Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PAJERO III - przymierzam się do zakupu terenówki.
Autor Wiadomość
miksell 
Forumowicz

Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 85
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2015, 15:44   PAJERO III - przymierzam się do zakupu terenówki.

Witam.

Jakiś czas temu szukałem lancera - prawie coś kupiłem, ale dostałem auto firmowe i zakup został odroczony do teraz. Na chwilę obecną moje priorytety się pozmieniały i szukam jakiegoś auta 4x4. Myślałem o czymś w stylu Pajero III lub hyundai Terracan. Z racji tego iż mam auto służbowe, Pajero będzie służyć do jazdy weekendowej / wakacyjnej / okazjonalnej - lekki teren - budowy.

Trochę forum poczytałem i mam kilka pytań związanych z tym modelem:

1. Czego lepiej szukać benzyna (pewnie bym montował LPG) czy Diesel, co tańsze/mniej kłopotliwe w eksploatacji.
2. Czy diesle mają jakieś pułapki typu dwumasa, wtryski, pompa wtryskowa itp?
3. Jest to auto duże, czy pomijając koszty paliwa, ten samochód jest drogi w utrzymaniu? Obecnie mam audi A4 i tragedii nie ma, choć jest drożej niż w fiacie ;-)
4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?
5. W jakich pieniądzach można kupić realnie zadbane Pajero III? Patrząc po necie, jest kilka autek w cenie ok. 20 000zł. Czy w tej cenie da się kupić coś by się nie wpakować w jakieś wielkie i kosztowne naprawy?
6. Temat rzeka.... Jakie Pajera mają realnie przebiegi? W necie są same perełki z przebiegiem 150 kk. Z doświadczenia wiem, że jak ktoś kupuje auto tej klasy w dieslu to robi nim z 30 kk km rocznie. Więc auto z roku 2002 ma przebieg pod 300 000 km. Czy ten przebieg jest przebiegiem przy którym trzeba wymienić pół auta za kilkadziesiąt tyś zł?
7. Jakie są koszty ubezpieczenia tego auta?
8. Czy jeśli by ktoś mógł porównać, koszty utrzymania Pajero to jakiegoś innego auta, to co by to było?

Pozdrawiam i liczę że odpowiedzi rozjaśnią mi temat tego auta i może stanę się jego właścicielem.
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-01-2015, 16:22   

Ad. 1
Diesel. Benzyny tanio nie zagazujesz, to GDI, a pali jak smok.

Ad. 2
Diesle są dwa. 2,5 i 3,2. Popularny 3,2 ma drogą dwumasę, pompę wtryskową + zbiornik. Wymiana tych 3 elementów to min połowa wartości samochodu, a czasem i 2/3. 2,5 jest pozbawiany tych drogich i padających elementów, kosztem mocy :)

Ad. 3
Mój 2,5 pali zazwyczaj poniżej 10l/100. A pomijając koszty paliwa ... tani nie jest - ale to dość subiektywne stwierdzenie. :biggrin: No i zależy czy się psuje czy nie. Sporo części dostępnych na alledrogo. Części OE można tanio kupować u alternatywnych dostawców poza ASO.

Ad. 4
Jeśli 3,2 - dwumasa, pompa, zbiornik. Jeśli automat to czy działa. No i napędy.

Ad. 5
Zależy do rocznika :) Myślę, że w okolicach 20 spokojnie można coś wybrać.


Ad. 6
Mój ma 270 tys. przy 260 do robienia była uszczelka pod głowicą, a przy okazji silnik przeszedł generalny remont. Silnik niemal w stanie idealnym. Poszły tylko nowe panewki i pierścienie na przehonowane cylindry. Myślę, że spokojnie bez remontu 500 tys zrobi.

Ad. 7
Ja za OC + assistance (ojjj, zwróciło się ze sporym naddatkiem) + kradzieżowe płacę 1100.

Ad. 8
Nie wiem :mrgreen:
 
 
tomekhydra 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 31-01-2015, 17:32   

Ad. 6 - Mój ma teraz niecałe 170k, jest z 2006 roku.Do tej pory tylko przeglądy i eksploatacja plus wymiana zbiornika (wzszystko u Zbyszka).Jednak gdy go kupowalem miał 2,5 roku i 108 k na liczniku
Ad. 8 -W utrzymaniu (bez awarii) to tak jak byś miał dwa Passaty (jeden z najpopularniejszych samochodów) z tego samego rocznika.
W przypadku awarii to tak jak byś miał naprawić dwa - trzy Passaty jw. Do tego dochodzi jeszcze problem dwukrotnie gorszego dostępu do częśći nowych / używanych tak ,,od ręki"
Śmiem twierdzić iz dostęp do dobrego ,,majstra" jest pięcio - sześcio krotnie tródniejszy niż w przypadku Passata.
Generalnie posiadacz Pajero musi się liczyc z wydatkami dwu - trzykrotnie wyższymi niz popularny plaskacz z tego rocznika .Jeśli chodzi o terenowki to myślę iż jest podobnie , choc problemy i ,,slabe strony" w każdej marce są inne.
Mam obecnie pięc aut ( innej klasy) - Pajero jest najdroższe w utrzymaniu.

Pzdr tomek
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 31-01-2015, 19:25   Re: PAJERO III - przymierzam się do zakupu terenówki.

miksell napisał/a:
Witam.

Jakiś czas temu szukałem lancera - prawie coś kupiłem, ale dostałem auto firmowe i zakup został odroczony do teraz. Na chwilę obecną moje priorytety się pozmieniały i szukam jakiegoś auta 4x4. Myślałem o czymś w stylu Pajero III lub hyundai Terracan. Z racji tego iż mam auto służbowe, Pajero będzie służyć do jazdy weekendowej / wakacyjnej / okazjonalnej - lekki teren - budowy.

Pozytywnie, bez wchodzenia w szczegóły...
Pajero III, to nadwozie samonośne z nisko położonym środkiem ciężkości i komfortem jazdy zbliżonym do niezłej osobówki ...chyba że komuś przeszkadza mruczenie czterocylindrowego silnika (3.2 DI-D) - zresztą przyjemne i ciche po rozgrzaniu.
Auto, jakby stworzone do jazd wakacyjnych i weekendowych. W lekkim terenie też się sprawdza ...by the way - IV gen. jeździ na wyposażeniu irlandzkiej armii.
Z własnego doświadczenia dodam, że w odniesieniu do "terenowych" SUV-ów innych producentów, koszty utrzymania są na podobnym poziomie a przy rozsądnej eksploatacji nawet niższe.
- Pozdrawiam :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-01-2015, 19:52   

Cytat:
Do tego dochodzi jeszcze problem dwukrotnie gorszego dostępu do częśći nowych / używanych tak ,,od ręki"


Bez przesady. Używek na popularnych serwisach aukcyjnych do wyboru do koloru. Części OE czy też zamienniki via internet są dosyć tanie.
Na aukcjach można nawet bez większego problemu dostać osprzęt do mało popularnego 4d56 w tym samochodzie.

No chyba, że się kupuje u alternatywnych sprzedawców, sprzedających części OE po cenie wyższej niż ASO :mrgreen: Przewija się tutaj taki ...
 
 
miksell 
Forumowicz

Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 85
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2015, 20:23   

tomekhydra napisał/a:
W utrzymaniu (bez awarii) to tak jak byś miał dwa Passaty


Pytanie, czy jeździ się nim 2 razy lepiej jak passatem ;-)

Trochę przeszukałem allegro i widzę, że za Pajero trzeba dać w okolicach 30 000 zł.
Myślałem też o Hyundaiu Terracanie. Miał ktoś z tym do czynienia? Jak to się ma do Pajero? Niby marki są spokrewnione ;-)
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-02-2015, 08:37   

miksell napisał/a:
Pytanie, czy jeździ się nim 2 razy lepiej jak passatem


W kwestii jazdy to bezsensowne porównanie, bo zależy gdzie się jeździ. Passatem przede wszystkim nie wjedziesz tam gdzie miśkiem i tyle :mrgreen:

Kiedyś widziałem fajny napis na kole zapasowym Pajero "You drive faster. I drive everywhere." mówi samo za siebie :mrgreen:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
tomekhydra 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 01-02-2015, 20:11   

Czortunio - piszą o mniejszym dostępie do części nowych i używanych ,,od ręki" miałem na myśli że wchodząc do sklepu w średniej wielkości mieście raczej nie będzie na półce pompy hamulcowej do Pajero , a do Passata będzie, podobnie na szrocie.Masz rację, można zamówić , ale trzeba czekać min 2-3 dni i jeśli jest to auto wykorzystywane do dojazdów do pracy to wtedy będzie problem .
pzdr tomek
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-02-2015, 22:00   

Od min. 5 lat nie kupiłem do samochodu ani jednej części (oleju, płynu też) w sklepie stacjonarnym :D
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-03-2015, 08:40   

Podepnę się pod temat, rozglądam się za Pajero i chciałbym przy zakupie sprawdzić czy przebieg jest oryginalny, jest na to jakiś sposób? Zakup interfejsu i jakiś program na przykład czy tylko wizyta ASO?
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-03-2015, 11:24   

ruks napisał/a:
Podepnę się pod temat, rozglądam się za Pajero i chciałbym przy zakupie sprawdzić czy przebieg jest oryginalny, jest na to jakiś sposób? Zakup interfejsu i jakiś program na przykład czy tylko wizyta ASO?

tylko w pajero po 06 roku jest to możliwe.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
miksell 
Forumowicz

Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 85
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-04-2015, 19:18   

Poszukiwania 4x4 trwają dalej. Trochę poszperałem za pajero III. Na allegro z okolic Krakowa jest kilka w cenie ok. 20 000zł.

Poczytałem jednak kilka tematów na tematem i trochę przeraził mnie koszt regeneracji pompy wtryskowej - 5000zł. Czy to możliwe? Co tam aż tyle kosztuje?
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 06-04-2015, 23:24   

Nawet więcej niż 5.000. Kosztuje technologia. Wiedza.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2015, 22:43   

miksell napisał/a:
Poszukiwania 4x4 trwają dalej. Trochę poszperałem za pajero III. Na allegro z okolic Krakowa jest kilka w cenie ok. 20 000zł.

Poczytałem jednak kilka tematów na tematem i trochę przeraził mnie koszt regeneracji pompy wtryskowej - 5000zł. Czy to możliwe? Co tam aż tyle kosztuje?


Hmm, też jestem z Krakowa i przeglądam ogłoszenia ale nie za wiele tu widzę ciekawych propozycji w tej cenie... Chociaż może dlatego że szukam czegoś od 2003 wzwyż. Znalazłeś coś wartego? A propos pompy to takie 10-cio latki i starsze raczej już powinny być po tej operacji (bynajmniej te co ja oglądałem były), chyba że ktoś pod kocem trzymał i nie jeździł ;-) Swoją drogą mam pytanie jeszcze apropos blokady tylnego mostu, czy jeżeli na tunelu jest przycisk wyłączania ASR to oznacza że jest blokada sterowana elektronicznie bo tak twierdził jeden ze sprzedawców...
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 09-04-2015, 10:40   

ruks napisał/a:
A propos pompy to takie 10-cio latki i starsze raczej już powinny być po tej operacji (bynajmniej te co ja oglądałem były), chyba że ktoś pod kocem trzymał i nie jeździł ;-)

Nie ma reguły... Ostatnio widziałem piętnastolatka świeżo przywiezionego z ZEA. Przebieg prawie cztery stówy. Podwozie mocno wyszutrowane tamtejszymi drogami ale bez rdzy. Blacha idealna. Pompa nie ruszana.

ruks napisał/a:
Swoją drogą mam pytanie jeszcze apropos blokady tylnego mostu, czy jeżeli na tunelu jest przycisk wyłączania ASR to oznacza że jest blokada sterowana elektronicznie bo tak twierdził jeden ze sprzedawców...

Wyraził się nieprecyzyjnie, bo tu tradycyjnej blokady nie ma :wink: - jej funkcje pełnią elektroniczne systemy oddziałujące na hamulce.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.