Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cari 1,8 GDI pali się kontrolka oleju i głośno pracuje
Autor Wiadomość
kiekusek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015
Posty: 13
Skąd: Krzyz Wlkp
Wysłany: 11-04-2015, 17:58   Cari 1,8 GDI pali się kontrolka oleju i głośno pracuje

Znów potrzebuje waszej pomocy :(
Niecałe 3 tygodnie temu w mojej Carismie została przeczyszczona przepustnica (gasła na biegu jałowym) oraz wymieniony rozrząd (pasek, pompa wody itd), klimatyzacja była sprawna, nawet zimą systematycznie uruchamiana aby trochę popracowała, auto posiada także instalację vebasto, od momentu wymiany rozrządu przejechałam ok 700-800 km, auto po wyjeździe świątecznym bez najmniejszych problemów, w dniu dzisiejszym wracając do domu (dodam, że mieszkam ok 20 km do najbliższego miasta i tym samym mechanika) włączyłam klimatyzację, która jakoś nie chłodziła, pomyślałam, że musi się rozruszać, albo kończy się w płyn, została wyłączona, jednak po ok 3 km w mojej cari zapaliła się czerwona kontrolka oleju (olej mobil wymieniany w październiku jakieś 4500 km temu), oczywiście zjechałam na pobocze, sprawdziłam, wszystko ok, mam ją od kilku miesięcy i oleju nie paliła, w samochodzie miałam małe dziecko, wokoło las i nikogo kto mógłby mnie z holować do domu więc zdecydowałam się dojechać ok 3-4 km do miejsca zamieszkania choć auto nie pracowało jak zawsze (odgłos z silnika), podczas jazdy znów zapaliła się kontrolka i po chwili zgasła, tak samo kiedy wjeżdżałam pod górkę do garażu. Poczekałam, aż auto ostygło i poszłam je odpalić i zajrzeć pod maskę, silnik pracuje głośno i nienaturalnie, pod maską wydaje się być wszystko na miejscu, ale specjalistą nie jestem, nawet nie wiem gdzie zaglądać.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co się mogło stać, jak pisałam do mechanika mam 20 km, a nie chcę zatrzeć silnika więc nie zdecyduję się na taki kurs, a jak pisałam nie mam nikogo kto mógłby mnie z holować, najbliższa laweta jakieś 40 km stąd :( więc jestem trochę podłamana, niestety auto jest mi niezbędne w codziennym życiu i nie mam pomysłu co mogło się tak nagle stać.
Proszę o pomoc, czy coś mogę samodzielnie sprawdzić, wyregulować, co może być powodem
_________________

 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 11-04-2015, 18:09   

Nie wygląda to za ciekawie możliwe że pompa oleju i kasatory klekoczą ale też możliwe że panewki na wale klękły i dla tego spada ciśnienie dawno temu kupiłaś to auto? Masz jakąś gwarancję od handlarza? W takim stanie ja bym nie ryzykował jazdy lepiej weź lawete
 
 
kiekusek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015
Posty: 13
Skąd: Krzyz Wlkp
Wysłany: 11-04-2015, 18:15   

Kupiłam je w październiku 2014, gwarancja po takim czasie nie wchodzi w grę, auto sprowadzone z Niemiec, do tej pory byłam z niego bardzo zadowolona i sporo już w nie zainwestowałam (hamulce, wymiana oleju, rozrządu, drugi komplet kół) :( ale przyznam, że dzisiaj mnie załamała ta sytuacja i nie mam pomysłu, a niestety z tą sytuacją muszę poradzić sobie sama i nie wiem jak to ugryźć :(
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-04-2015, 19:58   

Jezeli olej jest w normie oraz pozostałe płyny także to bez specjalistycznej pomocy raczej za wiele nie zdziałasz, my niestety nie mozemy Ci dac 100% pewności co do jakościo diagnozy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 11-04-2015, 22:44   

szkoda że dźwięku nie nagrałaś, ale teraz nie polecam odpalać silnika bo można narobić jeszcze większych szkód, jeżeli to były charakterystyczne stuki to być może i któraś panewka się pożegnała i ucieka w tamtym miejscu ciśnienie, najlepszym rozwiązaniem niestety jest laweta + odkręcenie spodu silnika żeby zobaczyć w jakim jest stanie
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6101
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-04-2015, 23:01   

kiekusek napisał/a:
oraz wymieniony rozrząd


Spr jak wygląda miska olejowa , jesli jest zagnieciona po środku to masz przyczynę zapalenia sie kontroli oleju i wynikiem czego silnik uległ juz raczej uszkodzeniu . Do zagniecenia sie miski olejowej mógł przyczynić sie mechanik który robił rozrząd . Aby zmienić pasek rozrządu trzeba podstawić silnik na misce olejowej i zdemontować poduszkę silnika. Nieumiejętne podstawienie silnika na kobyłce deformuje miskę olejową wynikiem czego dochodzi właśnie do takich sytuacji .
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 11-04-2015, 23:28   

to może być 100 róznych powodów najlepiej tak jak robert napisał na lawete i do dobrego mechanika z diagnozą ale podejrzewam ze to własnie któraś z panewek jest uszkodzona nie wiem ile kosztuje generalka z kompletem nowych panewek na podwymiar 0,25 i szlif wału ale jeżeli powyżej 1200 zł to zastanowił bym sie nad sprowadzeniem całego silnika np takiego albo takiego albo też takiego moge sie dowiedzieć od znajomego ile kosztuje transport do polski ale to to juz grosze zaraz zadzwonie
 
 
lubega1983 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI lif
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-04-2015, 21:49   

Sprawdź szczelność układu smarowania ! Bo po prostu może nie ma oleju. Sprężarka też mogła narobić szkód ze szczelnością układu smarowania. Prosta myśl ale może tak właśnie jest
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 13-04-2015, 01:55   

To GDI tam brak sprężarki
 
 
lubega1983 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI lif
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-04-2015, 10:34   

Jak to ? Klimatyzacja nie ma sprężarki klimy ??? Dziwne .
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 14-04-2015, 14:55   

"Sprężarka też mogła narobić szkód ze szczelnością układu smarowania" - ty myślałeś o sprężarce od klimy, ale co wspólnego ma smarowanie silnika z smarowaniem sprężarki klimatyzacji?

rasiak1980 myślał że chodzi o sprężarkę doładowującą silnika która mogłaby już mieć smarowanie silnika wspólne.

Czytajcie ze zrozumieniem.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
kiekusek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015
Posty: 13
Skąd: Krzyz Wlkp
Wysłany: 16-04-2015, 22:28   

Dzięki za wszystkie rady, w poniedziałek moja cari trafiła do mechanika, obecnie
auto zostało już odebrane, powodem usterki okazał się czujnik ciśnienia oleju,
tak zardzewiały, że szok...
Podczas drogi powrotnej wszystko działało bez zarzutu, włącznie z klimatyzacją :) i oby tak pozostało bo jutro "chrzest" na trasie
Pozdrawiam serdecznie
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-04-2015, 22:48   

A ten dziwny dźwięk silnika to pewnie popychacze czyli częsta przypadłość tych silników po znacznym przebiegu. Życzę bezproblemowej jazdy ale polecam jednak zmianę na wersję z silnikiem 1.6 :)
 
 
bugaj102 
Forumowicz
Małoznawca

Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-04-2015, 00:42   

Kolega wyzej ma racje ja zmienilem i nie narzekam chociaz troche mniej mocy ale daje rade
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 18-04-2015, 22:46   

hehe czyli na strachu sie skonczyło ale tak to jest jak sie zaświeci lampka to odrazu człowiek sie wsłuchuje i wszystko inaczej brzmi :D a GDI to dobre silniki z tym że w polsce zabija je paliwo kiepskiej jakości i mechanicy którzy wcześniej naprawiali małe fiaty i perkinsy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.