Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 1994r. 4g92 wymrugane kody błędów
Autor Wiadomość
iendei 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V (1994) 4G92 / F5M22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 18
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22-03-2015, 13:32   Lancer 1994r. 4g92 wymrugane kody błędów

Witam!
Od jakiegoś czasu mam problem z moim lanceratti. Czasami nie odpala. Poczytałem tu i ówdzie, podmieniłem komputer na używkę (bez zmian), moduł zapłonowy (bez zmian), kupiłem nową cewkę, kable wn, świece i również bez zmian. Postanowiłem wymrugać sobie ewentualne błędy z ecu. Podłączyłem diodę i wymrugała mi kod 14. Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy - działa poprawnie - na wszelki wypadek podmieniłem. Z ciekawości odpiąłem przepływkę, żeby zobaczyć co wygeneruje mi moja magiczna dioda i okazało się, że po odpięciu przepływki wymrugała 2 błędy - 11 i 24. Jak mam to rozumieć.
Dodam, że w większości nie odpala, gdy jest "wilgotno" na zewnątrz.
Zacząłem podejrzewać, że może problem tkwi w sterowniku od lpg (just BRC), albo w alarmie; ale ogólnie gdy nie chce odpalić, to iskra na świecy jest więc nie jest to raczej alarm.

Dodam, że po resecie ecu dioda mruga cały czas tak samo - czyli oznacza to błędów brak (chyba).

Ma ktoś może jakiś pomysł na to co może mu dolegać?
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 22-03-2015, 21:01   

iendei napisał/a:
Dodam, że w większości nie odpala, gdy jest "wilgotno" na zewnątrz.
Aparat zapłonowy, palec, uszczelka na kopułce? ja tak miałem w colcie.
Co do błędów, to
http://www.evoscan.com/te...shi-diagnostics

Niestandardowe
Zamówienie Opis
38 (4c) Usterki, młodszy bajt
39 (4D) Usterki, bajt
3B (4A) Zapamiętane błędy, młodszy bajt
3C (4B) Zapamiętane błędy, bajt
Kalifornia Wyczyść błędy, zwraca 0x00
Bit # Kod Wina
1 11 Czujnik tlenu
2 12 Czujnik przepływu powietrza dolotowego
3 13 Czujnik temperatury powietrza dolotowego
4 14 Czujnik położenia przepustnicy
5 15 Czujnik położenia silnika ISC
6 21 Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika
7 22 Czujnik prędkości obrotowej silnika
8 23 Czujnik TDC
9 24 Czujnik prędkości pojazdu
10 25 Czujnik ciśnienia atmosferycznego
11 31 Knock sensor
12 41 Obwód wtryskiwacza
13 42 Przekaźnik pompy paliwa
14 43 EGR
15 44 Cewka zapłonowa
16 36 Układ zapłonowy
 
 
iendei 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V (1994) 4G92 / F5M22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 18
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22-03-2015, 21:39   

mjsystem napisał/a:
iendei napisał/a:
Dodam, że w większości nie odpala, gdy jest "wilgotno" na zewnątrz.
Aparat zapłonowy, palec, uszczelka na kopułce? ja tak miałem w colcie.

Jak doszedłeś do tego, że to akurat te rzeczy są problemem?

Co masz na myśli pisząc aparat zapłonowy? Palec rozdzielacza prawie nowy(nie dawno wymieniany), kopułka stan bdb, uszczelka też nie najgorsza ( w jednym kawałku i nie twarda jak plastik).

Jutro rano jeżeli nie odpali, to może spróbuje lekko opalarką podgrzać i może coś zatrybi - przynajmniej wiedziałbym gdzie leży problem... (chyba).

Dziwi mnie tylko to, że w momencie gdy odpiąłem przepływkę błąd nr 14 w sumie zmienił się na 2 błędy - nr 11 (ok) i nr 24(nie ok?)...
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 23-03-2015, 07:47   

iendei napisał/a:
Jak doszedłeś do tego, że to akurat te rzeczy są problemem?
Mechanik doszedł. W kopułce palca była zawsze wilgoć. Kupiłem uszczelkę i problem ustał. To dość popularna usterka.
Co do błędu 24... może pamięta go z jazdy? A świeci Ci check w trakcie pracy silnika?
 
 
iendei 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V (1994) 4G92 / F5M22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 18
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 23-03-2015, 12:29   

CE się nie świeci. a błąd 24 pojawił się po odpięciu przepływki.
INACZEJ - Wymrugałem sobie kod 14, po czym odpiąłem przepływkę i zniknął błąd 14 - "zamienił" się na 11 i 24.

Taka uszczelka dostępna jest normalnie w sklepie, czy serwis?
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 23-03-2015, 12:33   

iendei napisał/a:
Taka uszczelka dostępna jest normalnie w sklepie, czy serwis?
W ASO kosztuje chyba ze 30 złotych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.