[Carisma] Lambda z wtyczka czy bez do silnika 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 29-06-2015, 18:12 [Carisma] Lambda z wtyczka czy bez do silnika 1.3
|
|
|
Hej. Musze zmienić lambdę bo nie działa w niej podgrzewanie. Czy ktos moze jaki model będzie pasował do silnika 1.3 carismy? Czy kupic z wtyczką czy można ta bez o polowe tańsza? Firma to denso. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-06-2015, 20:31
|
|
|
Bez kostki będzie sporo tańsza i raczej nie ma co przepłacać za samą kostkę którą można przełożyć z oryginalnej. Dobre są firmy Denso, do Carismy z tym silnikiem w katalogu Denso nie znalazłem ale do Space Stara z silnikiem 1.3 z 2004r. jako regulacyjna czyli ta pierwsza przed katalizatorem pasuje DOX-0113 a druga ta za katalizatorem to DOX-0109 http://www.denso-am.pl/e-katalog/ |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 29-06-2015, 23:38
|
|
|
Tj ta co widac ja po otwarciu maski . Skoro tylko różnica we wtyczce to nie warto wydawać. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-06-2015, 06:25
|
|
|
Więc to ta pierwsza regulacyjna. Około roku temu wymieniałem sondę u ojca w Suzuki Liana właśnie na Denso taką bez wtyczki i sprawuje się świetnie więc na prawdę nie warto przepłacać za samą wtyczkę. W komplecie z sondą będą specjalne złączki do połączenia przewodów, ważne aby nimi połączyć a nie lutować bo przez temperaturę w jakiej sonda pracuje połączenia lutowane mogą się rozlutować. |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 30-06-2015, 09:52
|
|
|
A takie pytanko bo widziałem ze sa 4 kable i z tego dwa są czarne skąd wiadomo jak połączyć te czarne od wtyczki z sondą żeby nie pomylić się. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-06-2015, 11:56
|
|
|
Na forum jest sporo o tym tematów. Poszukaj schematów z kolorami sond Denso i oryginalnych z Mitsubishi, niedawno chyba ktoś z posiadaczy Pajero przerabiał podobny temat. Dwa przewody jednego koloru to najczęściej zasilenie grzałki sondy a dwa pozostałe to masa i sygnał sondy. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-06-2015, 15:28
|
|
|
loki7777, Z tego co pamiętam jak u siebie podłączałem to dwa jednakowe kable do grzałki podłącza się do dwóch jednakowych (bez różnicy, który do którego). Ważne, żeby masę i sygnał dobrze podłączyć. Ja też wymieniałem na Denso i w zestawie była rozpiska jak podłączyć przewody (oryginalna sonda była Boscha) |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 18-07-2015, 23:58
|
|
|
a ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy DOX-0114 a DOX-0113 Denso? |
|
|
|
 |
|