Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
błąd czujnik o2 kod P0135 oraz P0420
Autor Wiadomość
Gembiak 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 14-11-2013, 22:57   błąd czujnik o2 kod P0135 oraz P0420

Mitsubishi Outlander 2003 rok, 2.0 benzyna 136 KM, 100KW, 4WD.
Jakiś tydzień temu zapaliła mi się kontrolka sprawdź silnik. Po podpięciu kabla wyświetla się błąd P0135 O2 Sensor Heater Circuit, kasowanie go nic nie daje wraca zaraz po odpaleniu, nie zauważyłem żadnych objawów prócz większego o 20-30% zużycia paliwa.
Pytanie - co to za błąd? Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak się go pozbyć?
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 29-09-2017, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-11-2013, 23:12   

Najprawdopodobniej padła sonda lambda a dokładnie grzałka sondy i bez wymiany sondy się nie obędzie.
Mogą też nie łączyć jakieś złączki na przewodach zasilających grzałkę ale można to sprawdzić poprzez podpięcie do nich multimetra i sprawdzenie czy dochodzi do sondy napięcie 12V.
 
 
mzgd 
Nowy Forumowicz

Auto: OI 2004 2.0 rip ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: 3m
Wysłany: 15-11-2013, 06:57   

Kilka miesięcy temu miałem to samo na 2giej sondzie - okazało się, że wyrwana wtyczka, wg mechanika kabelek oryginalnie był tak ułożony, że mogła go zahaczyć jakaś gałązka z drogi
 
 
Gembiak 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 24-12-2013, 11:10   

Witam.
Tak to sonda lambda, wymieniłem na uniwersalną bo zamienniki były niedostępne. Koszt oryginału to przeszło 1300 zł. Po wymianie było ok, błędy się pokasowały. Po jakimś miesiącu od wymiany jadąc na trasie 140k/h na gazie, znowu wyskoczył ten błąd - po skasowaniu nie powraca, jednak coś widocznie w 100% nie działa poprawnie. Jakiś pomysł?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 12-02-2015, 22:15   

To ja odświeżę temat.
U mnie pojawił się tenże błąd dość spory czas temu ale zbytnio mi to nie przeszkadzało. Ale jednak wziąłem się za to i zakupiłem fakt, używaną ale sprawną, pierwszą sondę oryginalną wykręconą prosto z kolektora, wykasowałem błąd i było dobrze. Ale po przejechaniu około 60-70 kilometrów lampka CE zaświeciła się znów oczywiście z błędem P0135. Teraz pytanie: o co chodzi? Czy paliwo może mieć wpływ na zachowanie sondy? Leję orlenowską 95-tkę. Czy przejście na 98 może pomóc w temacie? Jeszcze myślę o zakupie nowej sondy ale jak się okaże że będzie dalej to samo to może mnie ten problem wyłożyć chwilowo na łopatki :twisted: Macie jakiś pomysł? Jeszcze jutro przelecę wszystkie połączenia na kostkach ale tutaj myślę że problem nie ma przyczyny.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-02-2015, 22:36   

Błąd ten dotyczy problemów albo z grzałką sondy albo z przewodami po miedzy kompem a sondą albo z samym kompem. Sprawdź oporność po miedzy przewodami od obwodu grzałki (około 15 ohm) oraz przejście tych przewodów od sondy do komputera silnika. Jeśli tu będzie ok, to być może jest coś nie tak z obwodem zasilającym grzałkę w samym komputerze.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 12-02-2015, 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 12-02-2015, 22:43   

Czyli jak dobrze myślę trzeba będzie wypiąć wtykę z kompa i sprawdzić przejście od tego miejsca do samej sondy :?: Będę musiał to jutro w takim układzie sprawdzić. A ile powinna wynosić oporność na sondzie tak orientacyjnie :?: Domniemam że im wyższe tym lepiej :wink:

[ Dodano: 12-02-2015, 22:47 ]
No już wiem ile oporu musi być :twisted: :wink:
A czy sposób jazdy temż może mieć na to wpływ (aczkolwiek to jest raczej głupie pytanie choć nie do końca, ponieważ miałem taką sytuację na starej sondzie że jak dostał dość ostro po garach to potrafiła kontrolka CE sama zgasnąć)?

[ Dodano: 13-02-2015, 12:48 ]
No i już mi się trochę wyjaśniło. Błąd P0135 został usunięty ale po chwili CE zapalił się znów i co ciekawe z błędem P0420 czyli niska wydajność katalizatora. Wygląda na to że mam do wymiany katalizator. I teraz pytanie - wstawić nowy czy wywalić i na drugą sondę założyć emulator i jeździć?
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
islandor5 
Nowy Forumowicz
damyano5

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: kielce
Wysłany: 20-02-2015, 14:31   

u mnie błąd PO125 mechanik powiedzial ze sonda u gory ale mam ich dwie u gory i dwie na dole
zapytalem ktora u gory on powiedzial ze nie wie i ze obydwie trzeba wymienic
Jak to z tym jest ??
_________________
Mitsubishi Outlander 2.4
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-02-2015, 16:10   

P0420 to przekleństwo, żeby dobrze zdiagnozować trzeba by mieć nowy oryginalny katalizator i nowe oryginalne sondy lambda. Koszty niestety kosmiczne, jeśli katalizator jest po niewielkim przebiegu i nie widać w nim uszkodzeń to można by spróbować losowo wymieniać sondy.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2015, 16:29   

Nie przesadzaj, nie jest aż tak źle. Katalizator z wymianą to koszt 600-1000 zł.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
islandor5 
Nowy Forumowicz
damyano5

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: kielce
Wysłany: 21-02-2015, 12:47   

Panowie a czy przy zepsutej sondzie lambda jest duze prawdopodobieństwo ze zepsuje sie katalizator?
_________________
Mitsubishi Outlander 2.4
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 21-02-2015, 17:23   

Hubeeert napisał/a:
Nie przesadzaj, nie jest aż tak źle. Katalizator z wymianą to koszt 600-1000 zł.
Wymienić katalizator nie problem, ale do poprawnego zdiagnozowania potrzebny jest "dobry" katalizator najlepiej nówka sztuka. Cały myk z P0420 polega na tym że sondy mierzą ile jest tlen na kolektorze wylotowym i za katalizatorem. Na ten pomiar nakładają się błędy z samych sond i potencjalne zużycie katalizatora. Uważam że proces zużywania sond i katalizatora jest losowy dla określonych egzemplarzy samochodu i wymiana pojedynczego elementu który nawet był sprawny według pomiarów w innym samochodzie to loteria.
 
 
Skromny84 
Nowy Forumowicz

Auto: O1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 26
Skąd: Porąbka
Wysłany: 29-09-2017, 10:36   [I 2.0] P0420 po wymianie sondy lambda i usunięciu P0135

Witam.

(widziałem gdzieś podobny wątek ale niestety nie udało mi się go odszukać - proszę adminów o ew. przeniesienie postu)

W ostatnich dniach w moim 2.0 wymieniona została pierwsza sonda lambda. Komputer zgłaszał błąd P0135 - grzałka sondy. Jeździłem z tym jakiś miesiąc. Sonda wymieniona, błąd skasowany. Po przejechaniu 40km znowu kontrolka silnika - tym razem P0420 - niska wydajność katalizatora.
[edit]
Wcześniej żadnych błędów katalizatora nie było.
Auto jeździ normalnie, spalanie ok.

Sonda wymontowana: DENSO 234000 8861
Sonda zamontowana: BOSCH 0258 986 507 EMF (uniwersalna)

Czy przyczyną może być źle dobrana sonda?
Czy nowa sonda Bosch może się gryźć z druga sondą (chyba Denso) diagnostyczną?
Czy rzeczywiście coś może być z katalizatorem?

Przypominam sobie, że ktoś miał już identyczną sytuację ale nie potrafię się teraz dokopać do tego tematu.

ew. wywalić tego Boscha i spróbować dobrać inna sondę np. Denso?

Jakie dane sczytać z komputera aby czegoś więcej się dowiedzieć?

Z góry dzięki za pomoc!
_________________
Pzdr
Skromny84
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 29-09-2017, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-09-2017, 11:45   

W dziale space stara user miał problem z nową sondą bosha.
Co do problemu z P0420 u mnie pomógł emulator.
Oczywiście wcześniej warto sprawdzić jakimś interfejsem (najlepiej MUTEM) jak się zachowują sondy i sprawdzić na skp spaliny.

Proszę w postach nie używać skrótów anglojęzycznych uważanych za wulgaryzmy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 29-09-2017, 12:24   

Skromny84 napisał/a:
Przypominam sobie, że ktoś miał już identyczną sytuację ale nie potrafię się teraz dokopać do tego tematu.

ew. wywalić tego Boscha i spróbować dobrać inna sondę np. Denso?


Scaliłem z odpowiednim tematem, można kontynuować, problem znany również w innych modelach mitsubishi i poruszany w oddzielnych działach. Ja radziłbym podmienić sondę na Denso OEM na początek i sprawdzić co się dzieje.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.