Przesunięty przez: Hubeeert 23-04-2007, 01:28 |
[C52A 1.5] [CJ0]Sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
mardors [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2005, 10:15 [C52A 1.5] [CJ0]Sonda lambda
|
|
|
Wczoraj sprawdzilem sonde...i wskazania na cieplym silniku: 0,02V do 0.30V i skacze...ale czy walnieta sonda musi wywalac bledy na ECU czy nie - bo u mnie nie wywala zadnego bledu? Auto nadal muli..po zmianie paliwa mniej ale po rozgrzaniu przy 3000-35000obr. dlawi sie i pali smoczo paliwa w trasie ok. 10-11L.
I jeszcze jedno pytanie...czy spokojnie moge wstawic sonde uniwersalna (dwa przewody) do silnika 4G15? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 01:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2005, 12:56
|
|
|
u mnie walnieta sonda nie powodowala wyswietlenia ecu.
samochod zachowywal sie tak ze czesto przelanczal sie sam z gazu ba benzyne, szarpal, wariowal i duzo palil. Po wymianie sondy jest wszystko ok. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
chwalow [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2005, 17:54 sonda
|
|
|
No kolego ja walczyłem z sondą i niestety musi 4G15 mieć sonde taką jak masz ori. Niestety 3 przewody dopiero na tej mój silnik ożył, ale całkiem odmienne zachowanie miał silniczek bez sondy..był wolniejszy ale za to też i mniej spalał :]
pozdrawiam i czekam na informacje w kwestii dot sondy
krzycho |
|
|
|
 |
mardors [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2005, 07:26
|
|
|
ale 4G15 ma dwa przewody w ori. |
|
|
|
 |
chwalow [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2005, 08:47 hmmm
|
|
|
Możliwe...przepraszam niewziołem pod uwage ..ze mój silnik jest "s" 4g15"S"
SOrka całe nadwozie też ..mam inne nieco zawieszenie ale to drobiazgi no min w tych drobiazgach jest sonda :> |
|
|
|
 |
Jacek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2005, 22:57
|
|
|
Te wskazania sondy lambda to nie są prawidłowe, miałem takie same i czasami mi wywalał błąd, a czasami nie, sondę wymieniłem na 2 przewodową NGK, czyli sonda oryginalna, ale bez wtyczki czyli uniwersalna. Możesz sam zmienić, bo instrukcja jest świetna w środku, prawidłowe odczyty z sondy na ciepłym silniku to od 0,2 do 0,7. |
|
|
|
 |
Baśka [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2005, 10:33
|
|
|
mardors,
Cytat: | Wczoraj sprawdzilem sonde...i wskazania na cieplym silniku: 0,02V do 0.30V i skacze...ale czy walnieta sonda musi wywalac bledy na ECU czy nie - bo u mnie nie wywala zadnego bledu? Auto nadal muli..po zmianie paliwa mniej ale po rozgrzaniu przy 3000-35000obr. dlawi sie i pali smoczo paliwa w trasie ok. 10-11L.
I jeszcze jedno pytanie...czy spokojnie moge wstawic sonde uniwersalna (dwa przewody) do silnika 4G15? |
I jak po wymianie, lepsze spalanie - mój pali mniej bo około 9 l ( z opinii powinien palić od 6,5 do 8,50 l) w mieście na silnik 1.3, ale przy 1500 km miesięcznie robią się koszta.
Zostało mi tylko sonda lambda do sprawdzenia. |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2005, 14:51
|
|
|
Teraz przyszła pora ma moją sone. Na benzynie nie swieci się bład kompa - wywala dopiero po przełączeniu na gaz. Sonda pracuje non-stop na 4,99V (bez róznicy czy Pb czy LPG) tak jak by coś było zwarte. I teraz pytanie: jak jest sonda (ile przewodów) w 4G92 - 2 cewki, i jakiej firmy polecacie zakup a czego unikać. |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-10-2005, 15:53
|
|
|
Piotras - 5V to chyba od podgrzewania sondy. Tam jest na 100% więcej niż 2 przewodowa, więc grzana. Stąd pewnie badałeś zły kabel - tak podejrzewam.
Fakt - może się zdarzyć, że ECU nie wywala błędu sondy - tak było np. ostatnio u Josiego, który ma ciągłe 0.09V (błąd statystyczny odczytu) a ECU nie zgłasza błędu.
Jak już jednak zmieniasz sondę to oczywiście na NGK (chyba NTK to się nazywa). |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2005, 16:21
|
|
|
Piotras i generalnie Colty CJ0 mają sondę czteroprzewodową. Odczyty są co najmniej śmieszne bo wg serwisówki powinny wahać sie w granicach 0,6 - 1,0V. lepszym numerem jest TPS który u niego zamiast mieć 400 - 1000 mV tez ma 4,99 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-10-2005, 16:25
|
|
|
Wyedytuj pan swojego posta panie admin!
Zakres pracy TPS: 0.5-5V
Lambda 0.2-1V
PS. a do grzalki Lambdy uzywa sie 12v |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2005, 16:41
|
|
|
No i co
Hehe generalnie mówimy o tym samym tylko każdy na swój sposób. Bartek swoje i ja swoje. Ja o odczytach a Ty o zakresie pracy
A Ty piotras sprawdź czy się w dobry pin podpiąłeś bo Panie Kolego z tego co Bartek mówi TPS jest zasilany 5V. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-10-2005, 16:51
|
|
|
Podales tutaj kawalek procedury ustawiania IPS-a nie TPS-a, ale poza wszystkim jest to wartosc dla zamknietej przepustnicy. Ideologia dzialania TPS-a jest taka, ze na zamknietej masz 0.5 v przy max otwartej 5v - tak jest we wszystkich misiach jakie mialem w swoil lapskach, od najsterszych gaznikowcow, do drive-by-wire w GDi
WHEN RACING THE ENGINE (czyt. w czasie przegazowywania) zgadzam sie ma byc ponad 0.6V = bogata mieszanka |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2005, 17:10
|
|
|
No to masz brakujący kawałek Bartku - prawda że wiele wnosi Przeca my o tym samym gadamy a czepianie sie semantyki zresztą nie mnie tylko serwisówki się czepiasz
 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-10-2005, 17:32
|
|
|
Po 1 nie czepiam sie nikogo i niczego, tylko podaje fakty
Po 2 ta strona wyjasnia baaardzo wiele, poprostu jest to procedurka ustawiania IPSa i TPSa tak jak sie domyslalem - przeczytaj CALA procedurke, to bedziesz wiedzial, dlaczego mamy rozbiezne zdania - jest to ustawienie szczeliniomerzem punktu zadzialania IPSa - a tym punkcie TPS ma pokazac 0.4-1 V i cala filozofija |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|