[Cari 1.8 GDI] Grzejące kable |
Autor |
Wiadomość |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-07-2015, 10:58 [Cari 1.8 GDI] Grzejące kable
|
|
|
Mam problem z wiązką, która dochodzi do stacyjki z lewej strony kierownicy. Wymieniałem już wtyczkę od tej wiązki bo była totalnie stopiona, a nowa widzę dalej się topi. Styki były czyszczone przy wymianie.
Z tego co mi się wydaje najmocniej grzeje się przewód najgrubszy koloru brązowego/ceglastego.
Ma ktoś pomysł co może powodować taki stan ?
Szukam jakiegoś zdjęcia by to wszystko dokładniej pokazać, ale nie mam zielonego pojęcia jak może się to nazywać.
OK, zaznaczyłem o którą wtyczkę mi chodzi i najgrubszy kabel- w tym przypadku ( zdjęcie ) jest biały.
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-07-2015, 12:06
|
|
|
Być może zwarcie robi odbiornik zasilany tym przewodem. Wrzuć jeszcze raz fotkę bo nie działa. |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-07-2015, 12:11
|
|
|
gdybym miał rozpiskę dla tej wtyczki- ale jak ona się nazywa ?
wtedy to jest górny rząd przewód nr 1 - od lewej. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-07-2015, 21:10
|
|
|
Przegrzany kabel ze stykiem nalezy wymienić bo od strony technicznej taki kabel jest już do wyrzucenia, przejrzałem schematy w rocznikach 96-2000 i nie ma w rozpisce kostki stacyjki kabla brązowego, na zdjęciu cięzko stwierdzić czy ten kabel przypadkiem nie nalezy do osobnego obwodu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-07-2015, 21:19
|
|
|
a biały? mając wtyczkę od strony przewodów nie od styków to jest to przewód nr 1 ( górny rząd lewa strona )
W starej wtyczce był to przewód właśnie brązowy a w nowej gdzie były jeszcze kable w tym miejscy był biały albo biały z czerwonym paskiem.
coś takiego jak dobrze pamiętam (wtyczka)
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-07-2015, 21:51
|
|
|
Wg schematu Czarny/Biały idzie do skrzynki bezpieczników |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-07-2015, 21:54
|
|
|
tej wewnątrz czy zewnątrz ? Jak na zewnątrz to sprawcą mogą być światła które montowane były do jazdy dziennej. Może to być spowodowane np. złym bezpiecznikiem za
duże/ niskie Ampery ?
A przekaźnik w środku?, jeden miałem skopany na bank po zamianie miejscami problemu nie miałem już.
Czy te przekaźniki pod nogami od klimy/podgrzewania to V23134 czy MB953381 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-07-2015, 08:55
|
|
|
Światła dzienne nie mogły dać takiego efektu bo prędzej przepalił by się bezpiecznik lub nawet przewód od tych świateł niż tak gruby przewód. Warto by było w szereg z akumulatorem podłączyć amperomierz i sprawdzić pobór prądu przez wszystkie odbiorniki i drogą eliminacji poprzez wyjmowanie bezpieczników zlokalizować odbiornik pobierający zbyt duży prąd. Oczywiście jak zasugerował robertdg przewód wraz z konektorami powinien zostać wymieniony. |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 28-07-2015, 09:25
|
|
|
Mam podejrzanego, ale nie wiem czy słusznie. Problem nasila się przy włączonej klimie- przy włączonym samym nawiewie również jest ale nie tak silny.
Gdy wyłączony jest nawiew nic się nie dzieje z przewodami.
plecho, ilu Amperowy- przyrząd tu się sprawdzi ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-07-2015, 12:36
|
|
|
Jeśli nie będziesz próbował tak odpalać auta to w większości przypadków taki do 10A wystarczy. |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 28-07-2015, 13:16
|
|
|
Ok, z tego co pamiętam miałem w mierniku możliwość pomiaru natężenia - jak się nie sprawdzi to kupie jakiś analogowy amperomierz.
[ Dodano: 29-07-2015, 13:57 ]
OK, teraz już wiem że to biały przewód grzeje się na bank, i troszkę pomyliłem lokalizację tego przewodu we wtyczce.
[ Dodano: 30-07-2015, 14:27 ]
Na odpalonym silniku + radio + klima wentylator max
W spoczynku 0.26 + radio
Odpalony 0.41 + radio
0.48 zgaszony + wentylator na maxa +radio
0.61 odpalony +wentylator na maxa +radio |
|
|
|
 |
|