[EAxA] Buczenie/brzęczenie przy 2000 obr/min |
Autor |
Wiadomość |
leszek738
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '97 EA2A 2.0 sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-06-2015, 10:29 [EAxA] Buczenie/brzęczenie przy 2000 obr/min
|
|
|
Witam!
Od naprawy złącza elastycznego mam problem z dziwnym dźwiękiem dochodzącym prawdopodobnie z przodu auta.
Chodzi o to, że auto podczas jazdy przy równo 2000 obr zaczyna buczeć, tak jakby drżeć, trochę brzmi jakby coś gdzieś wpadało w rezonans.
Byłem wczoraj u speców od wydechów (notabene chwalonych w okolicy) i sprawdzali mi z godzinę, wymieniali gumy od powieszenia wydechu, usztywniali mocowania dolotu powietrza i rozłożyli ręce - nie potrafią powiedzieć co to.
Najdziwniejsze że to nie występuje na postoju, nawet jak wrzucę drive, przytrzymam na hamulcu i przygazuję.
Wibracje są na tyle intensywne że czuć je wyraźnie "w nogach" jak się jedzie.
Szwagier mechanik stwierdził że to może być "wypalony tłumik" ale ci od wydechów powiedzieli że ich zdaniem tłumik jest ok i nie widzą sensu wymiany. Dodam że za dłubanie i sprawdzanie nic nie chcieli wziąć;)
Postaram się dzisiaj nagrać ten dźwięk podczas jazdy i wrzucę link.
Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem i wie co to albo gdzie szukać przyczyny?
Auto: galant sedan '97 2.0 AT |
Ostatnio zmieniony przez leszek738 14-06-2015, 17:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-06-2015, 16:04
|
|
|
A czy przypadkiem buczenie brzęczenie nie jest przenoszone na lewarek zmiany biegów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-06-2015, 16:44
|
|
|
Moze masz pasek balansowy zerwany i przy pewnych obrotach będą wyczuwalne drgania |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
leszek738
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '97 EA2A 2.0 sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-06-2015, 17:24
|
|
|
Na dźwigni zmiany biegów nic nie czuć - nie wiem czy powinno być coś w ogóle czuć bo to automat...
Paska ponoć przestawionego nie mam. Chciałem nagrać telefonem to buczenie, ale ledwo słychać także nie wstawiam (telefon widocznie słabo sobie radzi z niskimi dźwiękami..) |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-06-2015, 17:45
|
|
|
leszek738 napisał/a: | Paska ponoć przestawionego nie mam |
Pisałem o pasku wałka balansowego jesli bedzie zerwany będą wibracje w określonym zakresie obrotów |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-06-2015, 19:43
|
|
|
Poczytaj te tematy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78246
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67972
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9174
tematów pokrewnych jest więcej, ale jeżeli odczujesz zbioeznośc w problemie to zacznij od sprawdzenia rozrządu (są tam dwa paski, jeden główny drugi odpowiedający za balans silnika, uszkodzenie tego drugiego może powodować, buczenie, rezonans, etc. Zaniedbanie może skończyć się uszkodzeniem silnika) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
leszek738
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '97 EA2A 2.0 sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-06-2015, 17:19
|
|
|
Problem rozwiązany!
Może komuś przyda się zdjęcie, więc zrobiłem po "naprawie".
Przyczyną brzęczenia był brak śrubki przy mocowaniu kolektora wydechowego do bloku silnika.
Zdjęcie robione od góry między 2 a 3 rurą:
http://zapodaj.net/6223d9764119b.jpg.html
(niestety nie umiem wstawić zdjęcia żeby się wyświetlało...)
Przypuszczam że nikt tego wcześniej nie zauważył bo 1. śrubka jest wkręcana pod kątem 2. jest tam guma czy jakiś inny materiał między tymi ajzolami, który przysłaniał pusty otwór po śrubce. |
|
|
|
 |
|