Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Lampka ostrzegawcza braku ładowania
Autor Wiadomość
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
  Wysłany: 12-06-2014, 23:15   [CJ1A 1.3] Lampka ostrzegawcza braku ładowania

Witam, podczas jazdy pewnego razu zauważyłem że zaswiecila mi się kontrolka braku ładowania akumulatora, trwalo to kilka sekund po czym zgasla, kilka dni później znowu się czasowo ukazała, do dnia dzisiejszego nie zauważyłem ponownego za świecenia się.. co to może być? faktycznie brak ładowania czy jakieś zwarcie bądź cos w tym stylu, juz kilka dni jeżdżę i sytuacja się nie powtórzyła..
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-06-2014, 00:07   

Możliwe, że kończą się szczotki w alternatorze albo się zawieszają. Warto by było sprawdzić ładowanie lub nawet wymontować i przejrzeć alternator i ewentualnie zregenerować aby podczas jazdy całkiem nie odmówił posłuszeństwa.
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-06-2014, 00:32   

Najlepiej będzie jeśli zrobisz pomiar napięcia ładowania.
Jeśli zauważysz ze skacze bądz jest za niskie trzeba zaoopiekować się alternatorem.
Czy kontrolka nie zapaliła się kiedy było mokro lub po wjechaniu w kałuże?
Możesz ewentualnie wyczyścić klemy, sprawdzić kabel masowy.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 13-06-2014, 10:51   

PanSascha napisał/a:

Czy kontrolka nie zapaliła się kiedy było mokro lub po wjechaniu w kałuże?

Nie, akurat wtedy był upał.. ale jakiś miesiąc wstecz przed zapaleniem się była ulewa, ulice zalane i po jednej takiej musiałem przejechać, woda sięgała dość wysoko, dzień później czułem w aucie lekki zapach spalenizny, sprawdzałem wszystko ale nic nie zlokalizowalem, dzień później juz nic nie było czuć, nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie, bo palenie się kontrolki zauważyłem dopiero niedawno, możliwe że mrugla wcześniej a ja tego nie zauważyłem. Ok sprawdzę, dzięki za rady :D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-06-2014, 11:18   

Profilaktycznie mozna posprawdzać połaczeniamasowe między karoserią a silnikiem/skrzynia, oczyścić w razie konieczności i złozyć na wazelinę techniczną, tak samo klemy na akumulatorze.
Spojrzeć na stan głównego kabla prądowego akumulatora i zobaczyć czy konektor prądowy wraz z nakrętką nie sa pokorodowane. Sprawdzić wtyczke obok głownego połaczenia prądowego na alternatorze.
bonkesku napisał/a:
miesiąc wstecz przed zapaleniem się była ulewa, ulice zalane i po jednej takiej musiałem przejechać, woda sięgała dość wysoko, dzień później czułem w aucie lekki zapach spalenizny, sprawdzałem wszystko ale nic nie zlokalizowalem
Alternator się rozgrzewa a zapach spalenizny mógł pochodzić z niego, mozliwe że przez gwałtowne zestudzenie uszkodzona została izolacja uzwojenia stojana i stąd obecne problemy. Ewentualnością jest jeszcze wiek alternatora i sposób użytkowania auta, czasami zdarza się tak, że rdzeń uzwojenia stojana naciąga wilgoci i prowadzi to do jego uszkodzenia, objawami mogą byc braki napięcia ładowania a nawet i blokowanie alternatora.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-06-2014, 14:06   

pasek wieloklinowy jak i jego naciąg w porządku?
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 14-06-2014, 15:25   

pasek lużny zawsze wydaje dzwięki (mowa o stanie gdy świeci czerwona) skupił bym raczej uwagę na kwestji którą poruszył Robertdg- mianowicie połaczeń przewodów.
Mialem kiedyś taki cyrk w pewnym aucie że rozrusznik krecił tylko jak auto było zimne lub była (było lato)
duża wilgotność lub deszcz.Gdy się nagrzelo już nie kręcł rozrusznik.Doradzono mi abym
oczyścił okucie przewodu od akumulatora na rozruszniku i dał wazeliny.Pomogło nagromadziły się tam tlenki metali które w suchym środowisku nie przewodziły prądu,
a działaly wręcz jak izolator.Tutaj był prąd b. duży w przypadku ładowania jeszcze prędzej
taki problem może się uwidocznić.Cześć!
_________________
mechanior
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 27-09-2014, 16:09   

Witam, po ostatnim problemie było wszystko ok, aż do sierpnia gdy krancowka drzwiowa zakończyła swój żywot a ja zostawiłem zapalone światła, a aku rozladowal się do zera, przyjechał znajomy, odpalilismy, pojezdzilem trochę i aku się naldowal, za jakiś tydzień znowu światła ale na szczęście odpalil ale z trudem, ponownie się rozladowal przez otwarte drzwi, światło na podsufitce wyl,kontrolka drzwi nie swiecila mimo to po kilku godzinach ponownie się rozladowal, ostatnio zostawiłem nie domkniety bagaznik, ponowne rozladowanie, z problemami ale odpalilem go, po każdym rozladowaniu dość długo jeździłem żeby się podladowal, dziś rano ponownie rozladowany, mimo że nie zostawiłem niczego wł..do tego ostatnio podczas jazdy zapalila się kontrolka aku na jakieś 5s po czym zgasla.. któregoś razu przed tymi zdarzeniami żauwazylem że aku po jeździe jest ciepły, teraz za każdym razem jest zimny.. w poniedziałek jadę sprawdzić napięcie, wtedy się okaże, ogólnie wszystko wygląda ok, ale za często się rozladowuje a ja ostatnio za każdym razem wsiadajac do auta zastanawiam się czy odpali.. może już aku skończył żywot po tych rozladowaniach? auto mam od marca, koleś który mi go sprzedawał powiedział twierdził że kupił zimę ubiegłą nowy akumulator bo nie mógł odpalić jak był mróz, niby wyglądał jak nowy ale pewności nie mam.. jeszcze biorę pod uwagę jakieś zwarcie, mam podświetlenie ledowe na nogi, ostatnio jedno miejsce raz swieci raz nie, nie sprawdzałem, może też przez to? jest podłączone do światła popielniczki, zapalane przy wl światłach.. juz nawet jeżdżę ostatnimi czasy bez świateł ale aku bądź alternator odmawia posłuszeństwa.. jeszcze pytanie czy odpalanie auta na rozladowanym nie do końca aku, mowa o tym gdy jeszcze kręci ale z trudem i odpala, czy to niesie ze sobą jakieś konsekwencje? i czy ecu wykaże ewentualne problemy z ładowaniem czy raczej to nie wchodzi w błąd? dodam jeszcze ze juz raz go ladowalem prostownikiem..
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 27-09-2014, 19:05   

Mogles zalatwic akumulator tym czestym rozladowywaniem. Ja swoj zalatwilem gdy nie domknelem drzwi i cala noc swiecila mi sie lampka w podsufitce.
Wez miernik napiecia i na poczatek sprawdz napiecie aku na odpalonym silniku, powinno byc powyzej 12v bo wczesniej pisales o problemach czerwonej kontrolki.
_________________

 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 27-09-2014, 19:19   

jak odpale samochód to sprawdzę, jak nie da rady to spróbuję go podladowac prostownikiem.. wczoraj przy pierwszym odpaleniu miałem wrażenie ze rozrusznik zakrecil z oporem ale od razu odpalil,jeździłem jakaś godz fakt ze większość czasu stałem ale silnik pracował, wszystko było wyl nawet podczas jazdy, wróciłem do domu, po jakiś 3,4 godz musiałem pilnie gdzieś podjechać, tym razem z wl światłami, a dzis rano już nie chciał odpalić, może jakbym go chwile po męczył to by odpalil ale pewnie z pracy już bym nie wrócił.. mam wrażenie ze się nie ładuje a światła go bardziej rozladowaly, z drugiej strony kontrolka po odpaleniu gaśnie, nie rzazy się ani nic...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-09-2014, 07:46   

Mi to wygląda na problem z główną masą przez co alternator nie doładowuje akumulatora lub jest coś nie tak z alternatorem ale jednak bardziej wygląda mi to na słabą masę. Można to łatwo sprawdzić mierząc napięcie ładowania na samym akumulatorze i kolejny pomiar w taki sposób, że jedną końcówką miernika dotykasz do plusa akumulatora a drugą gdzieśdo do silnika a najlepiej do obudowy samego alternatora. Oczywiście obydwa pomiary robisz na pracującym silniku. Właściwe napięcie ładowaia powinno być od 14 do 14,5V, jeśli będzie nawet 13,5 to już jest trochę mało. Jeśli na samym akumulatorze będzie mniej niż podczas tego drugiego pomiaru to masz problem z masą. Jeśli jednak przy obydwu pomiarach wskazania będą zbliżone, to jest jakiś problem z alternatorem.
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 28-09-2014, 21:23   

plecho1 napisał/a:
dzieki,sam raczej za to nie bede sie bral bo nie mam zadnego miernika,podjade jutro do jakiegos elektryka i mi sprawdzi,a co do masy to gdzie ona dokladnie idzie? gubie ja , wychodzi od aku pod puszką filtra powietrza,obok silnika i dalej nie moge jej zlokalizowac...
Ostatnio zmieniony przez bonkesku 29-09-2014, 00:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-09-2014, 22:31   

Przykrecona jest w okolicach podstawy akumulatora a potem na łaczeniu silnika i skrzyni
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 28-09-2014, 22:32   

bonkesku napisał/a:
kontrolka po odpaleniu gaśnie, nie rzazy się ani nic..
to wygląda, że ładowanie jest OK
narazie wszystko wskazuje na akumulator do wymiany - na początek sprawdź poziom elektrolitu, potem napięcie ładowania
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 29-09-2014, 00:47   

jutro sprawdze te polaczenia i napiecie,elektrolit sprawdzalem, jest ok.. akumulator dosc sporo razy juz rozladowalem byc moze juz skonczyl zywot...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.