 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CY8A 2.0DID] Dźwięk zacierania przy 2000 rpm |
Autor |
Wiadomość |
matti77
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 2 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 15-03-2015, 07:59 [CY8A 2.0DID] Dźwięk zacierania przy 2000 rpm
|
|
|
Witam, miesiąc temu kupiłem Lancera X 2.0 DiD wersja inform. 3 dni temu wymienione wszystkie filtry, olej, wymieniona wiązka masy (przegrzewała się). Obecnie po dłuższej trasie - około 300 km podczas jazdy przy około 2000 rpm pojawia się dźwięk tarcia (tzn. jakby odpalać / chechłać przy rozruchu), problem ustaje powyżej 2500 rpm. Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum. Auto nie kopci i nie traci mocy. Komputer nie pokazuje żadnego błędu, a rzecz dzieje się tylko po długich trasach. Ktoś spotkał się już z takim problemem? |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 16-03-2015, 22:09
|
|
|
matti77 napisał/a: | Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum |
edit od kiedy poziom oleju się sprawdza na gorącym silniku? |
_________________ pablo diablo |
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 17-03-2015, 08:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16-03-2015, 22:46
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | matti77 napisał/a: | Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum |
WTF??? od kiedy poziom oleju się sprawdza na gorącym silniku? |
Od zawsze. A widzisz w tym jakiś problem ? Oczywiście, warunkiem jest ustawienie auta na równej powierzchni, wyłączenie silnika i odczekanie, żeby cały olej spłynął do miski olejowej...co przy gorącym, a więc rzadkim oleju zajmuje IMHO jakieś góra 3-5 minut.
A może są jakieś elementy silnika, z których olej spływa dopiero po jego całkowitym wystudzeniu ? Wiesz, ciekawski jestem, i chętnie się czegoś nowego dowiem |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-03-2015, 07:58
|
|
|
apg2312 - wraz z temperaturą wzrasta ilość oleju (ciecz się rozszerza)!
Dlatego dla skrzyń automatycznych jest poziom Cold i Hot na bagnecie. Dla silnika nie ma takich bagnetów dlatego sprawdza się poziom oleju na zimnym silniku (jest to najpewniejszy pomiar)....
Jeszcze jak ktoś dolewa do max-a na ciepły (ale oczywiście po odstaniu ~10 minut) to może i jest ok, ale jak zmierzy na ciepłym i będzie min to może być go już za mało... |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 17-03-2015, 08:32
|
|
|
krzychu napisał/a: | apg2312 - wraz z temperaturą wzrasta ilość oleju (ciecz się rozszerza)! |
Wiem, i biorę to pod uwagę. Ale też na bagnecie masz zaznaczone znaki "min i "max", gdzie poziom oleju powinien mniej więcej w 2/3 pomiędzy nimi. Jest to wystarczająca dokładność, nawet jeśli uwzględni się rozszerzalność cieplną oleju, który przecież nie zwiększa dwu lub trzykrotnie swojej objętości.
Ale całkowicie się z Tobą zgadzam, że
krzychu napisał/a: | jak zmierzy na ciepłym i będzie min to może być go już za mało... |
szczególnie że mati77 wyraźnie pisze
matti77 napisał/a: | Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum. |
|
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|
|