szarpie po zmianie biegu |
Autor |
Wiadomość |
mitsugn
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 29 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 16-02-2014, 14:09 szarpie po zmianie biegu
|
|
|
witam w mojej carisma coraz bardziej szarpie po zmianie biegu , zauważyłem ze po dodaniu gazu więcej odrazu szarpie a dziś na trójce przebiegał z wyjazdu ze skrzyżowania i mnie już to denerwuje |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 16-02-2014, 17:51
|
|
|
W pierwszej kolejnosci układ zapłonowy do przejżenia tj. swiece, przewody, cewki.
najłatwiej sprawdzić to po zmierzchu czy nie ma przebić |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukeluks
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-02-2014, 13:08
|
|
|
U mnie zaczyna się chyba podobny problem, albo ja się wyczuliłem. Przewody i świece były zmieniane nie tak dawno, więc nie podejrzewam problemów z tego tytułu. Kilka dni temu zmieniłem także filtry gazu. A jak sprawdzić cewki? Jest jakiś prosty test? |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 17-02-2014, 22:58
|
|
|
lukeluks, szarpie na gazie i benzynie? jakie przewody założyłeś? bo carisma niektórych nie toleruje. jeśli codzi o cewki to tak jak z przewodami po zmroku je obserwować czy nie ma przebić. można delikatnie je woda zrosić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukeluks
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-02-2014, 20:39
|
|
|
Dzisiaj przełączyłem specjalnie na benzynę i było ok, więc ewidentnie będzie to gaz. Kwestia jest taka, że silnik z opóźnieniem działa na naciśnięcie pedału gazu i stąd to szarpnięcie (kiedy jadę bez gazu i wciskam gaz). Oczywiście wiadomo, że gaz zawsze reaguje troszkę później, ale u mnie to już jest sytuacja, która nie jest normalna. Więc co? Trzeba jechać do gaziarzy, co nie? |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 18-02-2014, 21:57
|
|
|
Do zapłonu gazu jest wymagana dobra iskra. Jak ja wymieniałem przewody i fajkocewke to też szarpał tylko na gazie. A instalka zwykła czy sekwencja? |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukeluks
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-07-2015, 22:50
|
|
|
Hej eve1988 odkopuję temat, bo problem z małego urósł na duży:) Tamte szarpania jakoś się uspokoiły, ale od niedawna pokazały się ewidentne szarpania, które uniemożliwiają mi jazdę na gazie. Ale do rzeczy, świece dobre, przebić nie ma. Byłem u znajomego gaziarza, który zakładał mi tą instalację w 2010. Nie mieli chłopaki czasu więc tylko zerknął chwilę co jest grane (w sobotę podepnie mi tą instalację pod komputer). Stwierdził, że silnik rzeczywiście chodzi nie równo na gazie (na biegu jałowym), ale po przełączeniu na benzynę stwierdził to samo. Rzeczywiście można wyczuć taką trochę nierówną pracę. Wytłumaczył mi, że gaz tylko potęguje wszelkie nieprawidłowości (wiadomo). Teraz moje pytanie do was: co może być przyczyną, że silnik jest taki trochę rozsynchronizowany? Dodam, że świecił mi się check (od silnika) kilka razy (chwilę świecił później gasł, teraz się np. nie świeci). Od czego zacząć - aparat zapłonowy czy coś innego? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 02-07-2015, 23:41
|
|
|
Ja tam bym zaczął od wymrugania kodu błędu, to by mogło coś podpowiedzieć.
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-07-2015, 23:55
|
|
|
lukeluks napisał/a: | Od czego zacząć - aparat zapłonowy czy coś innego? |
Od układu zapłonowego jako całości |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2015, 13:04
|
|
|
Błędy. Inaczej wróżymy z fusów. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
lukeluks
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-07-2015, 14:56
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi z tymi błędami, koniecznie trzeba będzie to zrobić. Tylko teraz mam pytanie: obecnie nie świeci mi się kontrolka od silnika, czy wobec tego kontrolka wymruga mi jakiś kod mi kod błędu?
No i odnośnie układu zapłonowego - co może powodować taką pracę silnika jak podawałem wcześniej? Cewka, kopułka, palec rozdzielacza, coś jeszcze? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2015, 17:44
|
|
|
Świece. Do póki nie skasujesz błędów lub nie odłączysz klemy akumulatora, to błędy będą zapisane. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-07-2015, 08:01
|
|
|
Jak już wcześniej napisano, podstawa to sprawdzenie błędów. Napisz też jakie masz podzespoły instalacji gazowej, głównie sterownik, reduktor i wtryskiwacze i ile przejechałeś na tej instalacji od momentu montażu. Te problemy mogą być związane albo z układem zapłonowym albo z jakimś uszkodzeniem wtryskiwaczy gazowych lub z nieszczelnymi zaworami głowicy. Napisz czy kiedyś regulowałeś zawory, podczas jazdy tylko na benzynie powinno się je sprawdzać i ewentualnie regulować co około 100 tys km a jeśli jest LPG to co 50 tys lub nawet częściej bo źle ustawione LPG może znacznie przyspieszyć zmniejszanie się luzu zaworowego.
Ps. Silnik na LPG powinien pracować tak samo jak na benzynie i nie powinno być bardziej spóźnionej reakcji na gaz w porównaniu z benzyną. |
|
|
|
 |
|