[CJO 1.3 75 KM] Nie odpala po czyszczeniu kopułki |
Autor |
Wiadomość |
browar24
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-05-2015, 23:23 [CJO 1.3 75 KM] Nie odpala po czyszczeniu kopułki
|
|
|
Witam wszystkich. Na początku chciałbym wszystkich przywitać, jest to mój pierwszy post na forum. A teraz do rzeczy..
Dzisiaj wziąłem się za czyszczenie kopułki w moim miśku, po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego misiek nie odpala.. Dodam, że przewody WN podłączone są prawidłowo ponieważ przed zabiegiem zrobiłem sobie zdjęcie, żeby się później nie pomylić. Co mogłem źle zrobić?
Powodem czyszczenia było to, że misiek nie pali na wszystkie 4 cylindy, a tylko na 3 (po odłączeniu ze świecy przewodu nr 2 silnik pracuje bez żadnych zmian..). Pomocy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-05-2015, 07:42
|
|
|
Sprawdź czy nie wypadła sprężynka z kopułki , jest ona w otworze w który wchodzi
bolec podający wysokie napięcie z aparatu oraz przewodnik węglowy kopułki.
Bolec podaje napięcie na sprężynkę- rezystor w kopułce -połączenie węglowe na środku kopułki-wirnik aparatu -styki kopułki(4) i dalej na przewody WN świece .
Powodem ze nie palił na jednym cylindrze mogła też być świeca i przewód WN .
Warto mieć miernik uniwersalny taki za 30zł nawet wystarczy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
browar24
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-05-2015, 13:05
|
|
|
A ten palec ma być lekko nałożony na wałek czy do oporu użyciem. wiekszej siły? |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-05-2015, 13:50
|
|
|
browar24 napisał/a: | A ten palec ma być lekko nałożony na wałek czy do oporu użyciem. wiekszej siły? |
Jeśli chodzi o wirnik zapłonowy (palec) to jest tam zatrzask , wciskasz aż zaskoczy , dosyć mocno ma się trzymać .
Ja czyściłem oryginalny to jest trwałe nie wymienia się raczej i nie trzeba zdejmować , czyści się tylko samą krawędź która wystaję i przekazuje iskrę na styki kopułki , bocznej części tej blaszki nie trzeba , ew. można na środku przetrzeć .
Najdrobniejszy papier ścierny użyj . |
_________________
 |
|
|
|
 |
browar24
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-05-2015, 13:55
|
|
|
On zszedł dosyć lekko, a teraz jak próbuje go nałożyć to jest mega opór, powinienem go więc nabić czymś jeśli ręką nie daje rady wcisnąć? Strasznie mi zależy na czasie, Jutro jadę na studia a misiek nie pali;/
ps. gdybym nagrał, krótki filmik to byłbyś w stanie mi powiedzieć czy dobrze założyłem? |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-05-2015, 14:18
|
|
|
Nie pamietam szczegółów ale dość mocno trzeba wcisnąć, ręką wystarczy nie używałem młotka
Popatrz jak wygląda zatrzask w tym palcu i w którym miejscu sie zatrzaskuje na wałku .
Palec wokoło jest zakończony takimi dwoma zaokrąglonymi plastikami takie "skrzydełka"
pamiętam że one są tak blisko wewn. obudowy aparatu że aż prawie dotykają .
Rozumiem że dociskasz a nadal jest luźno nie trzyma ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
browar24
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-05-2015, 14:50
|
|
|
PROBLEM ROZWIĄZANY:
Powodem był źle założony palec rozdzielacza, wystarczyło go obrócić o 90 stopni i wszedł dosyć lekko na wałek z charakterystycznym dźwiękiem zatrzasku (dobrze, że o tym napisałeś bo mnie oświeciło). Wcześniej wydawało mi się, że dobrze zakładam..Tak to jest coś robić po nocy z latarką w smartfonie.. Misiek odpalił, ale nadal nie pali na wszystkie cylindry.. Przewody WN, świece sprawne, ciekawe co to może być.. W ogóle w naszych miśkach jest cewka zapłonowa, czy tą role pełni aparat zapłonowy?
Dzięki za pomoc! Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-05-2015, 19:24
|
|
|
W aparacie jest cewka WN .
Jeśli kopułka jest w dobrym stanie , kabel i świeca dobre to myślę że
musi być na świecy iskra bo palec przekazuje po kolei napięcie na każdy styk kopułki .
Ja bym jeszcze zdjął fajkę ze świecy na cylindrze na którym nie pali (świecy tej nie wykręcać ) , wziął jakąś świece założył do fajki i dotknął gwintem świecy do masy silnika , odpalił i zobaczył czy jest iskra - ale nie wiem czy tak można , niech się ktoś wypowie .
Nie wiadomo czy na tym cylindrze jest kompresja - kiedy zawory były regulowane , może dawno temu .
Może wtrysk nie podaje paliwa ...itd
A to sie stało nagle ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
browar24
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-05-2015, 23:55
|
|
|
Samochód mam od ponad tygodnia, raczej nie stało się to nagle. Iskre sprawdzałem sposobem, który podałeś i jest iskra, wiec uklad zaplonowy bym odrzucil. Jak sprawdzic czy wtrysk podaje paliwo? Zawory pewnie były regulowane dawno.. |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-06-2015, 09:30
|
|
|
np. zdjąć kostkę z tego wtryskiwacza i na chwilkę podać mu bezpośrednio 12V . w momencie podania napięcia powinno być charakterystyczne cyknięcie. usłyszysz czy cewka otwiera zawór . następnie można by sprawdzić czy ten wtrysk dostaje zasilanie z instalacji. do kostki zasilającej którą odłączysz podłącz diodę zgodnie z polaryzacją , potem odpal silnik i powinna ona wyłapać impulsy sterujące wtryskiwaczem |
|
|
|
 |
|