GALANT 2.4GDI REMONT |
Autor |
Wiadomość |
maciej82
Forumowicz
Auto: GALANT GLS 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 46 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 04-10-2012, 17:16 GALANT 2.4GDI REMONT
|
|
|
Witam wszystkich,jako,że mój galant pobiera sobie olej i zdarza mu sie przydymic będe musiał zrobic mu mały remoncik,mam zamiar zmienic uszczelniacze zaworowe.Mam mechanika za płotem ale on nie zmienia uszczelniaczy bez ściągania głowicy.Dlatego mam pytanie dla znawców tematu jakie uszczelki i inne dodatki musze zakupic do takiej wymiany? chce za jednym razem zmienic też rozrząd i swiece.Doradzcie co i jakich firm kupic tak żebym mógł mechanikowi podstawic auto z kompletem częsci. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-10-2012, 20:23
|
|
|
Uszczelka głowicy, uszczelka kolektora dolotowego, uszczelka kolektora ssącego, pasta uszczelniająca, simmeringi wałków rozrzadu, simmering wału korbowego
Jakich firm: Corteco, Victor reinz, Elring, Goetze
Rozrząd; Paski zebate, pompa wody, rolki prowadząco napinające 2, rolka prowadząca, paski osprzętu
Producenci: Continental, SUN, Hutchinson, Dayco, GMB, Koyo, INA
Co do remontu głowicy, to już mechanik oceni czy wystarczą same uszczelniacze czy coś więcej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
maciej82
Forumowicz
Auto: GALANT GLS 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 46 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 05-10-2012, 20:46
|
|
|
robertdg, dzięki za odpowiedż.Mam jeszcze jedno pytanie jako iż jestem początkującym mitsumaniakiem Pytanie dotyczy popychaczy,stwierdziłem,że jak już tyle bede miał rozebrane to może odrazu je zmienic,ale nie wiem czy to konieczne,tzn u mnie słychac delikatne cykanie,coś jakby wtryski,ale nie jestem pewny czy to wtryskiwacze czy początek końca popychaczy?Dlatego podpowiedzcie mi czy w gdi słychac wtryskiwacze czy wymieniac popychacze,jeżeli wymieniac to gdzie kupic jakieś porzadne sprawdzone popychacze? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-10-2012, 21:02
|
|
|
Najczęsciej zużywają się popychacze poprzez nieczystości olejowe, zakupu dokonać możesz tutaj http://www.zumi.pl/68692,...tml#!s=homePage |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
maciej82
Forumowicz
Auto: GALANT GLS 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 46 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 05-10-2012, 21:08
|
|
|
A są jakieś lepsze lub gorsze popychacze? słyszałem coś,że niektóre mają większe kanaliki olejowe? Chciałbym założyc coś porządnego,bo jak mnie to auto nie wykończy finansowo(nie chodzi o spalanie bo to rewelacja) to chciałbym je pare lat potrzymac. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-10-2012, 21:39
|
|
|
Malik sprzeda Ci nawet oryginały, zadzwoń na powyższy kontakt |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
maciej82
Forumowicz
Auto: GALANT GLS 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 46 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 05-10-2012, 21:53
|
|
|
Ok,tak zrobie,jutro zadzwonie i dowiem sie co i jak z częsciami i w jakich cenach
[ Dodano: 08-10-2012, 08:16 ]
Panowie,mam zalany olej VALWOLINE MAX LIFE 5W40,co wy na to żeby po tym remocie zalac taki olej http://allegro.pl/motorex...2671510562.html ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
vego2509
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 80 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22-03-2015, 15:47
|
|
|
To i ja się zapytam od razu o silnik. Tez mam 2.4 GDI i chyba będę musiał zrobić remont silnika a nigdzie nie mogę znaleźć tematu na forum...
Jaki może być koszt remontu?
Ewentualnie przekierujcie mnie na temat jeśli już taki był |
|
|
|
 |
dluugi14
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 24 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 22-03-2015, 18:23
|
|
|
To niestety nie jest ten sam silnik:) 2.4 zza oceanu z E5 to nie jest to samo co Twój 2.4 GDI. A o jaki remont dokładnie Ci chodzi? |
|
|
|
 |
vego2509
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 80 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22-03-2015, 18:27
|
|
|
Dokladnie to nie wiem bo sie na tym nie znam. Pobiera mi olej i sa wahania obrotow. Rozmawialem ze znajomym mechanikiem i powiedzial ze trzeba zrobic remont w najgorszym wypadku. Z tego co sie dowiedzialem to okolo 2k by mnie to wynioslo. Ale o co dokladnie chodzi to nie mam pojecia... |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 23-03-2015, 05:38
|
|
|
A jaki remont chcesz zrobic? glowice? panewki? koszty czesc sa podobne do innych silnikow, gdi ma bardziej zlozony uklad zasilania paliwem i wieksza kompresje, poza tym, to ten sam blok co dwulitrowy... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 23-03-2015, 07:49
|
|
|
GDI od starego 2.4 (4G64) różni się głowicą i zasilaniem w paliwo - blok jest ten sam i części te same
żarcie oleju w GDI jest często spotykane - a jaki tam olej masz zalany? bo do GDI są specjalne |
|
|
|
 |
vego2509
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 80 Skąd: Płock
|
Wysłany: 23-03-2015, 08:00
|
|
|
Mam niestety ten problem, ze nie wiem jaki jest zalany (tak sie niestety wkopalem...) i jestem zmuszony lac mineralny...
A co do remontu to wiem tylko ze standardowe rzeczy typu swiece, rozrzad (bede teraz musial wymienic wiec remont sie nalozy), uszczelki i zalezy gdzie problem lezy to jakies pierscienie i cos jeszcze ale nie pamietam co. Jakies czesci co podobno maja wyzlobione rowki czy cos. A i oczyszczenie bloku itd itp.
Tyle wiem i to napisalem a czy to prawda czy nie to sie okaze... |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 23-03-2015, 09:23
|
|
|
mineralny do tego silnika to pomyłka - tu musi być syntetyczny olej 10W40 do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny
mineralnego może ubywać bo po paru tysiącach km będzie się z niego robił lak - silnik w środku będzie jednym wielkim glutem |
|
|
|
 |
vego2509
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 80 Skąd: Płock
|
Wysłany: 23-03-2015, 09:28
|
|
|
Wiem, ze mineralny nie jest dobrym pomyslem do tego silnia ale nie mialem wyjscia. Obserwujac ubytek oleju i palenie sie kontrolki musialem szybko kupic alternatywe do czasu naprawy. I teraz czekm na gotowke i biore sie za remont ( znaczy mechanik zrobi ) tylko nie wiem co trzeba bedzie dokladnie wymienic. A jakbym teraz zrobil plukanke i zalal taki olej jak trzeba to moglyby sie zrobic rozszczelnienia i byloby jeszcze gorzej... |
|
|
|
 |
|