 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
błędy P0401 i P0366 |
Autor |
Wiadomość |
ilona
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz 1,5,did 2004 rok półau
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 3 Skąd: ruda śląska
|
Wysłany: 10-04-2015, 21:09 błędy P0401 i P0366
|
|
|
Witam !
Po raz pierwszy na forum, jeżeli coś nie tak mi wyjdzie, to od razu przepraszam.
Teamtem oraz pprośbą o podpowiedź jest mój Colt CZ 1,5 DiD, z 2004 roku, silnik 95KM. Ostatnimi czasy na tablicy pojawił się błąd "silnika" i nie miał zamiaru przestać się świecić. Akurat była okazja pożyczyć dziś przenośny pomputerek, został podłączony i chociaż model tego komputerka dedykowany jest dla pojazdów VAG - o dziwo zadziałał. A jak zadziałał, pokazał dwa błędy, P0401 i P0366. O ile ten pierwszy był opisany jako "układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ", to z kolei drugi, niestety, ale podawany był w języku angielskim, którego nie znam. W związku z powyższym prośba o radę, co z tym pierwszym błędem, czy coś to poważnego oznacza, czy np. po prostu autko należy po prostu przegonić ? No i prośba o ten drugi błąd, czego on dotyczy albo co sygnalizuje, i czy można po prostu autko użytkować, czy też niezwłocznie szukać warsztatu ? Błędy zostały skasowane, trzykrotnie był zapalany i na razie sygnalizacji o błędach nie ma.
Pozdrawiam !!!!! |
_________________ oczko |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-04-2015, 21:41
|
|
|
Pierwszy dotyczy zabrudzonego zaworu EGR który wpuszcza spaliny z powrotem do komory spalania i powinno wystarczyć jego wyczyszczenie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-04-2015, 21:54
|
|
|
P0366 to bład dotyczący czujnika położenia wałka rozrządu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ilona
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz 1,5,did 2004 rok półau
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 3 Skąd: ruda śląska
|
Wysłany: 10-04-2015, 22:30
|
|
|
Dzięki !
Pora sprzyjała i zrbiłem testa, niestety, ale z bardzo żwawego auta nic nie zostało. Brakuje zupełnie mocy, na automacie trudno wycisnąć 70 km/godz. nie lepiej na manualu. Na codzień używa go żona, na odcinku 5 km, do pracy i z pracy, osiągając zawrotne prędkości, czasem dochodzące od 50 km/godz . Myślałem, że "przewietrzenie" coś mu pomoże, ale widać, nie. Cóż, czujnik wałka rozrządu ? Zainteresuje się po ile są i czy dam radę go wymienić samemu. Czy wyczyszczenie zaworu EGR jest jakoś specjalnie skomplikowane ? Jakaś podpowiedź może ? Z góry dzięki, jutro poprubuję swoich sił, zobaczymy, czy coś osiągnę, co i jak, opisze.
Pozdrawiam ! |
_________________ oczko |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-04-2015, 22:41
|
|
|
W tym silniku tego nie robiłem ale to nie powinno być nic skomplikowanego, trzeba zdemontować ten zawór i go wyczyścić z sadzy oraz kanały które łączy czyli jeden z kolektora wydechowego a drugi idący do ssącego. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-04-2015, 07:32
|
|
|
Poświęc zabiegowi czyszczenia dłuszy dzień i prócz czyszczenia samego EGRa wyczyść cały dolot - te silniki mają to do siebie, że się syfią (taki sam silnik był montowany w smarcie 1,5CDi na YT czy forum smarta bez problemu powinieneś znależć jak wygląda przebieg procesu czyszczenia EGR - kwestia tego, że pomiędzy Smartem a Coltem jest róznica montazu tych silników) dlatego też ważne jest wyczyszczenie całego dolotu łacznie ze sprawdzeniem zaworu przy turbinie.
Co do czujnika wałka rozrządu to już troszkę bardziej zawiła historia może być, gdyby czujnik był stale uszkodzony to bład pojawiałby się bez możliwości jego skasowania, przyczyną jego chwilowego zapalenia się może być jakieś zakłocenie z sieci elektryczniej auta albo początki problemu z mechanizmem rozrządu, słaby styk oraz wiele innych mozliwych przyczyn. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|