[Cari 1.8 GDI] Pomoc w odczytaniu logów. |
Autor |
Wiadomość |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 15-06-2015, 11:45 [Cari 1.8 GDI] Pomoc w odczytaniu logów.
|
|
|
Witam bardzo serdecznie. Kilka dni temu postanowiłem zrobić logi mojej carismie,ponieważ w ostatnim czasie samochód przy odpalaniu na zimnym silniku przy temp. powyżej 15 °C zaczyna wariować (strzela w tłumik i skaczą obroty oraz czuć strasznie paliwo z tłumika) i od kilku miesięcy walczę z przerywaniem na ciepłym silniku i właśnie chciałbym wrzucić tutaj moje logi i prosiłbym kogoś kto się na tym zna o sprawdzenie. Log 1 to log po odpaleniu na zimnym silniku (wtedy samochód wariuje) natomiast Log 2 to log podczas jazdy ze stałą prędkością na rozgrzanym silniku (wtedy samochód przerywa).Chciałbym jeszcze dodać,że robiłem już reset komputera i jego adaptacje i czyściłem przepustnice.
Załączam link do logów :
http://speedy.sh/FKEK2/Logi.rar |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-06-2015, 14:41
|
|
|
po pierwszym logu widzę parę problemów, ale nie wiem co jest problemem, coś napięcie wariuje, może być problem z alternatorem, albo połączeniami masy, z tego co widać po logu to podczas przyspieszania napięcie spada,
druga sprawa choć to może być związane z złymi odczytami przez wariacjami z napięciem
czujnik podciśnienia pokazuje wartości tak jak byś miał doładowanie
zacząłbym od sprawdzenia alternatora i instalacji elektrycznej |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 15-06-2015, 16:14
|
|
|
MichciuGT masz rację co do problemów z alternatorem,ponieważ wyskakuje mi błąd 64- Alternator FR terminal system. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-06-2015, 16:39
|
|
|
u mnie jakoś 3 lata temu był problem z alternatorem i świeciła się lampka od ładowania, było kombinowane i dopiero po zmianie na trzeci alternator u nie wiem kogo ładowanie jest i kontrolka się nie świeci, ale błąd 64 mam pomimo odłączania klemy (resetu komputera)
zdaje mi się że akurat to nie wpływało na szarpanie silnika, ale to było tak dawno temu że już nie pamiętam |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 15-06-2015, 21:05
|
|
|
U mnie kontrolka się nie świeci tylko wymrugałem błąd. Jeśli chodzi o logi z evoscana to przy odpaleniu na zimnym silniku AFR MAP wynosił ponad 50 ale po jakimś czasie spadło do 14,7 (w tym czasie samochód strzela w tłumik i wariują obroty).
[ Dodano: 26-06-2015, 17:16 ]
Witam po dłuższej przerwie. Dzisiaj postanowiłem zrobić test. Rozgrzałem swoją carismę do momentu kiedy zaczyna przerywać przy stałej prędkości i na biegu jałowym obroty są bardzo niskie. Odpiąłem kabel od czujnika temperatury silnika ( nie tego co pokazuje temp. na desce rozdzielczej ).Obroty w tym momencie podwyższyły się na ,,ok." 800 obr/min i gdy się przejechałem to wogóle nie czułem żeby samochód szarpał przy stałej prędkości. I tu pada moje pytanie. Czy to może być wina tego czujnika, czy może po odłączeniu kostki komputer wykrył błąd (check engine palił się) i zastąpił wartość czujnika wartością ,,zastępczą" i przełączył się na inny tryb?(Nie wiem jak to opisać)Dodam jeszcze że gdy odłączyłem czujnik to nie było czuć tak benzyny z tłumika jak przed odłączeniem. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-06-2015, 20:15
|
|
|
Marcin93 napisał/a: | czy może po odłączeniu kostki komputer wykrył błąd (check engine palił się) i zastąpił wartość czujnika wartością ,,zastępczą" i przełączył się na inny tryb?(Nie wiem jak to opisać)Dodam jeszcze że gdy odłączyłem czujnik to nie było czuć tak benzyny z tłumika jak przed odłączeniem. Pozdrawiam. | Wartośc alternatywna, dodatkowo po odpięciu tego czujnika dwupinowego powinien właczyć się wentylator chłodnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 27-06-2015, 08:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 26-06-2015, 21:56
|
|
|
Nie zwróciłem uwagi czy wentylator się włączył. Jutro znajdę trochę czasu to to sprawdzę.
[ Dodano: 27-06-2015, 16:14 ]
Witam. Dziś odłączyłem wtyczkę od czujnika i wentylator się załączył. |
|
|
|
 |
|