2.0.DiD Ciężko pali na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
djdaro76
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 27-02-2015, 18:15 2.0.DiD Ciężko pali na zimnym silniku
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Posiadam Mitsubishi Outlander 2007 2.0 DiD.
Od pewnego czasu pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Robi takie wrażenie jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa. Kręci i nie może zaskoczyć.
Próbując to rozwiązać, pomyślałem, że mogą to być świece. Jednak okazało się, że świece są w porządku, lecz pomimo tego wymieniłem je na nowe. Problem nie zniknął.
Kolejny krok to wymiana przekaźnika podgrzewania świec. Problem dalej istnieje.
Udałem się więc do "specjalisty", który sprawdzając to na komputerze wgrał mi nowe mapy startowe i ustawił większą dawkę startową. Po tym wszystkich zmianach i naprawach nic się nie zmieniło. Wtedy mechanik stwierdził, że na pewno jest to wina pompy paliwa. Zakupiłem pompę paliwa i ją wymieniłem.
Jednak jak się pewnie domyślacie, problem nie zniknął Smile
Może ktoś z Was miał już taki problem i wie jak to rozwiązać.
Dzięki z góry za odpowiedzi,
Daro. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 27-02-2015, 18:34
|
|
|
po jakim czasie odpala??
czy dzieje się to tylko na zimnym??
Czy jak odpalisz na zimnym, zgasisz i próbujesz odpalać np po minucie to pali bez problemu, czy nadal jest problem?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 27-02-2015, 18:35 Re: 2.0.DiD Ciężko pali na zimnym silniku
|
|
|
djdaro76 napisał/a: | Witam wszystkich forumowiczów.
Posiadam Mitsubishi Outlander 2007 2.0 DiD.
Od pewnego czasu pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Robi takie wrażenie jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa. Kręci i nie może zaskoczyć.
Próbując to rozwiązać, pomyślałem, że mogą to być świece. Jednak okazało się, że świece są w porządku, lecz pomimo tego wymieniłem je na nowe. Problem nie zniknął.
Kolejny krok to wymiana przekaźnika podgrzewania świec. Problem dalej istnieje.
Udałem się więc do "specjalisty", który sprawdzając to na komputerze wgrał mi nowe mapy startowe i ustawił większą dawkę startową. Po tym wszystkich zmianach i naprawach nic się nie zmieniło. Wtedy mechanik stwierdził, że na pewno jest to wina pompy paliwa. Zakupiłem pompę paliwa i ją wymieniłem.
Jednak jak się pewnie domyślacie, problem nie zniknął Smile na
Może ktoś z Was miał już taki problem i wie jak to rozwiązać.
Dzięki z góry za odpowiedzi,
Daro. |
Sprawdź ciśnienie w cylindrach. To może być brak kompresji. Koszt niewielki a wykluczysz najpoważniejszą usterkę |
_________________
 |
|
|
|
 |
dawcio
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 46 Skąd: o/kraków
|
Wysłany: 27-02-2015, 21:47
|
|
|
Witam,
miałem podobnie auto garażowane,a mimo to ciężko palił.Po zgaszeniu i kolejnym odpaleniu problem znikał....
Problem rozwiązałem tak:
-poczekałem do zgaśnięcia lampki od silnia(tak jakby silnik dobrał sobie odpowiednią dawkę paliwa?)
-zakupiłem disla na innej stacji.
I problem znikł! |
|
|
|
 |
djdaro76
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 28-02-2015, 11:35
|
|
|
Matejko napisał/a: | po jakim czasie odpala??
czy dzieje się to tylko na zimnym??
Czy jak odpalisz na zimnym, zgasisz i próbujesz odpalać np po minucie to pali bez problemu, czy nadal jest problem?? |
Tak dzieje się to tylko na zimnym silniku!
Kręci około 7-10sec czasami więcej, tylko pierwszy rozruch stanowi problem. Kolejne następne już są normalne takie jak powinny być |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 28-02-2015, 12:54
|
|
|
to masz trzy opcje
1.pompa tandemowa
2.gumki na pompowtryskach
3.wytłuczone gniazda w głowicy od PDków
obstawiam nr 1 - sprawdz czy jak zahamujesz 2-3 razy ostro czy za 4tym razem pedał jest twardy, pompa tandemowa jest napędzana wałkiem rozrządu(z jednej strony pasek rozrządu z drugiej strony pompa - sprawdź czy jest tam sucho, czy jest ulana ropą, może wystarczy wymienić tylko uszczelke pod pompka... |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 28-02-2015, 14:35
|
|
|
A filtr paliwa po zimie wymieniany? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-02-2015, 15:26
|
|
|
djdaro76 napisał/a: | Kręci około 7-10sec czasami więcej, tylko pierwszy rozruch stanowi problem. Kolejne następne już są normalne takie jak powinny być |
Matejko napisał/a: | to masz trzy opcje |
Opcji jest znacznie więcej. Ponieważ tylko pierwszy rozruch stanowi problem to wg mnie coś nie tak jest z układem zasilania. Tak jakby paliwo powoli ściekało z powrotem i rano musi pompa paliwa dobijać. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 28-02-2015, 15:38
|
|
|
Pompa paliwa w PD praktycznie nie działa przy rozruchu. Jest napędzana wałkiem rozrządu. Jakie masz tam obroty przy rozruchu.!?
Pompowtrysk nie może puszczać paliwa do tyłu bo jego konstrukcja na to nie pozwala.
Może klapa gasząca?
Egr na zimnym jest otwarty. Może w tym kierunku. |
|
|
|
 |
djdaro76
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 28-02-2015, 16:02
|
|
|
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. W najbliższym czasie sprawdzę te wszystkie opcje.
Zapomniałem jeszcze dodać, że gdy po ogrzaniu samochodu przez ogrzewanie postojowe wodne (około 20-30 minut), problem znika. Mowa oczywiście o pierwszym rozruchu. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 28-02-2015, 17:55
|
|
|
Jak nagrzejesz plyn to Ecu zamknie EGR. Odpalasz na czystym powietrzu. Jak masz auto zimne to odpalasz na spalinach z EGR . |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 28-02-2015, 19:07
|
|
|
Cytat: | Opcji jest znacznie więcej. Ponieważ tylko pierwszy rozruch stanowi problem to wg mnie coś nie tak jest z układem zasilania. Tak jakby paliwo powoli ściekało z powrotem i rano musi pompa paliwa dobijać. |
pompa tandem jest pompka wstepna - jak puszcza to paliwo schodzi(najczesciej po nocy, caly dzien mozna jezdzic i nie bedzie problemu),
gumki na pompowtryskach - zobacz jak jest paliwo doprowadzone do pompowtryskow - wtedy bedziesz wiedzial o co chodzi z gumkami, to także układ zasilania, także zejdzie ropa, trzeba pokrecic, żeby dopompować
gniazda w glowicy - pompowtrysk jest umocowany z jednej strony, jego praca - czyli popoychanie wałkiem, powoduje ze z czasem jego gniazdo sie wyrabia - wtedy jest potrzebna naprawa lub wymiana głowicy - wytłuczone gniazdo, także schodzi paliwo - to także problem z zasilaniem
akurat jesli chodzi o pdka to zjadłem zęby na cudownym a4 b6 1.9tdi
patrycjuszek napisał/a: |
Pompowtrysk nie może puszczać paliwa do tyłu bo jego konstrukcja na to nie pozwala. | jesli puszczą gumki i jedna strona nie trzyma, to paliwo sie cofa do zbiornika, pompowtrysk moze w sobie trzymać - tu nadal odsyłam do sprawdzenia w jaki sposob jest doprowadzane paliwo do wtrysku - nie jest to osobna rurka do kazdego wtrysku tylko kanał w głowicy, którym pompa tandemowa tłoczy ropę. Dlatego po demontażu waże jest aby ustawić każdy wtrysk w odpowiedniej odległości od krawędzi głowicy+późniejsza regulacja tłoczenia śruba na krzywkach wałka.... |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-02-2015, 21:15
|
|
|
Matejko napisał/a: | pompa tandem jest pompka wstepna | nie wiedziałem, że nazywają ją tandemem. Zwykle spotykałem po prostu pompa paliwa. Wg mnie to będzie to. Wszystkie inne nieszczelności zostawiają gdzieś ślad. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 01-03-2015, 10:43
|
|
|
Tak tandemowa lub vacuum pompa, daje podciśnienie i tłoczy paliwo, tylko może jak po podgrzaniu grzałka odpala, to może jednak świece nie grzeją i będzie uwalony np czujnik temperatury, albo klapa na egrze się nie domyka, ale to sprawdzi czy np po nocy da się ja zamknąć i wtedy zapali odrazu, jest kilka tropow do sprawdzenia w domu... |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-03-2015, 12:08
|
|
|
Ja bym sprawdził czujniki - temperatury silnika i zewnętrzny od temperatury powietrza.
I do znudzenia - MUT3 i porządna diagnostyka. Naprawdę im dłużej go używam, tym więcej rzeczy staje się proste w diagnostyce takich usterek. czasem problemem jest tylko jedno - za dużo danych
MUT daje Ci też możliwość wymuszenia ruchy EGR i sprawdzenia czy wykonał polecenie itd. Pokazuje też inne parametry Matejko napisał/a: | późniejsza regulacja tłoczenia śruba na krzywkach wałka.... | Chodzi Ci o regulację wstępnego napięcia sprężyny? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|