zewnatrz.
"Dyno Correction Factor" ustawiamy na "1"
Oraz rodzaj hamowni.



Naciskamy "Apply" i ok

Wciskamy opcje "Calc. Power & Torque"



I juz ;)

Czasami trzeba bedzie uzyc opcji jednostek "Imperial" potem "Yes", "Apply" i ok, naprzyklad zeby wyswietlic wyniki pomiaru mocy w koniach mechanicznych (Hp)



Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.