Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma GDI 1.8 Nie odpala
Autor Wiadomość
magnat1977 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-07-2015, 10:08   Carisma GDI 1.8 Nie odpala

Witam
Posiadam Carisme 1.8 GDI
Mój problem polega na tym iż nie mogę odpalić silnika
Zacznę od początku :
Brakło mi paliwa , wiec nalałem z karnista około 3 może 4 litrów - samochód odpalił od razu pojechałem na stacje BP (Buczkowice woj Śląskie) i zatankowałem po przejechaniu około 3 km silnik zgasł (przy prędkości około 60km/h)
Od tej pory nie potrafię go odpalić.
Nadmienię że pompa paliwa w baku działa podaje paliwo bez problemu Filtr paliwa jest lekko czarny ,ale to naprawdę znikoma ilość koloru czarnego.
Moje pytanie brzmi następująco :
Czy jest to możliwe by tak mała ilośc zabrudzenia na filtrze paliwa miała coś wspólnego z nie odpaleniem silnika?
Czy są może jeszcze jakieś inne filtry ,które mogły zostać zapchane?
Jeśli padła by pompa paliwowa wysokiego ciśnienia,( wymieniałem jakiś rok temu) czy świeci sie check engine ( mi sie nie świeci)
Jakie mogą być jeszcze powody ,awarie , które skutkują tym ,ze nie mogę odpalić silnika?
Czy są bezpieczniki, przekaźniki do pompy wysokiego ciśnienia ? Jeśli tak to gdzie mam ich szukać?
Ewidentnie Moim skromnym zdaniem silnik nie dostaje paliwa :(

Z góry dziękuje za szybka i konkretną odpowiedź
_________________
Łukasz-Carisma 1,8 GDI
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 06-07-2015, 16:44   

pompa wysokiego jest napedzana mechanicznie i tam tez znajduje sie filtr lecz proponuje od diagnostyki evoscan lub wymruganie bledów aby wiedziec co boli i gdzie szukac

tu masz opisany przez kolegow moze nie do konca podobny problem lecz sa fotki opis gdzie sa filtry

http://forum.mitsumaniaki...kiego+cisnienia
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-07-2015, 17:55   

magnat1977, kręć rozrusznikiem ponad 5 sekund. Wywala błąd?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
magnat1977 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-07-2015, 13:50   

Sprawa się wyjaśniła
Pompa paliwa(w zbiorniku) nie daje takiego ciśnienia jak powinna dawać
Samochód odpala ,ale nie chce jechać
Teraz pytanie:
Czy pompa paliwa z modelu po liwcie czyli z 2000r będzie pasować do mojego 98r bo zauważyłem ze przy mojej pompie sa dwa wejścia na wężyki a w tej z 2000 r sa trzy
Będzie pasować do mojego modelu i po co jest ten trzeci?
Z góry dziękuje za szybką odpowiedź
_________________
Łukasz-Carisma 1,8 GDI
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-07-2015, 20:11   

Nie będzie pasować. 3 przewód jest do filtra. Przedlift ma filtr pod maską.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
magnat1977 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-08-2015, 10:51   

Dobra
Pompa wymieniona( w baku na nówka sztuka) aczkolwiek sprawa ma teraz inny problem
Pompa paliwa chodzi idealnie ,ale chyba jest problem z pompa wysokiego ciśnienia
Powyżej prędkości 130km/h zaświeca sie kontrolka engine i tak jak by brakowało gazu pod noga czyli jak by brak paliwa . Zdejmę noge z gazu kontrolka gaśnie silnik wchodzi na normalne obroty i jedzie dalej ,ale co jakis czas od tego momentu zapala sie engine i problem z paliwem . Po zatrzymaniu sie i zgaszeniu silnika odczekaniu około 5 minut zapalam samochód i chodzi normalnie do momentu kiedy nie rozpędzę sie powyżej 130km/h
Byłem kilka dni temu na komputerze ,ale niestety ,albo mechanicy nie miel odpowiedniego kabla i nie mogli sie połączyć ,albo tez takiego samochodu nie obsługują lub koszt podpięcia wąchał sie miedzy 200 a 650 zl (servis Mitsubishi)Ma ktoś wiedzę gdzie za normalne pieniądze na terenie bielska i okolic bede mógł podpiąć go do komputera
Wydaje mi sie ze to problem z pompa wysokiego cienienia tylko chce to potwierdzić sprawdzajac. na komputerze by nie utopić kolejnej sumy pieniędzy
_________________
Łukasz-Carisma 1,8 GDI
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-08-2015, 11:08   

Co do diagnostyki to polecam temat:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-08-2015, 17:33   

Błędy da się sprawdzić poprzez zwarcie pinów 1 z 4 w złączu diagnostycznym. Jeśli jakieś są, to po włączeniu zapłonu kontrolka silnika powinna je wymrugać, wszystko masz opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 23-08-2015, 18:58   

Tak jak powyżej - wkładasz spinacz do 1 i 4 pinu, przekręcasz stacyjkę w pozycję ON i obserwujesz kontrolkę silnika. Obstawiam 5 długich mrugnięć a potem 6 szybkich czyli błąd 56 - problem z ciśnieniem paliwa.

Problem może nie leżeć w samej pompie wysokiego ciśnienia a raczej w czystości układu paliwowego. Dostało się do niego trochę syfu z baku (zarówno wtedy jak zabrakło paliwa jak i wtedy gdy wymieniali Ci pompę), syf ten siedzi albo w filtrze paliwa albo w filterku od pompy WC. Na normalnych obrotach auto będzie Ci chodziło jak gdyby nigdy nic, ale po depnięciu gazu brud ten będzie blokował przepływ paliwa i będzie Ci wyskakiwał błąd 56.

Jeśli masz Carisme 1.8 GDI z '98r to musisz zdemontować skrzynkę filtru powietrza, odkręcić skrzynkę bezpieczników, wyciągnąć filtr węglowy a potem dobrać się do filtra paliwa. Ja odkręcam go od góry kluczem 19 i 17, następnie wkładam rękę niżej i odkręcam nakrętkę 14 od przewodu paliwowego. Ale są też sposoby zdejmowania koła i dobierania się do filtra od dołu. Wymień filtr na nowy - jeśli robisz zakupy w InterCars to nie kupuj filtra JC Premium bo szybko padnie - jest marnej jakości, wywaliłem go po 2 miesiącach. Następnie odkręć ten przewód który łączy filtr paliwa z pompą WC - 2 nakrętki na klucz 10. Właśnie tam siedzi filterek od pompy. Jeśli nie masz filterka na wymianę to spróbuj go wyczyścić - np pryskając do środka spray do czyszczenia gaźników czy przepustnic. sam wężyk też możesz przedmuchać tym sprayem. Skręć wszystko razem i spróbuj czy problem zniknął. Tylko dokręć dobrze od dołu nakrętkę 14 a potem od góry 19 i 17 to będzie Ci kapać z filtra...

Powinno pomóc.

PS. nie musisz czekać tych 5 minut. Wystarczy zgasić i zapalić ponownie - paliwo się cofnie i auto będzie działać jak wcześniej, do momentu ponownego przyblokowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.