Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJO 1.3 75 KM] Nie odpala po czyszczeniu kopułki
Autor Wiadomość
browar24 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-05-2015, 23:23   [CJO 1.3 75 KM] Nie odpala po czyszczeniu kopułki

Witam wszystkich. Na początku chciałbym wszystkich przywitać, jest to mój pierwszy post na forum. A teraz do rzeczy..

Dzisiaj wziąłem się za czyszczenie kopułki w moim miśku, po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego misiek nie odpala.. Dodam, że przewody WN podłączone są prawidłowo ponieważ przed zabiegiem zrobiłem sobie zdjęcie, żeby się później nie pomylić. Co mogłem źle zrobić?
Powodem czyszczenia było to, że misiek nie pali na wszystkie 4 cylindy, a tylko na 3 (po odłączeniu ze świecy przewodu nr 2 silnik pracuje bez żadnych zmian..). Pomocy.

Pozdrawiam
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-05-2015, 07:42   

Sprawdź czy nie wypadła sprężynka z kopułki , jest ona w otworze w który wchodzi
bolec podający wysokie napięcie z aparatu oraz przewodnik węglowy kopułki.
Bolec podaje napięcie na sprężynkę- rezystor w kopułce -połączenie węglowe na środku kopułki-wirnik aparatu -styki kopułki(4) i dalej na przewody WN świece .

Powodem ze nie palił na jednym cylindrze mogła też być świeca i przewód WN .
Warto mieć miernik uniwersalny taki za 30zł nawet wystarczy.
_________________

 
 
browar24 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-05-2015, 13:05   

A ten palec ma być lekko nałożony na wałek czy do oporu użyciem. wiekszej siły?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-05-2015, 13:50   

browar24 napisał/a:
A ten palec ma być lekko nałożony na wałek czy do oporu użyciem. wiekszej siły?

Jeśli chodzi o wirnik zapłonowy (palec) to jest tam zatrzask , wciskasz aż zaskoczy , dosyć mocno ma się trzymać .
Ja czyściłem oryginalny to jest trwałe nie wymienia się raczej i nie trzeba zdejmować , czyści się tylko samą krawędź która wystaję i przekazuje iskrę na styki kopułki , bocznej części tej blaszki nie trzeba , ew. można na środku przetrzeć .
Najdrobniejszy papier ścierny użyj .
_________________

 
 
browar24 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-05-2015, 13:55   

On zszedł dosyć lekko, a teraz jak próbuje go nałożyć to jest mega opór, powinienem go więc nabić czymś jeśli ręką nie daje rady wcisnąć? Strasznie mi zależy na czasie, Jutro jadę na studia a misiek nie pali;/

ps. gdybym nagrał, krótki filmik to byłbyś w stanie mi powiedzieć czy dobrze założyłem?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-05-2015, 14:18   

Nie pamietam szczegółów ale dość mocno trzeba wcisnąć, ręką wystarczy nie używałem młotka :D
Popatrz jak wygląda zatrzask w tym palcu i w którym miejscu sie zatrzaskuje na wałku .
Palec wokoło jest zakończony takimi dwoma zaokrąglonymi plastikami takie "skrzydełka"
pamiętam że one są tak blisko wewn. obudowy aparatu że aż prawie dotykają .
Rozumiem że dociskasz a nadal jest luźno nie trzyma ?
_________________

 
 
browar24 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-05-2015, 14:50   

PROBLEM ROZWIĄZANY:

Powodem był źle założony palec rozdzielacza, wystarczyło go obrócić o 90 stopni i wszedł dosyć lekko na wałek z charakterystycznym dźwiękiem zatrzasku (dobrze, że o tym napisałeś bo mnie oświeciło). Wcześniej wydawało mi się, że dobrze zakładam..Tak to jest coś robić po nocy z latarką w smartfonie.. Misiek odpalił, ale nadal nie pali na wszystkie cylindry.. Przewody WN, świece sprawne, ciekawe co to może być.. W ogóle w naszych miśkach jest cewka zapłonowa, czy tą role pełni aparat zapłonowy?
Dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-05-2015, 19:24   

W aparacie jest cewka WN .
Jeśli kopułka jest w dobrym stanie , kabel i świeca dobre to myślę że
musi być na świecy iskra bo palec przekazuje po kolei napięcie na każdy styk kopułki .
Ja bym jeszcze zdjął fajkę ze świecy na cylindrze na którym nie pali (świecy tej nie wykręcać ) , wziął jakąś świece założył do fajki i dotknął gwintem świecy do masy silnika , odpalił i zobaczył czy jest iskra - ale nie wiem czy tak można , niech się ktoś wypowie .

Nie wiadomo czy na tym cylindrze jest kompresja - kiedy zawory były regulowane , może dawno temu .
Może wtrysk nie podaje paliwa ...itd
A to sie stało nagle ?
_________________

 
 
browar24 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-05-2015, 23:55   

Samochód mam od ponad tygodnia, raczej nie stało się to nagle. Iskre sprawdzałem sposobem, który podałeś i jest iskra, wiec uklad zaplonowy bym odrzucil. Jak sprawdzic czy wtrysk podaje paliwo? Zawory pewnie były regulowane dawno..
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-06-2015, 09:30   

np. zdjąć kostkę z tego wtryskiwacza i na chwilkę podać mu bezpośrednio 12V . w momencie podania napięcia powinno być charakterystyczne cyknięcie. usłyszysz czy cewka otwiera zawór . następnie można by sprawdzić czy ten wtrysk dostaje zasilanie z instalacji. do kostki zasilającej którą odłączysz podłącz diodę zgodnie z polaryzacją , potem odpal silnik i powinna ona wyłapać impulsy sterujące wtryskiwaczem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.