Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] Problem z przednimi reflektorami.
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 01-10-2011, 12:33   [MSS ALL] Problem z przednimi reflektorami.

Witam.
Ostatnio zauważyłem, że część wewnętrzna reflektorów w moim MSS zaczęła się topić.
Dodam, że nie stosuję jakichś mocnych "wieś tuningowanych" żarówek (zwykłe tungsramy H4).
Czy ktoś miał taki problem u siebie?


Uploaded with ImageShack.us

PS
Dla mniej spostrzegawczych to ten wiszący czarny glut obok żarówki.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-10-2011, 17:20   

Nazbyt z boku żarówki aby można było podejrzewać, że to przez nią, chyba, że lampa w tym miejscu była klejona
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-10-2011, 21:56   

Na 100% nie były klejone (na obu coś takiego wystąpiło) samochód kupiony od najbliższej rodziny.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-10-2011, 22:29   

Dziwne, nie powinno mieć to miejsca, tymbardziej, że odbyłsniki nie są robione z plastyków (ze wględu na to, że nie wytrzymałyby temperatury)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-10-2011, 10:35   

A może stojąc na wprost do padającego słońca, odbłyśniki skierowały silny strumień mocnego letniego słońca w to miejsce :? .
A tak z innej mańki, montował ktoś zamienniki lamp przednich bodajże firmy TYC (tylko takiej firmy znalazłem na necie).
Interesuje mnie czy pasują idealnie czy trzeba rzeźbić?
Pozdrawiam.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 02-10-2011, 12:44   

Bizi78 napisał/a:

A tak z innej mańki, montował ktoś zamienniki lamp przednich bodajże firmy TYC (tylko takiej firmy znalazłem na necie).
Interesuje mnie czy pasują idealnie czy trzeba rzeźbić?
Pozdrawiam.


Nie używałem, ale kiedyś stałem przed takim dylematem z powodu pękniętego klosza lampy. Wszyscy ludzie mający pojęcie na temat oświetlenia zdecydowanie odradzali zamienniki (najpopularniejsza chińszczyzna to właśnie TYC). Wszystko inne jest lepszym rozwiązaniem: naprawa oryginału jeśli jest możliwa albo wymiana na używany oryginał, kompleksowa regeneracja oryginału.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-09-2015, 08:07   

Sprawa dotyczy SS 1,6 16V z 2001 r.
Padł alternator, potrzebowałem na szybko nowy, więc kupiłem od Carismy I 1,6 16V (silnik 4G92, a w SS 4G18). Wszystko pasowało P&P (wtyczka, mocowanie itp.). Trochę inaczej jest odsadzony alternator, ale ogólnie OK.
Od tego momentu średnio co 2 tygodnie przepala się jedna żarówka H4, za chwilę druga. Jak tak dalej pójdzie to nie zarobię na żarówki. Co może być nie tak?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-09-2015, 08:12   

Zmierz napięcie ładowania, będzie za wysokie to żarówki będą się palić.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 428
Skąd: Zamość
Wysłany: 01-09-2015, 10:55   

robertdg napisał/a:
Zmierz napięcie ładowania, będzie za wysokie to żarówki będą się palić.


...i wygotuje Ci akumulator :(
Napięcie ładowania (mierzone na klemach akumulatora) powinno wynosić nie więcej niż 14,5 V
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2015, 11:53   

Zmierzyłem ładowanie i na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach bez świateł ładuje 14,33V, jak podniosłem obroty do ok. 3000 to ładowanie zaczęło rosnąć nieproporcjonalnie do prędkości obrotowej silnika tylko co kilka sekund podnosiło się o 0,1V aż doszło do 14,50V i gdybym dalej trzymał podniesione obroty to pewnie dalej by rosło. Po włączeniu świateł mijania ładowanie na wolnych obrotach to ok. 14V, po przygazowaniu znowu stopniowo rośnie.
Wyczyściłem wszystkie masy pomiędzy akumulatorem i silnikiem oraz między silnikiem i karoserią. Sprawdziłem dokręcenie kabla prądowego oraz wtyczki przy alternatorze. Bez zmian.
Alternator od Carismy ma moc 40-75A, a oryginalny ze Space Stara 70A.
W oryginalnym alternatorze po prostu podczas jazdy zniknęło ładowanie, kontrolka się nie zapaliła.
Warto go naprawić, co się mogło w nim zepsuć?
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 428
Skąd: Zamość
Wysłany: 06-09-2015, 12:51   

Ładowanie masz w porządku, winowajcy szukałbym w alternatorze a konkretnie w regulatorze napięcia.
To trudne do zdiagnozowania na postoju bo może w czasie dłuższej jazdy, przepuszczać okresowo dużo większe napięcie i wtedy pali Ci żarówki.
To jest coś takiego, jak na obrazku:

http://allegro.pl/regulat...5639217970.html

Raczej ciężko to dostać, spróbuj poszukać albo kup cały alternator z używki.
Pozdr: :)
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-09-2015, 15:44   

zet-em napisał/a:
Raczej ciężko to dostać, spróbuj poszukać albo kup cały alternator z używki.
Pozdr: :)

Bez przesady z tą dostępnością :wink: :
http://www.iparts.pl/czes...228-873470.html
http://www.arwit.pl/TDZam...=89784210&tab=1
Nawet na motoneo mają :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2015, 21:27   

zet-em napisał/a:
kup cały alternator z używki
No właśnie ten w aucie padł, kupiłem inny i też od razu pada, więc co do używki to już średnio jestem przekonany. Gdyby to był japoński alternator to jego awaria byłaby przypadkiem, więc kupno używki nie byłoby zbytnim ryzykiem. Tutaj jest bosz, więc pewnie każdy za chwilę padnie.
W miarę potrafię posługiwać się lutownicą, czy dam radę sam wymienić ten regulator w starym alternatorze?
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-09-2015, 21:49   

Hugo napisał/a:
czy dam radę sam wymienić ten regulator w starym alternatorze?

Tak. Tam nic nie trzeba lutować wymieniając regulator napięcia.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-09-2015, 08:14   

darcun4 napisał/a:
Tak. Tam nic nie trzeba lutować wymieniając regulator napięcia.
Super.
Bizi78 napisał/a:
http://www.iparts.pl/czes...228-873470.html
http://www.arwit.pl/TDZam...=89784210&tab=1
Czy na 100% oba te regulatory pasują do alternatora ze SS 1,6 16V z 2001 r? Numer alternatora to MD357744 o mocy 90A (tak podaje dekoder VIN-u) http://www.auto-parts.spb...ZTN0lmp0lvRyftP jednak w aucie był zamontowany alternator o mocy 70A.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.