Lekko zaniżone napięcie ładowania |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 11-06-2015, 19:03 Lekko zaniżone napięcie ładowania
|
|
|
Mam zamontowany woltomierz , w czasie jazdy wacha się między 13,5-14V ,
nie jest źle ale mogło być lepiej chociaż zdarza się że spada poniżej 13 ale
bardzo rzadko .
Po odpaleniu jest często przez chwile ponad 14 np 14,3V czyli bardzo dobrze ,co
ciekawsze przy niskich temperaturach ,lekkich mrozach miałem idealne ładowanie
Na włączonej stacyjce kontrolka mocno świeci a po odpaleniu gaśnie i nie zapala się .
Pasek ma 3 lata (robię ok 7k km rocznie) , już go pare razy podciągałem , chyba przed wymianą miałem te same objawy i jeszcze popiskiwał .
Wymienię na inny , obecnie Gates może coś innego lepszego ?
Czy jest możliwe że koło alternatora jest wyślizgane i dlatego pasek musi
być w super stanie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-06-2015, 20:09
|
|
|
Wg manuala w temperaturze otoczenia ładowanie w temperaturze 20stopni C może się zawierać w przedziale 13,9 do 14,9V i jest to wartść dopuszczalna, przy temperaturze otoczenia 60stopni jest to już zakres 13,4 do 14,6V, przykładowo dla temperatury -20stopni normą jest zakres 14,2-15,4V, profilaktycznie można poczyścić klemy na akumulatorze, masy na karoserii i silniku, jezeli objawy ladowania będa niepokojące koniecznie zdemontować alternator i wykonac przegląd |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-06-2015, 06:44
|
|
|
Napięcie ładowanie powinno mierzyć się na akumulatorze. W starszym aucie przewody czy połączenia mogą generować pewne spadki więc być może tyle pokazuje ten wskaźnik. Jak zasugerował robertdg, robertdg napisał/a: | profilaktycznie można poczyścić klemy na akumulatorze, masy na karoserii i silniku | .
Dodatkowo pokazywane napięcie przez ten miernik można by porównać z jakimś dobrym miernikiem u elektryka. |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-06-2015, 20:37
|
|
|
plecho chciałeś powiedzieć na alternatorze |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-06-2015, 21:40
|
|
|
Nie pomyliłem się, chodziło o akumulator. |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-06-2015, 10:09
|
|
|
właśnie w związku ze spadkami napięcia i jakością połączenia , prawdziwe ładowanie powinno się sprawdzić na alternatorze. ale to już dla ambitnych którzy lubią wiedzieć wtedy widać jakie wytwarza napięcie altek. ale żeby mieć rzeczywisty obraz ładowania aku to robi się to tak jak mówisz czyli na akumulatorze |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-06-2015, 11:09
|
|
|
Dlatego upierałem się przy pomiarze na akumulatorze. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 16-06-2015, 21:34
|
|
|
W aucie w czasie jazdy sprawdzam na woltomierzu led takim wtykanym do zapalniczki
Dodatkowy powód wymiany paska to to że od wewn. strony przetarłem ręką i był tam czarny lekko tłustawy osad , na pasku bliżej bloku silnika - na tym samym kole napędzającym nie ma śladów oleju więc nie wiem skąd się to wzieło .
Zamówiłem już pasek Continentala .
Klemy akumulatora , klema do karoserii ,druga do alternatora wszystko jest przeczyszczone (jak była potrzeba) i nasmarowane .
Mam 2 mierniki uniwersalne takie z castoramy , ten gadżet do zapalniczki i taki dość profesjonalny miernik Steinel , zrobię od razu test -porównanie i napiszę . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|