Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ukręcona półośka, Kupie półośkę
Autor Wiadomość
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 18-02-2015, 19:01   Ukręcona półośka, Kupie półośkę

Witam serdecznie. Od 2 dni jestem posiadaczem pięknej Sigmy. Zaraz po kupnie, po przejechaniu 1km zgubiłem biegi, po scholowaniu i wjechaniu na podnośnik zobaczyłem że lewa półoś się ukręciła, w miejsciu między podporą wału a skrzynią (poprzedni właściciel ją naprawiał). Nawet się nie nacieszyłem ;c

Moja sigma to 12V sedan

No i teraz pytanie do forumowiczów, gdzie kupić półośkę? Na allegro widzę same od automatów, lub tylko część półości tą z przegubami, na olx też nic.

Mam też możliwość naprawy półośki, koszt 250zł, ale nie dają gwarancji na tą naprawę, polega to na wstawieniu tulei w miejscu pęknięcia i obspawanie dookoła, poprzedni właściciel jeździł na takiej naprawianej półosi 6 lat, aż do mojego kupna, a ja mam nogę ciężką, lubię strzelić ze sprzęgła, więc obawiam się że taka naprawa nie wytrzyma na dlugo.

Najlepiej by było, gdyby znalazł się forumowicz który ma takową półośkę i by mi odsprzedał, albo podpowie czy z automatu by pasowała do mojego manuala.
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 19-02-2015, 08:55   

jak cos ja mam z automatu do sprzedania . podaj rocznik .jakies foto wrzuc
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 19-02-2015, 09:27   

Od automatu nie pasuje musi być od manualna i masz jeszcze dwie średnice na wejściu do skrzyni,który rok sigmy? Może coś znajdę
 
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-02-2015, 11:06   

1992, ale poprzednik wymieniał skrzynie, nie wiem na jąką, tylko jak to powiedział "żyleta" xd
zdjęcie półośki, a właściwie tej jej części uszkodzonej

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/10430825_977264422313903_1314795559624384702_n.jpg?oh=56e6023a8102629509d4af0ec51dcb35&oe=554AF2D3&__gda__=1435450421_e59eadc900adaec4d9d6eda99fbf518d

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/p180x540/10420424_977264485647230_7233672636015721908_n.jpg?oh=cf0764b44c55cc337dcb50b40020ddac&oe=55531247&__gda__=1430825079_68b71a9a11f8dac5db6f19eb2f3056af

nie sugeruj się zgrubieniem, bo była w tym miejscu naprawiana, wstawiona tuleja i obspawana

część z wieloklinem wchodząca do skrzyni ma około 26mm i najliczyłem 27ząbków

ratuj kolego, byłbym mega wdzięczny :D
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 20-02-2015, 13:34   

Ok dziś jutro postaram się znaleźć,rozumiem że ta sama cześć wystarczy co na zdjeciu
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-02-2015, 21:38   

orzech111 napisał/a:
tak, reszte mam całą, było by swietnie jak bys to posłał do mnie kurierem w sobote, jak by co to moj tel 727 503 970


Pragnę delikatnie zwrócić uwagę że do przesyłania takich informacji i załatwiania spraw prywatnych najlepiej używać PW :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-02-2015, 18:40   

Dzięki za zrozumienie ;-) Chodzi o porządek na forum. Usunę te posty skoro sprawa załatwiona.

[ Dodano: 24-02-2015, 18:46 ]
Slaw napisał/a:
Od automatu nie pasuje musi być od manualna i masz jeszcze dwie średnice na wejściu do skrzyni,który rok sigmy? Może coś znajdę


Ogólnie to ośki są w 2 typach jeśli chodzi o ilość zębów -

A) 25 (91)
B) 27 (92-96)

I występują 3 typy jeśli chodzi o skrzynie:

1) Manual
2) Automat bez 4WS
3) Automat z 4WS

Czyli razem daje 6 różnych typów. Jeśli chodzi o roczniki to warto zwrócić na VIN a nie na datę pierwszej rejestracji która często jest sporo późniejsza niż data produkcji/rocznik modelowy.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-04-2015, 10:17   

ta półośka to chyba spawana była ;) - jeśli nie znajdziesz to ja mam kilka sztuk - poszukam jeśli będzie trzeba.

Łukasz : na pewno od 4ws jest inna półoś? - przymierzyłem je i są identyczne a miałem od 4ws i od mojego poprzednią.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 15-04-2015, 10:25   

VirMan napisał/a:


Łukasz : na pewno od 4ws jest inna półoś? - przymierzyłem je i są identyczne a miałem od 4ws i od mojego poprzednią.


Bartku, półośka od 4ws ma dodatkowe zęby, które poruszają pompkę 4ws. Ośka bez 4ws ma kołnierz.

_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-04-2015, 12:24   

w takim razie miałem modowanego szarego diamanta bo nie miał pompki 4ws :D

Dzięki za fotki - anyway jak się zamontuje jakiś kołnierzyk to raczej wejdzie to do zwykłego bez 4ws?
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-04-2015, 18:18   

VirMan napisał/a:
w takim razie miałem modowanego szarego diamanta bo nie miał pompki 4ws :D

Dzięki za fotki - anyway jak się zamontuje jakiś kołnierzyk to raczej wejdzie to do zwykłego bez 4ws?


Diamante w praktyce nie miało nigdy 4WS mimo, że w teorii przewidywali taką opcję (jest rozdział w książkach).

A co do przerobienia ośki to istnieje taka możliwość pod warunkiem zrobienia tulei która od wewnątrz będzie miała zęby takie jak na kole napędowym od pompki 4WS. Ewentualnie patent który zastosował Wojtek - montaż adaptera 4WS do skrzyni i zaślepienie deklem otworu na napęd pompki. Sprawdza się.

_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-04-2015, 19:14   

[quote="VirMan"]ta półośka to chyba spawana była ;) - jeśli nie znajdziesz to ja mam kilka sztuk - poszukam jeśli będzie trzeba.

Kupiłem od Slawka, autko już dawno jeździ :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.