 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.0 DID] Początek z Outlanderem |
Autor |
Wiadomość |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-09-2015, 23:40 [II 2.0 DID] Początek z Outlanderem
|
|
|
Właśnie zostałem świeżym posiadaczem Outlandera 2.0 DID z 2010 roku. (Silnik po fabrycznym podniesieniu mocy do teoretycznych 170 KM.) w związku z czym mam kilka pytań odnośnie pierwszych kroków z tym autkiem.
Chciałbym zacząć od wymiany olei i filtrów w silniku oraz podzespołach przeniesienia napędu.
Według rozpiski ze strony Motula ( od lat uzywam tych olei do Alfy Romeo )
do silnika zalecany jest Motul 8100 X clean 5W30,
do mechanizmów różnicowych Gearbox 80W90 API GL-4/GL-5
do rozdzielacza Gearbox 80W90 API GL-4/GL-5
do skrzyni Gear 75W90 API GL-4/GL-5
Do ej pory wszystko niby proste chciałbym się jednak upewnić gdzie są korki spustowe do poszczególnych podzespołów :
1) spust oleju silnikowego
Niestety nie wiem gdzie jest filtr oleju
tu
czy tu
Jeśłi jeden z nich jest filtrem oleju co znajduje się pod drugą pokrywą ??
2) Tu mamy korek spustowy ( nizej ) oraz do uzupełniania w tylnym moście ??
3) To będzie mechanizm różnicowy z przodu. Znalazłem tylko korek spustowy Gdzie jest do napełniania??
4) Korek do napełniania oleju w skrzyni biegów
oraz do spuszczania
5) Nie znalazłem nigdzie korków od tzw rozdzielacza ( skrzyni rozdzielczej ) Chyba że gdzieś wyżej wskazałem a sam nawet o tym nie wiem ??
6) Podczas przeglądu samochodu zauważyłem że mam nieco zaolejony EGR ( nie znam się na dieslach ) Czy powiniennem się tym martwić ?? Co to może oznaczać ??
7)
Od spodu znalazłem również zaoliwioną jakąś plastikową puszkę, która znajduję się tak jakby nad misą olejową obok rozrusznika ( na fotce widać takie czarne obłe, odbija się od tego światło ) Co to i czy się tym martwić ??
Jak u was utrzymuje się temperatura silnika ?? U mnie jest zawsze jak na fotce. Czy to prawidłowe wskazania ??
Będę bardzo wdzięczny za pomoc Bardzo chciałbym poznać to autko lepiej tym bardziej ze to mój pierwszy diesel i pierwsze autko 4x4
[ Dodano: 28-09-2015, 14:48 ]
Kurcze poważnie nikt nie ma wiedzy w tym zakresie ??
A może macie jakąś książkę z cyklu sam naprawiam Outlandera ?? |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 28-09-2015, 15:02
|
|
|
Witaj,
może pomoże ci manual ze schematami na początek:
http://out-club.ru/Manual...07/index_M1.htm
Co do temp. silnika to u mnie poziom pokazuje podobnie.
Olej który sugerujesz również powinien pasować chociaż ja do silnika leje producenta Castrol :Edge 5W30.
Dodatkowo moge podpowiedzieć żęby sprawdzać stan poziomu oleju co kilka tys a silnik i turbo odwdzięczy się dłuższą żywotnością, szczególnie jeśli jeżdzisz sporo autostradami z duzą prędkoscią..
Ten silnik lubi łyknąć" oleju szczególnie przy większych prędkościach chociaz akurat u mnie tego jeszcze nie odczułem.
Kolejna sprawa to ostrożnie ze sprzęgłem...oryginał cechuje się krótką żywotnością i nie lubi przypalania.
Szerokości życzę |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-09-2015, 15:39
|
|
|
Bardzo dziękuje za link, na pewno się przyda.
O oleju i sprzęgle już zdążyłem się doczytać na forum.
Co do samej marki oleju to jakos nie wierze w Castrole Mobile itp. Jeśli już to właśnie Motul, Valvoline, Texaco
Tematy 2 czyli tylnego mostu ogarnięty, olej wymieniony.
Pozostałe nadal aktualne |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-09-2015, 15:06
|
|
|
Szef24 napisał/a: | do mechanizmów różnicowych Gearbox 80W90 API GL-4/GL-5
do rozdzielacza Gearbox 80W90 API GL-4/GL-5
do skrzyni Gear 75W90 API GL-4/GL-5
|
Jak masz możliwość to zamów oleje RedLine - drogie, ale warto.
Te też się nadadzą, oczywiście. Szef24 napisał/a: | 1) spust oleju silnikowego | Tak i wszystkie punkty serwisowe znajdziesz w serwisówce do której linka już dostałeś. Nie próbuj odkręcać tej pokrywy od spodu chłodnicy oleju. Szef24 napisał/a: | 6) Podczas przeglądu samochodu zauważyłem że mam nieco zaolejony EGR ( nie znam się na dieslach ) Czy powiniennem się tym martwić ?? Co to może oznaczać ?? |
Martwić, nie, przynajmniej dopóki olej nie zaleje elektroniki przepustnicy pod zaworem EGR.
Dbaj o terminy wymiany oleju w dyfrach, transferze i silniku. Do silnika warto dać co drugą wymianę oleju płukankę np. Liqui Molly - kupisz w Petrostar - szukaj ich na allegro lub petrostar.pl
Zadbaj o hamulce - tzn wyczyszczenie zacisków, jarz, blaszek klocków i prowadnic. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-10-2015, 21:18
|
|
|
No dobra czyli kolejne pytania rozwiazane.
Podczas przeglądu samochodu zauważyłem że mam nieco zaolejony ten element ( znajduje się od strony chłodnicy ) Czy powiniennem się tym martwić ?? Co to może oznaczać ??
7)
Od spodu znalazłem również zaoliwioną jakąś plastikową puszkę, która znajduję się tak jakby nad misą olejową obok rozrusznika ( na fotce widać takie czarne obłe, odbija się od tego światło ) Co to i czy się tym martwić ??
 |
|
|
|
 |
|
|