Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
23-04-2007, 01:28
[C52A 1.5] [CJ0]Sonda lambda
Autor Wiadomość
mardors
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2005, 10:15   [C52A 1.5] [CJ0]Sonda lambda

Wczoraj sprawdzilem sonde...i wskazania na cieplym silniku: 0,02V do 0.30V i skacze...ale czy walnieta sonda musi wywalac bledy na ECU czy nie - bo u mnie nie wywala zadnego bledu? Auto nadal muli..po zmianie paliwa mniej ale po rozgrzaniu przy 3000-35000obr. dlawi sie i pali smoczo paliwa w trasie ok. 10-11L.
I jeszcze jedno pytanie...czy spokojnie moge wstawic sonde uniwersalna (dwa przewody) do silnika 4G15?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 01:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2005, 12:56   

u mnie walnieta sonda nie powodowala wyswietlenia ecu.
samochod zachowywal sie tak ze czesto przelanczal sie sam z gazu ba benzyne, szarpal, wariowal i duzo palil. Po wymianie sondy jest wszystko ok.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
chwalow
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2005, 17:54   sonda

No kolego ja walczyłem z sondą i niestety musi 4G15 mieć sonde taką jak masz ori. Niestety 3 przewody :( dopiero na tej mój silnik ożył, ale całkiem odmienne zachowanie miał silniczek bez sondy..był wolniejszy ale za to też i mniej spalał :]
pozdrawiam i czekam na informacje w kwestii dot sondy
krzycho
 
 
mardors
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2005, 07:26   

ale 4G15 ma dwa przewody w ori.
 
 
chwalow
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2005, 08:47   hmmm

Możliwe...przepraszam niewziołem pod uwage ..ze mój silnik jest "s" 4g15"S"
SOrka całe nadwozie też ..mam inne nieco zawieszenie ale to drobiazgi no min w tych drobiazgach jest sonda :>
 
 
Jacek
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2005, 22:57   

Te wskazania sondy lambda to nie są prawidłowe, miałem takie same i czasami mi wywalał błąd, a czasami nie, sondę wymieniłem na 2 przewodową NGK, czyli sonda oryginalna, ale bez wtyczki :) czyli uniwersalna. Możesz sam zmienić, bo instrukcja jest świetna w środku, prawidłowe odczyty z sondy na ciepłym silniku to od 0,2 do 0,7.
 
 
Baśka
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2005, 10:33   

mardors,


Cytat:
Wczoraj sprawdzilem sonde...i wskazania na cieplym silniku: 0,02V do 0.30V i skacze...ale czy walnieta sonda musi wywalac bledy na ECU czy nie - bo u mnie nie wywala zadnego bledu? Auto nadal muli..po zmianie paliwa mniej ale po rozgrzaniu przy 3000-35000obr. dlawi sie i pali smoczo paliwa w trasie ok. 10-11L.
I jeszcze jedno pytanie...czy spokojnie moge wstawic sonde uniwersalna (dwa przewody) do silnika 4G15?


I jak po wymianie, lepsze spalanie - mój pali mniej bo około 9 l ( z opinii powinien palić od 6,5 do 8,50 l) w mieście na silnik 1.3, ale przy 1500 km miesięcznie robią się koszta.
Zostało mi tylko sonda lambda do sprawdzenia.
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2005, 14:51   

Teraz przyszła pora ma moją sone. Na benzynie nie swieci się bład kompa - wywala dopiero po przełączeniu na gaz. Sonda pracuje non-stop na 4,99V (bez róznicy czy Pb czy LPG) tak jak by coś było zwarte. I teraz pytanie: jak jest sonda (ile przewodów) w 4G92 - 2 cewki, i jakiej firmy polecacie zakup a czego unikać.
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-10-2005, 15:53   

Piotras - 5V to chyba od podgrzewania sondy. Tam jest na 100% więcej niż 2 przewodowa, więc grzana. Stąd pewnie badałeś zły kabel - tak podejrzewam.
Fakt - może się zdarzyć, że ECU nie wywala błędu sondy - tak było np. ostatnio u Josiego, który ma ciągłe 0.09V (błąd statystyczny odczytu) a ECU nie zgłasza błędu.
Jak już jednak zmieniasz sondę to oczywiście na NGK (chyba NTK to się nazywa).
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2005, 16:21   

Piotras i generalnie Colty CJ0 mają sondę czteroprzewodową. Odczyty są co najmniej śmieszne :wink: bo wg serwisówki powinny wahać sie w granicach 0,6 - 1,0V. lepszym numerem jest TPS który u niego zamiast mieć 400 - 1000 mV tez ma 4,99 :shock: :?:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-10-2005, 16:25   

Wyedytuj pan swojego posta panie admin!

Zakres pracy TPS: 0.5-5V
Lambda 0.2-1V

PS. a do grzalki Lambdy uzywa sie 12v
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2005, 16:41   




No i co :?: :?: :?:

Hehe generalnie mówimy o tym samym tylko każdy na swój sposób. Bartek swoje i ja swoje. :wink: Ja o odczytach a Ty o zakresie pracy :wink:

A Ty piotras sprawdź czy się w dobry pin podpiąłeś bo Panie Kolego z tego co Bartek mówi TPS jest zasilany 5V.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-10-2005, 16:51   

Podales tutaj kawalek procedury ustawiania IPS-a nie TPS-a, ale poza wszystkim jest to wartosc dla zamknietej przepustnicy. Ideologia dzialania TPS-a jest taka, ze na zamknietej masz 0.5 v przy max otwartej 5v - tak jest we wszystkich misiach jakie mialem w swoil lapskach, od najsterszych gaznikowcow, do drive-by-wire w GDi

WHEN RACING THE ENGINE (czyt. w czasie przegazowywania) zgadzam sie ma byc ponad 0.6V = bogata mieszanka
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2005, 17:10   

No to masz brakujący kawałek Bartku - prawda że wiele wnosi :?: :evil: Przeca my o tym samym gadamy a czepianie sie semantyki :lol: zresztą nie mnie tylko serwisówki się czepiasz :P
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-10-2005, 17:32   

Po 1 nie czepiam sie nikogo i niczego, tylko podaje fakty
Po 2 ta strona wyjasnia baaardzo wiele, poprostu jest to procedurka ustawiania IPSa i TPSa tak jak sie domyslalem ;) - przeczytaj CALA procedurke, to bedziesz wiedzial, dlaczego mamy rozbiezne zdania :) - jest to ustawienie szczeliniomerzem punktu zadzialania IPSa - a tym punkcie TPS ma pokazac 0.4-1 V i cala filozofija :D
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.