Fan 3kGT |
Autor |
Wiadomość |
Chinchill
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda MX-3 1.8V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2017 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2017, 15:15 Fan 3kGT
|
|
|
Cześć, Dawno dawno temu, gdy konsole do gier PSX pachniały świeżością, a ja niewiele odrastałem od ziemi, moim ulubionym pojazdem był właśnie 3000gt (a dokładniej GTO w Gran Turismo 1).
20 lat minęło, a ja stoję przed perspektywą zakupu nowego auta, i gdyby nie przypadkiem wypatrzone zdjęcie w internecie, prawdopodobnie na zawsze zapomniał bym o istnieniu tego cuda.
Jako iż wiecie o tym aucie na pewno więcej niż ja, to bardzo chętnie przyjmę wszelkie porady.
Zakup przewiduję na przyszły rok, najpewniej końcówka roku.
Przymierzam się do wersji VR4 - Czy jest sens dopłacać drugie tyle? jakie są różnice w prowadzeniu SL i VR4 w praktyce?
Zdecydowanie najpiękniejsza dla mnie wersja prelift - ta z podnoszonymi reflektorami - marzenie z dzieciństwa - poza tym wydaje mi się bardziej kanciaste i mniej masywne niż polift - tylko czy da się kupić pojazd z tego rocznika w faktycznie dobrym stanie?
Awaryjność - VR4 i SL
Koszta eskploatacyjne. Co się najszybciej zużywa? Jakieś bolączki tego auta?
RDZA - jak wyglądają te autka pod tym względem, po prawie 30 latach? Chciałbym uniknąć poprawek blacharskich i łatania podłogi/nadkoli. Jak w 3k wygląda kwestia zabezpieczenia? Niestety Auto ma być całoroczne.
Bardzo chciałbym się zmieścić w cenie ok. 40000 (vr4), jeśli to możliwe
Pozdrawiam!
// Rozważam też możliwość zakupu czegoś mniejszego/tańszego jeśli nie uzbieram budżetu do grudnia - a to niestety data śmierci mojej Mazdy która mimo iż pali tyle co 3kGT - to naprawdę wiernie mi służyła. Niestety, korozja zjada podłużnice, a koszta remontu mocno przeważają cenę auta, więc... |
|
|
|
 |
dj-napster
Nowy Forumowicz
Auto: EE8 VTEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017 Posty: 11 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 12-12-2017, 21:34
|
|
|
Chinchill, widze że marzysz jak ja tylko że tamat ciężki bo auto unikatowe i ciężko nawet jakieś opinie otrzymac na forum.
Mi też podoba się tylko 1990-1993r, nowszy nie wchodzi w grę choć technicznie byłby lepszy.
Pierwsze 3000GT miały ponoć słabe skrzynie i odlewany wał, nowsze miały mocniejsze skrzynie w dodatku 6-biegowe, kuty wał i inne części w silniku...
Auto drogie w eksploatacji a nawet bardzo drogie, brak zamienników.
Chinchill napisał/a: |
Przymierzam się do wersji VR4 - Czy jest sens dopłacać drugie tyle? jakie są różnice w prowadzeniu SL i VR4 w praktyce? |
przecież zakup zwykłej wersji nie ma żadnego sensu oprócz wyglądu, będzie dużo taniej w eksploatacji ale jeździsz nędzą a nie prawdziwym 3000GT.
VR4 = napęd 4x4 stały + tylne koła skrętne + dwie turbiny, a do tego aktywne zawieszenie + aktywny wydech i jest pięknie! |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 12-12-2017, 21:50
|
|
|
Chinchill napisał/a: | Cześć, Dawno dawno temu, gdy konsole do gier PSX pachniały świeżością, a ja niewiele odrastałem od ziemi, moim ulubionym pojazdem był właśnie 3000gt (a dokładniej GTO w Gran Turismo 1). |
Witaj w klubie
Cytat: | Przymierzam się do wersji VR4 - Czy jest sens dopłacać drugie tyle? jakie są różnice w prowadzeniu SL i VR4 w praktyce? |
Nasuwa mi się takie porównanie:
SL - to tak jakbyś kupił Deloriana bo chcesz poczuć się jak w filmie "Powrót do przyszłości", niestety po odpaleniu silnika oraz przejechaniu się, czar pryska...
VR- początek jak wyżej, lecz sceny z filmu robią się realne
Chinchill napisał/a: | Zdecydowanie najpiękniejsza dla mnie wersja prelift - ta z podnoszonymi reflektorami - marzenie z dzieciństwa - poza tym wydaje mi się bardziej kanciaste i mniej masywne niż polift - tylko czy da się kupić pojazd z tego rocznika w faktycznie dobrym stanie? |
Kwestia gustu, według mnie obie wersje są piękne. 1 generacja jest bardziej awaryjna.
Chinchill napisał/a: |
Awaryjność - VR4 i SL |
VR4- 4WD; 4WS; active aero; 2xturbo; climatronic jest więcej do popsucia. Na szczęście w Goleniowie mamy jeden z najlepszych serwisów 3000GT w Europie, chłopaki ogarniają cuda.
Chinchill napisał/a: | RDZA - jak wyglądają te autka pod tym względem, po prawie 30 latach? Chciałbym uniknąć poprawek blacharskich i łatania podłogi/nadkoli. Jak w 3k wygląda kwestia zabezpieczenia? Niestety Auto ma być całoroczne. |
Wszystko zależy od danego egzemplarza, na pewno trzeba dobrze obstukać podłogę przy zakupie. Chyba że auto pochodzi ze słonecznej Italii
Cytat: | Bardzo chciałbym się zmieścić w cenie ok. 40000 (vr4), jeśli to możliwe |
Trzeba się spieszyć, 3000GT wersja VR4 jest jednym z ostatnich docenianych youngtimerów, sportowych japońców z lat 90, który bardzo szybko zyskuje na wartości.
[ Dodano: 12-12-2017, 21:56 ]
Dla przykładu to jest auto sprzedawane przez serwis z Goleniowa:
https://www.olx.pl/oferta...html#ed848d2610
chyba jedyne pewne źródło zakupu 3000gt w Polsce
sam serwis:
https://www.olx.pl/oferta...html#b5225ef5b9
i ich forum:
http://www.3000gt-forum.cba.pl/ |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Chinchill
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda MX-3 1.8V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2017 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2017, 22:41
|
|
|
Cały dzień oglądam zdjęcia tego konkretnego auta - jest przepiękne! kupił bym nawet dzisiaj - ale chwilowo mnie nie stać. Więc faktycznie wyścig z czasem - A jeśli chodzi o wspomniany serwis - można zaufać podłodze? Kładę na to spory nacisk, ponieważ obecnie jeżdżę MX-3 - autko fajne, i chętnie inwestowałem - do czasu aż całe fragmenty auta zaczęły mi się wykruszać - a rocznik młodszy... |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 12-12-2017, 23:09
|
|
|
Chinchill napisał/a: | A jeśli chodzi o wspomniany serwis - można zaufać podłodze? |
Zawsze można podjechać i sprawdzić temat na miejscu. W ogłoszeniu napisane jest że podwozie było piaskowane oraz konserwowane stąd można wierzyć że podłoga jest zdrowa.
Proponuje zarejestrować się na forum 3000GT i zobaczyć projekty, które reanimują. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Chinchill
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda MX-3 1.8V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2017 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2017, 23:48
|
|
|
Super, będę uważnie śledził i czekał na perełkę
Z podjechaniem żeby pooglądać to nie tak kolorowo, bo jednak dość długa trasa z warszawy. |
|
|
|
 |
dj-napster
Nowy Forumowicz
Auto: EE8 VTEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017 Posty: 11 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 13-12-2017, 00:27
|
|
|
Chinchill napisał/a: | Super, będę uważnie śledził i czekał na perełkę
Z podjechaniem żeby pooglądać to nie tak kolorowo, bo jednak dość długa trasa z warszawy. |
co robisz w weekend?
wpadaj do Piły a stamtąd jedziemy moim autem obejrzeć co i jak z tymi miśkami
paliwo ja stawiam |
|
|
|
 |
Chinchill
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda MX-3 1.8V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2017 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2017, 18:40
|
|
|
aj, do piły 400, nie wiem czy moja madzie da radę. Albo raczej mój portfel biorąc pod uwagę że pali tyle co 3000gt Z warszawy raczej wybrał bym się samolotem do szczecina, sporo tańsza opcja, ale nie w ten weekend.
Tak rozpoznałem teren, i byłbym zainteresowanym białym SL od chłopaków - w lutym miałbym już środki, więc oby tylko się ostał - a potem by się dozbierało na konwersje do vr4 i mk1 |
|
|
|
 |
dj-napster
Nowy Forumowicz
Auto: EE8 VTEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017 Posty: 11 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 14-12-2017, 18:51
|
|
|
Ja jednak odpuszczam, skoro za 40-50 tys nie da sie kupić VR4 bez szpachli to pozostanę w sferze marzeń 100 tyś zł nie posiadam. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 23-12-2017, 08:49
|
|
|
dj-napster napisał/a: | Ja jednak odpuszczam, skoro za 40-50 tys nie da sie kupić VR4 |
Są jeszcze droższe tylko kto to kupi https://www.otomoto.pl/of...s-ID6zpUJ9.html |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 24-12-2017, 08:02
|
|
|
Ten egzemplarz bardzo długo był na allegro w miejscowości Żary za 65000 zl. Wyglada na to ze komis nabył go i ustanowił nowy pulałap cenowy. Co ciekawe na zagranicznych ogłoszeniach, ceny juz sa podobne. 3000gt vr4 goni evo |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 24-12-2017, 09:48
|
|
|
Jedno mnie zastanawia w wiekszości maja mały przebieg nie przekraczajacy 200 000 tys km a maja juz swoje lata |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-12-2017, 09:51
|
|
|
Takie auta moim zdaniem nie kupuje się aby jeździć codziennie do pracy czy po bułki do marketu.
Obecnie chyba jest tak samo, nikt nie kupuje powiedzmy ferrari do jazdy na codzień . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 25-12-2017, 10:10
|
|
|
Przebieg w tym aucie jest malo ważny, moj ma 282kkm i po zmianie gałki skrzyni biegow mógłby miec ze 90-120 kkm. W vr4 jest co sie popsuć i tu nalezy zwrócić uwagę na historie serwisowa oraz rdze.
[ Dodano: 25-12-2017, 10:16 ]
Bizi78 napisał/a: | Takie auta moim zdaniem nie kupuje się aby jeździć codziennie do pracy czy po bułki do marketu.
Obecnie chyba jest tak samo, nikt nie kupuje powiedzmy ferrari do jazdy na codzień . |
Trzeba pamiętać ze jest to auto klasy GT czyli to przyjemnego podróżowania z wyższą prędkością. Za granica wlasciciele tych aut wiedza jak to wykorzystac i mają gdzie to robić. W Polce mozliwosci jeszcze sie tworzą
Osobiscie postepuje jak Bizi78 napisal 2-3 kkm rocznie, zima garaż |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 25-12-2017, 10:38
|
|
|
mouseman napisał/a: | W vr4 jest co sie popsuć i tu nalezy zwrócić uwagę na historie serwisowa oraz rdze. |
Może czas na wady i zalety vr4 i wolnossaka , były chyba problemy z panewkami
Wady
Zalety |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|