Amortyzatory + sprężyny PII long 2.5 TD |
Autor |
Wiadomość |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-11-2015, 00:01 Amortyzatory + sprężyny PII long 2.5 TD
|
|
|
Witam
Stoje przed wymianą amorków (wszystkich) i sprężyn (tył), auto jeżdżone 70/30- (czarne-teren) na butach 31", nie przeciążane ładunkiem - co polecacie zarówno jako "tanio i da radę" jak i "najlepszy wybór" ??
Od razu dodam, moje amorki są wyjechanie jak studenty po imprezie, a sprężyny siedzą tak, ze na pustym autku to widać jak by 3 teściowe w bagażniku jechały, tak więc wymiana konieczna, ale nie interesuje mnie żaden lift czy cudowanie.... |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-11-2015, 10:53
|
|
|
Ja założyłem do swojego amory olejowe Ironmen + 2" i spręzyny + 2" + 200 kg
Stosunkowo dobra cena do jakości, mankament to to że szybko korodują (słaba jakość powłoki lakierniczej) ale coś za coś, mechanicznie sprawdzają się bardzo dobrze, jestem zadowolony.
Amory pracują w zakresie seria - do + 2"
Przy okazji mam 2 używane sprężyny +2" + 100 kg, do oddania za przysłowiowego liścia gdybyś potrzebował, mogę wysłać ci fotki na priv.
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-11-2015, 12:23
|
|
|
Mighn napisał/a: | ale nie interesuje mnie żaden lift czy cudowanie.... | apetyt rośnie w miarę jedzenia Rada moja ->> przemyśl lub nawet zawieś co masz w planie do zawieszenia np> wyciągarka,bagażnik dachowy , namiot dachowy a potem montuj zawieszenie bo może się okazać że zamontowane siądą i dodatkowe miejsce w garażu na składanie będzie potrzebne Ja mam zamontowane LOVELLS i chwalę sobie na tych krótkich i dalekich wyjazdach. Fakt mam ostro dociążony samochód ( ostatni wyjazd do Grecji to blisko 3T ) w różne "dziwne" wyposażenie turystyczno - off-road-owe. Zobacz http://opony-4x4.pl/osprz...zenia-off-road/ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-11-2015, 12:34
|
|
|
A jak się zachowuje przód po podbiciu o 2"? bardzo przekasza kola czy jeszcze spokojnie się prosto trzymają?? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-11-2015, 14:17
|
|
|
Mighn napisał/a: | A jak się zachowuje przód po podbiciu o 2"? bardzo przekasza kola czy jeszcze spokojnie się prosto trzymają?? | tak czy inaczej geometrię trzeba zrobić bo chyba o to pytasz ?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-11-2015, 14:22
|
|
|
Pytam, bo nie mam pojęcia ile można w geometrii w pajerce zmieniać po lifcie na drążkach... jeżeli te 2" spokojnie jest do wyregulowania bez jakiś zmian w zawieszeniu to ok. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-11-2015, 16:19
|
|
|
Mighn napisał/a: | jeżeli te 2" spokojnie jest do wyregulowania bez jakiś zmian w zawieszeniu to ok. | spoko granicznym jest 4" |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-11-2015, 17:40
|
|
|
Geometria obowiązkowo po podkręceniu,
jak masz wszystko sprawne i bez luzów to prowadzi się jak po sznurku
Nawet na dużych kapciach |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-11-2015, 17:43
|
|
|
U-96 napisał/a: | Nawet na dużych kapciach | ale reakcyjny przydał by się |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-11-2015, 18:05
|
|
|
Oczywiście Waldku masz rację
Mam
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-11-2015, 19:46
|
|
|
U-96 napisał/a: | Geometria obowiązkowo po podkręceniu,
jak masz wszystko sprawne i bez luzów to prowadzi się jak po sznurku
Nawet na dużych kapciach |
Ja na 31" jeżdżę, i większych nie planuje, przy turystyce moim zdaniem w miarę optimum to agresywne MT 31" ale autko jak pisałem wymaga ratunku... ...co widać chyba na fotce: https://goo.gl/photos/sjy4d9MWgLDnKA6c7 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-11-2015, 20:39
|
|
|
Mighn napisał/a: | w miarę optimum to agresywne MT 31" | przy turystyce i Twoim 70/30 szosa/teren namawiam na AT ->> popełniłem ten błąd i założyłem, wiedziony nie wiem czym, MT-ki i czekam na dopływ gotówki i bardzo chętnie zamienię na AT-ki. MT-ki przy wilgotnym asfalcie jak na lodowisku się zachowują, jest też większe spalanie co przy naszych trasach rzędu 3-4 tyś 1l (+/-) na 100km daje konkret. Idzie zima to i też AT-ki lepiej trzymają się. Jeśli jazda Twoja była by odwrotnie 70 teren i 30 szosa to MT-ki
Sorki admin bo robimy OT |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-11-2015, 22:14
|
|
|
A i tu mój błąd - AT mam na kołach nie MT, coś mi się literki przestawiły (jak się człowiekowi kamienica za oknem pali, to nie myśli co pisze ) ... siedzę na GTradial adventuro A/T http://www.gtradial-us.com/en/ADVENTURO_A_T.html - i nie narzekam... ...przepraszam za zamieszanie
A tak wyglądają na autku w użyciu... i kurde wyraźnie przydało by się parę cm więcej do nadkola.... https://goo.gl/photos/AGS9xXVwRH4jqs1z6 |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-11-2015, 06:55
|
|
|
Faktycznie chyba musisz coś z tym zrobić,
trochę siedzi klapen dupen. A co jak jeszcze coś wrzucisz na pakę ?
Zobacz jak wygląda mój na sprężynach + 2"
Weź pod uwagę w ocenie że kapcie to 285/75/16 (czyli 33/11/16 " )
https://goo.gl/photos/T8PFGG31hDduZKnD9
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-11-2015, 08:33
|
|
|
Muszę, po tym jak równając po ostrym zjeździe na czarnym zahaczyłem hakiem o asfalt to już wiem że muszę Jak się mu da 4 osoby + 200 kilo to potrafi dobić do odbojów :/
EDIT:
No dobrze, szukałem w serwisówce, szukałem pod autem i nie mogę wykminić jak się ustawia zbieżność pionową po lifcie przodu... |
|
|
|
 |
|