PAJERO III - przymierzam się do zakupu terenówki. |
Autor |
Wiadomość |
miksell
Forumowicz
Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-01-2015, 15:44 PAJERO III - przymierzam się do zakupu terenówki.
|
|
|
Witam.
Jakiś czas temu szukałem lancera - prawie coś kupiłem, ale dostałem auto firmowe i zakup został odroczony do teraz. Na chwilę obecną moje priorytety się pozmieniały i szukam jakiegoś auta 4x4. Myślałem o czymś w stylu Pajero III lub hyundai Terracan. Z racji tego iż mam auto służbowe, Pajero będzie służyć do jazdy weekendowej / wakacyjnej / okazjonalnej - lekki teren - budowy.
Trochę forum poczytałem i mam kilka pytań związanych z tym modelem:
1. Czego lepiej szukać benzyna (pewnie bym montował LPG) czy Diesel, co tańsze/mniej kłopotliwe w eksploatacji.
2. Czy diesle mają jakieś pułapki typu dwumasa, wtryski, pompa wtryskowa itp?
3. Jest to auto duże, czy pomijając koszty paliwa, ten samochód jest drogi w utrzymaniu? Obecnie mam audi A4 i tragedii nie ma, choć jest drożej niż w fiacie
4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?
5. W jakich pieniądzach można kupić realnie zadbane Pajero III? Patrząc po necie, jest kilka autek w cenie ok. 20 000zł. Czy w tej cenie da się kupić coś by się nie wpakować w jakieś wielkie i kosztowne naprawy?
6. Temat rzeka.... Jakie Pajera mają realnie przebiegi? W necie są same perełki z przebiegiem 150 kk. Z doświadczenia wiem, że jak ktoś kupuje auto tej klasy w dieslu to robi nim z 30 kk km rocznie. Więc auto z roku 2002 ma przebieg pod 300 000 km. Czy ten przebieg jest przebiegiem przy którym trzeba wymienić pół auta za kilkadziesiąt tyś zł?
7. Jakie są koszty ubezpieczenia tego auta?
8. Czy jeśli by ktoś mógł porównać, koszty utrzymania Pajero to jakiegoś innego auta, to co by to było?
Pozdrawiam i liczę że odpowiedzi rozjaśnią mi temat tego auta i może stanę się jego właścicielem. |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-01-2015, 16:22
|
|
|
Ad. 1
Diesel. Benzyny tanio nie zagazujesz, to GDI, a pali jak smok.
Ad. 2
Diesle są dwa. 2,5 i 3,2. Popularny 3,2 ma drogą dwumasę, pompę wtryskową + zbiornik. Wymiana tych 3 elementów to min połowa wartości samochodu, a czasem i 2/3. 2,5 jest pozbawiany tych drogich i padających elementów, kosztem mocy
Ad. 3
Mój 2,5 pali zazwyczaj poniżej 10l/100. A pomijając koszty paliwa ... tani nie jest - ale to dość subiektywne stwierdzenie. No i zależy czy się psuje czy nie. Sporo części dostępnych na alledrogo. Części OE można tanio kupować u alternatywnych dostawców poza ASO.
Ad. 4
Jeśli 3,2 - dwumasa, pompa, zbiornik. Jeśli automat to czy działa. No i napędy.
Ad. 5
Zależy do rocznika Myślę, że w okolicach 20 spokojnie można coś wybrać.
Ad. 6
Mój ma 270 tys. przy 260 do robienia była uszczelka pod głowicą, a przy okazji silnik przeszedł generalny remont. Silnik niemal w stanie idealnym. Poszły tylko nowe panewki i pierścienie na przehonowane cylindry. Myślę, że spokojnie bez remontu 500 tys zrobi.
Ad. 7
Ja za OC + assistance (ojjj, zwróciło się ze sporym naddatkiem) + kradzieżowe płacę 1100.
Ad. 8
Nie wiem |
|
|
|
 |
tomekhydra
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 81 Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: 31-01-2015, 17:32
|
|
|
Ad. 6 - Mój ma teraz niecałe 170k, jest z 2006 roku.Do tej pory tylko przeglądy i eksploatacja plus wymiana zbiornika (wzszystko u Zbyszka).Jednak gdy go kupowalem miał 2,5 roku i 108 k na liczniku
Ad. 8 -W utrzymaniu (bez awarii) to tak jak byś miał dwa Passaty (jeden z najpopularniejszych samochodów) z tego samego rocznika.
W przypadku awarii to tak jak byś miał naprawić dwa - trzy Passaty jw. Do tego dochodzi jeszcze problem dwukrotnie gorszego dostępu do częśći nowych / używanych tak ,,od ręki"
Śmiem twierdzić iz dostęp do dobrego ,,majstra" jest pięcio - sześcio krotnie tródniejszy niż w przypadku Passata.
Generalnie posiadacz Pajero musi się liczyc z wydatkami dwu - trzykrotnie wyższymi niz popularny plaskacz z tego rocznika .Jeśli chodzi o terenowki to myślę iż jest podobnie , choc problemy i ,,slabe strony" w każdej marce są inne.
Mam obecnie pięc aut ( innej klasy) - Pajero jest najdroższe w utrzymaniu.
Pzdr tomek |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 31-01-2015, 19:25 Re: PAJERO III - przymierzam się do zakupu terenówki.
|
|
|
miksell napisał/a: | Witam.
Jakiś czas temu szukałem lancera - prawie coś kupiłem, ale dostałem auto firmowe i zakup został odroczony do teraz. Na chwilę obecną moje priorytety się pozmieniały i szukam jakiegoś auta 4x4. Myślałem o czymś w stylu Pajero III lub hyundai Terracan. Z racji tego iż mam auto służbowe, Pajero będzie służyć do jazdy weekendowej / wakacyjnej / okazjonalnej - lekki teren - budowy. |
Pozytywnie, bez wchodzenia w szczegóły...
Pajero III, to nadwozie samonośne z nisko położonym środkiem ciężkości i komfortem jazdy zbliżonym do niezłej osobówki ...chyba że komuś przeszkadza mruczenie czterocylindrowego silnika (3.2 DI-D) - zresztą przyjemne i ciche po rozgrzaniu.
Auto, jakby stworzone do jazd wakacyjnych i weekendowych. W lekkim terenie też się sprawdza ...by the way - IV gen. jeździ na wyposażeniu irlandzkiej armii.
Z własnego doświadczenia dodam, że w odniesieniu do "terenowych" SUV-ów innych producentów, koszty utrzymania są na podobnym poziomie a przy rozsądnej eksploatacji nawet niższe.
- Pozdrawiam |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-01-2015, 19:52
|
|
|
Cytat: | Do tego dochodzi jeszcze problem dwukrotnie gorszego dostępu do częśći nowych / używanych tak ,,od ręki" |
Bez przesady. Używek na popularnych serwisach aukcyjnych do wyboru do koloru. Części OE czy też zamienniki via internet są dosyć tanie.
Na aukcjach można nawet bez większego problemu dostać osprzęt do mało popularnego 4d56 w tym samochodzie.
No chyba, że się kupuje u alternatywnych sprzedawców, sprzedających części OE po cenie wyższej niż ASO Przewija się tutaj taki ... |
|
|
|
 |
miksell
Forumowicz
Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-01-2015, 20:23
|
|
|
tomekhydra napisał/a: | W utrzymaniu (bez awarii) to tak jak byś miał dwa Passaty |
Pytanie, czy jeździ się nim 2 razy lepiej jak passatem
Trochę przeszukałem allegro i widzę, że za Pajero trzeba dać w okolicach 30 000 zł.
Myślałem też o Hyundaiu Terracanie. Miał ktoś z tym do czynienia? Jak to się ma do Pajero? Niby marki są spokrewnione |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 01-02-2015, 08:37
|
|
|
miksell napisał/a: | Pytanie, czy jeździ się nim 2 razy lepiej jak passatem |
W kwestii jazdy to bezsensowne porównanie, bo zależy gdzie się jeździ. Passatem przede wszystkim nie wjedziesz tam gdzie miśkiem i tyle
Kiedyś widziałem fajny napis na kole zapasowym Pajero "You drive faster. I drive everywhere." mówi samo za siebie |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
tomekhydra
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 81 Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: 01-02-2015, 20:11
|
|
|
Czortunio - piszą o mniejszym dostępie do części nowych i używanych ,,od ręki" miałem na myśli że wchodząc do sklepu w średniej wielkości mieście raczej nie będzie na półce pompy hamulcowej do Pajero , a do Passata będzie, podobnie na szrocie.Masz rację, można zamówić , ale trzeba czekać min 2-3 dni i jeśli jest to auto wykorzystywane do dojazdów do pracy to wtedy będzie problem .
pzdr tomek |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-02-2015, 22:00
|
|
|
Od min. 5 lat nie kupiłem do samochodu ani jednej części (oleju, płynu też) w sklepie stacjonarnym |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-03-2015, 08:40
|
|
|
Podepnę się pod temat, rozglądam się za Pajero i chciałbym przy zakupie sprawdzić czy przebieg jest oryginalny, jest na to jakiś sposób? Zakup interfejsu i jakiś program na przykład czy tylko wizyta ASO? |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-03-2015, 11:24
|
|
|
ruks napisał/a: | Podepnę się pod temat, rozglądam się za Pajero i chciałbym przy zakupie sprawdzić czy przebieg jest oryginalny, jest na to jakiś sposób? Zakup interfejsu i jakiś program na przykład czy tylko wizyta ASO? |
tylko w pajero po 06 roku jest to możliwe. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
miksell
Forumowicz
Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-04-2015, 19:18
|
|
|
Poszukiwania 4x4 trwają dalej. Trochę poszperałem za pajero III. Na allegro z okolic Krakowa jest kilka w cenie ok. 20 000zł.
Poczytałem jednak kilka tematów na tematem i trochę przeraził mnie koszt regeneracji pompy wtryskowej - 5000zł. Czy to możliwe? Co tam aż tyle kosztuje? |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 06-04-2015, 23:24
|
|
|
Nawet więcej niż 5.000. Kosztuje technologia. Wiedza. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2015, 22:43
|
|
|
miksell napisał/a: | Poszukiwania 4x4 trwają dalej. Trochę poszperałem za pajero III. Na allegro z okolic Krakowa jest kilka w cenie ok. 20 000zł.
Poczytałem jednak kilka tematów na tematem i trochę przeraził mnie koszt regeneracji pompy wtryskowej - 5000zł. Czy to możliwe? Co tam aż tyle kosztuje? |
Hmm, też jestem z Krakowa i przeglądam ogłoszenia ale nie za wiele tu widzę ciekawych propozycji w tej cenie... Chociaż może dlatego że szukam czegoś od 2003 wzwyż. Znalazłeś coś wartego? A propos pompy to takie 10-cio latki i starsze raczej już powinny być po tej operacji (bynajmniej te co ja oglądałem były), chyba że ktoś pod kocem trzymał i nie jeździł Swoją drogą mam pytanie jeszcze apropos blokady tylnego mostu, czy jeżeli na tunelu jest przycisk wyłączania ASR to oznacza że jest blokada sterowana elektronicznie bo tak twierdził jeden ze sprzedawców... |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 09-04-2015, 10:40
|
|
|
ruks napisał/a: | A propos pompy to takie 10-cio latki i starsze raczej już powinny być po tej operacji (bynajmniej te co ja oglądałem były), chyba że ktoś pod kocem trzymał i nie jeździł |
Nie ma reguły... Ostatnio widziałem piętnastolatka świeżo przywiezionego z ZEA. Przebieg prawie cztery stówy. Podwozie mocno wyszutrowane tamtejszymi drogami ale bez rdzy. Blacha idealna. Pompa nie ruszana.
ruks napisał/a: | Swoją drogą mam pytanie jeszcze apropos blokady tylnego mostu, czy jeżeli na tunelu jest przycisk wyłączania ASR to oznacza że jest blokada sterowana elektronicznie bo tak twierdził jeden ze sprzedawców... |
Wyraził się nieprecyzyjnie, bo tu tradycyjnej blokady nie ma - jej funkcje pełnią elektroniczne systemy oddziałujące na hamulce. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
|