Problem z odpaleniem silnika |
Autor |
Wiadomość |
rkarolek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 MIVEC 147KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 17 Skąd: Marki
|
Wysłany: 08-06-2015, 21:39 Problem z odpaleniem silnika
|
|
|
Witam
Czy to normalne że jeśli wyłącze silnik (np. przed przejazdem kolejowym) to potem żeby go ponownie odpalić muszę przestawić skrzynie w pozycję P, otworzyć drzwi i wyłączyć stacyjkę?
Już dwa razy miałem podobny problem (wkurza mnie to bardzo )
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-06-2015, 07:35
|
|
|
Otworzyć drzwi? To bardzo ciekawe ustawienie. Pierwszy raz słyszę/czytam o czymś takim |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
rkarolek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 MIVEC 147KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 17 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-06-2015, 07:44
|
|
|
No właśnie ....
aż sprawdziłem to jeszcze raz dziś rano
odpalenie w garażu, wyjazd, wyłączam silnik i..... nic, po przekręceniu stacyjki nic się nie dzieje
żeby odpalić autko musiałem całkowicie wyłączyć stacyjkę, czyli skrzynia biegów w pozycje P, otwarcie drzwi (wtedy dopiero mogę wyłączyć stacyjkę), zamknięcie drzwi i odpalenie silnika
Operacje iście karkołomne i raczej mało wykonywalne w codziennym ruchu drogowym
Albo w tym autku jest coś powalone, albo to kwestia alarmu/immobilaizera, albo ten samochód przerasta mnie technicznie
PS. jeśli to istotne to mam autko ze stacyjką bezkluczykową
EDIT:
o ku.... znalazłem coś takiego w angielskojęzycznej wersji instrukcji do outka:
"If the ignition switch is not turned to the “LOCK (PUSH OFF)” position when the engine is not running, the ID code cannot be verified and the engine will not start even if the ignition switch is turned to the “START” position. If this happens, fully return the ignition switch to the “LOCK (PUSH OFF)” position, and start the engine again"
jeśli dobrze rozumiem to właśnie tak jest u mnie, czyli ten typ tak ma? nie można zgasić silnika bo się go już nie odpali bez wyłączenia auta i otwarcia drzwi.... masakra....
czy ktoś może to jeszcze potwierdzić ew, może ktoś wie czy można to zmienić w serwisie? |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-06-2015, 09:57
|
|
|
Otwarcie drzwi dziwne. Ale to, że można silnik odpalić tylko w pozycji P to nic nadzwyczajnego. |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 09-06-2015, 10:31
|
|
|
Miałem kilka automatów i zawsze uruchomienie silnika w pozycji P zaś w omedze mogłem odpalić auto także w pozycji N i oczywiście jeszcze musiał być wciśnięty pedał hamulca. Ponadto z tego co pamiętam, to zalecane jest gaszenie silnika w aucie z automacie w pozycji P.
Z tymi drzwiami, to coś nowego. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 09-06-2015, 10:59
|
|
|
rkarolek napisał/a: | "If the ignition switch is not turned to the “LOCK (PUSH OFF)” position when the engine is not running, the ID code cannot be verified and the engine will not start even if the ignition switch is turned to the “START” position. If this happens, fully return the ignition switch to the “LOCK (PUSH OFF)” position, and start the engine again"
jeśli dobrze rozumiem to właśnie tak jest u mnie, czyli ten typ tak ma? nie można zgasić silnika bo się go już nie odpali bez wyłączenia auta i otwarcia drzwi.... masakra.... |
...ale instrukcja nic nie mówi o konieczności otwierania drzwi. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
rkarolek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 MIVEC 147KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 17 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-06-2015, 12:17
|
|
|
Nie mówi w prost, ale.... na 99% żebym mógł przełączyć stacyjkę w pozycję "LOCK (PUSH OFF)" muszę otworzyć drzwi, no chyba że już mi się powaliło... sprawdzę jak będę wychodził z pracy
EDIT
UPS.... przepraszam za zamieszanie, faktycznie wystarczy CVT przestawić na P lub N i można przełączyć stacyjkę w pozycję "LOCK (PUSH OFF)", a potem daje się odpalić silnik bez problemu
przepraszam za zamieszanie i głupie pytania |
|
|
|
 |
visitor
Forumowicz
Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 65 Skąd: Ząbkowice śląskie
|
Wysłany: 10-06-2015, 16:21
|
|
|
Kto pyta nie błądzi. Moze ktos inny to przeczyta i się nauczy |
_________________ Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem |
|
|
|
 |
|