[CA5A 1.8] Pali na 3 gary, trzesie i nie wiem co to jest... |
Autor |
Wiadomość |
pawcio777 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2007, 20:09 [CA5A 1.8] Pali na 3 gary, trzesie i nie wiem co to jest...
|
|
|
Witam,
Napisze to moze tak: jade sobie dzisiaj (w trasie), po okolo 70km staje na stacji benzynowej ale nie tankowac tylko do sklepu (paliwo mialem zatankowane tam gdzie zawsze), wracam do auta odpalam ruszam a tu auto pracuje jakby na 3 gary, staje i na wolnych obrotach jest ok, tylko jak jade to chodzi jakby wlasnie na owe 3 gary tzn tak szarpie specyficznie i jest duzo slabsze, poniewaz nie mialem innego wyjscia objechalem jeszcze okolo 150 km. i caly czas tak bylo.
Oczywiscie otworzylem maske i posprawdzalem wszystkie wtyczki itd. A blad komputera nie swieci !
Co myslicie co sie moglo stac ?? Na co popatrzec ?? Mam swoje podejzenia ale nie bede o nich pisal narazie zeby nie sugerowac, czekam na wasze wskazowki poniewaz jutro chcialbym to naprawic w godzinach popoludniowych
Z gory serdeczne dzieki |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
smosen [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2007, 20:17
|
|
|
a sprawdziles dokladnie czy ktorys z kabli WN nie spadl albo sie przypadkiem jego fajka nie zeskoczyla? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-02-2007, 20:55
|
|
|
Ewentualnie świeca niedomaga. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
pawcio777 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2007, 20:55
|
|
|
A zapomniałem dodać chodzi tu o CA5 - 4G93 DOHC, na kable patrzyłem ale tylko przy kopolce, bo przy silniku jest oslona na deklu i jej nie sciagalem (brak 10tki ) a kable wchodza pod nia.
Ale powiem odrazu i przyznam sie bez bicia jak kupilem auto to nie wymienialem kabli i swiec i wlasnie to podejrzewam ze albo kabel(e) ma przebicie albo cos jest z ktoras swieca, ale chciałbym poznać właśnie WASZE zdanie na ten temat - czy dobrze kombinuje i popieracie czy moze macie jakies inne pomysly |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 19-02-2007, 09:02
|
|
|
Jeśli przejechałeś taki kawał drogi na trzech garach to niedziałającą świecę poznasz od razu. Do głowy przychodzi mi jeszcze to że możesz mieć coś z zaworami (np. zacioł się), więc jakby świece wyglądały na sprawne to posprawdzaj ciśnienia na cylindrach. |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2007, 09:45
|
|
|
Ale skoro na wolnych hula jak sie patrzy i dopiero przy obrotach cos sie sypie to moze kat zaplonu sie przestawil, choć faktem jest ze swieczki to pierwsza rzecz do sprawdzenia. |
|
|
|
 |
pawcio777 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2007, 23:34
|
|
|
Wyciagnalem dzisiaj swieczki i faktycznie na jednej odrazu bylo widac ze nie pali na ten cylinder, i wymienilem wszystkie swiece i dalej nie pali na jeden ! Zmierzylem cisnienie w tym na ktory nie pali i jest 14 czyli prawie ksiazkowe, i teraz tak kabli niestety do tego modelu nie ma na miejscu i moga byc dopiero na czwartek i moje pytanie brzmi czy myslicie ze to beda kable ?? Bo z tego co rozmawialem ze znajomym mechanikiem to cewke (lub modul) wykluczyl bo powiedzial ze zalezy jaka tam jest ale ze by wogole auto nie palilo albo by nie palio na dwa cylindry. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-02-2007, 23:45
|
|
|
Jak świeca jest zalana, to problemem jest układ zapłonowy - skoro jest to układ z dystrybutorem (kopółką) to na 99% problemem jest kabel, świeca lub brak kompresji (2 ostatnie wyeliminowałeś) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pawcio777 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 00:00
|
|
|
Bartek: Skoro tak piszesz to z wiekszym spokojem bede czekal na kable Po ciemku otwieralem maske i "gazujac" patrzylem na kable i nie widzialem przebic no ale... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-02-2007, 00:09
|
|
|
Jeszcze do kabli dochodzi kopółka aparatu - może kończąca się świeca wypaliła styk i stąd problemy nawet po wymianie. Na szczęście to groszowa inwestycja |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pawcio777 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 13:04
|
|
|
Najpierw juz wymienie te kable jak tylko przyjda i zobacze czy pomoze jak nie to bede patrzyl na kopolke
[ Dodano: 21-02-2007, 13:56 ]
Wymienilem kable i ........ jest lepiej ale dalej jest cos nie tak chodzi na wolnych obrotach na 4 pozniej na srednich obrotach (przy jezdzie) na 3 a jak go wkrece to chyba na 4 ? Kopolki jako tako nie mam, jest cos takiego jakby 2 cewki - czyli jedna na dwa cylindry i mysle ze jakby padla to by nie chodzil wlasnie na dwa a nie na jeden Mam racje ?
I takie pytanie jaki powinien byc kat zaplony w 4G93 DOHC bo pojade go pozniej ustawic
[ Dodano: 21-02-2007, 18:42 ]
No i tak, kable nowe swiece nowe i dalej to samo ale podlaczone bylo cos do obserwowania iskry i tak jakby gubil w pewnym momencie iskre na jednej cewce |
|
|
|
 |
|