Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
szarpie po zmianie biegu
Autor Wiadomość
mitsugn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Gostyń
  Wysłany: 16-02-2014, 14:09   szarpie po zmianie biegu

witam w mojej carisma coraz bardziej szarpie po zmianie biegu , zauważyłem ze po dodaniu gazu więcej odrazu szarpie a dziś na trójce przebiegał z wyjazdu ze skrzyżowania i mnie już to denerwuje
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 16-02-2014, 17:51   

W pierwszej kolejnosci układ zapłonowy do przejżenia tj. swiece, przewody, cewki.
najłatwiej sprawdzić to po zmierzchu czy nie ma przebić
_________________

 
 
lukeluks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-02-2014, 13:08   

U mnie zaczyna się chyba podobny problem, albo ja się wyczuliłem. Przewody i świece były zmieniane nie tak dawno, więc nie podejrzewam problemów z tego tytułu. Kilka dni temu zmieniłem także filtry gazu. A jak sprawdzić cewki? Jest jakiś prosty test?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 17-02-2014, 22:58   

lukeluks, szarpie na gazie i benzynie? jakie przewody założyłeś? bo carisma niektórych nie toleruje. jeśli codzi o cewki to tak jak z przewodami po zmroku je obserwować czy nie ma przebić. można delikatnie je woda zrosić.
_________________

 
 
lukeluks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-02-2014, 20:39   

Dzisiaj przełączyłem specjalnie na benzynę i było ok, więc ewidentnie będzie to gaz. Kwestia jest taka, że silnik z opóźnieniem działa na naciśnięcie pedału gazu i stąd to szarpnięcie (kiedy jadę bez gazu i wciskam gaz). Oczywiście wiadomo, że gaz zawsze reaguje troszkę później, ale u mnie to już jest sytuacja, która nie jest normalna. Więc co? Trzeba jechać do gaziarzy, co nie?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 18-02-2014, 21:57   

Do zapłonu gazu jest wymagana dobra iskra. Jak ja wymieniałem przewody i fajkocewke to też szarpał tylko na gazie. A instalka zwykła czy sekwencja?
_________________

 
 
lukeluks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-07-2015, 22:50   

Hej eve1988 odkopuję temat, bo problem z małego urósł na duży:) Tamte szarpania jakoś się uspokoiły, ale od niedawna pokazały się ewidentne szarpania, które uniemożliwiają mi jazdę na gazie. Ale do rzeczy, świece dobre, przebić nie ma. Byłem u znajomego gaziarza, który zakładał mi tą instalację w 2010. Nie mieli chłopaki czasu więc tylko zerknął chwilę co jest grane (w sobotę podepnie mi tą instalację pod komputer). Stwierdził, że silnik rzeczywiście chodzi nie równo na gazie (na biegu jałowym), ale po przełączeniu na benzynę stwierdził to samo. Rzeczywiście można wyczuć taką trochę nierówną pracę. Wytłumaczył mi, że gaz tylko potęguje wszelkie nieprawidłowości (wiadomo). Teraz moje pytanie do was: co może być przyczyną, że silnik jest taki trochę rozsynchronizowany? Dodam, że świecił mi się check (od silnika) kilka razy (chwilę świecił później gasł, teraz się np. nie świeci). Od czego zacząć - aparat zapłonowy czy coś innego?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 02-07-2015, 23:41   

Ja tam bym zaczął od wymrugania kodu błędu, to by mogło coś podpowiedzieć.
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2015, 23:55   

lukeluks napisał/a:
Od czego zacząć - aparat zapłonowy czy coś innego?

Od układu zapłonowego jako całości
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-07-2015, 13:04   

Błędy. Inaczej wróżymy z fusów.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
lukeluks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-07-2015, 14:56   

Dzięki za podpowiedzi z tymi błędami, koniecznie trzeba będzie to zrobić. Tylko teraz mam pytanie: obecnie nie świeci mi się kontrolka od silnika, czy wobec tego kontrolka wymruga mi jakiś kod mi kod błędu?

No i odnośnie układu zapłonowego - co może powodować taką pracę silnika jak podawałem wcześniej? Cewka, kopułka, palec rozdzielacza, coś jeszcze?
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-07-2015, 17:44   

Świece. Do póki nie skasujesz błędów lub nie odłączysz klemy akumulatora, to błędy będą zapisane.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-07-2015, 08:01   

Jak już wcześniej napisano, podstawa to sprawdzenie błędów. Napisz też jakie masz podzespoły instalacji gazowej, głównie sterownik, reduktor i wtryskiwacze i ile przejechałeś na tej instalacji od momentu montażu. Te problemy mogą być związane albo z układem zapłonowym albo z jakimś uszkodzeniem wtryskiwaczy gazowych lub z nieszczelnymi zaworami głowicy. Napisz czy kiedyś regulowałeś zawory, podczas jazdy tylko na benzynie powinno się je sprawdzać i ewentualnie regulować co około 100 tys km a jeśli jest LPG to co 50 tys lub nawet częściej bo źle ustawione LPG może znacznie przyspieszyć zmniejszanie się luzu zaworowego.
Ps. Silnik na LPG powinien pracować tak samo jak na benzynie i nie powinno być bardziej spóźnionej reakcji na gaz w porównaniu z benzyną.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.