Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] Spalone tłoki/pierścienie, proszę o poradę
Autor Wiadomość
karol203 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer, 1,8 mivec, 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 10
Skąd: Luzino
Wysłany: 13-10-2014, 15:29   [CY3A 1.8] Spalone tłoki/pierścienie, proszę o poradę

Witam Wszystkich, nie spodziewałem się, że dopadnie mnie coś takiego. Otóż mam Lancerka z 2008r. z przebiegiem 45 000zł LPG wstawione przy przebiegu 6000km z lubryfikacją. Serwis jak należy wymiany oleju, filtrów, płyn do smarowania zaworów itp. Generalnie dbam o auto i zawsze wymieniam to co trzeba i nie kupuje tanich zamienników. 500km temu z silnika dochodził dziwny stukot, jeździłem do mechaników do serwisu nikt i nic nie powiedział. W końcu po rozebraniu silnika okazało się że mam wszystkie pierścienie na 4 tłokach zaciśnięte/zapieczone z obfitym nagarem. Dodam, że nigdy nie miałem z nim problemów, głowica cała gniazda też.
MOJE PYTANIE BRZMI CO MOGŁO SPOWODOWAĆ TAKIE SPUSTOSZENIE W SILNIKU ????????
http://pl.tinypic.com/r/oid36r/8
http://pl.tinypic.com/r/2el3yus/8
Dajcie znać czy widzicie zdjęcia?
Ostatnio zmieniony przez karol203 13-10-2014, 15:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-10-2014, 15:38   

Witaj na Forum.
Chyba druga czy trzecia poważna awaria na Forum.

Nie rozumiem Twojego opisu - podjechałeś i okazał się, że masz zapieczone pierścienie z tłokami?
2) To jakim sposobem samochód jeździł...?
3) Czy nie czułeś spadku mocy w międzyczasie?
4) Opisz jakoś szczegółowej swój problem..

5) Czy wiesz jaki będzie koszt naprawy i..
6) Co trzeba konkretnie zrobić?

7) Odpowiadając na Twoje pytanie -
7a) jaka instalacja?
7b) jaki styl jazdy?
7c) jakie odcinki jeżdżone?
7d) Gdzie lałeś Pb?
7e) Gdzie lałeś Gaz?
7f) czy samochód masz od nowości?
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 13-10-2014, 15:54   

Na jakim oleju jeździłeś? Tłoki ci popuchły? Sprawdzałeś temperaturę przy pracy silnika?
 
 
karol203 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer, 1,8 mivec, 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 10
Skąd: Luzino
Wysłany: 13-10-2014, 15:58   

Inaczej, nie precyzyjnie opisałem. Tłoki nie były zapieczone tylko pierścienie, co skutkowało spadkiem mocy i stukaniem w silniku.

Wcześniej auto było jakieś dziwne ale sądziłem, że świece, cewki, filtry wszystko wymieniłem i auto dalej niemrawe. Następnie z dnia na dzień oprócz gaśnięcia i spadku mocy rozpoczął się stukot (jakby panewki, tak mechanik mówił). Po badaniu kompresji okazało się że mam po 4bary na każdym cylindrze i wtedy postanowiłem, że rozbieramy silnik.

Co do naprawy to tłoki są do odratowania, cylindry też ok. Wymieniam tylko pierścienie no i oczywiście uszczelki. Koszt - jak na razie tylko serwis, komplet pierścieni na jeden tłok to 380zł więc strasznie.

Instalacja STAG IVgen nie wiem dokładnie później napiszę.

Jeżdżę tylko ja i raczej spokojnie.

Odcinki w większości po mieście.

PB i LPG tylko shell

Auto kupiłem jak miało 4000km

[ Dodano: 13-10-2014, 16:02 ]
mjsystem OLEJ 5W30 Castrol Edge,
Temperatura nie wzrosła przynajmniej nie widziałem, kontrolka też nigdy się nie zapaliła, płyn na pewno był.
Co to znaczy, że tłoki popuchły.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 13-10-2014, 16:23   

karol203 napisał/a:
Co to znaczy, że tłoki popuchły.

To co napisałeś. Przytrzymały pierścienie i się zapiekły. Każdy nazywa to inaczej. :wink:
 
 
jaca87 
Forumowicz


Auto: Lancer sportback 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 130
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13-10-2014, 18:25   

Czy twój Lancer był fabrycznie przystosowany do gazu ? Z tego co piszesz to raczej nie?
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 13-10-2014, 18:28   

jaca87 napisał/a:
Czy twój Lancer był fabrycznie przystosowany do gazu ? Z tego co piszesz to raczej nie?

Ale to chyba szklanki byłyby padnięte tez?
 
 
karol203 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer, 1,8 mivec, 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 10
Skąd: Luzino
Wysłany: 13-10-2014, 18:50   

jaca87 napisał/a:
Czy twój Lancer był fabrycznie przystosowany do gazu ? Z tego co piszesz to raczej nie?

Nie, nie był. Może inaczej, nie robiłem nic poza założeniem instalacji, niczego nie zmieniałem.

[ Dodano: 13-10-2014, 18:51 ]
mjsystem napisał/a:
jaca87 napisał/a:
Czy twój Lancer był fabrycznie przystosowany do gazu ? Z tego co piszesz to raczej nie?

Ale to chyba szklanki byłyby padnięte tez?


Szklanki całe.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 13-10-2014, 19:06   

karol203 napisał/a:

mjsystem napisał/a:
jaca87 napisał/a:
Czy twój Lancer był fabrycznie przystosowany do gazu ? Z tego co piszesz to raczej nie?

Ale to chyba szklanki byłyby padnięte tez?


Szklanki całe.

Winiłbym olej, nie LPG. Na pewno to był orginalny Castrol? :|
 
 
karol20 
Forumowicz

Auto: lancer sportback 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 66
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 13-10-2014, 19:13   

Witam.
Moim skromnym zdaniem to że masz instalację LPG nie koniecznie musi być przyczyną kłopotów . Ja przy przebiegu 85 tys na LPG ich nie mam .Silnik taki jak Twój .
Piszesz
Cytat:
Auto kupiłem jak miało 4000km
. Zastanawiałeś się dlaczego poprzedni właściciel sprzedawał miśka z takim przebiegiem ?
I jeszcze jedna sprawa jak masz rozebrany silnik przy Twoim przebiegu koniecznie trzeba sprawdzić luzy zaworowe . Na 100% nie mieszczą się w normie producenta .
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 13-10-2014, 19:52   

karol20 napisał/a:

Cytat:
Auto kupiłem jak miało 4000km
. Zastanawiałeś się dlaczego poprzedni właściciel sprzedawał miśka z takim przebiegiem ?

Przegrzany silnik?
 
 
karol203 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer, 1,8 mivec, 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 10
Skąd: Luzino
Wysłany: 13-10-2014, 20:00   

mjsystem napisał/a:
karol203 napisał/a:

mjsystem napisał/a:
jaca87 napisał/a:
Czy twój Lancer był fabrycznie przystosowany do gazu ? Z tego co piszesz to raczej nie?

Ale to chyba szklanki byłyby padnięte tez?


Szklanki całe.

Winiłbym olej, nie LPG. Na pewno to był orginalny Castrol? :|


Olej w opakowaniu ze sklepu sam kupowałem, paragonu już nie mam. To ciekawe ale właśnie od ostatniej wymiany oleju wszystko się zaczęło. Chociaż nie koniecznie trzeba to łączyć. Natomiast jeżeli byłby to bardzo zły olej to może widać by było coś na panewkach albo na krzywce wałka? A one są w porządku.
Co do LPG to mój gazownik widząc to, twierdzi, że jest to absolutne nie możliwe tym bardziej, że mam dodatkowe smarowanie. Ale wiece jak jest ...

[ Dodano: 13-10-2014, 20:04 ]
mjsystem napisał/a:
karol20 napisał/a:

Cytat:
Auto kupiłem jak miało 4000km
. Zastanawiałeś się dlaczego poprzedni właściciel sprzedawał miśka z takim przebiegiem ?

Przegrzany silnik?


Auto kupiłem w okolicznościach, które zupełnie wykluczają taką możliwość.
Przegrzany silnik? ale dla czego? nie mam wycieków, temperatura nie rosła ponad normę, kontrolka też się nie zapaliła. Ewentualnie po czym poznać? Bo oczywiście pod kompa podpinany był.

[ Dodano: 13-10-2014, 20:05 ]
karol20 napisał/a:
Witam.
Moim skromnym zdaniem to że masz instalację LPG nie koniecznie musi być przyczyną kłopotów . Ja przy przebiegu 85 tys na LPG ich nie mam .Silnik taki jak Twój .
Piszesz
Cytat:
Auto kupiłem jak miało 4000km
. Zastanawiałeś się dlaczego poprzedni właściciel sprzedawał miśka z takim przebiegiem ?
I jeszcze jedna sprawa jak masz rozebrany silnik przy Twoim przebiegu koniecznie trzeba sprawdzić luzy zaworowe . Na 100% nie mieszczą się w normie producenta .


Mam hydrauliczną kasacje luzów zaworowych a popychacze są ok.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-10-2014, 20:10   

karol203, takie pytanie - ile LPG Ci palił Lancer :?:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
karol203 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer, 1,8 mivec, 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 10
Skąd: Luzino
Wysłany: 13-10-2014, 20:14   

JCH napisał/a:
karol203, takie pytanie - ile LPG Ci palił Lancer :?:

Miasto 11-13l/100km
Poza 9l/100km
Przy normalnej jeździe.
Generalnie po raz pierwszy byłem zadowolony z instalacji LPG, zero problemów. Nie odczuwałem różnicy benzyna gaz
 
 
defi000 
Nowy Forumowicz
DEFI

Auto: lancer sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 9
Skąd: tarnów
Wysłany: 13-10-2014, 20:17   

możne za wcześnie przełączał się z BP na LPG ??
za duża dawka LPG ??
albo zły lubrykator ??

ja mam LPG od nowego i przejechane 101 tys i żadnych problemów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.