Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 Benzyna 2009 4x4] PROBLEMY ZE SKRZYNĄ CVT
Autor Wiadomość
darek 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,4 benz 2009 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Roztocze
Wysłany: 25-02-2015, 19:00   [II 2.4 Benzyna 2009 4x4] PROBLEMY ZE SKRZYNĄ CVT

Witam. Mam problemy ze skrzynią CVT . Pierwszym objawem był komunikat zwolnij i symbol temperatury oleju w skrzyni.
- odgłos piszczącego paska,
-przy ruszaniu nie zbierał na obroty, dopiero przy ponownym uruchomieniu wracał do normy, -falujące obroty o około - 200-300 przy stałej prędkości
- teraz świeci kontrolka , po sprawdzeniu okazało się niskie ciśnienie oleju (secondary)
Czy ktoś spotkał się już z podobnym problemem? Czyżby kończyła się skrzynia (198 tys. km )? Czy jest możliwość naprawy (jeśli tak to gdzie)?A może wymiana na skrzynię z mniejszym przebiegiem? Typ skrzyni: W1CJA.
_________________
darek
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 25-02-2015, 21:35   

Moze zacznij od skontrolowania poziomu oleju.
Olej powinien byc wymieniany co 80 tys.
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
darek 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,4 benz 2009 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Roztocze
Wysłany: 25-02-2015, 23:08   

Dzięki za podpowiedz.Swojego mitsu kupiłem w tamtym roku przy stanie 165 tys po wakacjach zmieniłem olej u fachowca ale jakiś czas po wymianie zaczęły się problemy.Czyżby wymiana nie była przeprowadzona fachowo lub nie taki wlał typ oleju ? Jeżeli wymienił go niezgodnie z procedurą jak czytałem to na jednym z postów ?.
_________________
darek
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 25-02-2015, 23:32   

Stawiam na niewlaściwy olej. Mechanicy często zalewaja tym czym handlują... Kiedy byłem w serwisie automatycznych skrzyń biegów zaproponowano mi wymiane ale pod warunkiem napelnienia olejem (chyba) Fuchs, niestety olej nie spelnial specyfikacji Mitsubishi wiec uprzejmie podziekowalem. Z lektury postow widze ze wiekszosc forumowiczow zalewa CVT Ravenolem.
Jezeli chodzi o technike wymiany (statyczna /dynamiczna) to przy wymianie statycznej nalezaloby skrócic nastepny interwal np. do 60-70 tys km.

http://forum.mitsumaniaki...hlight=cvt+olej

pozdr
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
darek 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,4 benz 2009 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Roztocze
Wysłany: 25-02-2015, 23:46   

Jest więc nadzieja,że po zalaniu właściwego oleju objawy ustąpią ?. Faktycznie mechanik twierdził że ma oleje do automatów ale czy do CVT ? Miałem kiedyś problem w dodge przy niewłaściwym oleju szarpał zmieniał nierówno , rano po wstecznym nie chciał ciągnąć do przodu. Po wymianie objawy ustąpiły.Oby to było to. Fachowiec z podkarpacia przestraszył mnie że naprawa strasznie droga a drugą do tego rocznika ciężko znalezć. Przekonałem się o tym bo szukam już ze 3 tyg.
Pozdrawiam.
_________________
darek
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 26-02-2015, 04:57   

Nawet manualne skrzynie w Outkach są wrażliwe na niewłaściwy olej, a co dopiero automaty. Zmień - w porównaniu do kosztów ew. naprawy, wymiana oleju kosztuje tyle co nic.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 27-02-2015, 22:22   

darek daj znac jak wygląda sprawa, na forum o awaryjnosci CVT jest niewiele.
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
darek 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,4 benz 2009 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Roztocze
Wysłany: 27-02-2015, 23:36   

Witam. Cienko to widzę. Rozmawiałem z gościem z Lublina gdzie remontują skrzynie. W środe jestem umówiony na jazdę aby zobaczyli co jej dolega. Najgorszym objawem jest to że czasami przy ruszeniu jest objaw jakby koła przednie przeboksowały i wtedy wchodzi max do 1000 obr i toczę się ze skrzyżowania 5/godz. Nawet po właczeniu na P zbiera na obroty bardzo powoli. Po ponownym uruchomieniu silnika zbiera normalnie. itd. ogólnie jest problem ze znalezieniem takiej skrzyni do tego rocznika. Naprawa powiedziano mi 4-6 tys. Masakra. Regeneracja sprzęgła ok 700-1000 stalowy pas napędowy 1600 regeneracja pompy 1000 itd.
Pozdrawiam.
_________________
darek
 
 
JosephCorso 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-06-2015, 21:56   

Miałem podobna sytuacje, i w moim przypadku okazało się że łańcuszek płytkowy stracił swoje własności, porostu się starł. Jak rozmawiałem w zakładzie specjalizującym się w skrzyniach automatycznych, w sumie robili tylko automaty to pan grzecznie mi zwrócił uwagę że w tych skrzyniach paski wytrzymują od 150 do 220 tysięcy kilometrów. Z ciekawości chciałem się was zapytać czy ktoś kto ma automat cvt w miśku może potwierdzić jego awaryjność w podobnym zakresie, z góry dzięki .

[ Dodano: 21-06-2015, 08:04 ]
Gdyby ktoś szukał informacji o skrzyniach CVT, to tu można znależc kilka wątków u konkurencji :

Nissan presses Jatco to end CVT glitches

What's the highest milage CVT equipped car you've seen?

[ Dodano: 21-06-2015, 08:25 ]
Tu jest trochę ciekawych rzeczy, szczególnie statystyki na końcu :

JF010/11E CVT MANUAL

Zwróćcie uwagę na statystyki Dodge Caliber.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 21-06-2015, 09:16   

JosephCorso napisał/a:
tych skrzyniach paski wytrzymują od 150 do 220 tysięcy kilometrów. Z ciekawości chciałem się was zapytać czy ktoś kto ma automat cvt w miśku może potwierdzić jego awaryjność w podobnym zakresie, z góry dzięki .

Nie wiem, czy można mówić o awaryjności skrzyni CVT w kontekście paska/łańcucha. W przekładniach ciernych jest on z natury rzeczy elementem podlegającym planowemu zużyciu i wymianie serwisowej.
Przebieg zależy głównie od stylu jazdy a samo zjawisko tarcia zaostrza wymagania odnośnie wymiany oleju.
- Pozdrawiam :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2015, 12:52   

JosephCorso - Jest sporo CVT na forum. Na razie sobie chwalą. Wszyscy jeszcze nie przekroczyli magicznej granicy ~200 tys. km??

Kiedyś patrzyłem, na modele w Nissanie i CVT często było komponowane z mocniejszymi silnikami niż w Mitsubishi.. Ale może to nie było JF011...
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 21-06-2015, 21:43   

Olej do CVT różni się od oleju "do automatów" dość zasadniczo. Zwracam uwagę, że w skrzyni zębatkowej chodzi o jak najmniejsze tarcie, podczas gdy w skrzyni CVT... niekoniecznie. Łańcuch musi się "przyklejać" do stożków przecież. Nie wiem jaki jest procentowy udział skrzyń CVT w stosunku do innych w Polsce, ale podejrzewam, że parę promili. Podejrzewam, że personel sporej części warsztatów nie ma bladego pojęcia co to jest CVT i podejrzewam również, że personel jakiejś tam części warsztatów ma to, niestety, najzupełniej, w pompie i leją z rozdzielnika bo przeca olej to olej: automat, cvt, frytki...

Niestety w tej kwestii albo trzeba zadbać samemu (znaleźć, kupić i patrzeć na ręce przy wymianie) albo zdać się na, zapewne najdroższy w historii motoryzacji, serwis autoryzowany Mitsubishi.

Ja mam za sobą ~75kkm i olej wymieniłem przy ~65 chyba. Coś mi tam gwizdało po trasach. So far so good.
 
 
visitor 
Forumowicz

Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 65
Skąd: Ząbkowice śląskie
Wysłany: 21-06-2015, 22:18   

Trzymajcie sie zalecen producenta. Proponuje samemu zakupić odpowiedni olej i poprostu zlecić wymiane.
_________________
Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem ;)
 
 
Ammanasis 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Out. benz 2.4 autom
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 2
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 03-07-2015, 21:07   

Co myślicie o opini w tym artykule http://www.fakt.pl/Uzywan...y,182334,1.html Pytam uzytkowników skrzyni CVT w MO II.. Czy podczas uzytkowania tej skrzyni mieliście jakieś problemy?Jeśli tak ,to jakie ? Z góry dziekuje.
_________________
MO II SE 2400 r. 2010 automat. US
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.