 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Kupiłem Colta i po 2 dniach problemy się zaczęły |
Autor |
Wiadomość |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2007, 22:09 [CA1A 1.3] Kupiłem Colta i po 2 dniach problemy się zaczęły
|
|
|
Witam wszystkich Coltomaniaków, jestem nowym forumowiczem i użytkownikiem Samochodu Mitshubishi Colt 1.3 GLi 12V prod. 1993 r.
Prawo jazdy mam od miesiąca i jest to moje pierwsze auto. Kupiłem je w Auto Komisie w Olsztynie. Samochód był sprowadzony z Niemiec w 2004 roku, ja w Polsce jestem jego drugim właścicielem. Przebieg w chwili zakupu 145 000 km.
Mam pewne problemy, wynikające zapewne z nikłych doświadczeń motoryzacyjnych. W dniu zakupu autko spisywało się naprawdę super, ale dzień później coś się zadziało. Nie wszedł mi wsteczny do końca, słychać było zgrzyt który można porównać do boksujących na szutrowej nawieżchmi kół, potem zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE, ale udało się uruchomić pojazd, a kontrolka po chwili gaśnie. Po tym wydarzeniu fala kolejnych niepowodzeń w postać wrażenia utraty mocy samochodu zwłaszcza na 1 i 2 biegu, czasem nie wskakujący pierwszy bieg (zanim nie poczytałem na forum to bywało 2 razy że na awaryjnych przestałem 2 zmiany świateł, teraz zgodnie z zaleceniami najpierw dwójka, a potem jedynka - gdy zajdzie taka potrzeba) Wsteczny też nie zawsze włazi do końca, ale też przeczytałem, że z powrotem na luz puścić sprzęgło, jeszcze raz pedał sprzęgła w podłogę i wrzucić "R". Mam także wrażenie, że więcej zaczął palić, szczególnie na mieście, no i nie ma ciągu na starcie tak jakby tarcza sprzęgła się ślizgała, ale to chyba nie wina wytartej tarczy bo przejechał się moim Coltem pracownik Autoryzowanego Serwisu Mitsu. z Łodzi i powiedział, że na tej tarczy jeszcze trochę pojeżdżę. Mają go w środę pod komputer podłączyć i zdiagnozować, ewentualnie poustawiać. Chciałbym aby ktoś napisał mi z czego może wynikać niedomaganie mego pojazdu, czy to sonda lambda, ewentualnie ile to kosztuje ?
I jeszcze zauważyłem że jakieś 3 sek. po rozruchu silnika obroty po rozruchu silnika spadają do bardzo niskich i nie ma bata abym na jedynce ruszył na półsprzęgle bez gazu, a nie działo się tak
Pomóżcie Please !!! |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 22-04-2007, 18:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sruba
m3m&mitsumaniak football is a drug
Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 5702 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 14-04-2007, 22:44
|
|
|
Levyspor napisał/a: | w postać wrażenia utraty mocy samochodu |
spokojnie, to moze byc tylko wrazenie - tak jak sam napisales
Levyspor napisał/a: | nie ma ciągu na starcie tak jakby tarcza sprzęgła się ślizgała |
slizgajace sprzeglo najlatwiej sprawdzic jadac pod gorke - np. na 4 biegu wystarczy docisnac pedal gazu i jezeli samochod zareaguje tylko wzrostem obrotow silnika, bez reakcji przyspieszania, to bedzie objaw slizgajacego sie sprzegla.
Levyspor napisał/a: | Mam także wrażenie, że więcej zaczął palić, szczególnie na mieście, |
zmierz ile pali - wtedy bedziesz mial jasnosc...
Levyspor napisał/a: | Chciałbym aby ktoś napisał mi z czego może wynikać niedomaganie mego pojazdu, czy to sonda lambda, ewentualnie ile to kosztuje ? |
poki co to nic nie wskazuje na to, ze cos dolega Twojemu misiowi.
zle wrzuciles bieg, raz czy dwa, a to sie zdarza.
wymien mu wszystkie filtry, pasek rozrzadu, olej, olej w skrzyni, swiece i kable i bedzie gites.
Levyspor napisał/a: | nie ma bata abym na jedynce ruszył na półsprzęgle bez gazu, a nie działo się tak |
to nie ruszaj z polsprzegla. miski lubia obroty, nie ma sensu ich dusic... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2007, 23:15
|
|
|
Dzięki za reakcję, trochę się uspokoiłem, ale i tak zbadam sprawę podłączając go do komputera. Jeśli chodzi o olej i filtry to wymieniłem to 2 dni po zakupie - przed udaniem się w trasę Olsztyn-Łódź.
Wymieniony filtr oleju oraz olej - zalany został Castrol Magnatec 10W40, filtr powietrza i filtr paliwa.
Bo zmianie biegu jest też objaw lekkiego przyduszania zwłaszcza z 1 na 2 i z 2 na 3.
Jestem pewien, iż jest gorzej z jego formą niż było w dniu zakupu, ale nie zniechęcam się. Zdaję spobie sprawę, że ten Colcik ma 14 lat więc byłoby cudem aby wszystko było doskonale. Na trasie zmierzyłem spalanie, wyszło super bo zaledwie 5,5 l na 100 km a jechałem mniej więcej 100 km/h, raz tylko na prostej zaszalałem do 140 km/h - więcej się bałem, i przy wyprzedzaniu tirów mając 5 bieg rozpędzałem się z 90 km/h do 120 km/h. Zalałem mu do pełna paliwa 98, więc tym bardziej powinien identyfikować się większą mocą. Dziękuje wszystkim, którzy dopiszą jakieś uwagi co do opisywanych przezemnie objawów. Mam nadzieję, że szybko wkręcę się w temat i kiedyś sam będę mógł komuś coś doradzić. |
|
|
|
 |
sruba
m3m&mitsumaniak football is a drug
Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 5702 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 14-04-2007, 23:21
|
|
|
zmien rozrzad.
tzn. pasek rozrzadu.
jak podlaczysz go do kompa, to zapewne do konca sie uspokoisz, bo nie wydaje mi sie, aby temu misiu wypadlo oko
ps. na stale przebywasz w Lodzi, czy w Olsztynie ?
bywam w tym drugim miejscu raz na tydzien, dwa, wiec, gdyby cos, to sluze pomoca. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-04-2007, 23:24
|
|
|
Levyspor napisał/a: | Nie wszedł mi wsteczny do końca, słychać było zgrzyt który można porównać do boksujących na szutrowej nawieżchmi kół, | Levyspor napisał/a: | czasem nie wskakujący pierwszy bieg (zanim nie poczytałem na forum to bywało 2 razy że na awaryjnych przestałem 2 zmiany świateł, teraz zgodnie z zaleceniami najpierw dwójka, a potem jedynka - gdy zajdzie taka potrzeba) | Na te niedomagania polecam sprawdzić poziom oleju w skrzyni (zrobisz to sam) i jeśli będzie mało to dolać. Dolewasz tylko i wyłącznie olej API GL-4 75W-85W lub 75W-90W. Producent nieistotny. Polski Hipol kosztuje ok. 25 zł/litr (tyle napewno Ci wystarczy). Levyspor napisał/a: | Wsteczny też nie zawsze włazi do końca, ale też przeczytałem, że z powrotem na luz puścić sprzęgło, jeszcze raz pedał sprzęgła w podłogę i wrzucić "R". | Dokładnie tak należy postępować. Powiem Ci, że z tym wstecznym to normalne, to taka pięta Achillesowa Coltów i Lancerów z tych lat (po prostu mankament-jeden z niewielu na szczęście ) Ja tak mam i wielu innych użytkowników tych aut również. Po ewentualnej dolewce oleju sytuacja może się poprawić. Levyspor napisał/a: | Chciałbym aby ktoś napisał mi z czego może wynikać niedomaganie mego pojazdu, czy to sonda lambda, ewentualnie ile to kosztuje ? | Jeśli to sonda lambda to jej koszt wynosi ok. 100 zł (tylko firma NTK). Sondę można sprawdzić. Poszukaj na forum było o tym kilkadziesiąt razy pisane. Levyspor napisał/a: | zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE | W którym momencie? Po włączeniu zapłonu? Levyspor napisał/a: | udało się uruchomić pojazd, a kontrolka po chwili gaśnie. | Zapalił normalnie czy był problem? Pamiętaj o jednym: Odpalaj Colta zawsze po zgaśnięciu kontrolki CHECK ENGINE. Levyspor napisał/a: | I jeszcze zauważyłem że jakieś 3 sek. po rozruchu silnika obroty po rozruchu silnika spadają do bardzo niskich | Mam to samo. Jednak prawie momentalnie podskakują do odpowiednich (900 obr.) i tak się już trzymają. Będzie to problem z silniczkiem krokowym przepustnicy (albo trzeba go przesmarować albo niestety dożywa końca swych dni). |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2007, 23:42
|
|
|
Hugo napisał/a: | Pamiętaj o jednym: Odpalaj Colta zawsze po zgaśnięciu kontrolki CHECK ENGINE. |
CO ?? |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2007, 23:57
|
|
|
Do użytkownika "Sruba"
- na stałe mieszkam w Łodzi, w Olsztynie, z którego pochodzę, bywam okazjonalnie (Święta, Urlop)
i dalej:
Levyspor napisał/a:
zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE
W którym momencie? Po włączeniu zapłonu? Levyspor napisał/a:
udało się uruchomić pojazd, a kontrolka po chwili gaśnie.
Zapalił normalnie czy był problem? Pamiętaj o jednym: Odpalaj Colta zawsze po zgaśnięciu kontrolki CHECK ENGINE.
Pierwszego dnia użytkowania Colta nawet nie widziałem o istnieniu takiej kontrolki bo nie zaświeciła ani razu, poraz pierwszy zobaczyłem ją po akcji "zgrzyt wstecznego". Od tej pory zapala się zawsze przy przkręceniu kluczyka na zapłon, i po jakiś 3-4 sekundach gaśnie. Niestety przez ostatnie 4 dni bardzo rzadko bywało tak, iż odpalałem Miśka czkając aż kontrolka zgaśnie, mam nadzieję, że nic nie uszkodziłem.
Jeśli znacie cenę paska rozrządu to proszę podajcie mi orientacyjną kwotę oraz przewidywany koszt wymiany (w sensie robocizny). Ja niestety za bardzo nic nie potrafie zrobić przy Moim Miśku oprócz umycia go i zatankowania no i jazdy (choć wirtuozem kierownicy jeszcze nie jestem zważając na 32 dni posiadania prawa jazdy).
W środę podłączę go do komputera, a w czwartek zajadę na zaprzyjaźniony warsztat aby coś według uwag kolegów Coltomaniaków Forumowiczów w moim Miśq podrasowali. Dam znać w tym temacie jak postępy z optymalizowaniem osiągów Mego Misia Białego, wkleje też fotki niebawem. Tymczasem biorę się za lekturę wszelkich postów dotyczących modelu CA0 na naszym forum !!! Jeszcze raz dzięki za aktywność w postaci wypowiedzi !!! |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 00:02
|
|
|
Levyspor napisał/a: | W środę podłączę go do komputera, a w czwartek zajadę na zaprzyjaźniony warsztat aby coś według uwag kolegów Coltomaniaków Forumowiczów w moim Miśq podrasowali. Dam znać w tym temacie jak postępy z optymalizowaniem osiągów Mego Misia Białego, wkleje też fotki niebawem. Tymczasem biorę się za lekturę wszelkich postów dotyczących modelu CA0 na naszym forum !!! Jeszcze raz dzięki za aktywność w postaci wypowiedzi !!! |
Chłopie nie podniecaj się !! Z silnika 1.3 nie zrobisz rajdówki !! Masz 32 dni prawko, pierwsza fura i ty się do wyścigów przymierzasz ?? |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 00:10
|
|
|
Kuczan napisał/a: | Levyspor napisał/a: | W środę podłączę go do komputera, a w czwartek zajadę na zaprzyjaźniony warsztat aby coś według uwag kolegów Coltomaniaków Forumowiczów w moim Miśq podrasowali. Dam znać w tym temacie jak postępy z optymalizowaniem osiągów Mego Misia Białego, wkleje też fotki niebawem. Tymczasem biorę się za lekturę wszelkich postów dotyczących modelu CA0 na naszym forum !!! Jeszcze raz dzięki za aktywność w postaci wypowiedzi !!! |
Chłopie nie podniecaj się !! Z silnika 1.3 nie zrobisz rajdówki !! Masz 32 dni prawko, pierwsza fura i ty się do wyścigów przymierzasz ?? |
Mistrzu, nie mam zapędów rajdowych mimo, że pochodzę z Miasta Rajdu Kormoran oraz wybitnych Kierowców takich jak Ś.P. Marian Bublewicz i Krzysztof Hołowczyc.
Chodzi o to, że mam problemy ze startem na skrzyżowaniach, wiem jak mi się jeździło pierwszego i drugiego dnia moim Miśkiem, a jak jest obecnie. Chce aby to auto jeździło możliwie przyzwoicie, a wiem że potrafi bo w chwili zakupu czułem się w nim lepiej niż w Oplu Corsa wer. "C" 1.2 na którym robiłem kurs i zdawałem egzamin, mimo, że był 12 lat młodszy !!! |
|
|
|
 |
damianrally [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 00:23
|
|
|
Cytat: | Chłopie nie podniecaj się !! Z silnika 1.3 nie zrobisz rajdówki !! Masz 32 dni prawko, pierwsza fura i ty się do wyścigów przymierzasz ?? |
rajdówke z kazdego auta zrobisz, sa przeciesz rózne klasy w kturych sie kierowcy scigaja ,dobrze ze Levyspor, najpierw kupił colta 1,3 a nie odrazu 1,6 bo ze 113 konikami i prawkiem 32 dni mogło by sie niezaciekawie skonczyc .Levyspor, dam ci dobra rade moze najpierw sprawdz swoich sił na KJS lub jakis prubach sprawnoscowych pozwoli ci to dobrze wyczuc samochód , a nie szalej po drogach jak tam piszesz ,wiem to po swoich błedach i najdrozszych zdjeciach jakie kiedykolwiek zrobiłem (Fotoradarki) |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 00:38
|
|
|
Ludzie, ja tu piszę, że jak człowiek ze skrzyżowania nie mogę ruszyć i mi się furka przydławia z lekka - a tu ze mnie rajdowca chcą zrobić Na KJS się nie wybieram, a do auta się przyzwyczajam dość szybko bo po doczynieniach z kursową eLką napierw Corsa "C" 1.4 Diesel, a potem Corsa "C" 1.2 benzyna, a później pojeździłem Corsą "B" 1.2 i Nissanem Sunny 1.6 (prod 92) oraz Renault Kangoo 1.4 (prod. 98) i nie miałem problemów z dopasowaniem się do nowego auta. Wiem tylko to, że źle wrzucony bieg wsteczny i zgrzyt opisany w jednym z wyżej umieszczonych postów wywołał jakiś błąd w elektronice, który w efekcie doprowadził do utraty mocy oraz większego spalania paliwa. Wiem ile jeździłem po Olsztynie i jak szybko opadała strzałka wskaźnika ilości paliwa, a jak wygląda sprawa w chwili obecnej gdzie strzałka leci w dół "w oczach" !!! Jeśli chodzi o pracę silnika wcześniej chodził cichutko, słychac było tylko paseczki, a teraz doszedł jakiś bliżej nieokreślony nieregularny element dźwiękowy chyba spod osłonki paska rozrządu. Jestem zdany na Was no i na mechaników, bo sam w temacie motoryzacji jestem totalnie "zielony" na ten moment. Dlatego nie odbierajcie mnie źle, że pragnę usprawnić auto i nauczyć się czegoś z dziedziny jego obsługi i serwisowania. Czytając Wasze uwagi czuje się pewniej i wiem, że z byle pierdółką nie będę leciał do warsztatu aby mnie golili z kasy jak "zółtodzioba". |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2007, 01:00
|
|
|
Kuczan napisał/a: | Chłopie nie podniecaj się !! Z silnika 1.3 nie zrobisz rajdówki !! Masz 32 dni prawko, pierwsza fura i ty się do wyścigów przymierzasz ?? |
damianrally napisał/a: | rajdówke z kazdego auta zrobisz |
I z tym sie zgodze - kilka osob tu pamieta usera Mari - CJ1A 1,3 w automacie jezdzilo w KJS-ach
I niezle jezdzilo |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 15-04-2007, 01:06
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | CJ1A 1,3 w automacie jezdzilo w KJS-ach |
ta i biegi podobno zmienial, zdolniacha
a teraz smiga na manualu |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-04-2007, 01:54
|
|
|
Levyspor napisał/a: | zapala się zawsze przy przkręceniu kluczyka na zapłon, i po jakiś 3-4 sekundach gaśnie |
I tak powinno być. Z tą sprawą na pewno wszystko w porządku |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 10:19
|
|
|
witaj Levyspor
widze ze troche popisałeś i juz chlopaki zrobili z ciebie mlodego rajdowca
czytalem to co napisales i chcem ci powiedziecze niektore rzeczy ktore opisujesz w Colcie sa normalne np wsteczny lub CHECK ENGINE
u mnie ze wstecznym jest podobnie, wrzucam go w ten sposob ze przytrzymuje lewarek skrzyni biegow i pomalu puszczam sprzeglo (zawsze wchodzi)
CHECK ENGINE po wlaczeniu zaplonu zawsze sie swieci 3-4sek to jest prawidlowe zjawisko (kontrolka gasnie i wiesz juz ze mozesz spokojnie odpalic auto, ja zawsze tak robie)
na poczatku gdy kupilem te auto tez w pewien sposob bylem rozczarowany ale to jest to ze trzeba sie do niego przyzwyczaic , polubic go od tamtej pory zrobilem juz naprawde wiele rzeczy i auto az samo rwie sie do jazdy bo jest zdrowe
POZDRAWIAM i zapraszam na nasze zloty w Olsztynie |
|
|
|
 |
|
|