Tylne zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
Tomecki [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2006, 13:14 Tylne zawieszenie
|
|
|
Ponownie witam specjalistów od Carismy.
Panowie byłem ostatnio (poniedziałek) na wymianie opon z letnich na zimowe.
Opony kupiłem na lato nowe (micheline) w warsztacie zdjeli tylne koła i ZONK!
Mianowicie na samum wewnętrznym rogu opon z tyłu ........ DRUTY!
Nie mam zielonego pojęcia jak to przegapiłem! Może stało się to w ostatnich dwóch tygodniach użytkowania, ponieważ dużo jeździłem i nie zaglądałem do niej wogóle.
Mechanik powiedział, że ma na to wpływ: amoryzatory, gumy pod wahaczami, gumy pod stabilizatorem no sam stabilizator.
Dziś wybieram się na diagnostykę więc będę wiedział co gdzie i jak.
Jeśli ma któryś z was jeszcze jakieś pomysły. dajcie znać.
I tak na marginesie. co myślicie o amortyzatorach KYB?? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 08-11-2006, 13:22
|
|
|
Jak ci wewnętrzne krawędzie opon tylnych zcięło to albo amorki siadły albo sprężyny i auto siadając zaczyna bardziej ,,na minusach'' jeździc i ciąć wewnętrzne krawędzie - choć oczywiście może być i 5 innych powodów związanych z zawieszeniem. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2006, 20:45
|
|
|
Jeśli ci opony zjechało to dopiero diagnostyka powie ci co się dzieje bo faktycznie przyczyn może być sporo. Jak miałem corsę to pewnego razu wulkanizator wyjoł z opony drut ok 15 cm, nie potrafił mi tego wytłumaczyć, fakt że z oponą nic się nie działo.
Jeśli chodzi o amorki KYB to moin zdaniem super, w mikrze wymieniłem je dopiero po 100 tyś. km, a na monroły wtedy dawano mi gwarancję na ok 40 tyś. Jest różnica...
Jak będę wymieniał w cari to tylko KYB. |
|
|
|
 |
Tomecki [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2006, 08:34
|
|
|
Sebancisz napisał/a: | Jak miałem corsę to pewnego razu wulkanizator wyjoł z opony drut ok 15 cm, nie potrafił mi tego wytłumaczyć, fakt że z oponą nic się nie działo.. |
Faktem jest, że mechanik też mi powiedział, że jeśli wszystko okej w zawieszeniu to po prostu takie opony były.
A co wykazała diagnostyka:
- Gumy pod wahaczami (dlatego bujało go na boki)
- prawa guma trzymająca stabilizator (ponoć nie ma różnicy prawa lewa, ale mechanik mówi, że i tak lepiej wymienić parami)
- amortuzatory !!!!!
I teraz pytanko Panowie
Macie namiar gdzie i za ile kupić takowe gumki. Jest mnóstwo zamienników, ale nie wiem które dobre, a serwis, hmmmm, sami wiecie jak tam z cenami.
PS. Dzięki Sebancisz za utwierdzenie w przekonaniu. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-11-2006, 09:34
|
|
|
Dzwoń po wszystko do Japaneze |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-11-2006, 11:09
|
|
|
saphire napisał/a: | Dzwoń po wszystko do Japaneze |
Dajcie mu wódki dobrze gada
A numer do Japaneze jest parę wątków dalej - w wątku o łożyskach amortyzatora.
Tomecki napisał/a: | I tak na marginesie. co myślicie o amortyzatorach KYB?? |
Niestety im też zdarzają się wpadki. Jeździ się na tym bardzo ładnie, ale ja właśnie dowiedziałem się, że mam 1 amorek do wyreklamowania - luz na tłoczysku. I co śmieszniejsze ten luz był naprawdopodobniej od początku ale nikt mi tego nie zdiagnozował (diagności cholera...). Dopiero mój mechanik to znalazł.
Ale i tak mogę polecić KYB - jakościowo podobne do Sachsa a sporo tańśze. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
jawor44 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2006, 13:45
|
|
|
witam
a jak mozna wykryc luz na tloczysku i jakie sa jego objawy?!tyl czy przod zawieszenia??
pozdrawiam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-11-2006, 13:48
|
|
|
W Corsie wyczaiłem luz w tylnym kole tak że jak podniosłem auto w góre i złapałem za koło to ryszając kołem poprzecznie w lewo/prawo (nie obracając tylko tak jak bym chciał tylne koło skręcić w lewo/prawo jak przednie) to minimalnie ,,dygało'' no i to było to lub luz na stożku - jak zeznał mechanik. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
jawor44 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2006, 13:52
|
|
|
u mnie mam metaliczne trzaski w tylnim zawieszeniu i po podniesieniu samochodu na lewarze jest drobny luz gora dol wiec wymienilem 2 gumy w tylnich kielichach i jeszcze bardziej stuka wiec chyba to amorki bo reszta zawieszenia jest okay!! |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 09-11-2006, 13:58
|
|
|
ja bym obstawil lozysko jesli jest luz ruszajac kolem |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
jawor44 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2006, 14:01
|
|
|
a w czasie jazdy jakie sa objay zuzytych lozysk??? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 09-11-2006, 14:07
|
|
|
moze byc wycie, moga byc stuki, moze byc cyk cyk cyk podczas jazdy, a moze tez byc nic nie slychac a przy rozlozeniu lozysko nam sie wysypie - ciezko stwierdzic |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
jawor44 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2006, 14:09
|
|
|
u mnie w czasie jazdy na wprost na nierownosciach dochodza metaliczne dzwieki z tylniego zawieszenia raz z jednej raz z drugiej strony bylem na wytrxzasarce i luzow nie ma.. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 09-11-2006, 14:10
|
|
|
to moze byc wina pracy zawieszenia - czasem lubi sobie stuknac - poczytaj na forum jest o tym sporo |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
jawor44 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2006, 14:13
|
|
|
wiem czytalem. i w sumie nic z tego nic nie wyniklo bo przyczyny ktore byly opisane mnie nie dotycza bo albo sa okay albo zosatly wymienione na nowe czesci.zastanawiam sie tylko czy jak juz w miare slabo trzyma amorek moze wydawac na nierownoscisach taki dzwiek.bylem w ASo Gdansk i nic nie stwierdzili a stuka jak nie wiem co |
|
|
|
 |
|