Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] Dźwięk zacierania przy 2000 rpm
Autor Wiadomość
matti77 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 2
Skąd: Bielawa
Wysłany: 15-03-2015, 07:59   [CY8A 2.0DID] Dźwięk zacierania przy 2000 rpm

Witam, miesiąc temu kupiłem Lancera X 2.0 DiD wersja inform. 3 dni temu wymienione wszystkie filtry, olej, wymieniona wiązka masy (przegrzewała się). Obecnie po dłuższej trasie - około 300 km podczas jazdy przy około 2000 rpm pojawia się dźwięk tarcia (tzn. jakby odpalać / chechłać przy rozruchu), problem ustaje powyżej 2500 rpm. Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum. Auto nie kopci i nie traci mocy. Komputer nie pokazuje żadnego błędu, a rzecz dzieje się tylko po długich trasach. Ktoś spotkał się już z takim problemem?
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 16-03-2015, 22:09   

matti77 napisał/a:
Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum


edit od kiedy poziom oleju się sprawdza na gorącym silniku?
_________________
pablo diablo
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 17-03-2015, 08:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-03-2015, 22:46   

pablo diablo napisał/a:
matti77 napisał/a:
Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum


WTF??? od kiedy poziom oleju się sprawdza na gorącym silniku?

Od zawsze. A widzisz w tym jakiś problem ? Oczywiście, warunkiem jest ustawienie auta na równej powierzchni, wyłączenie silnika i odczekanie, żeby cały olej spłynął do miski olejowej...co przy gorącym, a więc rzadkim oleju zajmuje IMHO jakieś góra 3-5 minut.
A może są jakieś elementy silnika, z których olej spływa dopiero po jego całkowitym wystudzeniu ? Wiesz, ciekawski jestem, i chętnie się czegoś nowego dowiem ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-03-2015, 07:58   

apg2312 - wraz z temperaturą wzrasta ilość oleju (ciecz się rozszerza)!

Dlatego dla skrzyń automatycznych jest poziom Cold i Hot na bagnecie. Dla silnika nie ma takich bagnetów dlatego sprawdza się poziom oleju na zimnym silniku (jest to najpewniejszy pomiar)....

Jeszcze jak ktoś dolewa do max-a na ciepły (ale oczywiście po odstaniu ~10 minut) to może i jest ok, ale jak zmierzy na ciepłym i będzie min to może być go już za mało...
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-03-2015, 08:32   

krzychu napisał/a:
apg2312 - wraz z temperaturą wzrasta ilość oleju (ciecz się rozszerza)!

Wiem, i biorę to pod uwagę. Ale też na bagnecie masz zaznaczone znaki "min i "max", gdzie poziom oleju powinien mniej więcej w 2/3 pomiędzy nimi. Jest to wystarczająca dokładność, nawet jeśli uwzględni się rozszerzalność cieplną oleju, który przecież nie zwiększa dwu lub trzykrotnie swojej objętości.
Ale całkowicie się z Tobą zgadzam, że
krzychu napisał/a:
jak zmierzy na ciepłym i będzie min to może być go już za mało...

szczególnie że mati77 wyraźnie pisze
matti77 napisał/a:
Dodatkowo na gorącym silniku poziom oleju na bagnecie jest poniżej minimum.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.