Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekko zaniżone napięcie ładowania
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 11-06-2015, 19:03   Lekko zaniżone napięcie ładowania

Mam zamontowany woltomierz , w czasie jazdy wacha się między 13,5-14V ,
nie jest źle ale mogło być lepiej ;) chociaż zdarza się że spada poniżej 13 ale
bardzo rzadko .
Po odpaleniu jest często przez chwile ponad 14 np 14,3V czyli bardzo dobrze ,co
ciekawsze przy niskich temperaturach ,lekkich mrozach miałem idealne ładowanie :roll:
Na włączonej stacyjce kontrolka mocno świeci a po odpaleniu gaśnie i nie zapala się .
Pasek ma 3 lata (robię ok 7k km rocznie) , już go pare razy podciągałem , chyba przed wymianą miałem te same objawy i jeszcze popiskiwał .
Wymienię na inny , obecnie Gates może coś innego lepszego ?
Czy jest możliwe że koło alternatora jest wyślizgane i dlatego pasek musi
być w super stanie ?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-06-2015, 20:09   

Wg manuala w temperaturze otoczenia ładowanie w temperaturze 20stopni C może się zawierać w przedziale 13,9 do 14,9V i jest to wartść dopuszczalna, przy temperaturze otoczenia 60stopni jest to już zakres 13,4 do 14,6V, przykładowo dla temperatury -20stopni normą jest zakres 14,2-15,4V, profilaktycznie można poczyścić klemy na akumulatorze, masy na karoserii i silniku, jezeli objawy ladowania będa niepokojące koniecznie zdemontować alternator i wykonac przegląd
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-06-2015, 06:44   

Napięcie ładowanie powinno mierzyć się na akumulatorze. W starszym aucie przewody czy połączenia mogą generować pewne spadki więc być może tyle pokazuje ten wskaźnik. Jak zasugerował robertdg,
robertdg napisał/a:
profilaktycznie można poczyścić klemy na akumulatorze, masy na karoserii i silniku
.
Dodatkowo pokazywane napięcie przez ten miernik można by porównać z jakimś dobrym miernikiem u elektryka.
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-06-2015, 20:37   

plecho chciałeś powiedzieć na alternatorze :wink:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2015, 21:40   

Nie pomyliłem się, chodziło o akumulator.
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-06-2015, 10:09   

właśnie w związku ze spadkami napięcia i jakością połączenia , prawdziwe ładowanie powinno się sprawdzić na alternatorze. ale to już dla ambitnych którzy lubią wiedzieć :) wtedy widać jakie wytwarza napięcie altek. ale żeby mieć rzeczywisty obraz ładowania aku to robi się to tak jak mówisz czyli na akumulatorze :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-06-2015, 11:09   

Dlatego upierałem się przy pomiarze na akumulatorze.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 16-06-2015, 21:34   

W aucie w czasie jazdy sprawdzam na woltomierzu led takim wtykanym do zapalniczki :)
Dodatkowy powód wymiany paska to to że od wewn. strony przetarłem ręką i był tam czarny lekko tłustawy osad , na pasku bliżej bloku silnika - na tym samym kole napędzającym nie ma śladów oleju więc nie wiem skąd się to wzieło .
Zamówiłem już pasek Continentala .

Klemy akumulatora , klema do karoserii ,druga do alternatora wszystko jest przeczyszczone (jak była potrzeba) i nasmarowane .

Mam 2 mierniki uniwersalne takie z castoramy , ten gadżet do zapalniczki i taki dość profesjonalny miernik Steinel , zrobię od razu test -porównanie i napiszę .
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.