Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.2 HDI usunięcie filtra cząstek
Autor Wiadomość
gurek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 17-10-2014, 09:44   2.2 HDI usunięcie filtra cząstek

Czy jeździ ktoś z Was z usuniętym filtrem? Jakieś spostrzeżenia?

Orientujecie się jak prawidłowo to zrobić?

Mam speca od elektroniki i powiedział , że jak sam usune mechanicznie to on zrobi zmianę w sofcie.

Czy podpowie ktoś jak to prawidłowo usunąć? Chodzi o filtr i zbiornik z płynem, może coś jeszcze wywalić?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2014, 10:26   

http://forum.tdi-tuning.p...t=7200&start=15
Masz do nich dwa kroki, podjedź i zapytaj.

http://www.tdi-tuning.pl/dpf.htm
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-10-2014, 20:21   

Są firmy które to czyszczą i jest dalej sprawne.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2014, 12:23   

gurek a zapytam inaczej - podpiąłeś się pod MUT III i wypaliłeś czy już się nie da?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
gurek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 21-10-2014, 23:44   

To wyjaśnię dlaczego pomysł z wywaleniem DPFa. Zaczął przeciekać mi zbiornik z płynem, ten za lewym tylnym kołem. W serwisie naprawa/wymiana moze dojść do 2000zl. Można w sumie próbować samemu skleić i dolać płynu ale nie wiem ile tego wyciekło i po dolaniu tez trzeba chyba podpiąć do kompa i cos tam poprzeliczac. Pomyślałem wiec o pozbycie sie ustrojstwa. Tam gdzie mi poleciles robią to za 1500. Ciagle jednak sie zastanawiam kleić i dolewac czy pozbyć sie na stałe. Dodam tylko, ze auto ma przejechane 500000km i wszystkie inne podzespoły działają ok.
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 22-10-2014, 14:00   

Stoję przed podobnym dylematem z żony berlingo silnik 1.6hdi 109KM, stąd uważnie przyglądam się tematowi. Obecnie jestem zdania, że postawię na co będzie tańsze. Wywalenie fapa i zmiany w oprogramowaniu 800-1000zł w zależności od systemu wtrysku, zaś uzupełnienie eloys jeszcze ceny nie znam i jest uzależnione czy trzeba wymieniać zbiornik, czy można dolać.
Pozbycie się fapa ma jeszcze tę zaletę, ze auto będzie mniej palić (nie ma procedury wypalania) i silnik niewiele ale zawsze powinien zyskać na osiągach - mniejsze opory na wydechu.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 22-10-2014, 19:07   

gurek napisał/a:
To wyjaśnię dlaczego pomysł z wywaleniem DPFa. Zaczął przeciekać mi zbiornik z płynem, ten za lewym tylnym kołem. W serwisie naprawa/wymiana moze dojść do 2000zl. Można w sumie próbować samemu skleić i dolać płynu ale nie wiem ile tego wyciekło i po dolaniu tez trzeba chyba podpiąć do kompa i cos tam poprzeliczac. Pomyślałem wiec o pozbycie sie ustrojstwa. Tam gdzie mi poleciles robią to za 1500. Ciagle jednak sie zastanawiam kleić i dolewac czy pozbyć sie na stałe. Dodam tylko, ze auto ma przejechane 500000km i wszystkie inne podzespoły działają ok.

Ja zbiornik z plynem wymienilem z AC jak pechowo zahaczylem o wystajacy korzen. Z faktury wynikalo ze nowy zbiornik z plynem oraz wyzerowanie licznika poziomu plynu + robocizna wyniosly 9 tys SEK, czyli w przeliczeniu okolo 4300 PLN. Tanie zatem to nie jest. Mialem natomiast spokoj na nastepne 120 tys km (tyle wystarcza zasobnik zbiornika z eolys).
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 22-10-2014, 22:36   

Przy takich kosztach taniej jest wywalić fap.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-10-2014, 07:34   

weź pod uwagę walutę, w jakiej mitsu00 podał ceny. Tam to taniej wychodzi nawet pojechać na obiad do PL ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-10-2014, 09:09   

paweldm napisał/a:
będzie mniej palić (nie ma procedury wypalania)


A czy FAP ma cykliczne wypalanie? Bo chyba wypala się cały czas przez ten płyn... Więc na spalaniu raczej nie będzie różnic...

Już nie mówiąc o truciu innych i siebie...
 
 
gurek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 23-10-2014, 10:38   

Ja postanowiłem dokupić Eolys wydłubać nerkę i skleić. Doleję tak na oko z 1 litr i będę jeździł dalej.

A tak w ogóle to czy ktoś wie jaka jest procedura działania tego typu filtra. Chodzi mi właśnie o to kiedy nastepuje wypalanie cały czas a jeśli tak to czy na małych przebiegach w mieście też? W jaki sposób komputer dolewa Eolys do ON? Czy komputer rejestruje poziom Eolys czy tylko fakt, że go nie ma i wtedy przechodzi w tryb awaryjny?
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-10-2014, 11:48   

tu jest opis:
http://www.auto-swiat.pl/...ikach-hdi/vtn3t

fap działa na zbliżonej zasadzie co suchy dpf ale poprzez dodanie preparatu Eolys następuje wypalanie sadzy przy niższej temperaturze około 450 stC a nie 600 jak w suchym dpf.
Preparat jest dodawany przy każdym tankowaniu proporcjonalnie do ilości ON.
Wypalanie następuje poprzez powtórny dotrysk ON do komory spalania, steruje tym ECU silnika co 400-500 km w zależności od nasycenia filtra FAP
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-10-2014, 18:16   

sampler napisał/a:
przy niższej temperaturze około 450 stC


Myślę, że 450 stopni na autostradzie to spokojnie bez trybu wypalania się uzyska (wtedy jak rozumiem wypalanie jest bierne i komputer nie dodaje dodatkowej porcji paliwa)... Swoją drogą zwykły DPF też chyba może się tak wypalać tylko prędkość musi być z tych z butem w podłodze....
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-10-2014, 20:48   

niestety nie. Przeczytaj artykul ktory podalem. Bez dotrysku temperatura to max 150 stC w kolektorze a to jest za mało na dopalenie sadzy. Fajny patent jest z 5 wtryskiwaczem bezposrednio w dpfie. Ma to ponoc 1.5 dci i niektore silniki toyoty d-cat i ciekawe kto jeszcze. Nie ma zagrozenia przybywającego oleju w misce.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 24-10-2014, 14:00   

Niestety przy wypalaniu fapa dodawane jest również paliwo. Można to zauważyć, gdy podczas procesu wypalania zdejmiemy nogę z pedału gazu. W normalnej sytuacji komputer spalanie pokazuje 0 a podczas wypalania raczej nie spada poniżej 1.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.