Carisma GDI 1.8 Nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
magnat1977
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-07-2015, 10:08 Carisma GDI 1.8 Nie odpala
|
|
|
Witam
Posiadam Carisme 1.8 GDI
Mój problem polega na tym iż nie mogę odpalić silnika
Zacznę od początku :
Brakło mi paliwa , wiec nalałem z karnista około 3 może 4 litrów - samochód odpalił od razu pojechałem na stacje BP (Buczkowice woj Śląskie) i zatankowałem po przejechaniu około 3 km silnik zgasł (przy prędkości około 60km/h)
Od tej pory nie potrafię go odpalić.
Nadmienię że pompa paliwa w baku działa podaje paliwo bez problemu Filtr paliwa jest lekko czarny ,ale to naprawdę znikoma ilość koloru czarnego.
Moje pytanie brzmi następująco :
Czy jest to możliwe by tak mała ilośc zabrudzenia na filtrze paliwa miała coś wspólnego z nie odpaleniem silnika?
Czy są może jeszcze jakieś inne filtry ,które mogły zostać zapchane?
Jeśli padła by pompa paliwowa wysokiego ciśnienia,( wymieniałem jakiś rok temu) czy świeci sie check engine ( mi sie nie świeci)
Jakie mogą być jeszcze powody ,awarie , które skutkują tym ,ze nie mogę odpalić silnika?
Czy są bezpieczniki, przekaźniki do pompy wysokiego ciśnienia ? Jeśli tak to gdzie mam ich szukać?
Ewidentnie Moim skromnym zdaniem silnik nie dostaje paliwa
Z góry dziękuje za szybka i konkretną odpowiedź |
_________________ Łukasz-Carisma 1,8 GDI |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-07-2015, 17:55
|
|
|
magnat1977, kręć rozrusznikiem ponad 5 sekund. Wywala błąd? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
magnat1977
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-07-2015, 13:50
|
|
|
Sprawa się wyjaśniła
Pompa paliwa(w zbiorniku) nie daje takiego ciśnienia jak powinna dawać
Samochód odpala ,ale nie chce jechać
Teraz pytanie:
Czy pompa paliwa z modelu po liwcie czyli z 2000r będzie pasować do mojego 98r bo zauważyłem ze przy mojej pompie sa dwa wejścia na wężyki a w tej z 2000 r sa trzy
Będzie pasować do mojego modelu i po co jest ten trzeci?
Z góry dziękuje za szybką odpowiedź |
_________________ Łukasz-Carisma 1,8 GDI |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-07-2015, 20:11
|
|
|
Nie będzie pasować. 3 przewód jest do filtra. Przedlift ma filtr pod maską. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
magnat1977
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-08-2015, 10:51
|
|
|
Dobra
Pompa wymieniona( w baku na nówka sztuka) aczkolwiek sprawa ma teraz inny problem
Pompa paliwa chodzi idealnie ,ale chyba jest problem z pompa wysokiego ciśnienia
Powyżej prędkości 130km/h zaświeca sie kontrolka engine i tak jak by brakowało gazu pod noga czyli jak by brak paliwa . Zdejmę noge z gazu kontrolka gaśnie silnik wchodzi na normalne obroty i jedzie dalej ,ale co jakis czas od tego momentu zapala sie engine i problem z paliwem . Po zatrzymaniu sie i zgaszeniu silnika odczekaniu około 5 minut zapalam samochód i chodzi normalnie do momentu kiedy nie rozpędzę sie powyżej 130km/h
Byłem kilka dni temu na komputerze ,ale niestety ,albo mechanicy nie miel odpowiedniego kabla i nie mogli sie połączyć ,albo tez takiego samochodu nie obsługują lub koszt podpięcia wąchał sie miedzy 200 a 650 zl (servis Mitsubishi)Ma ktoś wiedzę gdzie za normalne pieniądze na terenie bielska i okolic bede mógł podpiąć go do komputera
Wydaje mi sie ze to problem z pompa wysokiego cienienia tylko chce to potwierdzić sprawdzajac. na komputerze by nie utopić kolejnej sumy pieniędzy |
_________________ Łukasz-Carisma 1,8 GDI |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-08-2015, 17:33
|
|
|
Błędy da się sprawdzić poprzez zwarcie pinów 1 z 4 w złączu diagnostycznym. Jeśli jakieś są, to po włączeniu zapłonu kontrolka silnika powinna je wymrugać, wszystko masz opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 23-08-2015, 18:58
|
|
|
Tak jak powyżej - wkładasz spinacz do 1 i 4 pinu, przekręcasz stacyjkę w pozycję ON i obserwujesz kontrolkę silnika. Obstawiam 5 długich mrugnięć a potem 6 szybkich czyli błąd 56 - problem z ciśnieniem paliwa.
Problem może nie leżeć w samej pompie wysokiego ciśnienia a raczej w czystości układu paliwowego. Dostało się do niego trochę syfu z baku (zarówno wtedy jak zabrakło paliwa jak i wtedy gdy wymieniali Ci pompę), syf ten siedzi albo w filtrze paliwa albo w filterku od pompy WC. Na normalnych obrotach auto będzie Ci chodziło jak gdyby nigdy nic, ale po depnięciu gazu brud ten będzie blokował przepływ paliwa i będzie Ci wyskakiwał błąd 56.
Jeśli masz Carisme 1.8 GDI z '98r to musisz zdemontować skrzynkę filtru powietrza, odkręcić skrzynkę bezpieczników, wyciągnąć filtr węglowy a potem dobrać się do filtra paliwa. Ja odkręcam go od góry kluczem 19 i 17, następnie wkładam rękę niżej i odkręcam nakrętkę 14 od przewodu paliwowego. Ale są też sposoby zdejmowania koła i dobierania się do filtra od dołu. Wymień filtr na nowy - jeśli robisz zakupy w InterCars to nie kupuj filtra JC Premium bo szybko padnie - jest marnej jakości, wywaliłem go po 2 miesiącach. Następnie odkręć ten przewód który łączy filtr paliwa z pompą WC - 2 nakrętki na klucz 10. Właśnie tam siedzi filterek od pompy. Jeśli nie masz filterka na wymianę to spróbuj go wyczyścić - np pryskając do środka spray do czyszczenia gaźników czy przepustnic. sam wężyk też możesz przedmuchać tym sprayem. Skręć wszystko razem i spróbuj czy problem zniknął. Tylko dokręć dobrze od dołu nakrętkę 14 a potem od góry 19 i 17 to będzie Ci kapać z filtra...
Powinno pomóc.
PS. nie musisz czekać tych 5 minut. Wystarczy zgasić i zapalić ponownie - paliwo się cofnie i auto będzie działać jak wcześniej, do momentu ponownego przyblokowania. |
|
|
|
 |
|