Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
26-05-2009, 17:40
[2.5TD] Łozysko Igielkowe
Autor Wiadomość
dmalarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 tdi 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: konstancin
Wysłany: 23-05-2009, 14:10   [2.5TD] Łozysko Igielkowe

Witam. Jaki ma symbol łożysko igiełkowe podtrzymujące półośkę przednią na wejściu do piasty w PajeroII 2.5 tdi 89rok. Dobrze byłoby też znać symbol simeringu pomiędzy osłoną przegubu i piastą. A może ktoś wie gdzie to kupić lub ma takie cuda.
_________________
dmalarz
Ostatnio zmieniony przez Gene 26-05-2009, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-05-2009, 14:38   

Ja mam takie cuda.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dmalarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 tdi 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: konstancin
Wysłany: 23-05-2009, 15:10   

Ile sobie za to życzysz? I czy na pewno do tego modelu?
 
 
freebike 
Mitsumaniak


Auto: Pajero I 2,5 DTi 1990
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 32
Skąd: Boguszów-Gorce
Wysłany: 23-05-2009, 16:27   

Witam, w mojej jedynce półośka lata na boki w piaście. Muszę sprawdzić czy mi też to łożysko się rozsypało. Chciałbym się podłączyć do pytania bo trzeba to naprawić i kupiłbym je przy okazji. Miał ktoś z Was taką usterkę bo chciałbym wiedzieć czy to napewno to? Gdzie kupić to widziałem na allegro i w sklepach z częściami do japońców :)
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 26-05-2009, 23:22   łożysko igiełkowe

Problem polega na tym, że jak się to łożysko rozleci (a to się stało u mnie), to powstają drgania na kierownicy (opisuję, co ja czułem, bo fachowcy to by opisali inaczej :) ) . co może powodować, że półoś sobie lata: tam i z powrotem; góra i dół (i ściera) i powoduje to, że po włączeniu 4x4 odczuwałem szarpnięcia. na całe szczęście nie używałem tego, tylko od razu mechanik. Zakończyło się wymianą łożysk igiełkowych i stożkowych w przodzie - a mogły dojść jeszcze sprzęgiełka, gdybym tak jeszcze we własnej głupocie sobie pojeździł. Później jeszcze ustawienie odpowiednie sprzęgiełek. Ja kupowałem u Zbyszkam2. nie chcę nikogo reklamować, ale tylko podpowiedzieć, u kogo szukać :) a super rozeznanie części ma Gene. Pisz do nich na pw :-) Ps: tylko dodam, że znalezienie łożysk igiełkowych było b.b.b.b.b.trudne, dopiero koledzy na forum mnie poratowali, za co jestem im bardzo wdzięczny i moja Misia już sobie lata :mrgreen:
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
freebike 
Mitsumaniak


Auto: Pajero I 2,5 DTi 1990
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 32
Skąd: Boguszów-Gorce
Wysłany: 27-05-2009, 09:48   

U mnie nic nie drga. Jedyna różnica to to stukanie i pewnie brak uszczelnienia. Wysunęłem wczoraj półoś z piasty i jedyną różnicą do dobrej jest brak kołnierza. Na tym zdjęciu on jest.



Znalazłem na allegro zwrotnice z piastą i chyba będę się ją ratował.

Ma ktoś schemat albo zdjęcia jak łożysko jest zamocowane i co po kolei idzie?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2009, 10:13   

dmalarz napisał/a:
Jaki ma symbol łożysko igiełkowe podtrzymujące półośkę przednią na wejściu do piasty...

Lozysko MB 160670
Uszczelniacz MB 160850
Jak sie orientuje ceny w ASO znasz. :?
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
freebike 
Mitsumaniak


Auto: Pajero I 2,5 DTi 1990
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 32
Skąd: Boguszów-Gorce
Wysłany: 27-05-2009, 10:21   

dzieki Gene. Wiem że Aso znaczy drogo ale się zorientuje.

Pantonik1 ile wyniosła cię ta naprawa?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2009, 10:23   

freebike napisał/a:
Wiem że Aso znaczy drogo ale się zorientuje.

Lozysko 315 pln, uszczelniacz 90 pln
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 27-05-2009, 18:39   Moja rada

Moja rada w sprawie cen do waszych misiow: piszcie na pw do zbyszkam2!!!! Jesli dobrze odczytałem cenę, którą podał Gene, to w tej cenie będziesz miał komplet igiełkowych i stożkowych na dwie zwrotnice, które korzystając z okazji tez można wymienić, a Zbyszek dokłada też i uszczelniacze!Mi też ktoś pisał o całej zwrotnicy, ale - sam przyznasz, nie masz gwarancji ile ci to pochodzi po dokładnym ułożeniu się u ciebie! Znajomi mi odradzili, ale zbyszekm2 na forum mi pomógł, ma b.b.b.dużo części nowych, nie używanych! co w naszym przypadku używając Misie różnie i w różnych warunkach jest równie ważne, co zatankowanie samochodu do pełna przed każdą wycieczką :) . Także, kupując u niego masz komplet nowych części nawet na dwie osie, przy czym ty zakupisz używaną zwrotnicę :( . Jak chcesz, ...może się tobie trafi dobra, ale w cenie używanej zwrotnicy masz bez problemu nowe części, więc... sam zadecydujesz. Pisz do niego na pw! Ja zapłaciłem ok 50zł za jedną stronę cała wymiana z ustawieniem sprzęgiełek. Jest przy tym troszkę zabawy, bo trzeba odkręcić sprzęgiełka, piastę i dopiero później schodzi zwrotnica, ale dla mechanika to pikuś :biggrin: I pamiętasz wtedy, że masz nowe, dobre i bez problemu wszędzie dojedziesz. Jak chcesz sam kupować i remontować, to Gene podał dokładne namiary :) Wszystko zależy od ciebie, a tutaj świetnie sprawdzi sie moje motto w opisie. Jak to masz - to wiesz :) Powodzonka
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
Delko 
Nowy Forumowicz

Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 10
Skąd: Chełm
Wysłany: 03-07-2015, 17:35   

Czy do wymiany tego łożyska jest konieczny demontaż przegubu i zwrotnicy??
Czy wystarczy rozebrać sprzęgła piast?
 
 
lesmen 
Mitsumaniak


Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 117
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 05-07-2015, 12:09   

musisz ściągnąć całą zwrotnicę zostawiając całą półoś na samochodzie
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.