Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI 125KM 98'] Kilka problemów z silnikiem
Autor Wiadomość
karolkx 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Bxxxxx
Wysłany: 20-07-2015, 18:45   [Cari 1.8 GDI 125KM 98'] Kilka problemów z silnikiem

Witam wszystkich mitsumaniaków, chciałem poradzić się was odnośnie mojej Cari. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas odpalania samochodu silnik pracuje nierówno i jakby nim trochę trzęsło, sytuacja ta trwa chwile, po czym silnik na moment podbije obroty i zaczyna stabilnie działać. Drugim z problemów jest, nazwałbym to "dławieniem" silnika, objawia się to lekko falującymi obrotami w granicach na oko: 300-800 obr., na luzie, z tendencją do schodzenia coraz niżej, silnik wtedy trochę podbije obroty i tak w kółko, dodam, że te 2 powyższe problemy nasilają się, gdy samochód nagrzeje się na słońcu i są mniej lub nawet nie są w ogóle odczuwalne, gdy na zewnątrz jest chłodno. Trzeci problem pojawił się w ciągu ostatnich dni, otóż jak dodam minimalnie gazu, słychać coś w rodzaju takiego metalicznego dzwonienia w okolicach właśnie silnika, przypomina to drżenie metalowego elementu na czymś metalowym. Odnośnie 2-óch pierwszych problemów podejrzewam świece/cewki/przewody WN, a ostatni wygląda mi na coś związanego z układem wydechowym. Co o tym sądzicie? Jakie koszty mnie czekają i od czego zaczęli byście naprawę. Z góry dziękuję za odpowiedzi, opis jest dość lakoniczny, ale niestety nie jestem mechanikiem, nie chce też niepotrzebnie nabić komuś kieszeni. Pozdrawiam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-07-2015, 22:23   

Profilaktycznie należałoby sprawdzić czystośc przepustnicy i kolektora, przy dużym zabrudzeniu wyczyścić, dodatkowo wypadałoby podpiąc skaner diagnostyczny aby sprawdzić poprawnosć działania osprzętu elektrycznego silnika (czujniki temperatury, przepływka, etc)
Brzęczeć może luźna osłona termiczna wydechu, wkład tłumika, etc, możliwości jest wiele
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
karolkx 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Bxxxxx
Wysłany: 21-07-2015, 00:35   

Zapomniałem dodać, że sprawdzałem, czy są jakieś błędy metodą zwarcia 1 i 4 pinu w gnieździe diagnostycznym, nie był zgłaszany żaden błąd.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-07-2015, 08:21   

Bardziej rozchodzi się o parametry rzeczywiste:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
karolkx 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Bxxxxx
Wysłany: 21-07-2015, 14:20   

Czy ten z aukcji: http://allegro.pl/vag-kkl...901320100.html, nadaje się do mojej Cari 98' GDI 125KM przed liftem? Pod wskazanym wątkiem piszą, że przed bodajże 2000 rokiem szło tylko wymrugać kody, zadziała zatem evoscan?
 
 
icet14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-07-2015, 17:45   

Mam bardzo podobne problemy z silnikiem. Jeżeli chodzi o jazdę w chłodne dni silnik pracuje w miarę ok, ale gdy jest gorąco i przejadę ok 30km gdy chce zwiększyć obroty silnik zaczyna się dławić, czasem dochodzi do tego że silnik nie ma mocy i muszę zrobić postój, gdy zgaszę samochód po jeździe aby ponownie odpalić muszę odczekać minimum 20 minut, a odpala dopiero za którymś razem po dziwnym trzepaniu silnikiem. Dodatkowo czasem obroty spadają do 0 i gaśnie. Do sedna:
Wykryło mi 2 błedy:
1- coś z podawaniem paliwa, wymieniana była pompka paliwa w zbiorniku, więc mechanik powiedział ze to będzie uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia (wtryskowa) ponieważ nie dostaje tyle paliwa ile trzeba i ciśnienie wskazywał około 3MPa na postoju i do 5 podczas jazdy, a ponoć powinien minimum 2x więcej.
2- przepustnica, falowanie obrotów i spadanie do 0.
3- to metaliczne trzepanie, możesz sprawdzić czy blacha (chyba na kolektorze nie jest poluzowana) u mnie też tak stuka a blacha jest skorodowana pod podkładkami od śrub.

Pytanie do ekspertów nie jestem mechanikiem i chciałem się dowiedzieć co sądzicie o tych diagnozach?
Czy ktoś się orientuje czy można regenerować te pompy?
Czy przepustnice opłaca się wymieniać? I jeżeli tak ( nowa/używana ) ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-07-2015, 21:01   

karolkx napisał/a:
Czy ten z aukcji: http://allegro.pl/vag-kkl...901320100.html, nadaje się do mojej Cari 98' GDI 125KM przed liftem? Pod wskazanym wątkiem piszą, że przed bodajże 2000 rokiem szło tylko wymrugać kody, zadziała zatem evoscan?
Jest OK, postępuj zgodnie z podanym wcześniej watkiem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-07-2015, 22:16   

icet14 napisał/a:
1- coś z podawaniem paliwa, wymieniana była pompka paliwa w zbiorniku, więc mechanik powiedział ze to będzie uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia (wtryskowa) ponieważ nie dostaje tyle paliwa ile trzeba i ciśnienie wskazywał około 3MPa na postoju i do 5 podczas jazdy, a ponoć powinien minimum 2x więcej.


Proszę: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213

icet14 napisał/a:
2- przepustnica, falowanie obrotów i spadanie do 0.


Proszę: http://forum.mitsumaniaki...7d1a26a11fece8a i http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379

Podaj rok produkcji. Jakie były błędy?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
icet14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: 23-07-2015, 14:50   

rok produkcji 1999
a tych numerów błędów nie pamiętam niestety i mechanik też nie ;/
dzwoniłem to powiedział że jeden błąd to od przepustnicy a drugi od paliwa, powiedział że może być pompa w baku, filtry no i na końcu pompa WC, ale pompę w baku wymieniał mi z kolei jakiś miesiąc temu inny mechanik ponieważ samochód w pewnym momencie stanął i ponoć pompa była uszkodzona, więc w teorii zostaje pompa WC.
Spróbuje z wymianą tych filtrów w pompie może coś da.
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 23-07-2015, 18:40   

icet14 napisał/a:
rok produkcji 1999
a tych numerów błędów nie pamiętam niestety i mechanik też nie ;/
dzwoniłem to powiedział że jeden błąd to od przepustnicy a drugi od paliwa, powiedział że może być pompa w baku, filtry no i na końcu pompa WC, ale pompę w baku wymieniał mi z kolei jakiś miesiąc temu inny mechanik ponieważ samochód w pewnym momencie stanął i ponoć pompa była uszkodzona, więc w teorii zostaje pompa WC.
Spróbuje z wymianą tych filtrów w pompie może coś da.

Być może zawiesił się czujnik WC. Spróbuj na zapalonym silniku pokręcić śrubką w całym zakresie. Miałem kiedyś podobne objawy, po paru km było za niskie ciśnienie paliwa i auto ledwo jechało.
_________________

 
 
icet14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: 23-07-2015, 19:43   

Budrys napisał/a:
Być może zawiesił się czujnik WC. Spróbuj na zapalonym silniku pokręcić śrubką w całym zakresie. Miałem kiedyś podobne objawy, po paru km było za niskie ciśnienie paliwa i auto ledwo jechało.


Chodzi o jakąś śrubkę na pompie WC? Jak możesz być bardziej szczegółowy bo nie znam się na tym :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-07-2015, 19:49   

Poczytaj tematy podane przez Piwor, a na większość pytań znajdziesz odpowiedzi dodatkowo poczytaj ten o sprawdzaniu błędów za pomocą kawałka drucika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 23-07-2015, 21:22   

icet14 napisał/a:
Budrys napisał/a:
Być może zawiesił się czujnik WC. Spróbuj na zapalonym silniku pokręcić śrubką w całym zakresie. Miałem kiedyś podobne objawy, po paru km było za niskie ciśnienie paliwa i auto ledwo jechało.


Chodzi o jakąś śrubkę na pompie WC? Jak możesz być bardziej szczegółowy bo nie znam się na tym :)

Imbus na regulatorze wc, zabezpieczony żółtą kropką farby. Jest zaraz za wtyczką na pompie wc z boku z prawej strony, pod ostatnim filterkiem paliwa.
_________________

 
 
karolkx 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Bxxxxx
Wysłany: 23-07-2015, 21:42   

Witam ponownie, przewód doszedł pomiary porobione i smutek na twarzy. Wychodzi na to, że za moje problemy odpowiada sonda lambda. Po odpalenie silnika, pracuje nierówno dopóki nie odpali się sonda, wtedy zaczyna pracować stabilnie, z drugiej sondy nie odczytuje nic, więc głośniejszy wydech to być może rozwalony katalizator, muszę poszukać jakiegoś wolnego kanału i zobaczyć, jak to wygląda od spodu. Wyjaśniałoby to też odczuwalne większe zużycie paliwa. jakie byłyby odpowiednie sondy dla mojej Cari, ew. ile trzeba by liczyćna wydech? Z góry dzięki raz jeszcze.

PS. Zastanawia mnie tylko, czemu nie są zgłaszane żadne błędy, dioda od check-a i abs-u migają jednostajnie cały czas.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-07-2015, 06:39   

karolkx, masz auto sprzed 2001 i nie masz drugiej sondy. To że auto nierówno pracuje wcale nie musi być winą sondy bo zanim sonda się rozgrzeje aby poprawnie zaczęła pracować, to ECU bez jej pomocy ustawia dawkę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.