Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
[I 2.0] SKRZYNIA BIEGÓW Outlander 4WD - rozbiórka
Autor Wiadomość
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 29-11-2015, 13:41   [I 2.0] SKRZYNIA BIEGÓW Outlander 4WD - rozbiórka

Witam.
U mnie w Outlanderze słychać skrzynię (głośne "jarmolenie") na każdym biegu, milknie po wciśnięciu sprzęgła na postoju. Biegi natomiast wchodzą idealnie. Chciałbym spróbować rozebrać skrzynię.

Czy łożyska umiejscowione na końcach wałków (atakującego i zdawczego) można zdemontować bez rozbierania innych elementów znajdujących się na środku wałka. W MANUALU wyczytałem, że jest to możliwe.
Ostatnio zmieniony przez nytsug 30-11-2015, 10:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-11-2015, 14:53   

jak masz czas, checi i zdolnosci manualne to próbuj. ja w civicu zrobiłem tzw skrzynie "hybrydową", czyli jedną skrzynie wykorzystując koła zębate z innych modeli.
powiem tak.
ponieważ za pierwszym razem bardzo bałem się i była to czarna magia, kupiłem inne skrzynie w komplecie a nie same potrzebne cześci z nich. dzieki temu mogłem sie temu spokojnie przyjrzeć. w efekcie okazało się że składanie i rozkładanie skrzyni jest dziecinnie proste. czasem przydadzą się specjalne narzędzia(głównie do wyciągania łożysk z gniazd w obudowie.)

łożyska pewnie będziesz mógł ściągnąć, tylko czy to to łożysko odpowiada za szumy i dzwięki?
ustal to od razu, albo wymień komplet łożysk w całej skrzyni.

postaraj się opisać kiedy występuje ten szum?
na postoju, bez sprzęgła czy z , może podczas przyspieszania lub hamowania silnikiem, dźwięk zmienia się wraz z prędkością obrotową silnika czy z prędkością samochodu?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 29-11-2015, 15:06   

Chcę wymienić wszystkie łożyska.
Objawy są takie, że po uruchomieniu silnika na biegu jałowym bez wciśniętego sprzęgła terkocze/jarmoli w okolicy skrzyni. Hałas zwiększa się wraz z prędkością samochodu, czyli na biegach, a podczas hamowania silnikiem jest sporadyczne. Jak dodaję gazu na biegu jałowym (prędkość obrotowa silnika) to czasem też ale nie zawsze. Jak się wciśnie sprzęgło na postoju to cichnie wszystko, natomiast jak się wciśnie sprzęgło z włączonym biegiem podczas toczenia się/jazdy auta to też czasem słychać takie zajarmolenie co jakiś czas, nie jednostajnie.

Najbardziej hałasuje podczas przyspieszania na poszczególnych biegach. Wtedy to cały czas na biegu słychać. Wszystkie łożyska wg mnie kwalifikują się do wymiany.
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-2015, 21:26   

hmmm... jeśli dzzwięk zmienia się wraz ze zmianą prędkości samochodu, i po zmianie na wyższy lub niższy bieg nie mienia sie(wysokość dzwięku) to są to łożyska przegubów czyli na mechaniź mie różnicowym, a że mamy jeszcze transfer po drodze to może również z niego być ten dzwięk...

łożyska na wałku sprzęgłowym zmieniały by dzwięk razem z prędkością obrotową silnika, jedynie łożyska napadowego zachowywały by się jak tez z różnicówki.. ale szczerze wątpie by one pierwsze padły.(najszybciej padają na wałku sprzęgłowym i na różnicowym.

z opisu wynika że to chyba sprzęgłowy. skoro dzwięk jest na postoju to jest to jedyny wałek który się rusza w skrzyni. może to wystarczy?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 01-12-2015, 22:36   

Dziękuję za podpowiedzi. Ze względu na niskie temperatury i brak czasu umówiłem się już z mechanikiem, który wyjmie skrzynię i wymieni uszkodzone łożyska:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.