Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Nie chodzi na benzynie
Autor Wiadomość
radek3035 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Rzgów
  Wysłany: 26-02-2013, 16:37   [Cari 1.6] Nie chodzi na benzynie

Witam wszystkich.Problem polega na tym że autko nie odpala i nie chodzi na benzynie.Do tej pory odpalało aczkolwiek ciężko,trzeba było pokręcić i po małym "trzepaniu" silnika odpalało i chodziło na benzynie normalnie.Teraz odpala z gazu w trybie awaryjnym ale trzeba trochę pokręcić żeby zassał gazu i szkoda mi akumulatora.Pompa paliwa pracuje,włącza się dopiero po włączeniu rozrusznika,nie wiem czy to dobrze?! w każdym razie podłączyłem ją na krótko i po dłuższej pracy w powrocie do zbiornika nie ma paliwa a przy listwie wtryskowej po poluzowaniu śrub z przewodem zasilającym paliwo tryska całkiem mocno....czy przyczyną jest zbyt niskie ciśnienie? Zaznaczę że to NIE jest GDI..!! Proszę o pomoc,nie wiem gdzie szukać przyczyny.Na gazie pracuje dobrze.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-02-2013, 17:00   

Może pompa już umiera i daje za słabe ciśnienie lub zapchał się filtr paliwa. Dobrze, jakbyś sprawdził jakimś manometrem jakie ciśnienie daje. Nie jestem pewien, ale na listwie chyba powinno być około 3 barów a sama pompa powinna dawać więcej.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 26-02-2013, 17:51   

Niby sprawna pompa daje powyżej 5barów potem jest regulator paliwa i musi być coś koło 3,30 Bara.Może warto zamontować zawór zwrotny,możliwe że paliwo się cofa,albo wtryski leją...
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
radek3035 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Rzgów
Wysłany: 26-02-2013, 18:48   

Gdyby wtryski lały to nie powinny go zalewać? i nie odpalałby wtedy na gazie raczej.To się stało z odpalenia na odpalenie,odpaliłem na benzynie po przejechaniu kilkunastu kilometrów zgasiłem i już nie chciał wogóle na benzynie zagadać.Nie wiem jak jest przełączane benzyna/gaz bo nie miałem na wtrysku nigdy auta.Gaz ma elektrozawory a jak jest odcinana benzyna?Czy tam może tkwić przyczyna? Jak to sprawdzić?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-02-2013, 19:19   

radek3035 napisał/a:
Gaz ma elektrozawory a jak jest odcinana benzyna?Czy tam może tkwić przyczyna? Jak to sprawdzić?

Odcinane jest zasilanie wtryskiwaczy benzyny a na listwie cały czas jest ciśnienie gdyż pompa cały czas pracuje. Jeśli paliwo nie szło powrotem, to na pewno jest za słabe ciśnienie. Niedawno podobny przypadek przerabiałem w Nexi znajomego, pompa dawała 0,5 bara a według manuala powinna dawać do 8 barów. Żeby odpalić na benzynie, to trzeba było sporo kręcić szczególnie zimne auto. Po wymianie pompy wszystko wróciło do normy.
 
 
radek3035 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Rzgów
Wysłany: 13-06-2013, 18:35   

Witam ponownie.
Pompa paliwa wymieniona na nową,przewody zapłonowe również (trzepanie silnika było spowodowane przebiciem na kablach) na gazie chodzi.przełącza na benzynę (zasilanie wtrysków jest) ale nadal na benzynie nie chodzi,nie ma impulsów na wtryski.Komputer nic nie pokazuje,na zwarciu pinów 1-4 jedyny kod błędu to 54 - immobilizer.....odłączony był już jak go kupiłem i palił na benzynie... przy przekręceniu stacyjki kontrolka "engine" gaśnie na chwilę i po około sekundzie zapala się... Mechanicy rozkładaja ręce... gdzie szukać?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-06-2013, 19:35   

Jaką masz instalację gazową? Jeśli auto chodzi na gazie, to najprawdopodobniej albo wina komputera gazowego albo wiązki po między komputerem gazowym a wtryskami benzynowymi. Jeśli masz Instalację LPG sekwencyjną, to jest ona podłączona pod przewody idące do wtrysków benzynowych, Kiedy auto chodzi na LPG, to sterownik LPG odcina wtryski benzynowe i jednocześnie korzysta z impulsów generowanych przez komputer silnika do wysterowania czasów wtrysków wtryskiwaczy gazowych.
 
 
radek3035 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Rzgów
Wysłany: 20-06-2013, 21:09   

Instalacja jest zwykła wpięta w przewód powietrza (nie sekwencja).Jej komputer to Landi Les 1e i jakieś pudełko od emulacji wtrysków bez opisu (przełącza zasilanie na wtryski,z tego co sprawdzałem,działa,napięcie podaje).Odłączałem już przewody od gazu do wtryskiwaczy i łączyłem tak jak są oryginalnie połączone,efektu brak.....
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-06-2013, 23:01   

Sprawdź jeszcze, czy pompa paliwa na pewno chodzi kiedy silnik pracuje, może ktoś zrobił odcięcie pompy paliwa kiedy auto chodzi na gazie i coś z tym jest nie tak.
 
 
radek3035 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Rzgów
Wysłany: 21-06-2013, 02:24   

Pompa chodzi i pompuje,paliwo dochodzi do listwy.Odcięcie było ale zlikwidowalem.
Włącza się dopiero jak zalacza się rozrusznik,nie wiem czy to prawidłowo ale działa i pompuje.Dioda podłączona do wtyczki wtrysku nie pulsuje,brak impulsów,zasilanie jest...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-06-2013, 06:35   

Pompa działa prawidłowo. Problemem jest więc brak impulsów otwierających wtryski. Jednak wydaje mi się, że problemy robi to odcięcie immobilisera ciekawe, jak jest to zrobione. Może jest zamontowany jakiś emulator immobilisera podający odpowiedni sygnał do ECU silnika i jest coś nie tak z komunikacją po między tymi urządzeniami. Najlepiej było by podpytać poprzedniego właściciela, kto to odłączał i podpytać elektryka.
 
 
radek3035 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Rzgów
Wysłany: 21-06-2013, 08:23   

Może ktoś posiada schemat instalacji tej carismy,gównie podłączenia komputera do wtrysków i immo oraz połaczeń sterownika od gazu w tym aucie (landi Les 1e) ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-06-2013, 08:44   

Tu masz chyba kilka schematów podłączenia takiego sterownika LPG tylko do aut Fiata ale pewnie coś w tym znajdziesz http://www.tempra.org/ttt/schematy/landi.PDF
a tu masz schematy elektryczne i manual do Carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
 
 
radek3035 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Rzgów
Wysłany: 22-06-2013, 07:55   

Udało mi się ustalić przyczynę tej usterki.Skorzystałem z porady pewnego ludka i zostawiłem kluczyk w stacyjce na 45 min... Ponoć wtedy immo traci synchronizacje.Nie wiem na czym to polega w każdym razie kontrolka 'engine' zgasła i samochód odpalil na benzynie.Kilka razy odpalalem na benzynie i gazie,wszystko działało i przelaczalo bez zarzutu.Niestety po ok pół godzinie chciałem pojechać gdzieś i niestety kontrolka znowu święci i na benzynie juz nie chodzi i nie odpala...Wygląda na to że to immo blokuje impulsy na wtryski.Ktoś wie może jak to ominąć?Kluczyki są niby oryginalne ale immo było juz odlaczone jak kupiłem i raczej chyba nie działają a oprócz centralki juz w aucie nie ma nic więcej.znalazłem tylko jakiś mikrostyk na kabelku ale nie wiem gdzie podpiety i chyba nie działa...
 
 
chosa 
Nowy Forumowicz

Auto: chosa
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 1
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 25-06-2013, 23:27   

jak sie sprawa zakonczyla ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.