Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 01:57
[C5X 88-92] nie chce odpalić
Autor Wiadomość
Skrzydło77
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 12:22   [C5X 88-92] nie chce odpalić

Witam,
mam Colta 1,5 90r. (4G15), którego od kilku dni w żaden sposób nie można odpalić. Rozrusznik kręci, iskra jest, paliwo podaje. Z miłą chęcią podłączyłabym się do ECU ale nie wiem gdzie w tym modelu znajduje się złącze. Będę wdzięczna za jakiekolwiek podpowiedzi odnośnie tej przypadłości. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez josie 22-02-2007, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 13-02-2007, 12:30   

wtyczka jest po lewj stronie obok puszki z bezpiecznikami,a podlaczenie jest na stronie krzyzaka.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-02-2007, 12:52   

wszystko o ECU masz na mojej stronie WWW - tak samo jak Galanta z silnikiem 1.8 4G37 dotyczy to Colta z silnikiem 1.5 4G15
wstepnie - albo ECU albo cewka (mimo, ze jest iskra) albo czujnik temp. silnika (fotka na mojej WWW)
jak rozumiem paliwa w baku jest jakies min. 10 litrow?
 
 
Skrzydło77
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 13:59   

Oglądałam strone Krzyżaka, mam nawet wydrukowane te zdjęcia, ale niestety to nie jest ten silnik. Ja nie mam wtyczki obok puszki z bezpiecznikami, tylko od razu zamontowany jest filtr powietrza, serwo mam po lewej stronie silnika, a nie po prawej tak jak na zdjęciu. Zapomianłam dodać, że jest to wersja amerykańska Colta w automacie z klimą. Aha, jeszcze jedno. Jeśli wezmę psikne samostartu to za każdym razem pali, a normalnie nie chce.

[ Dodano: 13-02-2007, 14:01 ]
Jeszcze jedno. Cały czas pali się CHECK ENGINE
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 13-02-2007, 14:01   

czysczenie przepustnicy zalecam.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-02-2007, 15:38   

no to brakuje paliwa - 99% problem z czujnikiem temp. silnika (zwany czujnikiem ssania) - przy diagnozie bledow masz fotke tego czujnika oraz pokazane gdzie jest
co do tego co pisalem - silniki oczywiscie sa inne, ale polozenie zlacz, regulacja wolnych obrotow, odczyt bledow ECU itp. robi sie w ten sam sposob - skrot myslowy, ale to wlasnie mialem na mysli
a kondensatory tez powinny byc wymienione
 
 
Skrzydło77
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 17:17   

Dzięki za pomoc. Mam nadzieje, że po wymianie tego czujnika będzie wszystko ok. Pozdrawiam
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-02-2007, 19:14   

Skrzydło77 napisał/a:
Ja nie mam wtyczki obok puszki z bezpiecznikami, tylko od razu zamontowany jest filtr powietrza


Złącze jest koło puszki z bezpiecznikami, ale w kabinie, nad nogami kierowcy.
 
 
Skrzydło77
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2007, 13:36   

No i kiszka. Kondensatory w ECU wymienione, czujnik temperatuwy silnika też, a i tak nie odpala bez samostartu. Są jeszcze jakieś inne opcje bo mnie już ręcę opadły.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 21-02-2007, 13:45   

ustaw sobie aparat zaplonowy bo wszystko na to wskazuje:
1 sciagnij oslone rozrzadu ustaw na punkty
2 zwroc uwage w aparacie zeby palec byl na 1 cylinder
3 sprawdz kable czy sa poprawnie zalozone
........ i odpalaj :p
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2007, 13:46   

rozumiem, ze ECU na pewno sprawne? - bo sama wymiana kondziorow to nie wszystko
proponuje Ci podlozyc ECU z jezdzacego auta lub to reanimowane do innego Colta i sprawdzic czy jest OK

jesli bedzie, to pozostala pompa paliwa
 
 
Skrzydło77
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2007, 13:55   

Aparat zapłonowy jest ustawiony prawidłowo, pompa paliwa też już wymieniona. Jedyne co nie działa w ECU to scalak M5269L od silnika krokowego. Czy to może być przyczyna?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 21-02-2007, 14:09   

Mimo uszkodzenia powinien odpalic
Czy to jest sterownik /scalak/ czy silnik, kto to stwierdzil :?: a moze sama przepustnica jest zblokowana :?:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Skrzydło77
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2007, 14:18   

Jest to scalak, a stwierdził to elektronik. Przepustnica była czyszczona.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 21-02-2007, 14:36   

Skrzydło77, jezeli jest iskra i jest w odpowiednim momencie to silnik powinien gadac tzn bedzie prychal kichal ale odpali , i nalezy to sprawdzic . Mam nadzieje ze elektronik sie myli... . Poprostu go odpal i sprawdz jakie ECU podaje bledy.

[ Dodano: 21-02-2007, 14:44 ]
Skrzydło77, alap kontakt z Bartkiem on naprawia ECU i moze miec jakiegos padaka ewentualnie Ci przetestuje ECU
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.