2.2 HDI usunięcie filtra cząstek |
Autor |
Wiadomość |
gurek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 17-10-2014, 09:44 2.2 HDI usunięcie filtra cząstek
|
|
|
Czy jeździ ktoś z Was z usuniętym filtrem? Jakieś spostrzeżenia?
Orientujecie się jak prawidłowo to zrobić?
Mam speca od elektroniki i powiedział , że jak sam usune mechanicznie to on zrobi zmianę w sofcie.
Czy podpowie ktoś jak to prawidłowo usunąć? Chodzi o filtr i zbiornik z płynem, może coś jeszcze wywalić? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2014, 10:26
|
|
|
http://forum.tdi-tuning.p...t=7200&start=15
Masz do nich dwa kroki, podjedź i zapytaj.
http://www.tdi-tuning.pl/dpf.htm |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-10-2014, 20:21
|
|
|
Są firmy które to czyszczą i jest dalej sprawne. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2014, 12:23
|
|
|
gurek a zapytam inaczej - podpiąłeś się pod MUT III i wypaliłeś czy już się nie da? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
gurek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 21-10-2014, 23:44
|
|
|
To wyjaśnię dlaczego pomysł z wywaleniem DPFa. Zaczął przeciekać mi zbiornik z płynem, ten za lewym tylnym kołem. W serwisie naprawa/wymiana moze dojść do 2000zl. Można w sumie próbować samemu skleić i dolać płynu ale nie wiem ile tego wyciekło i po dolaniu tez trzeba chyba podpiąć do kompa i cos tam poprzeliczac. Pomyślałem wiec o pozbycie sie ustrojstwa. Tam gdzie mi poleciles robią to za 1500. Ciagle jednak sie zastanawiam kleić i dolewac czy pozbyć sie na stałe. Dodam tylko, ze auto ma przejechane 500000km i wszystkie inne podzespoły działają ok. |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 22-10-2014, 14:00
|
|
|
Stoję przed podobnym dylematem z żony berlingo silnik 1.6hdi 109KM, stąd uważnie przyglądam się tematowi. Obecnie jestem zdania, że postawię na co będzie tańsze. Wywalenie fapa i zmiany w oprogramowaniu 800-1000zł w zależności od systemu wtrysku, zaś uzupełnienie eloys jeszcze ceny nie znam i jest uzależnione czy trzeba wymieniać zbiornik, czy można dolać.
Pozbycie się fapa ma jeszcze tę zaletę, ze auto będzie mniej palić (nie ma procedury wypalania) i silnik niewiele ale zawsze powinien zyskać na osiągach - mniejsze opory na wydechu. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-10-2014, 19:07
|
|
|
gurek napisał/a: | To wyjaśnię dlaczego pomysł z wywaleniem DPFa. Zaczął przeciekać mi zbiornik z płynem, ten za lewym tylnym kołem. W serwisie naprawa/wymiana moze dojść do 2000zl. Można w sumie próbować samemu skleić i dolać płynu ale nie wiem ile tego wyciekło i po dolaniu tez trzeba chyba podpiąć do kompa i cos tam poprzeliczac. Pomyślałem wiec o pozbycie sie ustrojstwa. Tam gdzie mi poleciles robią to za 1500. Ciagle jednak sie zastanawiam kleić i dolewac czy pozbyć sie na stałe. Dodam tylko, ze auto ma przejechane 500000km i wszystkie inne podzespoły działają ok. |
Ja zbiornik z plynem wymienilem z AC jak pechowo zahaczylem o wystajacy korzen. Z faktury wynikalo ze nowy zbiornik z plynem oraz wyzerowanie licznika poziomu plynu + robocizna wyniosly 9 tys SEK, czyli w przeliczeniu okolo 4300 PLN. Tanie zatem to nie jest. Mialem natomiast spokoj na nastepne 120 tys km (tyle wystarcza zasobnik zbiornika z eolys). |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 22-10-2014, 22:36
|
|
|
Przy takich kosztach taniej jest wywalić fap. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23-10-2014, 07:34
|
|
|
weź pod uwagę walutę, w jakiej mitsu00 podał ceny. Tam to taniej wychodzi nawet pojechać na obiad do PL |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-10-2014, 09:09
|
|
|
paweldm napisał/a: | będzie mniej palić (nie ma procedury wypalania) |
A czy FAP ma cykliczne wypalanie? Bo chyba wypala się cały czas przez ten płyn... Więc na spalaniu raczej nie będzie różnic...
Już nie mówiąc o truciu innych i siebie... |
|
|
|
 |
gurek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 23-10-2014, 10:38
|
|
|
Ja postanowiłem dokupić Eolys wydłubać nerkę i skleić. Doleję tak na oko z 1 litr i będę jeździł dalej.
A tak w ogóle to czy ktoś wie jaka jest procedura działania tego typu filtra. Chodzi mi właśnie o to kiedy nastepuje wypalanie cały czas a jeśli tak to czy na małych przebiegach w mieście też? W jaki sposób komputer dolewa Eolys do ON? Czy komputer rejestruje poziom Eolys czy tylko fakt, że go nie ma i wtedy przechodzi w tryb awaryjny? |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-10-2014, 11:48
|
|
|
tu jest opis:
http://www.auto-swiat.pl/...ikach-hdi/vtn3t
fap działa na zbliżonej zasadzie co suchy dpf ale poprzez dodanie preparatu Eolys następuje wypalanie sadzy przy niższej temperaturze około 450 stC a nie 600 jak w suchym dpf.
Preparat jest dodawany przy każdym tankowaniu proporcjonalnie do ilości ON.
Wypalanie następuje poprzez powtórny dotrysk ON do komory spalania, steruje tym ECU silnika co 400-500 km w zależności od nasycenia filtra FAP |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-10-2014, 18:16
|
|
|
sampler napisał/a: | przy niższej temperaturze około 450 stC |
Myślę, że 450 stopni na autostradzie to spokojnie bez trybu wypalania się uzyska (wtedy jak rozumiem wypalanie jest bierne i komputer nie dodaje dodatkowej porcji paliwa)... Swoją drogą zwykły DPF też chyba może się tak wypalać tylko prędkość musi być z tych z butem w podłodze.... |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-10-2014, 20:48
|
|
|
niestety nie. Przeczytaj artykul ktory podalem. Bez dotrysku temperatura to max 150 stC w kolektorze a to jest za mało na dopalenie sadzy. Fajny patent jest z 5 wtryskiwaczem bezposrednio w dpfie. Ma to ponoc 1.5 dci i niektore silniki toyoty d-cat i ciekawe kto jeszcze. Nie ma zagrozenia przybywającego oleju w misce. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 24-10-2014, 14:00
|
|
|
Niestety przy wypalaniu fapa dodawane jest również paliwo. Można to zauważyć, gdy podczas procesu wypalania zdejmiemy nogę z pedału gazu. W normalnej sytuacji komputer spalanie pokazuje 0 a podczas wypalania raczej nie spada poniżej 1. |
|
|
|
 |
|