Świece czy kable w Cari?? Szarpanie i gaśnięcie |
Autor |
Wiadomość |
majkek0995
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 16V 1.8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 02-03-2015, 11:32 Świece czy kable w Cari?? Szarpanie i gaśnięcie
|
|
|
Jest to mój pierwszy temat, więc serdecznie wszystkich witam!!
Gdy zaczęły falować mi obroty, wyczyściłem przepustnicę i przykleiłem elektromagnes, czyszczony także kolektor ssący, egr i wydawałoby się ok, lecz teraz na wolnych obrotach po prostu "pyrkoli" i po czasie gaśnie. 1 i 4 cewka miała upalone sprężynki nachodzące na świece, wyczyściłem ale nadal problem nie ustępuje, nie wiem czy wymienić tylko cewki czy świece i kable (jeśli tak to jakie kable?)
MITSUBISHI CARISMA 1.8 GDI 2001 125KM
Proszę o jakieś porady |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-03-2015, 14:09
|
|
|
Witamy na forum, szkoda tylko, że w takich okolicznościach.
A jesteś pewien, że to wina cewek czy świec? Sprawdzałeś może błędy silnika albo parametry pracy silnika programem Evoscan? Tu masz ciekawy temat o diagnostyce tego dość skomplikowanego silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 a tutaj jeszcze jeden ważny temat odnośnie GDI http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Do sprawdzenia samych błędów w tym roczniku wystarczy także ELM327 i jakiś darmowy pod niego program. |
|
|
|
 |
majkek0995
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 16V 1.8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 02-03-2015, 22:38
|
|
|
Przy pierwszej diagnostyce właśnie tym kablem wystąpił błąd P0141* (Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr. 1 sonda nr 2) - wadliwe działanie.
Czyściłem wszystkie styki, reset komputera i błędu nie ma zastanawiam się także nad pompą WC, przy falowaniu obrotów próbowałem ją regulować, ale nie mam 100% pewności, czy ustawiłem ją do pierwotnego położenia :/ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-03-2015, 05:52
|
|
|
A jakie ciśnienie jest teraz po regulacji w całym zakresie obciążenia? Jeśli trzyma się w granicach normy dla tego silnika to jest ok. |
|
|
|
 |
majkek0995
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 16V 1.8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 03-03-2015, 08:39
|
|
|
Odczytam te dane przy podłączeniu przy komputer, czy muszę użyć jakiegoś miernika?? |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 03-03-2015, 09:00
|
|
|
Najlepiej jest za pomocą evoscana, albo oscyloskopu, ale od biedy można miernikiem zgodnie z tematem o pompie WC |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
|