 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Głośność OIII 2.0 4WD CVT |
Autor |
Wiadomość |
tml
Nowy Forumowicz
Auto: Opel Zafira
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2015 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-07-2015, 22:22 Głośność OIII 2.0 4WD CVT
|
|
|
Witam,
Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym Forum chciałbym się przywitać! No to witam
Byłem dziś na jeździe próbnej OIII 2.0 4WD CVT w krakowskim salonie, śmignąłem trochę po mieście i trochę po autostradzie. Chciałem sprawdzić jaki hałas panuje w samochodzi przy prędkościach powyżej 120km/h, bo dość często jeżdżę w długie trasy i wydaje mi się, że przy 130-140km/h było nieakceptowalnie głośno, dużo bardziej niż w mojej Zafirze 2.0 diesel.
Nie jestem teraz pewien, bo to pierwsza jazda była, sporo nowych opcji i rzeczy, nieznajomość samochodu itd - nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że silnik pracował wówczas na obrotach powyżej 3-4 tys, nie wiem czy skrzynka przeskoczyła na 6-ty bieg, czy żyłowała jeszcze na 5-tym. Po 6-biegowej skrzyni spodziewałbym się co najmniej zejścia do 2.5 tyś przy tych 140km/h, w końcu do prędkości maksymalnej rzędu 190km/h jakiś zapas obrotów silnik powinien jeszcze mieć...
Jakie są Wasze obserwacje i wrażenia z jazdy prędkościami 120-150km/h w kontekście właśnie głośności w kabinie?
Pozdrawiam,
Tomek |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-07-2015, 22:57
|
|
|
W CVT w trybie automatycznym nie ma biegów... To płynne przełożenie. Pooglądaj sobie na YouTube jak to działa.
A obroty są ustalane tak aby zbalansować moc silnika i opory (toczenia/powietrza). Niestety są głosy, że ten silnik przy tej skrzyni to trochę za mało jak na tak duże auto. |
|
|
|
 |
wojtkow
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015 Posty: 19 Skąd: okolice Wielenia
|
Wysłany: 12-07-2015, 18:21
|
|
|
Ta benzyna jest za słaba do O III, niby moc ta sama co diesel, ale moment obrotowy słabiutki i wysoko. Jak chcesz benzynę to raczej celuj w manual, bo CVT tak mają, że silnik jest przy nich dość głośny, poza tym (to moje zdanie) ta skrzynia odbiera część mocy z silnika. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-07-2015, 21:24
|
|
|
Ja mam 2.4 cvt OII i nie wyobrażam sobie słabszego silnika przy tak ciężkim klocku, a OIII jest chyba jeszcze cięższy??? |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
DATSUN
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-07-2015, 18:29
|
|
|
Kolego OIII jest odchudzony i na pewno lżejszy o ok. 100 kg od OII.
Jezeli chodzi o głośność, to sam jeżdżę czasem w dłuższe trasy i nie odczuwam strasznych hałasów, bynajmniej w granicach 130 km/h. Dla mnie ta prędkość to dopuszczalna w OIII, Przy większych spalanie średnie idzie sporo w górę. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-07-2015, 21:29
|
|
|
Wiesz, ja ostatnio wsiadłem do Kia Ceed w dizlu i powiem Ci, że jest tam dużo ciszej niż w moim Outlanderze. OIII jest wielkim klocem i jeśli nie poprawili wyciszenia, to sądzę, że lepiej niż w OII nie jest, a moc silnika kwestią gustu - dla mnie 2.4 ledwo wystarcza, dla Ciebie 2.0 może być za dużo. Ważne byś był zadowolony. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
xytras31 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2015, 09:07
|
|
|
DATSUN napisał/a: | Dla mnie ta prędkość to dopuszczalna w OIII, Przy większych spalanie średnie idzie sporo w górę. | hej podepnę się pod temat - jeżdżę teraz OII w 2.0 DID po lifcie,,,czy możesz z racji użytkowania OIII CVT napisać o średnim zużyciu paliwa miasto / trasa - jak oceniasz te skrzynię i czy miałeś jakieś problemy ? - generalnie jeżdże spokojnie i sądzę że ok. 75% to miasto- ale kilka razy w roku robie trasy po 3-4 tys. km - przez 5 lat przejechałem 163 tys. |
|
|
|
 |
|
|