Cari 1,8 GDI pali się kontrolka oleju i głośno pracuje |
Autor |
Wiadomość |
kiekusek
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Krzyz Wlkp
|
Wysłany: 11-04-2015, 17:58 Cari 1,8 GDI pali się kontrolka oleju i głośno pracuje
|
|
|
Znów potrzebuje waszej pomocy
Niecałe 3 tygodnie temu w mojej Carismie została przeczyszczona przepustnica (gasła na biegu jałowym) oraz wymieniony rozrząd (pasek, pompa wody itd), klimatyzacja była sprawna, nawet zimą systematycznie uruchamiana aby trochę popracowała, auto posiada także instalację vebasto, od momentu wymiany rozrządu przejechałam ok 700-800 km, auto po wyjeździe świątecznym bez najmniejszych problemów, w dniu dzisiejszym wracając do domu (dodam, że mieszkam ok 20 km do najbliższego miasta i tym samym mechanika) włączyłam klimatyzację, która jakoś nie chłodziła, pomyślałam, że musi się rozruszać, albo kończy się w płyn, została wyłączona, jednak po ok 3 km w mojej cari zapaliła się czerwona kontrolka oleju (olej mobil wymieniany w październiku jakieś 4500 km temu), oczywiście zjechałam na pobocze, sprawdziłam, wszystko ok, mam ją od kilku miesięcy i oleju nie paliła, w samochodzie miałam małe dziecko, wokoło las i nikogo kto mógłby mnie z holować do domu więc zdecydowałam się dojechać ok 3-4 km do miejsca zamieszkania choć auto nie pracowało jak zawsze (odgłos z silnika), podczas jazdy znów zapaliła się kontrolka i po chwili zgasła, tak samo kiedy wjeżdżałam pod górkę do garażu. Poczekałam, aż auto ostygło i poszłam je odpalić i zajrzeć pod maskę, silnik pracuje głośno i nienaturalnie, pod maską wydaje się być wszystko na miejscu, ale specjalistą nie jestem, nawet nie wiem gdzie zaglądać.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co się mogło stać, jak pisałam do mechanika mam 20 km, a nie chcę zatrzeć silnika więc nie zdecyduję się na taki kurs, a jak pisałam nie mam nikogo kto mógłby mnie z holować, najbliższa laweta jakieś 40 km stąd więc jestem trochę podłamana, niestety auto jest mi niezbędne w codziennym życiu i nie mam pomysłu co mogło się tak nagle stać.
Proszę o pomoc, czy coś mogę samodzielnie sprawdzić, wyregulować, co może być powodem |
_________________
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11-04-2015, 18:09
|
|
|
Nie wygląda to za ciekawie możliwe że pompa oleju i kasatory klekoczą ale też możliwe że panewki na wale klękły i dla tego spada ciśnienie dawno temu kupiłaś to auto? Masz jakąś gwarancję od handlarza? W takim stanie ja bym nie ryzykował jazdy lepiej weź lawete |
|
|
|
 |
kiekusek
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Krzyz Wlkp
|
Wysłany: 11-04-2015, 18:15
|
|
|
Kupiłam je w październiku 2014, gwarancja po takim czasie nie wchodzi w grę, auto sprowadzone z Niemiec, do tej pory byłam z niego bardzo zadowolona i sporo już w nie zainwestowałam (hamulce, wymiana oleju, rozrządu, drugi komplet kół) ale przyznam, że dzisiaj mnie załamała ta sytuacja i nie mam pomysłu, a niestety z tą sytuacją muszę poradzić sobie sama i nie wiem jak to ugryźć |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-04-2015, 19:58
|
|
|
Jezeli olej jest w normie oraz pozostałe płyny także to bez specjalistycznej pomocy raczej za wiele nie zdziałasz, my niestety nie mozemy Ci dac 100% pewności co do jakościo diagnozy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 11-04-2015, 22:44
|
|
|
szkoda że dźwięku nie nagrałaś, ale teraz nie polecam odpalać silnika bo można narobić jeszcze większych szkód, jeżeli to były charakterystyczne stuki to być może i któraś panewka się pożegnała i ucieka w tamtym miejscu ciśnienie, najlepszym rozwiązaniem niestety jest laweta + odkręcenie spodu silnika żeby zobaczyć w jakim jest stanie |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6101 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-04-2015, 23:01
|
|
|
kiekusek napisał/a: | oraz wymieniony rozrząd |
Spr jak wygląda miska olejowa , jesli jest zagnieciona po środku to masz przyczynę zapalenia sie kontroli oleju i wynikiem czego silnik uległ juz raczej uszkodzeniu . Do zagniecenia sie miski olejowej mógł przyczynić sie mechanik który robił rozrząd . Aby zmienić pasek rozrządu trzeba podstawić silnik na misce olejowej i zdemontować poduszkę silnika. Nieumiejętne podstawienie silnika na kobyłce deformuje miskę olejową wynikiem czego dochodzi właśnie do takich sytuacji . |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11-04-2015, 23:28
|
|
|
to może być 100 róznych powodów najlepiej tak jak robert napisał na lawete i do dobrego mechanika z diagnozą ale podejrzewam ze to własnie któraś z panewek jest uszkodzona nie wiem ile kosztuje generalka z kompletem nowych panewek na podwymiar 0,25 i szlif wału ale jeżeli powyżej 1200 zł to zastanowił bym sie nad sprowadzeniem całego silnika np takiego albo takiego albo też takiego moge sie dowiedzieć od znajomego ile kosztuje transport do polski ale to to juz grosze zaraz zadzwonie |
|
|
|
 |
lubega1983
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI lif
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-04-2015, 21:49
|
|
|
Sprawdź szczelność układu smarowania ! Bo po prostu może nie ma oleju. Sprężarka też mogła narobić szkód ze szczelnością układu smarowania. Prosta myśl ale może tak właśnie jest |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 13-04-2015, 01:55
|
|
|
To GDI tam brak sprężarki |
|
|
|
 |
lubega1983
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI lif
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-04-2015, 10:34
|
|
|
Jak to ? Klimatyzacja nie ma sprężarki klimy ??? Dziwne . |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-04-2015, 14:55
|
|
|
"Sprężarka też mogła narobić szkód ze szczelnością układu smarowania" - ty myślałeś o sprężarce od klimy, ale co wspólnego ma smarowanie silnika z smarowaniem sprężarki klimatyzacji?
rasiak1980 myślał że chodzi o sprężarkę doładowującą silnika która mogłaby już mieć smarowanie silnika wspólne.
Czytajcie ze zrozumieniem. |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
kiekusek
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Krzyz Wlkp
|
Wysłany: 16-04-2015, 22:28
|
|
|
Dzięki za wszystkie rady, w poniedziałek moja cari trafiła do mechanika, obecnie
auto zostało już odebrane, powodem usterki okazał się czujnik ciśnienia oleju,
tak zardzewiały, że szok...
Podczas drogi powrotnej wszystko działało bez zarzutu, włącznie z klimatyzacją i oby tak pozostało bo jutro "chrzest" na trasie
Pozdrawiam serdecznie |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-04-2015, 22:48
|
|
|
A ten dziwny dźwięk silnika to pewnie popychacze czyli częsta przypadłość tych silników po znacznym przebiegu. Życzę bezproblemowej jazdy ale polecam jednak zmianę na wersję z silnikiem 1.6 |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-04-2015, 00:42
|
|
|
Kolega wyzej ma racje ja zmienilem i nie narzekam chociaz troche mniej mocy ale daje rade |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 18-04-2015, 22:46
|
|
|
hehe czyli na strachu sie skonczyło ale tak to jest jak sie zaświeci lampka to odrazu człowiek sie wsłuchuje i wszystko inaczej brzmi a GDI to dobre silniki z tym że w polsce zabija je paliwo kiepskiej jakości i mechanicy którzy wcześniej naprawiali małe fiaty i perkinsy |
|
|
|
 |
|