spawanie |
Autor |
Wiadomość |
peh3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2015 Posty: 8 Skąd: Milanowek
|
Wysłany: 13-03-2015, 12:41 spawanie
|
|
|
Pytanie może naiwne ale czy w cari gdi można "bezkarnie "odłączyć akumulator do spawania żeby się coś np. nie rozkodowało?( muszę przyłapać oslonę od katalizatora bo zwisła.)
Dmucham na zimne bo każda marka ma swoje pułapki a już miałem swoje przygody np. elektryk sfajczył m kompa w voyagerze przy sprawdzaniu iskry na świecy |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-03-2015, 15:43
|
|
|
Jeśli odłączysz akumulator, to może rozkodować Ci się radio, oraz na pewno trzeba będzie nauczyć Cari obrotów - tu masz temat, jak to robić :
http://forum.mitsumaniaki...t=31379&start=0
Poza tym, możliwe, że trzeba będzie ustawić włączniki w panelach opuszczanie szyb. To wszystko. Sorry, jeszcze jest alarm (o ile go masz w aucie), ale z nim też nie powinno nic się stać.
Ale jeśli będziesz spawał na warsztacie, to powinni mieć urządzenie antyprzepięciowe, coś w tym stylu :
http://www.tools-tech.pl/...wania-12v-rooks
i zdjęcie ustrojstwa
 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 13-03-2015, 16:55
|
|
|
Śmiało możesz odłączyć jak masz wersję przed liftem będziesz musiał ją uczyć obrotów, jak wersja po lifcie to nie trzeba sama się z czasem ułoży, jak masz automat to tak jak w chryslerze auto-adaptatywny, normalnie jeżdżąc wszystko powoli się ustawia pod twoje preferencje. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2015, 18:03
|
|
|
Nieprawidłowe odłaczenie akumulatora może także narobić szkody, kolejność demontazu klemy jest istotna, zaczynamy od klemy minusowej.
Co do masowania podczas spawania to jak spawacz zapnie mase na karoserii a będzie tłumik spawał to nie ma cudów, że napięcia będa wędrować po aucie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 13-03-2015, 18:25
|
|
|
Nie wiem czy ta blachę pospawają ale ja w gdi użyłem dwóch cybantów - opasek zaciskowych i nierdzewnych myjek do garnków myjką owinelem pomiedzy rurą a łodkami żeby nie dzwoniło, w tych przewężeniach, a cybantami scisnełem w przewężeniach górną i dolna łódkę i zdawało to egzamin do póki samochodu sie nie pozbylem czyli przez okolo 3 lata. |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 13-03-2015, 20:06
|
|
|
robertdg napisał/a: | kolejność demontazu klemy jest istotna, zaczynamy od klemy minusowej |
Z tego względu że podczas odpinania klemy plusowej w momencie dotknięcia kluczem do karoserii robisz zwarcie, a jeśli najpierw odepniesz minusową nic takiego nie ma prawa się zdarzyć. Tak samo przy zakręcaniu klem postępujemy w odwrotnej kolejności, najpierw zakręcamy plusową.
A samo odpinanie akumulatora nie powinno nic zepsuć. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
peh3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2015 Posty: 8 Skąd: Milanowek
|
Wysłany: 14-03-2015, 18:04
|
|
|
Dzięki . Chyba wypróbuję wariant z druciakami |
|
|
|
 |
|