Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Pomoc w odczytaniu logów.
Autor Wiadomość
Marcin93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swobnica
  Wysłany: 15-06-2015, 11:45   [Cari 1.8 GDI] Pomoc w odczytaniu logów.

Witam bardzo serdecznie. Kilka dni temu postanowiłem zrobić logi mojej carismie,ponieważ w ostatnim czasie samochód przy odpalaniu na zimnym silniku przy temp. powyżej 15 °C zaczyna wariować (strzela w tłumik i skaczą obroty oraz czuć strasznie paliwo z tłumika) i od kilku miesięcy walczę z przerywaniem na ciepłym silniku i właśnie chciałbym wrzucić tutaj moje logi i prosiłbym kogoś kto się na tym zna o sprawdzenie. :P Log 1 to log po odpaleniu na zimnym silniku (wtedy samochód wariuje) natomiast Log 2 to log podczas jazdy ze stałą prędkością na rozgrzanym silniku (wtedy samochód przerywa).Chciałbym jeszcze dodać,że robiłem już reset komputera i jego adaptacje i czyściłem przepustnice.
Załączam link do logów :
http://speedy.sh/FKEK2/Logi.rar
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 15-06-2015, 14:41   

po pierwszym logu widzę parę problemów, ale nie wiem co jest problemem, coś napięcie wariuje, może być problem z alternatorem, albo połączeniami masy, z tego co widać po logu to podczas przyspieszania napięcie spada,

druga sprawa choć to może być związane z złymi odczytami przez wariacjami z napięciem
czujnik podciśnienia pokazuje wartości tak jak byś miał doładowanie :P

zacząłbym od sprawdzenia alternatora i instalacji elektrycznej
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Marcin93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swobnica
Wysłany: 15-06-2015, 16:14   

MichciuGT masz rację co do problemów z alternatorem,ponieważ wyskakuje mi błąd 64- Alternator FR terminal system.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 15-06-2015, 16:39   

u mnie jakoś 3 lata temu był problem z alternatorem i świeciła się lampka od ładowania, było kombinowane i dopiero po zmianie na trzeci alternator u nie wiem kogo ładowanie jest i kontrolka się nie świeci, ale błąd 64 mam pomimo odłączania klemy (resetu komputera)

zdaje mi się że akurat to nie wpływało na szarpanie silnika, ale to było tak dawno temu że już nie pamiętam
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Marcin93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swobnica
Wysłany: 15-06-2015, 21:05   

U mnie kontrolka się nie świeci tylko wymrugałem błąd. Jeśli chodzi o logi z evoscana to przy odpaleniu na zimnym silniku AFR MAP wynosił ponad 50 ale po jakimś czasie spadło do 14,7 (w tym czasie samochód strzela w tłumik i wariują obroty).

[ Dodano: 26-06-2015, 17:16 ]
Witam po dłuższej przerwie. Dzisiaj postanowiłem zrobić test. Rozgrzałem swoją carismę do momentu kiedy zaczyna przerywać przy stałej prędkości i na biegu jałowym obroty są bardzo niskie. Odpiąłem kabel od czujnika temperatury silnika ( nie tego co pokazuje temp. na desce rozdzielczej ).Obroty w tym momencie podwyższyły się na ,,ok." 800 obr/min i gdy się przejechałem to wogóle nie czułem żeby samochód szarpał przy stałej prędkości. I tu pada moje pytanie. Czy to może być wina tego czujnika, czy może po odłączeniu kostki komputer wykrył błąd (check engine palił się) i zastąpił wartość czujnika wartością ,,zastępczą" i przełączył się na inny tryb?(Nie wiem jak to opisać)Dodam jeszcze że gdy odłączyłem czujnik to nie było czuć tak benzyny z tłumika jak przed odłączeniem. Pozdrawiam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-06-2015, 20:15   

Marcin93 napisał/a:
czy może po odłączeniu kostki komputer wykrył błąd (check engine palił się) i zastąpił wartość czujnika wartością ,,zastępczą" i przełączył się na inny tryb?(Nie wiem jak to opisać)Dodam jeszcze że gdy odłączyłem czujnik to nie było czuć tak benzyny z tłumika jak przed odłączeniem. Pozdrawiam.
Wartośc alternatywna, dodatkowo po odpięciu tego czujnika dwupinowego powinien właczyć się wentylator chłodnicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 27-06-2015, 08:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swobnica
Wysłany: 26-06-2015, 21:56   

Nie zwróciłem uwagi czy wentylator się włączył. Jutro znajdę trochę czasu to to sprawdzę.

[ Dodano: 27-06-2015, 16:14 ]
Witam. Dziś odłączyłem wtyczkę od czujnika i wentylator się załączył.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.