Ukręcona półośka, Kupie półośkę |
Autor |
Wiadomość |
orzech111
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-02-2015, 19:01 Ukręcona półośka, Kupie półośkę
|
|
|
Witam serdecznie. Od 2 dni jestem posiadaczem pięknej Sigmy. Zaraz po kupnie, po przejechaniu 1km zgubiłem biegi, po scholowaniu i wjechaniu na podnośnik zobaczyłem że lewa półoś się ukręciła, w miejsciu między podporą wału a skrzynią (poprzedni właściciel ją naprawiał). Nawet się nie nacieszyłem ;c
Moja sigma to 12V sedan
No i teraz pytanie do forumowiczów, gdzie kupić półośkę? Na allegro widzę same od automatów, lub tylko część półości tą z przegubami, na olx też nic.
Mam też możliwość naprawy półośki, koszt 250zł, ale nie dają gwarancji na tą naprawę, polega to na wstawieniu tulei w miejscu pęknięcia i obspawanie dookoła, poprzedni właściciel jeździł na takiej naprawianej półosi 6 lat, aż do mojego kupna, a ja mam nogę ciężką, lubię strzelić ze sprzęgła, więc obawiam się że taka naprawa nie wytrzyma na dlugo.
Najlepiej by było, gdyby znalazł się forumowicz który ma takową półośkę i by mi odsprzedał, albo podpowie czy z automatu by pasowała do mojego manuala. |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 19-02-2015, 08:55
|
|
|
jak cos ja mam z automatu do sprzedania . podaj rocznik .jakies foto wrzuc |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 19-02-2015, 09:27
|
|
|
Od automatu nie pasuje musi być od manualna i masz jeszcze dwie średnice na wejściu do skrzyni,który rok sigmy? Może coś znajdę |
|
|
|
 |
orzech111
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 20-02-2015, 13:34
|
|
|
Ok dziś jutro postaram się znaleźć,rozumiem że ta sama cześć wystarczy co na zdjeciu |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-02-2015, 21:38
|
|
|
orzech111 napisał/a: | tak, reszte mam całą, było by swietnie jak bys to posłał do mnie kurierem w sobote, jak by co to moj tel 727 503 970 |
Pragnę delikatnie zwrócić uwagę że do przesyłania takich informacji i załatwiania spraw prywatnych najlepiej używać PW |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 24-02-2015, 18:40
|
|
|
Dzięki za zrozumienie Chodzi o porządek na forum. Usunę te posty skoro sprawa załatwiona.
[ Dodano: 24-02-2015, 18:46 ]
Slaw napisał/a: | Od automatu nie pasuje musi być od manualna i masz jeszcze dwie średnice na wejściu do skrzyni,który rok sigmy? Może coś znajdę |
Ogólnie to ośki są w 2 typach jeśli chodzi o ilość zębów -
A) 25 (91)
B) 27 (92-96)
I występują 3 typy jeśli chodzi o skrzynie:
1) Manual
2) Automat bez 4WS
3) Automat z 4WS
Czyli razem daje 6 różnych typów. Jeśli chodzi o roczniki to warto zwrócić na VIN a nie na datę pierwszej rejestracji która często jest sporo późniejsza niż data produkcji/rocznik modelowy. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-04-2015, 10:17
|
|
|
ta półośka to chyba spawana była - jeśli nie znajdziesz to ja mam kilka sztuk - poszukam jeśli będzie trzeba.
Łukasz : na pewno od 4ws jest inna półoś? - przymierzyłem je i są identyczne a miałem od 4ws i od mojego poprzednią. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 15-04-2015, 10:25
|
|
|
VirMan napisał/a: |
Łukasz : na pewno od 4ws jest inna półoś? - przymierzyłem je i są identyczne a miałem od 4ws i od mojego poprzednią. |
Bartku, półośka od 4ws ma dodatkowe zęby, które poruszają pompkę 4ws. Ośka bez 4ws ma kołnierz.
 |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-04-2015, 12:24
|
|
|
w takim razie miałem modowanego szarego diamanta bo nie miał pompki 4ws
Dzięki za fotki - anyway jak się zamontuje jakiś kołnierzyk to raczej wejdzie to do zwykłego bez 4ws? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-04-2015, 18:18
|
|
|
VirMan napisał/a: | w takim razie miałem modowanego szarego diamanta bo nie miał pompki 4ws
Dzięki za fotki - anyway jak się zamontuje jakiś kołnierzyk to raczej wejdzie to do zwykłego bez 4ws? |
Diamante w praktyce nie miało nigdy 4WS mimo, że w teorii przewidywali taką opcję (jest rozdział w książkach).
A co do przerobienia ośki to istnieje taka możliwość pod warunkiem zrobienia tulei która od wewnątrz będzie miała zęby takie jak na kole napędowym od pompki 4WS. Ewentualnie patent który zastosował Wojtek - montaż adaptera 4WS do skrzyni i zaślepienie deklem otworu na napęd pompki. Sprawdza się.
 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
orzech111
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-04-2015, 19:14
|
|
|
[quote="VirMan"]ta półośka to chyba spawana była - jeśli nie znajdziesz to ja mam kilka sztuk - poszukam jeśli będzie trzeba.
Kupiłem od Slawka, autko już dawno jeździ |
|
|
|
 |
|