Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] KLIMATYZACJA - dziwny problem
Autor Wiadomość
SebaDe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
  Wysłany: 11-06-2011, 15:49   [Z34A 1.3] KLIMATYZACJA - dziwny problem

Witam.
Mam taki problem.
Po 2 latach jeżdżenia z niesprawną klimą zabrałem się za jej naprawę.
U mechanika rozpoznanie było szybkie-nie działa sprężarka.
Po wymianie na nową i nabiciu układu, klimatyzacja zaczęła chłodzić wnętrze, aż miło :)
Minęło kilka dni jeżdżenia z miłym chodkiem wewnątrz, aż nastały większe upały (25-27 stopni w górę).
Tu zaczynają się problemy...

Objawia się to tym, że w momencie kiedy włączę klimatyzację - chodzi przez chwilę a po kilku minutach działania, sprężarka zaczyna głośno pracować i obciążać mocniej niż zawsze silnik po czym przestaje chłodzić :(
Po chwili zaczyna schładzać i proces zaczyna się powtarzać: głośna praca, obciążenie silnika, zaprzestanie chłodzenia.
Moja klimatyzacja jest manualna, więc opcja automatycznego wyłączania się nie wchodzi w grę. Przycisk od klimy jest włączony a ona na zmianę - chłodzi - nie chłodzi
Zauważyłem też, że w te gorące dni częściej przestaje chłodzić, kiedy silnik nabiera obrotów.
Gdy temperatura na zewnątrz jest 10,15,20 stopni problem znika.

Czy ktoś miał już taki problem???
Może kto pomoże???
 
 
tom17 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 115
Skąd: łódzkie
Wysłany: 11-06-2011, 23:16   

myślę że masz do wymiany osuszacz. zaczyna działać jak zawór rozprężny i zamarza. jak zacznie Ci sprężarka hałasować zatrzymaj auto i zobacz czy nie masz szronu na osuszaczu lub nie jest chłodny. jeżeli jest to masz go do wymiany. to jest ta puszka na pierwszym rysunku: http://www.japancars.ru/c...L6&mg=55&bg=430
 
 
SebaDe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13-06-2011, 22:34   

Domyślam się, że wiąże się to z ponownym rozczelnieniem układu i kolejne nabijanie???
 
 
tom17 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 115
Skąd: łódzkie
Wysłany: 14-06-2011, 17:39   

niestety tak
 
 
SebaDe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17-06-2011, 21:40   

Byłem ponownie u mechanika (tym razem u innego) z tym problemem.
Posprawdzał mi tę klimę od strony mechanicznej
(sprężarka, przewody, parownik, chłodnica, osuszacz, czujniki)
-wszystko jest w porządku.
Wg niego przyczyna będzie leżeć w elektronice, która steruje sprężarką a ściślej rzecz biorąc zaworem sprężarki.
Problem w tym, że mechanik nie miał specjalistycznego sprzętu elektronicznego, by mi posprawdzać elektronikę.
Czy ktoś się orientuje gdzie mam jej szukać w autku???
Może to jakiś układ elektroniczny, który można po prostu wyciągnąć i wymienić na inny???- mam możliwość takiej przekładki z innego colta więc dlaczego by nie spróbować??? :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-06-2011, 08:12   

Zacznij od przekaźników
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
SebaDe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18-06-2011, 23:01   

Spróbuję.
Gość w warsztacie w czasie pomiaru sprężania zauważył, że raz sprężarka mocniej spręża, czasami w normie a raz prawie wcale.
wywnioskował z tego, że zawór który jest w sprężarce musi raz być otwarty mocniej a raz słabiej - a tym za to jak jest otwarty odpowiada elektronika, która podaje napięcie (większe, mniejsze) do zaworu.
-tylko gdzie ją w tym autku wsadzili? - same przekaźniki to tam na pewno nie są.
 
 
Gietek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 6
Skąd: Nysa
Wysłany: 24-08-2015, 18:54   

Udało się koledze ustalić przyczynę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.