Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ0 1.3]Szarpnięcia na drugim biegu
Autor Wiadomość
alientomek 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt Sprint CJ0 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 12
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20-03-2015, 11:42   [CJ0 1.3]Szarpnięcia na drugim biegu

Witam,
Mam Colta CJ0 i zauważyłem że na drugim biegu przy niskich obrotach czasami szarpnie samochodem. Problem występuje tylko czasami i dzieje się tak raczej na ciepłym silniku. Na wysokich obrotach problem nie występuje. Może jeżdżę zbyt spokojnie ? Albo poduszka skrzyni do wymiany ? Jak myślicie ? Miał ktoś podobnie. Pozdrawiam.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 20-03-2015, 20:10   

A przy jakich obrotach ?
Można sprawdzić przewody, kopułkę w jakim jest stanie .
Przy dodawaniu gazu gdy pedał jest puszczony też mam takie szarpnięcie szczególnie na jedynce ,gaz jest bardzo czuły ale to normalne - nie wiem czy o to chodzi .
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-03-2015, 20:45   

Też skłaniał bym się ku układowi wysokiego napięcia czyli świece przewody cewki i co tam jeszcze w tym silniku występuje.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 20-03-2015, 23:23   

Jeśli przewody są oryginalne Yazaki to nie wymieniałbym na nowe byle jakie
tylko najpierw je sprawdził omomierzem (na zakresie 20 KΩ- najzwyklejszym z marketu za 30zł) i z wyglądu czy nie ma przetarć nakłuć itp .
Kopułka na pewno do czyszczenia lub wymiany , odkręcasz 2 śrubki i od wewnątrz są 4 styki
które czyścisz drobnym papierem ściernym , na pewno mają czarny osad .
To samo z wirnikiem , krawędź elektrody też będzie miała czarne zwęglenie ale raczej nie trzeba wymieniać jest trwalsza od styków kopułki . .
_________________

 
 
alientomek 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt Sprint CJ0 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 12
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23-03-2015, 15:24   

W moim Colcie nie widzę obrotów, mam tylko prędkość.
Natomiast problem występuje najczęściej po wyhamowaniu, redukcji do 2 biegu i wciśnięciu gazu.
Dzięki za szczegółowe info i mam pytanie,
Które to przewody, tak na chłopski rozum :) Sorki ale samochodów się dopiero uczę.
I gdzie szukać tej kopułki, dodam że pod maską rozpoznaję gdzie są płyny oraz filtr powietrza, oraz silnik :) jakbyś mnie poprowadził od tych części było by super.
Pozdrawiam.


 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21007
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-03-2015, 20:21   

alientomek napisał/a:
I gdzie szukać tej kopułki

Idź od świec po niebieskich kabelkach i powinieneś trafić na kopułkę.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
alientomek 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt Sprint CJ0 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 12
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25-03-2015, 15:24   

O coś takiego mi chodziło :) W weekend urodziny córki, potem Święta ale na pewno zobaczę co kryje w sobie ta skrzyneczka :) dzięki.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 25-03-2015, 18:35   

Najpierw tworzy się biały osad na wewnętrznych stykach kopułki (utlenia się ) , nawet kilka miesięcy po czyszczeniu /założeniu nowej .
Później robi się z tego czarny osad i styki się nadpalają , u mnie po starciu tego osadu aż styki były czyste ubyło z 0,5mm aluminium .
Robiłem to profilaktycznie silnik chodził dobrze o dziwo :) ale jak będą gorzej nadpalone to na pewno się pogorszy .
Najlepiej porób zdjęcia po odkręceniu .
Te niebieskie przewody to chyba NGK , na pewno nie są najlepszej jakości , mogą mieć przebicie lub za dużą rezystancje , poza oryginalnymi trudno o coś trwałego .
Seiwa są nie najgorsze i tanie .
Warto kupić miernik uniwersalny , przydaję się .
Świece do 1,3 12V to Denso W16TT (made in japan) , wymień koszt ok 50zł komplet
a jak masz wypalone to jeszcze szkody narobią ..
_________________

 
 
alientomek 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt Sprint CJ0 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 12
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29-03-2015, 18:24   

Zacznę od wymiany świec. Czy jest jakaś kolejność zdejmowania kabli ? Świece głęboko siedzą ? Muszę mieć specjalny klucz ? Na co zwrócić uwagę oprócz zadbania by nic do silnika się nie przedostało ? I jeszcze jedno, jaką wartość na mierniku ustawić aby pomierzyć przewody i ile miernik powinien wykazywać. Dodam że jedyne pomiary które robiłem to sprawdzanie akumulatora i czy bezpiecznik nie przepalony :) pozdrawiam.
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 30-03-2015, 07:59   

Najlepiej ściągać po kolei - nie pomylisz wtedy kabli. Klucz specjalny nie jest potrzebny, wystarczy zwykły, z gumką do świec bo łatwiej się wyciągało. Po wyjęciu obejrzyj świece - czy nie ma oleju w gniazdach czy mają prawidłowy kolor.
Pomiar przewodów to zakres 200 kOm na mierniku cyfrowym. W instrukcji znajdziesz prawidłowe opory, z pamięci wydaje mi się, że 10kOm na każde 10cm przewodu (niech ktoś mnie poprawi).
Przy wyciąganiu fajek uważaj, żebyś nie wyrwał z nich przewodu.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-03-2015, 17:15   

Tu jest wszystko napisane i ja z tego korzystałem :
http://www.ngk.de/pl/tech...ow-zaplonowych/link

Prawdopodobnie masz te ostatnie czyli od 10 kΩ do 23 kΩ na metr . .
Ja miałem od ok 8-14 kΩ .
Klucz jakiś lepszy niż z marketu czy stacji , mam na myśli taki łączony z prętem w kształcie litery T - to się połamie .
Najlepiej kupić grzechotkę + odpowiednią nasadkę i przedłużkę a potem w miarę potrzeb dokupywać odpowiednie nasadki lub od razu komplet :)
_________________

 
 
alientomek 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt Sprint CJ0 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 12
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-04-2015, 12:03   

Pogoda nie dopisuje... więc spytam jeszcze jakie macie sposoby na wymianę świec. Chodzi mi o moment dokręcenia. Mechanik też mi odradzał klucz w kształcie litery T, natomiast kluczem z ramieniem powiedział aby przekręcić ok 1/4 obrotu. Ja znalazłem coś takiego, myślicie że jest ok ?


Jeszcze jedno, jak świece nie będą chciały wyjść, rwać na siłę czy dać mechanikowi - niech się męczy ?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 02-04-2015, 16:48   

Dobry klucz żeby odkręcić i później sama wychodzi :)
Ja kręciłem grzechotką najpierw lekko i do końca , potem dokręciłem z wyczuciem zdecydowanie ale nie za mocno .
Tam jest podkładka która zapobiega odkręceniu i chyba też dzięki niej po rozgrzaniu świeca mocniej trzyma .
Dokręcasz umiarkowanie mocno , odkręcisz też używając tej samej siły ale później gdy silnik był w użyciu, świece zawsze gorzej się odkręca .
_________________

 
 
alientomek 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt Sprint CJ0 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 12
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13-04-2015, 13:04   

Problem rozwiązany.
Co pomogło ?
Wlałem do baku pewien specyfik do oczyszczania całego układu. Od tego momentu szarpnięcia zniknęły, chociaż przejechałem zaledwie ok 3-4 km.
Dodatkowo zostały wymienione świece, samochód chodzi o wiele lepiej. Od tego momentu przejechałem już pow. 100km.
Super to wszystko opisaliście, pewnie za jakiś czas zainteresuje się przewodami zapłonowymi a także oczyszczeniem tej kopułki. Teraz muszę się uporać z skrzypieniem w prawym kole i brakiem podświetlenia tablicy rej. i tylnym światłem przeciwmgielnym. Wkrótce auto będzie super :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.