Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] Zapaliły się 3 kontrolki na raz.
Autor Wiadomość
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 08-02-2017, 17:04   [Z34A 1.3] Zapaliły się 3 kontrolki na raz.

Witam.
Nie wiem co jest powodem zaświecenia się 3 kontrolek na raz: hamulca ręcznego, abs oraz kontroli trakcji? (czasami na ułamek sekundy błyśnie kontrolka akumulatora w tym samym momencie gdy zapalają się te 3 kontrolki). Kontrolki zapalają się tylko wtedy gdy po starcie silnika jadąc mocno przygazuje (aktywacja kontroli trakcji) lub gwałtownie wcisnę hamulec (system abs) - i świecą aż do momentu wyłączenia silnika? Ładowanie akumulatora mam dobre, płyn hamulcowy w normie, czy coś przymarzło - któryś czujni abs (temperatura -10 C i spora wilgoć) - gdzie szukać przyczyny? Może coś zaśniedziało jakieś złącze czy coś? Pojadę w weekend podpiąć pod kompa może coś wyskoczy.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 11-02-2017, 23:55   

Na moje oko to błąd związany jest z nieprawidłowymi odczytami czujników prędkości obrotowej kół.
Np. jedno obraca się szybciej lub coś podobnego
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 12-02-2017, 10:20   

Będę wiedział więcej we wtorek. Na moje oko regulator napięcia w alternatorze padł. Ładowanie mam 15,5V na wolnych obrotach ( i skacze do 14,4 na chwilę i znowu na 15,5V). Być może podawane jest za duże napięcie i odłączyło ABS oraz kontrole trakcji - pali się też cały czas kontrolka ładowania. Regulator można zregenerować czy wymienić cały alternator? W jednym z wątków na forum chłopaki opisywali podobny problem- okazało się że mieli zaśniedziałe 2 z 4 bezpieczników przy klemie dodatniej - u mnie one wyglądają całkiem ok troszkę białego nalotu/proszku. Puki co auto mam unieruchomione i czekam na wizytę u elektryka. :(

[ Dodano: 20-02-2017, 18:18 ]
Jednak winowajcą tak jak w jednym z postów na forum była skrzynka bezpieczników na dodatniej klemie akumulatora (pod czerwoną obudową) prześniedziałe były dwa bezpieczniki. Nowa skrzynka w ASO kosztuje ok 240zł i już ją zamówiłem nie ryzykując z używką. Tymczasem elektryk wlutował druciki i colt śmiga jak ta lala. Niestety inny elektryk obstawiał na alternator i musiałem go niepotrzebnie wymienić na nówkę :( . Dodatkowo wymieniłem już 8 letni akumulator, który pewnie niebawem by padł. Ah.. błaha sprawa a parę stówek poszło :(
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
klemson 
Forumowicz

Auto: Colt VII 1.3/2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 60
Skąd: Polska
Wysłany: 25-02-2017, 16:34   

Pawlik84 napisał/a:
Będę wiedział więcej we wtorek. Na moje oko regulator napięcia w alternatorze padł. Ładowanie mam 15,5V na wolnych obrotach ( i skacze do 14,4 na chwilę i znowu na 15,5V). Być może podawane jest za duże napięcie i odłączyło ABS oraz kontrole trakcji - pali się też cały czas kontrolka ładowania. Regulator można zregenerować czy wymienić cały alternator? W jednym z wątków na forum chłopaki opisywali podobny problem- okazało się że mieli zaśniedziałe 2 z 4 bezpieczników przy klemie dodatniej - u mnie one wyglądają całkiem ok troszkę białego nalotu/proszku. Puki co auto mam unieruchomione i czekam na wizytę u elektryka. :(

[ Dodano: 20-02-2017, 18:18 ]
Jednak winowajcą tak jak w jednym z postów na forum była skrzynka bezpieczników na dodatniej klemie akumulatora (pod czerwoną obudową) prześniedziałe były dwa bezpieczniki. Nowa skrzynka w ASO kosztuje ok 240zł i już ją zamówiłem nie ryzykując z używką. Tymczasem elektryk wlutował druciki i colt śmiga jak ta lala. Niestety inny elektryk obstawiał na alternator i musiałem go niepotrzebnie wymienić na nówkę :( . Dodatkowo wymieniłem już 8 letni akumulator, który pewnie niebawem by padł. Ah.. błaha sprawa a parę stówek poszło :(


Tak z ciekoawosci spytam , ile zaplaciles za alternator ?
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 25-02-2017, 19:15   

kupiłem polskiej firmy nie pamiętam nazwy, na pewno nie jest regenerowany tak twierdzi zaprzyjaźniony sprzedawca (pokazywał mi opcje filtrowania: regenerowane i nowe) i wygląda jak nowy. 480zł = 2 lata gwarancji. Firmy BOSH kosztował 950zł. Teraz to już nie istotne - jeżeli padnie po jakimś czasie to oryginalny(stary) mam na zapas;)
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
klemson 
Forumowicz

Auto: Colt VII 1.3/2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 60
Skąd: Polska
Wysłany: 25-02-2017, 19:31   

Troche cie to szarpnelo finansowo, ale najwazniejsze ze problem rozwiazany :)
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 25-02-2017, 20:06   

No niestety - dziś wymieniłem sondę lambda kolejne 230zł :( - tak bywa. Ważne że mogę dalej śmigać. Byle już nie robił mi takich niespodzianek bo nie chcę wydawać kasy na coś co jest dobre. Wina ewidentnie nieudolnego elektryka. Ja jako informatyk jak by mi ktoś przyniósł laptopa z awarią i miałbym pracować tak jak nasi polscy mechanicy to bym skroił więcej jak sprzęt warty. Nie mogę pozwolić sobie na gdybanie a może to a może tamto - jak się nie znam to nie podejmuję tematu. Stosowną opinię już po regionie mu wyrobiłem. Tym bardziej prosiłem aby sprawdził bezpieczniki przy akumulatorze - to stwierdził ze tak ma być :) hehe.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.