Gaz - Jaki? Za ile? |
Autor |
Wiadomość |
TrueKebab
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2015, 19:09 Gaz - Jaki? Za ile?
|
|
|
Hej,
Szukam możliwości założenia gazu do swojej Karej 1.8 z tym że sekwencja na moje bezpośrednie wtryski wychodzi dwa razy więcej niż na wielopunktowy wtrysk. Słyszałem coś o gazie "jednopunktowym"(?), przy którym co prawda spada moc silnika na gazie ale jest znacznie tańszy. Coś ktoś słyszał lub ma pomysły co z tym fantem zrobić? Przepraszam za post tasiemca i z góry dziękuję . |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 10-11-2015, 20:03
|
|
|
Masz 1.8 GDI ? Nie pakuj w to gazu bo się wpakujesz w kłopoty, te silniki nie nadają się do gazu! Trzeba było się zastanowić chwilę przed zakupem auta Do gazu bierze się wersje 1.6 z pośrednim wtryskiem paliwa, a nie 1.8 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nawiasem mówiąc dziwne, że w ogóle jakiś warsztat chciał się podjąć montażu gazu w Cari z tym silnikiem.
Aha, a czemu nie montuje / nie powinno montować do GDI gazu ? Ano dla tego, że masz tam wtryskiwacz bezpośrednio w komorze spalania i jest on chłodzony benzyną. Jak zamiast benzyny masz wykombinowany gaz to po pierwsze, wtryskiwacze nie są chłodzone bo nie leci benzyna, po drugie, gaz ma większą temperaturę więc jeszcze bardziej nagrzewa wtryskiwacze prowadząc do ich uszkodzenia. |
|
|
|
 |
xCrashx
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-11-2015, 22:39
|
|
|
Wtryskiwacze może i mogą ulec uszkodzeniu, jednak myślę ,że większym problemem było by spalanie stukowe. GDI ma dość duży stopień sprężania dzięki bezpośredniemu wtryskowi. Bezpośredni wtrysk paliwa obniża właśnie temperaturę mieszanki w cylindrze, niwelując ryzyko przedwczesnego zapłonu. Dlatego nie wiem czy da się coś wykombinować tanim kosztem. Możliwe, że są jakieś nowoczesne instalacje do bezpośredniego wtrysku, w końcu bezpośredni wtrysk to teraz norma, a ludzie chyba jakoś gazują auta (?) jednak na pewno nie będzie ona tania. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-11-2015, 22:58
|
|
|
Instalacje do bezpośredniego wtrysku kosztuje ponad 4kzł.
Niestety co ileś wtrysków gazu następuje wtrysk Pb aby schłodzić wtryskiwacze.
Powoduje to że taka instalacja zwróci się po dość długim przebiegu . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 10-11-2015, 23:01
|
|
|
Ja od siebie dodam tylko że dla Cari GDi żaden producent nie przewidział dedykowanej instalacji LPG(a takie montuje się w nowych silnikach GDI np. w hyundaiach) - myślę tu to VI generacji w której zostaje wykorzystana fabryczna pompa wysokiego ciśnienia i wtryski, dzięki czemu nie potrzeba używać benzyny, także przy uruchomieniu silnika. |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10-11-2015, 23:10
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Instalacje do bezpośredniego wtrysku kosztuje ponad 4kzł. |
Ok. 8-10 tysięcy. Oczywiście mam na myśli VI generację, z bezpośrednim wtryskiem ciekłego gazu. Używa się wtedy oryginalnych wtrysków do benzyny.
MichciuGT napisał/a: | dla Cari GDi żaden producent nie przewidział dedykowanej instalacji LPG |
Niestety. Zbyt mało tych silników jeździ, żeby opłacało się projektować i homologować instalację. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
xCrashx
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-11-2015, 23:32
|
|
|
Tak więc podsumowując: Dobrze słyszałeś o gazie jednopunktowym, jeden wtryskiwacz gazu wtryskuje wtedy do dolotu powietrza gaz, który wędruje do 4 cylindrów, jednak w przypadku gdi to się nie sprawdzi, z wyżej wymienionych powodów, jak i z powodów niewymienionych wyżej Dlatego są trzy rozwiązania: 1. olać gaz i jeździć na beni, 2.zamontować drogą instalację za ładnych kilka kafli, jak piszą koledzy powyżej,3. zmienić samochód, na samochód z wtryskiem pośrednim. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-11-2015, 23:36
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Ok. 8-10 tysięcy. Oczywiście mam na myśli VI generację, z bezpośrednim wtryskiem ciekłego gazu. |
Ok, zmyliły mnie te instalacje do hyundaia 1.6GDi jak napisał powyżej MichciuGT.
Czyli rozumiem, że wtrysk LPG poprzez wtryskiwacz Pb jest używany dopiero w VI gen. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10-11-2015, 23:39
|
|
|
Cytat: | Instalacja wtrysku gazu LPG w fazie ciekłej: Piąta generacja
Pierwsze instalacje gazu LPG dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI, FSI, JTS) określane mianem V-generacji, musiały uwzględnić pewien kompromis. Gaz podawany był do kolektora dolotowego w fazie ciekłej ( a nie lotnej), a w celu zachowania sprawności wtryskiwacza benzynowego, cyklicznie podawał ona także benzynę do komory spalania. W rezultacie jednostka napędowa zużywała zarówno gaz jak i benzynę.
Instalacja wtrysku gazu LPG w fazie ciekłej: Szósta generacja
Od 2010 roku firma Vialle jako jedyna, oferuje VI-generację instalacji gazu LPG, stanowiącą rozwinięcie poprzedniego rozwiązania. Fundamentalna różnica pomiędzy nimi stanowi sposób zasilania silnika gazem LPG. W VI-generacji gaz podawany jest fazie ciekłej, ale poprzez wtryskiwacze benzynowe. Zasila je specjalna wysokociśnieniowa pompa gazu. Dzięki wykorzystaniu benzynowych wtryskiwaczy nie ma potrzeby nawiercania kolektora dolotowe i instalacji ich gazowych odpowiedników, a cała instalacja jest praktycznie niewidoczna pod maską samochodu. Poza tym, gaz pełni rolę czynnika chłodzącego wtryskiwacze. |
http://mojafirma.infor.pl...ady-i-cena.html |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 11-11-2015, 02:57
|
|
|
BRC niby ma dedykowaną instalację LPG do GDI (BRC SDI) ale koszt takiej instalacji startuje od 4 tyś pln Przy czym właśnie ona poza emulacją wtrysków, raz na jakiś czas wtryskuje benzynę aby schłodzić wtryskiwacze, ergo, opłaca się coś takiego w przypadku przebiegów powyżej 15tyś km / rocznie. W innym przepadku lepiej jeździć na benzynie i się nie martwić ewentualnymi problemami etc. |
_________________ Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-11-2015, 08:23
|
|
|
Temat był już kiedyś poruszany na forum i od tamtej pory w kwestii GDI niewiele się zmieniło bo te silniki montowane w Carismach to jest dość stara konstrukcja i autek tych już jest niewiele więc, jak zauważono wcześniej, producentom instalacji nie chce się dodatkowo inwestować dla kilku, w dodatku wymierających silniczków.
Na LPG-Forum jeden magik wrzucił swój montaż do Hyunadaia GDI oparty na sterowniku IV generacji Stag Qbox który ma możliwość dotrysków benzyny i podobno wszystko działa ok ale dodatkowo są dotryski benzyny w ilości chyba 20%. Nie wiem tylko czy ten silnik ma podobną strategie pracy do tego w Carismie czyli tryb ECO z mieszanką ubogą a jeśli nie, to czy da się to skopiować w instalacji LPG IV generacji.
Ja osobiście wolałem zmienić Carismę 1.8GDI na wersję z silnikiem 1.6 który jest bezproblemowy jeśli chodzi o LPG. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 11-11-2015, 11:46
|
|
|
Dodam, że w październiku montowałem instalację do nowo zakupionego lancera. Mam nową BRC i ona też ma dotrysk gazu 10 procent powyżej 2500 obrotów. Można to wyłączyć, ale gazownik zalecił pozostawienie tego. Dodam, że przed zakupem auta (zmieniałem z cari 1,6) byłm u gazownika dowiedzieć się czy można zamontować gaz. Gazownik powiedział kup z silnikiem jakim chcesz, ale nie GDI. |
|
|
|
 |
Skrzypek
Mitsumaniak
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-11-2015, 08:16
|
|
|
Jeszcze nie tak dawno nie można było zamontować instalacji do Opla 2.2 155 km direct, jednakże ostatnio coś się zmieniło i montują do niego instalację zenit pro direct, jednakże jeszcze o silniku gdi nie słyszałem aby to coś montowali do niego.
Instalacja kosztuje ponoć koło 3,5 klocka.
A dodam, że w Oplu ustawiono instalację aby spalał 15% benzyny i 85 % lpg. |
|
|
|
 |
|