Przesunięty przez: Hubeeert 21-03-2007, 01:57 |
[C5X 88-92] nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
Skrzydło77 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2007, 12:22 [C5X 88-92] nie chce odpalić
|
|
|
Witam,
mam Colta 1,5 90r. (4G15), którego od kilku dni w żaden sposób nie można odpalić. Rozrusznik kręci, iskra jest, paliwo podaje. Z miłą chęcią podłączyłabym się do ECU ale nie wiem gdzie w tym modelu znajduje się złącze. Będę wdzięczna za jakiekolwiek podpowiedzi odnośnie tej przypadłości. Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez josie 22-02-2007, 16:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 13-02-2007, 12:30
|
|
|
wtyczka jest po lewj stronie obok puszki z bezpiecznikami,a podlaczenie jest na stronie krzyzaka. |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-02-2007, 12:52
|
|
|
wszystko o ECU masz na mojej stronie WWW - tak samo jak Galanta z silnikiem 1.8 4G37 dotyczy to Colta z silnikiem 1.5 4G15
wstepnie - albo ECU albo cewka (mimo, ze jest iskra) albo czujnik temp. silnika (fotka na mojej WWW)
jak rozumiem paliwa w baku jest jakies min. 10 litrow? |
|
|
|
 |
Skrzydło77 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2007, 13:59
|
|
|
Oglądałam strone Krzyżaka, mam nawet wydrukowane te zdjęcia, ale niestety to nie jest ten silnik. Ja nie mam wtyczki obok puszki z bezpiecznikami, tylko od razu zamontowany jest filtr powietrza, serwo mam po lewej stronie silnika, a nie po prawej tak jak na zdjęciu. Zapomianłam dodać, że jest to wersja amerykańska Colta w automacie z klimą. Aha, jeszcze jedno. Jeśli wezmę psikne samostartu to za każdym razem pali, a normalnie nie chce.
[ Dodano: 13-02-2007, 14:01 ]
Jeszcze jedno. Cały czas pali się CHECK ENGINE |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 13-02-2007, 14:01
|
|
|
czysczenie przepustnicy zalecam. |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-02-2007, 15:38
|
|
|
no to brakuje paliwa - 99% problem z czujnikiem temp. silnika (zwany czujnikiem ssania) - przy diagnozie bledow masz fotke tego czujnika oraz pokazane gdzie jest
co do tego co pisalem - silniki oczywiscie sa inne, ale polozenie zlacz, regulacja wolnych obrotow, odczyt bledow ECU itp. robi sie w ten sam sposob - skrot myslowy, ale to wlasnie mialem na mysli
a kondensatory tez powinny byc wymienione |
|
|
|
 |
Skrzydło77 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2007, 17:17
|
|
|
Dzięki za pomoc. Mam nadzieje, że po wymianie tego czujnika będzie wszystko ok. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-02-2007, 19:14
|
|
|
Skrzydło77 napisał/a: | Ja nie mam wtyczki obok puszki z bezpiecznikami, tylko od razu zamontowany jest filtr powietrza |
Złącze jest koło puszki z bezpiecznikami, ale w kabinie, nad nogami kierowcy. |
|
|
|
 |
Skrzydło77 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 13:36
|
|
|
No i kiszka. Kondensatory w ECU wymienione, czujnik temperatuwy silnika też, a i tak nie odpala bez samostartu. Są jeszcze jakieś inne opcje bo mnie już ręcę opadły. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 21-02-2007, 13:45
|
|
|
ustaw sobie aparat zaplonowy bo wszystko na to wskazuje:
1 sciagnij oslone rozrzadu ustaw na punkty
2 zwroc uwage w aparacie zeby palec byl na 1 cylinder
3 sprawdz kable czy sa poprawnie zalozone
........ i odpalaj |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2007, 13:46
|
|
|
rozumiem, ze ECU na pewno sprawne? - bo sama wymiana kondziorow to nie wszystko
proponuje Ci podlozyc ECU z jezdzacego auta lub to reanimowane do innego Colta i sprawdzic czy jest OK
jesli bedzie, to pozostala pompa paliwa |
|
|
|
 |
Skrzydło77 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 13:55
|
|
|
Aparat zapłonowy jest ustawiony prawidłowo, pompa paliwa też już wymieniona. Jedyne co nie działa w ECU to scalak M5269L od silnika krokowego. Czy to może być przyczyna? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 21-02-2007, 14:09
|
|
|
Mimo uszkodzenia powinien odpalic
Czy to jest sterownik /scalak/ czy silnik, kto to stwierdzil a moze sama przepustnica jest zblokowana |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Skrzydło77 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 14:18
|
|
|
Jest to scalak, a stwierdził to elektronik. Przepustnica była czyszczona. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 21-02-2007, 14:36
|
|
|
Skrzydło77, jezeli jest iskra i jest w odpowiednim momencie to silnik powinien gadac tzn bedzie prychal kichal ale odpali , i nalezy to sprawdzic . Mam nadzieje ze elektronik sie myli... . Poprostu go odpal i sprawdz jakie ECU podaje bledy.
[ Dodano: 21-02-2007, 14:44 ]
Skrzydło77, alap kontakt z Bartkiem on naprawia ECU i moze miec jakiegos padaka ewentualnie Ci przetestuje ECU |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|